Wednesday, June 16, 2010

Majlis Ramah Mesra MB Pahang Bersama Rakan-rakan Media Baru

Malam tadi berlansung Majlis Ramah Mesra YAB Dato' Sri Hj Adnan bin Hj Yaakob, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Pahang bersama rakan-rakan media baru di Dewan Kediaman Rasmi YAB Menteri Besar Pahang.

Majlis bermula dengan Jamuan Makan Malam pada pukul 8.30 malam. Selepas itu YB Dato' Hj Mohd Sharkar bin Hj Shamsudin, Pengerusi Biro ICT dan Media Baru UMNO Negeri Pahang memulakan ucapan aluan. Dato' Sharkar menyatakan media baru kini sebahagian daripada kehidupan membentuk jaringan sosial membentuk medium kempen baru. Oleh itu semua rakan-rakan media baru perlu berganding bahu memberikan penjelasan kepada rakan bukan politik.

Ucapan dan amanat YAB MB Pahang menjelaskan senario realiti politik terkini dalam negeri dan negara. Melayu terutamanya ahli UMNO perlu bersatu. Program Juara Rakyat yang inklusif seperti membantu orang susah, gotong royong dan sasaran kepada bukan Melayu amat digalakkan.

MB menjelaskan bahawa kini media baru menjadi pilihan, media lama seperti suratkhabar harian semakin kurang jualannya. Dengan menggunakan media baru bagaimana mahu menjawab isu-isu yang dibawa oleh pembangkang. Kena ada sistem dan strategi.

Rakan-rakan media perlu buat penyelidikan, cari alasan kukuh dan jawab dengan pantas. Blogger pro kerajaan mesti berpengetahuan, jangan antagonistic (berlawanan) guna "reverse psychology"

UMNO negeri akan membentangkan kertaskerja bagaimana cara mahu menang pilihanraya. Objektif kertaskerja itu ialah:
  • Menang PRU
  • Kekal kuasa
  • Pikat orang UMNO, atas pagar dan sekat pembangkang.
Program melawat bekas AJK UMNO Bahagian, bekas YB, veteran UMNO, orang atas pagar, orang pencen. Perjumpaan dengan "Mat Rempit" juga diadakan. Maklum balas yang diterima kini seramai 1400 "Mat Rempit" telah bersetuju untuk menyertai program. Satu sistem pelaporan dan penilaian digunakan untuk melihat keberhasilan program.'

Kemudian YAB MB Pahang melancarkan Pelancaran Sistem SMS UMNO Pahang. Dikuti acara sesi dialog rakan-rakan media baru bersama YAB Dato' Sri Pengerusi.

YAB MB Pahang Dato' Sri Adnan bin Yaakob adalah pemimpin yang memahami perkembangan media baru di dalam mempengaruhi persepsi rakyat memilih kerajaan dalam PRU 12 dan 13 akan datang. Dato' Sri Adnan mengambil inisiatif langkah proaktif mengembalikan sokongan rakyat kembali menyokong kerajaan dan cuba mengekang kebangkitan pembangkang di Pahang. WZWH amat menyokong usaha YAB Dato' Sri Adnan bin Yaakob MB Pahang menguatkan UMNO dan BN di Pahang.

No comments:

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024