Thursday, March 13, 2014

Krisis MH370 Menyerlahkan Kematangan Hishammuddin Sebagai Pemimpin Masa Depan Malaysia

Press conference Hishamuddin Hussein Onn petang tadi ditunggu oleh berbilion penduduk dunia kerana mahu jejak MH370 samada jumpa atau tidak.

Boleh dikatakan semua pemimpin dunia, aviation industry, pakar-pakar teknologi, saintis, korporat, media lama dan baru dan seluruh rakyat dunia mahu tahu apa yang akan disebut oleh Hishamuddin.

Hishamuddin bagaikan pemimpin superpower, dunia tertumpu kepada beliau. Setiap tutur kata beliau didengar dan diambil perhatian.

WZWH berasa bangga krisis ini yang maha hebat ujian dan sangat berat ditanggung namun Hishamuddin sebagai Menteri Pengangkutan berjaya mengendalikan isu ini dengan penuh yakin dan berwibawa.

Hishamuddin sudah semakin matang. Walau sebelum ini beliau ada kelemahan tapi cabaran-cabaran yang dihadapi menjadi beliau lebih wise. Ini semua learning experiance untuk Hishamuddin menjadi pemimpin ulung negara.

Dalam pengurusan krisis MH370 yang unprecedented in aviation industry and history, kebolehan Hishamuddin lead lebih 12 negara termasuk US dan China dan yang terbaru India serta Jepun mahu turut serta adalah satu usaha operasi dunia berskala besar dalam sejarah.

WZWH tidak menafikan kepimpinan DS Najib turut menyumbang besar mengerakkan pengurusan krisis berskala dunia. Namun kepercayaan DS Najib telah digalas dengan baik oleh Hishamuddin.

Great leader needs great crisis

6 comments:

Anonymous said...

Kita tengok dia handle kes lahad datu dulu.. Operasinya licin.. Ibarat menarik rambut dlm tepung. Filipina pun tak marah bila rakyatnya kita bedil dgn jet.

Hasilnya.. penyamun sulu habis.. Hubngan malaysia dgn filipina pun masih ok.

Anonymous said...

Sokong bro. Beliau nampak tenang dan ketenangannya melegakan banyak pihak

Anonymous said...

Mungkin ini latihan besar baginya. Pemimpin yang cukup terlatih insyaallah akan mampu mendepani cabaran

Anonymous said...

Ada banyak blog melahirkan penghargaan kepada Datuk Hisham. Pengalaman mengajar beliau. Muga semuanya akan berakhir dengan baik, insyaallah

Anonymous said...

Haha bodek tu padan2 le

Anonymous said...

Kahkahkah,tak boleh blah aku baca pembodek umno ni,nila umno kerjanya,bila orang sokong ulamak dema hina ulamak,cakao ulamak sesatla,memang jenis orang umno mngikut je kata pemimpin,kalau dema cakap makan tahi dema pun makan tahi,pembangkang tak bodo nak nyokong anwar,nik aziz ke,dema mnyokong sebab perjuangan agama dan membela rakyat,takde la taksub nak mnyokong

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024