Monday, December 29, 2014

Tun Mahathir Perlu Nasihat Proton Buat Watercar



Terkini Exit Temerloh Di KM126 LPT, Paras Air Semakin Naik. Jalan Masih Di Tutup Kepada Semua Kenderaan. Tangguhkan Perjalanan Anda Ke Kuantan Atau Kuala Lumpur. Tunggu Makluman Seterusnya Dari Pihak Berkuasa.

Tidak ada bezanya highway dan lebuhsungai di waktu musim banjir teruk di Malaysia.

Akan tahun mendatang di Malaysia sudah menjadi trend bahawa highway boleh bertukar menjadi sungai dan jeram.

Ini berlaku bila musim banjir hujung tahun.

Sudah menjadi kebiasaan bukan sahaja jalan-jalan kampung, jalan-jalan bandar, jalan-jalan Persekutuan malah highway di Malaysia sudah menerima kenyataan bahawa lebuhraya dan lebuhsungai tiada beza bila musim banjir.

Seorang Menteri Kabinet yang bergeliga otaknya mencadang kerajaan supaya buat lebuhraya sungai mapping tanah dan lembah untuk memudahkan air mengalir.

Oleh kerana negara kita masih ada lagi mantan PM yang super bergeliga otaknya yang selalu memberi komen dan menasihati semua Perdana Menteri selepasnya bagaimana mahu mengurus dan mentadbir negara.




Tun Mahathir juga seorang Penasihat Proton maka WZWH mencadangkan kepada Tun Mahathir supaya menasihat Proton buat watercar atau amphibious car.

Tun Mahathir mempunyai hubungan yang rapat dengan top managament Honda syarikat kereta Jepun yang mencipta watercar di atas. Lagi pun Proton sudah ada kerjasama bisnes dengan Honda Jepun.

Sebuah kereta yang bukan sahaja boleh berjalan atas jalanraya tapi boleh juga berjalan atas sungai, tasik dan laut.

Tidak perlu Proton buat watercar yang terpantas laju cukup yang boleh bergerak sederhana.

Bayangkan Proton menghasilkan watercar pertama Malaysia bagi menyelesaikan masalah pengangkutan rakyat Malaysia yang terlibat dengan musibah banjir.

No comments:

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024