Monday, June 28, 2010

Perjumpaan Dengan Pemuda Besut

"Malam Ramah Mesra" perjumpaan Pemuda UMNO Besut bersama dengan YB Dato' Wan Amizan EXCO Pemuda UMNO Malaysia telah berlansung di Dewan Terbuka Pejabat Penyelaras UMNO Hulu Besut Terengganu pada 27 Jun 2010.

Ini ialah siri ke dua lawatan kerja YB Dato' Wan Amizan ke bahagian angkat pemuda UMNO Bahagian.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Besut, Mohd Mahdi bin Musa berbesar hati dengan kehadiran Wan Amizan. Pemuda UMNO Besut mempunyai 155 cawangan pemuda.

Ketika WZWH sampai ke bandar Besut, WZWH kagum dengan mercutanda masjid Besut yang senibinanya menyerupai masjid Cardova di Sepanyol. Bangunan keluli medan selera Besut juga menarik.

Besut mempunyai 1 parlimen dan 4 DUN:
  • parlimen YB Dato' Sri Abdullah Mat Zin BN
  • Adun Kuala Besut YB Dr Rahman Mokthar BN
  • Adun Kota Putera YB Hj Mohd Fehemi bin Yusuf BN
  • Adun Jertih YB Dato' Sri Hj Idris Jusuh BN

Parlimen Besut mempunyai pengundi seramai 60000. YB Dato' Sri Hj Idris Jusuh merupakan mantan Menteri Besar Terengganu 2004-2008. Beliau banyak memajukan Terengganu dan Besut.

Turut hadir dalam perjumpaan tersebut beberapa Ketua Pemuda UMNO Bahagian dari Kelantan. Program tidak rasmi secara santai begini amat berkesan dan cukup bermakna merapatkan hubungan silaturahim antara pemuda UMNO Pantai Timur.

Antara program-program pemuda UMNO Bahagian Besut yang kreatif dan menarik minat WZWH ialah:
  • Program Skrin Gergasi menonton perlawanan bolasepak piala dunia bersama ahli-ahli pemuda UMNO Bahagian. Berbagai pengisian program pemuda diatur.
  • Perjumpaan pemuda UMNO dengan seluruh guru-guru Besut yang berumur dibawah umur 40 tahun. Guru adalah tulang belakang UMNO sebelum ini. Guru berada di mana-mana di dalam masyarakat.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024