Saturday, November 22, 2014

Derhaka Kepada Ketua Bahagian



Saudara Ramlan Mat Amin bersama YB Khairy Jamaluddin Ketua Pemuda UMNO Malaysia

Ini adalah posting luahan perasaan Ramlan Mat Amin AMP @ Farouk seorang AJK Pemuda Pemuda UMNO Bahagian Jerantut dari Kuala Tahan. Beliau mahu WZWH sampaikan mesej beliau dalam blog WZWH.

Oleh kerana blog WZWH merupakan satu platform atau medium bagi orang muda Jerantut dan generasi Y maka WZWH harus melayan permintaan.

Nasihat WZWH terimalah luahan, rintihan dan kritikan orang muda kepada pihak yang berkenaan dengan positif terutama pemimpin politik kena berjiwa besar dan dengar keluhan orang muda.

Isu ini terjadi bila pada mulanya Mesyuarat Pemuda UMNO Bahagian Jerantut telah diberi status pemerhati kerana dianggap tidak sah oleh Pengurusan UMNO Malaysia kerana ada bantahan dan komplen dari pihak tertentu.

Memang pada WZWH, Mesyuarat Pemuda UMNO Bahagian Jerantut 2014 agak janggal kerana dibuat SELEPAS Mesyuarat UMNO Bahagian Jerantut. Tidak pernah berlaku dalam sejarah UMNO Malaysia.

Walau bagimanapun Mesyuarat Pemuda UMNO Bahagian Jerantut 2014 berlansung pada time frame yang ditetapkan dan dirasmikan oleh ADUN Tahan dan Ketua Pemuda UMNO Negeri Pahang.

Berikut luahan keluh kesah luahan perasaan saudara Ramlan Mat Amin...

Salam dn selamat pg..
Hari ini Jumaat 21.11.2014
Bermula la episod dendam,benci,kecewa dan menyesal..
Dengan lafas bismilahirahmanirahim
Aku bersumpah dengan nama Allah yang pemurah lagi maha peyanyang iaitu Melancarkan Perang Kebencian dan Hilang Kepercayaan terhadap Ketua Umno Bahagian Jerantut!
Allahu akbar!Allah hu akbar!
Jangan tanya aku SEBAB?
Memang aku ada SEBAB!
Jangan tanya aku sape?
Aku tau la aku sape?
Aku sebahagian dari kuarga?x yah cakap la!sendiri mau ingat..x sudi aku mjdi kuarga yg mcm ini!!
bak kta pepatah;
"harapkan pagar,pagar makan padi.."
Kalau d Bahagian K.B di anggap bapa kepada sayap..Pemuda di anggap anak!apa?anak?pui!!haaagtui..
X payah la..tu semua poyo la!!anak KB adalah saudara lan labit..ini benar!aku tak tipu?semua org tau kn?
Anak sangat la tu!anak hantu ada..
Bapa konon!!Bapak tidak mengaku pemuda adalah anak!!ambik ong..padan muka!!nak sangat..
Apa pasa watikah Pemuda Bahagian tak di hantar ke Umno Malaysia?punya busuk hati,peram di pejabat umno..
Sabotaj pewakilan pemuda ke kuala lumpur!tulis surat hantar ke umno Malaysia..ha jawab??
Memang berniat jahat terhadap pemuda bahagian..bagus!!satu contoh yg baik kepada semua..
Inilah yg dikatakan makluk perosak kepada umno!bagus sunguh..macam kuarga la yer?pas dlm umno..kikiki
Sememang aku menyesal bekerja memenangkan calun BN ini semasa pilihan raya!!!x halal dunia dan akirat setiap titik peluh aku yg mengalir utk orang yg bergelar Ketua Bahagian dan juga Ahli parlimen..nak mntak aku tarik balik kata td?sory la..dh trlewat..
Bersongkok aku rasa ok gaya nye!!kalau aku tau la bigini punya hati yg sangat busuk,hanyir,hancing dan macam lg lah!x sudi aku menolongnye..bior nye hilir macam kayu,pongkor yg hanyut macam masa banjir!
Eh KB yg bersongkok senget nampak mcm budiman,nak tanya?bapak saudara aku meninggal Ketua Umno Cawangan kg Padang..ada sape2 turun??ada ziarah??ada jumpa ahli kuarga?jawapan nye tak ada kan!!kesian beliau kn?mohon beliau pergi dgn aman!aminnn..aku lah yg akn bertanggung jawab,MEMBELA beliau seakan tidak ADA HARGA nye beliau ini..tidak mintak simpati!beliau adalah ahli..memangla kn,Jawatan dan kuasa dah dapat!peduli apa kn?betul tu..syabas dn tahniah!tak halal aku bg pihak arwah serta kuarga kepada mereka yg tidak menghargai jasa dan budi di dalam arena hamjadah ini..
Aku tidak makan gaji dgn Umno
Aku tidak ada elaun bekerja utk pati
Aku x mntk sesen pun
Tapi aku adalah Ahli Umno PATI KERAMAT yg mempunyai tanggungjawab untuk berkerja demi masa depan pati dan generasi akan datang..
Selepas mesyuarat bahagian,TIDAK PERNAH ADA MESYUARAT DENGAN PEMUDA BAHAGIAN??
Dah la tak mengiktiraf Pemuda bahagian!!ujud pemuda Parlimen dn tak nye puduli terus ke kome tu!!matii..
"sayang semua nye sudah terlambat,tak guna engkau tangiskan lg.."
Ini adalah tindakan aku sendiri..
Aku tidak di suruh oleh sape2..sory la!!
Aku pemuda bermaruah!
Aku pemuda bermaruah!
Aku pemuda bermaruah!
Renung2 kan lah..

Jikalau aku di angap derhaka kepada KETUA BAHAGIAN..pergi la mampus gun!!!aku tak heran la..
Jangan aku biadap dan derhaka kepada mak serta ayah aku sudah!
Jangan aku menghancurkan pati umno keramat sudah!!
KETUA BAHAGIAN la yang nenyebabkan aku bertindak sedemikian!!
KETUA BAHAGIAN la yg bertanggungjawab memulakan DENDAM DAN BENCI di bahagian!!
Beringatlah dan sedardiri wahai KETUA BAHAGIAN..Sebab di undi KB dapat kerusi!
Nak barlagak lg ke??
Nak tunjuk kuat??
Nak tunjuk alim??
Kalaw setakat baca khutbah..aku pun buleh la!!org alim ulama pun tak tunjuk mcm ong..
Arwah aki aku di panggil "beliau rimau"ia itu Harimau
Aku x mcm sestengah org!nmpk mcm ada telor!!tp cakap je
Ini suara aku!!!apa aku peduli..
Jika di takdirkan hari ini aku di persalah dalam hal ini..hah aku terima!!aku x kisah la wahai KB yg alim..
KB lagi teruk pd aku!!KB nk menghancurkn pati terus!
Aku bangga ada seorng isteri yg banyak berkorban utk aku berkerja utk pati!walaupun adakalanye beliau menangis du sebab kan aku lebih kan kpd pati dari seorg isteri yg bergelar ibu dn ank2!!
Biar lah aku berkekahi dgn KB,ASALKAN AKU TIDAK KEHILANG SEORANG ISTERI..
Pergi lah mampus dan janam lah engkau..
Hidup menyusah org..
Aku tidak mintak simpati..tlg la
Aku bertindak mencari kebenaran
Jangan simpati ada org yg bersimpati dengan tindakan aku ini!
Kita ada bapa presiden pati yg blh aku mengadu supaya di perbaiki
"apa nak jadi,jadi la.."
"alang2 menyelop pekasam,biar sampai ke pangkal lengan.."
Ya allah ya tuhan ku,maha pengasih dan maha penyayang..
Tunjukan lah kebenaran kepada aku tentang pemimpin yg SOMBONG DAN BONGKAK ini..dimanakah sifat2 pemimpin beliau yg aku sememangnye "duri dalam daging,gunting dalam lipatan"..sedarkan lah insan yg tidak "berhati perut dan berlagak alim"..semoga sedar dan berpatah balik..amminn


Perkembangan Terkini

Status Perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Jerantut sudah WZWH anggap selesai bila DS Najib selaku Presiden UMNO telah mengarahkan Tg Adnan Setiausaha Agong UMNO Malaysia supaya mengeluarkan surat menyatakan BAHAWA status Pemuda UMNO Bahagian Jerantut sebagai PERWAKILAN dan Mesyuarat Pemuda UMNO Bahagian Jerantut 2014 adalah SAH.



WZWH salute Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Jerantut yang dipimpin oleh Saudara Mohd Zamri Abdul Rahim dan kepimpinan AJK Pemuda memang POWER!

Dalam politik kalau kita mahu ketuk kepala anjing, anak anjing atau malah anjing kurap sekalipun kita kena tahu siapa tuannya. Jangan ketuk sebarang ketuk!

5 comments:

Anonymous said...

Kenapa wzwh tak setting semula luahan tu? jarak kan sket agar senang nak baca.. setting je takper kot, bkn suruh ubah isi kandungan..

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Ok Anon 10:47, WZWH sudah setting semula agar mudah dibaca. Terima kasih.

Anonymous said...

Pembetulan...
Harapkan pegar, pegar mkn padi...
pegar adalah sejenis burung... pagar x bleh mkn pape.. ;)

Anonymous said...

In Reality ..This Is UMNO...ha ha ha.

Tepuk Dada Tanya Penggundi...Selagi Dema tak berubah, Selagi deme mengkayekan kaum kerabat, Selagi dema guna politik PHD...Penggundi geranti tak ngundi Ameno..Ni yang Che Wan kena hadap..kena tukor..kena Transformasi.

Kerana rete sedikit, Dosa Pahala tolak tepi ...

Ha ha ha...

Anonymous said...

Mu berkata kata dgn sape, benggongggg betui. Mu tau tak selama sebelum arwah meninggal dia berkiblatkan domok perogol tanah tanah tahan tu. Alih arwah dah meninggal bangkit asal usul pulak. Kaou ingat tak kou yg bawa dia gi rombongan ke Korea dulu. Dia tu adik aku baik-baik sikit nanti tak berjentat kang.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024