Sunday, November 9, 2014

Kenapa Utusan Malaysia Meroyan Menembak MB Pahang?



YAB DSD Adnan Yaakob MB Pahang

WZWH baca Mingguan Malaysia ruang Bisik Bisik Awang Selamat mengenai tajuk Hebat Sangatkah Adnan? Sila klik sini.

WZWH pun geleng kepala kenapa Utusan Malaysia menembak MB Pahang sebegitu sekali macam umpamanya Utusan ini akhbar pembangkang!

Apa Agenda tersirat Utusan Malaysia menembak MB Pahang? Adakah Utusan Malaysia melalui Awang Selamat telah diupah untuk menjatuhkan DSD Adnan Yaakob MB Pahang?

Kenapa Utusan Malaysia meroyan menembak MB Pahang?

MB Pahang hanya tidak puas hati bila Utusan melaporkan isu Cameron Highlands bahawa rakyat Bangladesh telah Menawan Cameron Highlands!

Sepatutnya Utusan Malaysia perlu guna perkataan yang lebih bertanggungjawab jangan hanya mahu bikin sensasi seolah-olah Negeri Pahang ini tiada Pemerintah, tiada Raja ,tiada MB dan EXCO, tiada Penguasa Polis dan Askar.

Bila MB Pahang menegur dan komen sikit cara Utusan melaporkan tajuk isu itu hari ini Bisik Bisik Awang Selamat telah menembak DSD Adnan Yaakob sebegitu full force with heavy ammunition.

Awang Selamat tiada lansung rasa hormat kepada MB Pahang. Tanpa segan silu memandi basah MB Pahang.

WZWH rasa kalau lah Awang Selamat itu sudah lama servis dalam Utusan Malaysia lebih baik beliau berehat kerana penulisan beliau itu boleh menjatuhkan imej Utusan Malaysia sebagai Suara Rasmi Kerajaan dan UMNO.

WZWH mahu ingatkan Awang Selamat atau siapa saja Pahang ini negeri paling besar dalam Semenanjung. Bila berlaku hujan lebat sudah pasti boleh berlaku bencana alam. Walau pun penerokaan haram itu ada tapi bukanlah kerajaan negeri Pahang tidak mengawal lansung.

Kerana keperihatinan DSD Adnan Yaakob menjaga hutan dan tanah Pahanglah maka Pahang masih menjadi negeri utama pembekal oksigen keseluruh negeri-negeri di Semenanjung. Kalau tidak terjaga hutan Pahang yang masih punya hutan simpan dan hutan negeri terbesar di Semenanjung SUDAH TENTU semua sungai-sungai di negeri-negeri lain kering kontang belaka.

Bisik Bisik Awang Selamat menulis dalam Mingguan Malaysia hari ini bertanya Hebat Sangatkah Adnan?

WZWH jawab Awang Selamat:  YAB DSD Adnan Yaakob MB Pahang MEMANG hebat!

12 comments:

Anonymous said...

Isu di Perak dan melaka, MB dia org cool and relaks tak ada pon melenting..so pasal apa MB Pahang hot semacam? Aku sokong Utusan sbb berani mengetengahkan isu mcm ni. And MB Pahang, dah lama pon ko jd MB, time aku sekolah menengah tuu. over 15yrs!

Yserry75 said...

...>>BLOODY PEOPLE'S BODOH n' BANGANG MMG LIKES CARI SALAH MB ..;BENAR LH TEGURAN MB DSD ADNAN YAAKOB COS BERPERIKEMANUSIAAN N BERTAMADUN, CKP N TEGUR , ADA FACTS OR REALITY, BETTER THAN UNUSED MINDS..,COS HIS MB NEVER THOUGHT JUST LIKER SOMETHING NO BRAINS..>>,,THANKSGIVING TO ALLAH S>W>T> SPECIALLY TO DATO WAN ZAMZURI WAN HUSSEIN FOR MAKING RIGHTER TELLING BY EXPLAINING..THE MOST MATTER'S._SUBHANALLAH.

Anonymous said...

Come on lah. Got keritik little bit oredi angry. Cannot keritik lansung ( do no inggrish word ) only apple polish can. Utusan say many bangladeshi in cameron cannot. Must say only few bangladeshi. Cannot say illegal logging in cameron must say illegal logging got but pahang mb power one oredi stop. If like that keritik about adnan administration cannot, then can only say adnan so hamsom lah.
one lah.

Anonymous said...

Yserry75
Your engrish so bery power one. A+ and pelis write more comments in this blog. Bravo Yserry75.

Anonymous said...

99% Tanah di Cameron Highland adalah diceroboh oleh gauke Cina Penceroboh. Semua tanah ini tiada geran dan adalah milik Sultan dan Kerajaan Pahang. Kenapa Melayu tak boleh? Sedangkan Cina makin berleluasa menceroboh seluruh tanahnCameron Highland, hinggakan tanah simpanan TNB dan sungai JPS juga di ceroboh. Adakah MB BUYAdan PEKAK?
Jika dituntut semua Cina penceroboh yang 100% memangkah DAP akan hilang tempat dan hilang kerakyatan, dan merekalah yang membawa Bangladesh ke Cameron Highland. Ini tanah Melayu bukan China. Kalau nak tanah banyak banyak balik China la wey Cina Penceroboh.

Anonymous said...

Awang selamat dah jadi AWANG GILA!

Anonymous said...

Selama ini utusan asyik sahaja menembak pembangkang (musuh politik umno) maka sampailah masanya mereka menembak musuh politik yg mereka rasa tidak lagi boleh mengharap utk mendapat laba, bijih besi, balak dan lain2 khazanah negeri..

awang cadoi said...

Musuh sebenar UMNO adalah org UMNO sendiri.Tahniah kepada Utusan kerana menyedarkan Puak2 UMNO yg tidur lena berbantalkan duit khazanah negeri dengan rakusnya.

Anonymous said...

Utusan lapor yang betul salah ke , umno ke pembangkang kalau tak betul patut dikritik. Aku Sokong awang selamat. Utusan patut perjuangkan isu rakyat bukan kipas umno je

Anonymous said...

Utusan dah puas kisah membontot Anwar.Biarlah Utusan membontot Dato nan pula.Dato nan pon dah puas membaham hasil bumi..

Anonymous said...

Ampu le selagi boleh.

Anonymous said...

a bathing ape
jordan 13
golden goose superstar sale
kyrie irving shoes
bape

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024