Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, February 3, 2016

Bila Mahathir Gagal Selamatkan Mukhriz Maka Berakhirlah Legasi Mahathir!





Tun Razak menjadi Perdana Menteri selama 5 tahun 3 bulan (22 September 1970 – 14 January 1976) meningggal dunia pada tahun 1976. Hanya dengan berbekalkan legasi Tun Razak maka DS Najib berjaya menjadi Perdana Menteri.

DS Najib berjaya menjadi Perdana Menteri sejak 3 April 2009 hingga kini sudah 6 tahun 10 bulan....walau berdepan dengan berbagai cabaran, halangan, fitnah dari dalam dan luar negara terutama dari Tun Mahathir sendiri tetap DS Najib berdiri kukuh, cool, senyum dan sabar.

Tun Mahathir yang menjadi Perdana Menteri sejak 1981 hingga 2003 hampir 22 tahun gagal meninggalkan legasi bila gagal selamatkan DS Mukhriz sebagai MB Kedah.

Bila Tun Mahathir gagal selamatkan DS Mukhriz maka berakhirlah legasi Mahathir.

Walau Tun Mahathir sudah menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun, sangat berpengalaman dan matang politik tetapi bila gagal berbuat sesuatu terutama di negeri Kedah untuk menyelamatkan DS Mukhriz maka bukan sahaja itu satu kegagalan malah berakhirnya legasi Mahathir.

Jika tindakan dan 'political move' Tun Mahathir selepas ini untuk membalas dendam maka itu adalah kerja yang sia-sia dan tidak berguna kepada perjuangan agama, bangsa dan negara.

2 comments:

Anonymous said...

WZWH ni pun satu. Betoike ko ni politikus???? '....There are no permenant friend or enemy in politic....only interest....' Ini mantra spesis politikus. WZWH ni betoi ke politikus????....ke 'tikus'....saja...????

Anonymous said...

Jika pernah berkuasa selama 22 tahun bila sampai masa tidak lagi berkuasa maka dia akan dapat penyakit gila kuasa. Paling tidak pun dia akan pastikan orang paling dekat dan rapat dengan dia ada kuasa.
.
Kuasa yang paling hebat ialah pecat orang, lantik orang. Macam lah dia tak pernah buat perkara ini dulu.