Saturday, May 5, 2012

Isu LGBT Tambah D, Video Aiskrim dan Hikayat Si Tanggang Terus Menghantui Pakatan Rakyat


Politik Malaysia penuh mitos. Bersih 3.0 diharap boleh membawa perubahan politik tapi jurang ekonomi  dan etnik Malaysia tidak memungkinkannya.

Demontrasi jalanan ala Arab Spring mahu dicuba di Malaysia. Nik Aziz sokong kerana 'halal' menumbangkan kerajaan BN melalui demontrasi jalanan.

Anwar Ibrahim telah mencolek rally Bersih 3.0 dari Ambiga dan A Samad Said. Rempuhan halangan yang dikatakan dari isyarat Anwar-Azmin-lelaki India membuat Bersih 3.0 menjadi ganas dan kotor.

Sekarang pimpinan Pakatan Rakyat terpaksa berhempas pulas mempertahankan Azmin Ali seorang politikal genius PKR yang paling berpengaruh.

Azmin Ali diserang dengan beberapa isu besar. Beliau dikatakan tertekan. Nama Azmin Ali pun digugurkan dari menjadi penceramah politik buat masa ini kerana beliau perlu masa bagi menjawab tuduhan, tohmahan dan fitnah terhadap beliau.

Tun Mahathir, DS Najib, pemimpin UMNO dan ibu Azmin Ali sendiri Puan Tom mahu Azmin bersihkan diri dan berani bersemuka dengan rakyat Malaysia.

3 isu besar melanda Azmin Ali:

  • Isu LGBT tambah D (dayus)-Isu Anwar-Shamsidar, isu DNA anak Azmin Ali.
  • Video aiskrim.
  • Hikayat Si Tanggang bila ibu Azmin Ali membuat pengakuan depan TV minta Azmin bertaubat dan berjumpa ibu.

Blog-blog pro BN menghentam Azmin Ali berkenaan isu-isu di atas.

Jika Sakmongkol AK47 suka menyerang DS Najib secara konsisten kerana mahu melemahkan UMNO dan BN maka Azmin Ali diserang bagi melemahkan Anwar, PKR dan Pakatan Rakyat.

WZWH percaya jika Azmin Ali tidak menangani isu-isu ini dengan baik dipercayai banyak undi terutama golongan wanita dan orang tua tidak mahu mengundi Pakatan Rakyat.

Sikap Khalid MB Selangor yang acuh tak acuh mempertahankan Azmin Ali menambahkan lagi kekusutan.

Hanya Anwar Ibrahim yang cuba sedaya upaya menyelamatkan Azmin Ali manakala Ustad Badrol Amin akan bicarakan di Mahkamah Syariah Pahang pada bulan Jun nanti selepas kertas pendakwaan betul-betul lengkap dan kukuh bukti.

Banyak isu-isu panas kini menghantui Pemimpin Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat terpaksa berhempas pulas mempertahankan pemimpin-pemimpin mereka-mereka perlu bersikap defensif.

Bagi generasi muda yang tidak tahu cerita Hikayat Si Tanggang  sila klik sini dan sila klik sini Si Tanggang versi Hishamuddin Rais

35 comments:

Anonymous said...

Salam,
Rakyat sangat bosan dengan telatah PKR ini.Mereka tidak serious dengan agenda politik sebenarnya .Mereka tidak realistik.Pakatan ini mempunyai struktur yang amat rapuh danpenuh dengan masaalah dalaman yang mencurigakan.Pada Azmin, ibu dan keluarga harusnya lebih penting dari kuasa dan wang rinngit.Doa ibu membawa ke shorga.Mungkin ini mulanya titik kehancuran PKR dan perpecahan PR.Kita akan lihat.

Anonymous said...

WZWH,

Isu Anwar-Shamsidar ini bukan isu baru tetapi isu recycle. Let me recap your memory - isu ini begitu hangat, malah lebih panas dari sekarang semasa kes perbicaraan sodomi 1 dulu berlangsung.

2. Obviously, isu ini di reycycle semula. Yang jelas disebalik recycling excercise ini, terserlah kebodohan tukang rancang pada kali ini. Either dia ni bodoh sangat atau memang tak tahu apa-apa.

Jika isu ini dimainkan dengan begitu sensasi melibatkan media-media utama masa itu, baik elektronik atau cetak DAN TAK JALAN JUGA! What make u think it wll work this time.

What is very certain, it is a stupid way to divert heat from the sucess of Bersih 3.0 rally, the brutality of the police, where UMNO Baru is in a situation where it doesnt know how to diffuse it.

3. A bigger picture yang kita boleh lihat dari this stupid move is betapa bangkrapnya idea ur strategists to counter kesedaran yang semakin timbul dikalangan rakyat about ur UMNO Baru.

4. Wan Zurik, all these moves, dengan daftar pemilih yang didoctored,pindaan kepada akta pilihanraya yang dirush baru-baru ini, transformation sloganeering without any intention of fullfilling it, spinning the lies etc - may help ur party to win PRU 13. I know for sure as why najib cannot...CANNOT loose this election.

Tapi it is just about a move to defer or postpone the inevitable.There is no way to escape the inevitable. The longer one postpone it, option-option yang ada semakin tiada. Bila dah tak boleh buat apa lagi, kesannya amat ngeri dan total.

PRU 13 bolehlah kilas. But other PRU s' akan tetap juga datang bila tiba masanya. setiap kali you kilas, new variables against u akan muncul.Apa yang saya boleh bayangkan, jika tidak ada reform yang real, by 2 PRUs' lagi, your most potent support base i.e masyarakat melayu diluarbandar pun akan revolt against you people.

So l wish you and your UMNO baru all the best!

mat pendang

Anonymous said...

Wan Zurik,

Nak tambah sikit.

Dengan latest development i.e Bersih 3.0, police brutality semasa bersih 3.0,kedegilan pihak najib untuk membesih daftar pemilih despite bukti yang begitu jelas,pindaan kepada akta pilihanraya yang dirush dan latest news leak about "USD$ 1 billion Condition" dalam kes mahkamah di Peranchis - telah change senario PRU 13 ini.

Senario telah berubah dari untuk mengekalkan kuasa UMNO Baru/BN kepada saving the skin of one man. Everthing else just falls selepas dari saving one skin ini.

mat pendang

Anonymous said...

khas untok mat pendang @ketuaAnonMacaiPembangkang...

aku serahkan kembali apa yang engkau & geng pembangkang tulis, "...I some ( bukan u all ) memang don't give a damn...ala tulis dlm bahasa melayu je..la. Ni main campor2 melayu inggeris. Apa koman sangatke kalau tulis sepenuhnya dlm bahasa melayu? Nak nampak teror juga dengan bahasa inggeris sebab tu masuk perkataan2 inggeris dicelah2 bahasa melayu.
Camni la, kalau nak tulis dlm BI tulis sepenuhnya dlm BI. Kalau nak tulis dlm BM, tulis sepenuhnya dlm BM. Apa nak ditakutkan?

May 2, 2012 1:49 AM
..."

kah, kah kah... memang dasar parti pembangkang... cakap tak serupa bikin... maa!


gajah depan mata tak nampak... lor!

bat8 said...

anon 11:22

Pigi dahhhhh.....penakut. Berani komen disebalik anon je. Cakap je lebih point kosong macam kelapa komeng. Jenih camnilah yang buat UMNO BARU masih terperangkap dizaman kuno. Porahhhhh.......

mat pendang

Anonymous said...

amboi... berani betul Bat8 ni, ya!

pssst... jangan cakap pada Bat8, tau? nanti dia akan tahu yang semua orang sudah tahu siapa yang sebenarnya si-penakut tu!

kalau kita semak siapa dia Bat8... hanya lah pendaftaran dengan blogger. sapa2 pun boleh buat taktik budak bodoh sombong ni... contohnya, reka satu email dimana2 "host" yang berakhir dengan .ru dan pergi daftar dengan blogger... dapatlah user ID... tetapi, hakikatnya, sama macam Anonymous, aje!

Alahai, Melayu, kalau dah cerdik setengah tu, tak payah nak cuba kelentong orang2 yang beriman... sesungguhnya Allah memberi kecerdikkan yang menyeluroh pada hamba2nya yang beriman.

kami tidak meminta puji-pujian dari manusia, itu sebab kami ni Anonymous... sesungguhnya, kami amat benci pada puji-pujian dari manusia.

kata2 yang benar akan tetap benar walaupun dilafazkan oleh seorang Nabi yang tidak tahu membaca!

kata2 pehak pembangkang adalah tetap pembohongan walaupun dilafazkan oleh Tok pada Tok Seri!

kita orang, bukan dari golongan munafik, macam engkau orang... kononnya nak tunjok Bat8 ni, berani sangat, tapi orang2 yang beriman macam kami boleh baca isi kandung hati engkau orang, tau!

kami baca Kitab suci Al-Kur'an dan hadith2 sahih, tau?

tetapi, kamu reka ayat2 kamu!

itu sebab kami boleh baca kamu seperti "buku yang terbuka!"

Alahai, Melayu...

Kampong man said...

Mat Pendang ,
UMNO baru atau UMNO lama adalah sama pada pandangan saya.Yang penting mereka berjiwa UMNO dan mempercayai perjuangan UMNO bagi survival politik orang Melayu .Menerusi masa yang berubah perjuangan juga harus berubah mengikut mengikut kehendak semasa yang pastinya dynamic. Maka UMNO memperbaiki keaadaan dengan transformasi politik mereka.

Isu perpecahan melayu adalah satu isu penting yang harus dilihat lebih serius. Perpecahan ini telah banyak diexploitkan parti racist DAP yang bijak menggunakan strategi memecahbelahkan orang melayu dengan memperkudakan PAS melalui Anuar yang dilihat amat dianiaya UMNO.Percubaan DAP membuka ruang kepada idola mat pendang Sakmongkol juga banyak menimbul persoalan.Kenapa Sakmongkol dan rakan baik saya Aspan.Apakah benar mereka ingin membuat perubahan kepada negara ini.Siapakah mereka orang UMNO ini yang pernah bertungkus lumus pernah menjadi orang kuat UMNO dan ini sudah berubah haluan.Sakmongkol impamanya sangat menyanjugi Daim dan Ku Li veteran UMNO yang masih juga lagi dalam UMNO, keanapa ?
Pada saya kedua ex finance minister ini punyai peti besi yang besar dan kukuh melalui business mereka, mungkin.
Saya tidak akan kechewa sekita PR yang rakyat akan pilih kerana secara peribadi saya tidak bergantung langsong dengan mana mana parti untuk hidup.Cuma saya berkeyakinan penuh dengan UMNO/BN yang banyak berjasa dan terbukti berkesan menerajui Malaysia.
Perhimpunan di Gua Musang baru ini meyakinkan saya UMNO menjadi pilihan walaupun Ku Li sentiasa memberi pandangan yang kritikal pada UMNO.Ini bagus dan Najib boleh menerimanya dengan baik.Percubaan Sakmongkol menonjolkan Ku Li sebagai PM sekira PR berjaya membuktikan selain dari sdr Anuar PR tidak punyai ketua yang layak sebagai PM.Yang penting kedua veteran UMNO ini tidak akan keluar UMNO saperti mr BOW Kadir Sheikh Fadil.Good riddance to him.

Anonymous said...

kampongman,

Sebelum memasuki sabah dalam tahun 90an, syarat keahlian UMNO Baru telah dipinda dari menerima orang melayu sebagai takrif perlembagaan kepada menerima keahlian dari semua bumiputra sebagaimana takrif perlembagaan.
Maknanya, seorang bumiputra walaupun bukan melayu dan bukan Islam boleh menjadi ahli UMNO BARU( Perlembagaan UMNO lama hanya menerima orang melayu Islam sahaja)

Now, technically, from that moment onwards, UMNO BARU ceased to be a wholesomely malay party. It has became a BUMIPUTRA PARTY DOMINATED MALAYS.

2. Sebab itu, kalau kita semak keahlian UMNO BARU di sabah, kita akan dapati ramai dari ahli-ahli berdaftar adalah dari kalangan bumiputra bukan melayu dan Islam.

Contahnya: Ketua bahagian UMNO BARU Penampang, sabah sekarang ini bernama JOHN AMBROSE.Beliau adalah seorang kristian dan sudah pasti bukan orang melayu.

pada penggal parlimen ke 11 dulu, salah seorang ADUN yang mewakili UMNO BAru di DUN sabah adalah seorang bumiputra bukan melayu dan islam.

2. Saya pasti saudara mengetahui sejarah perjuangan UMNO/UMNO BARU dan perkembangan sehingga hari ini.

How do you reconcile statement you perjuangan melayu UMNO BARU sebagai asas perjuangan utama parti dengan keahlian bumiputra bukan melayu dan islam di sabah? The best guess yang l boleh nampak ialah ahli-ahli UMNO BARU di sabah supported,consented and fully subscribe to the fact that perjuangan parti yang mereka anggotai ini wholely untuk orang melayu. At sametime they forgo apa juga perjuangan bagi menjaga hak mereka.

Mind u, since GE 1990 ( kecuali GE 2004), undi melayu disemenanjung berpecah dua, lebih kurang 50-50( actual fact opposition dapat more than UMNO BARU), undi-undi di sabah yang menjadi safe deposit untuk UMNO BARU.


------------------

Anon 1:26 PM

kalau nak ajak aku berlawan sapa lebih bodoh....aku bagi kat hang le jadi JOHAN KEBANGSAAN.


Kalau hang nak jadi JUARA DUNIA 2012 pun hang ambik le....takde sape pun hingin! Alaahai melayu.....


mat pendang

Anonymous said...

wah... janganlah merajuk pulak!

dia tulis... "kalau nak ajak aku berlawan sapa lebih bodoh....aku bagi kat hang le jadi JOHAN KEBANGSAAN.

Kalau hang nak jadi JUARA DUNIA 2012 pun hang ambik le....takde sape pun hingin! Alaahai melayu.....


mat pendang

May 6, 2012 2:15 PM
"

1. ada sapa2 sebut fasal lawan?

2. oh, kalau gitu, engkau lah JUARA DUNIA 2011 diantara Anon2macaiPembangkang!

3. dan, boleh kasi "title" chamtu aje?

hebat betui Anon2macaiPembangkang... reka, bang... jangan tak reka!

Alahai, Melayu... half cerdik also mahu cakap clever-clever... speaking politik about apa you tak know haram-jadah little pun.

how mahu talking-talking dengan you lah.

no paham what engkau talkinglah!

Anonymous said...

Aku rasa bukan masaalah Baru dan LAMA.Sekira perlembagaan UMNO membenarkan mereka ini(Dari Sabah) menjadi ahli tidak ada salahnya diterima.UMNO memperjuang hak Melayu, bumiputra dan rakyat Malaysia mengikut perlembagaan in that order.Tak hairanlah parti terus dipercayai dan releven.

Anonymous said...

Agak agak PAS boleh terima orang kristian tak satelah perjuangan mereka berrmula liberal dan tebuka .PAS boleh LBGT pun boleh kerana Anwar dan Azmin juga semuanya boleh.

Anonymous said...

I ni clever-clever tau... "actual fact opposition dapat more than UMNO BARU"

wah... tengok tu... speaking setengah london, lagi tu!

tetapi... dalam keghairahan mahu tunjok kat orang yang dia tu pun boleh speaking london... dia tak faham yang actual dan fact tak boleh digunakan seperti tu.

orang Melayu yang cerdik penuh tak akan kata fakta yang sebenar kerana fakta tu adalah benda yang dah benar, kan? kan?

kalau sebut perkataan benar sejuta kali pun... yang bohong tu tetap bohong.

tetapi, kalau cakap yang benar... sekali pun dah mencukupi!

Alahai, Melayu... patutlah dengan sewenang-wenangnya dapat dipermonyetkan oleh heroine Tamil tu... bersih apa tu, hitam mengelit!

Kampong man said...

Buddy Mat pendang,
Nampak tuan telalu ghairah meyakinkan pembaca diblog in bagi menyokong pembangkang dan tuan akui BN akan terus berjaya di PRU 13.Ini saya faham kerana saya harungi hidup didesa zaman lama.Anda anak gen tidak rasa kesusahan itu.I will respect your view bro as i have no political intrterest like bro Sak .He reach the crossroad either he make it or he will br a goner.Let it be, let it be.I care for nobody no no i and nobody care for me..! But i want Najib to care for the Rakyat more than ever.He is doing it dont you see.So why badmouthing ?.Sorry beb speaking London sikit.

Tidak dapat dinafikan kesungguhan Najib yang beliau adalah benar komitted mahu bekerja untuk rakyat dan mendengar kehendak mereka tidak kira mereka akan mengundi PR atau BN.Yang penting mereka rakyat Malaysia yang hormatkan undang undang, Rukun Negara dan Perlembagaan Malaysia dan mahukan negara ini maju, bersatu padu dan aman sentiasa.Bersih pastinya tidak aman dan tidak demokratik dari segi pelaksanaan. Bilalah agaknya mereka ini akan sedar.55 tahun menerintah bukan satu masa yang pendek.Rome is not built in a day.Kenapa harus dirobohkan sedangkan kita melihat sendiri kemajuan, kemakmoran dan keharmonoan ini sebelum 2008 ! Apa yang saya harap selepas memenangi PRU 13 UMNO mesti terus membela rakyat rakyat yang tertinggal belakang terutama masyarakat desa yang yang rata rata memberi sokongan padu pada UMNO dan BN.

Anonymous said...

kampongman,

thanks for a fair reply. We both came from kampong and humble background. I grew up without a loving mother watching over me. late dad was a kuli ambil upah tanam padi. We both were blessed to have had good education and able to see the world beyond our tanahair. I thank UMNO lama for what l have today,maybe not as bountiful as you,bro.

Its ok dan tidak menjadi masaalah kita berbeda pendapat. Thats what make this world beautiful. Atleast we can agree to disagree. Kita boleh berbahas,bercanggah pendapat secara rasional demi kebaikan bersama. kita agree atas mana-mana point yang common dan kita boleh agree atas mana-mana point to disagree. Thats fine wif me.

Actually we want the same thing - a better future for our kids and nation. may be we differ on the approaches and ways to achieve that goal. As long as the methodology is legal, fair and transparent, not detrimental to the well being of the nation, it doesnt matter who achieve it first. Atleast that is how l see it....

cherios bro...have a gr8 weekend wif the family.

mat pendang

Quiet Despair said...

Hi Uncle Kammpungman

Glad you are in this blog too. I missed reading your comments in Sak's blog. Not commenting anymore or your comments were deleted?
In my last comments, there were calls to Sakmongkol from DAP rabid newcomer followers asking him to delete my comments and Bruno.
I have something to write in his latest posting, but I think I will take a breather.
I got teary-eyed watching Azmin's mum on TV3 last night. Her Mother's DAY wish was so simple.
Dia mahu Azmin balik ke pangkuan keluarga dan tinggalkan Anwar dan partinya yang dikatakan mengubah Azmin jadi tak baik.
And Azmin has the audacity to say his mother was bought over by UMNO.Sampai hati dia tuduh mak dia macam tu.
He should have apologized to the mother and said sorry tak boleh tinggalkan Anwar kerana termakan body atau budi or whatever.
Betul kata Shaari bekas orang kuat Anwar bahwa Azmin berubah mungkin ada kongsi sesuatu atau seseorang dengan Anwar. Hahaha.
Sad for the mother to see him in the toilet tryst.
UMNO tak perlu buat apa-apa kerana their doings datang kepada mereka.
Mereka telah diperkudakan oleh DAP. Niz Azizpun menerima banyak bantahan daripada penduduk Kelantan. Beberapa demo diadakan meminta dia meletak jawatan.
All is not well in the Pakatan front.
Dalam isu Bersih, majalah The Economist has said it did not affect Najib's credentials and his transformation programme. Infact it said Anwar has got a lot of explaining to do.
Lantak dia orang lah. Yang pasti UMNO semakin mendapat sokongan setelah Bersih diadakan.
Parti akan menyambut birthday ke-66 Sabtu ini dengan satu perjumpaan besar-besaran.
Hari ini Najib berinteraksi dengan penduduk Pahang di Kuantan. Ruginya saya kerana ada projek yang perlu disiapkan. Kalau tidak boleh jumpa sedara mara yang datang ke perjumpaan itu.
Besok PM akan ke Jerantut untuk memberi durian runtuh ke para peserta Felda. Dah tentu Abang Wan Zuri akan hadir.
Berbulu lah bro Sak . Kita tunggu ulasannya nanti yang akan mengutuk pemberian kepada Felda dan FGVH.
Dah berkali-kali tentang Felda Global venture macam broken record.

Anonymous said...

Saya bangkang dengan sekeras2nya dakwaan WZWH yang "Sakmongkol AK47 suka menyerang DS Najib secara konsisten kerana mahu melemahkan UMNO dan BN"

sebabnya Suck47 suka menyerang Najib adalah sangat mudah... kerana KECEWA.

kesimpulan ini boleh dibuat dari petikkan penulisan Suck47 bertajuk, "Malays should not fear the DAP," Ahad, 1 January 2012.

Suck47, tulis, "...The Malay will sell all to abandon their cause. Er…correction, the UMNO Malay, I mean..."

Bukankah Suck47, sebelum bertukar imej, ahli UMNO? seperti yang dia tulis, "...When I was an ADUN in the Pahang Legislative assembly ( 2004-2008)..."

Jadi, betullah apa yang dia tulis, ia itu, "Melayu akan menjual segala perjuangannya... er... pembetulan, maksud ku, Melayu UMNO..."

Bukankah Suck47 dahulu ahli UMNO?

Bukankah Suck47 sekarang ahli DAP?

Bukankah dia, Suck47, seorang Melayu yang sudah mengadai segala perjuangannya?

Jadi, bukankah Suck47 menulis ayat2 tersebut mengenai dirinya sendiri?

dan, bukan aku yang reka ayat2 tersebut... ayat2 tersebut adalah hasil karya Suck47 yang mencerminkan jiwa Suck47 yang sebenarnya. Inilah isi kandung hati, penulis hebat pembangkang, SUck47.

sokong, jangan tak sokong... puji, jangan tak puji... sampai angkat bakul sendiri pun... Okay, lah tu!

dalam tulisan Suck47 bertajuk Fellow citizens! Make your own report card. Sabtu, 14 April 2012, dia memberi nasihat, "... He could have at least assemble a team of sycophantic academics and political activists who will pretend to discuss some serious intellectual subject in a staged forum and assess his ETP and GTP..."

itulah sebabnya blog Suck47 sekarang dah jadi sarang "Pak & Mak & Anak Jenin" pembangkang... inilah yang di maksudkan oleh SUck47 dengan "forum pentasan," dimana "...pasukan penghampu dan aktivis politik yang akan berlakun berbincang perkara2 yang berintelek..."

patutlah Suck47 pasti sangat... Suck47 yang buat!

dan, itu sebabnya, orang yang membangkangnya tidak diberi hak bersuara langsung... syiok sendiri.

Suck47 KECEWA dengan Najib kerana, pada pandangan Suck47, ahli2 UMNO yang lain dapat apa yang SUck47 tak dapat. Suck47 rasa dirinya hebat (superior) dari ahli2 UMNO lain... tapi, kenapa Suck47 tak dapat apa ahli2 UMNO dapat?

marahkan nyamuk, kelambu dibakar!

untok menyakinkan jiwanya yang sudah digadai, Suck47, tulis, "...The DAP is more relevant and functional in achieving a more democratic and abuse-free society..." dan ditambah dengan satu soalan, "...why shouldn’t Malays embrace DAP politics?..."

dahlil2 yang Suck47 beri "...I have never heard the lone DAP member ever speak about anti Malay themes..." dan "...If we are honest enough, we have to admit, the issues raised were never about one race dominating the other but were always about the abuses of those in power, corruption, and a continuous attack on policies that are ruinous to this country..."

soalan2 yang berintelek yang Suck47 patut tanya pada dirinya, "Bangsa apa yang memegang pemerintahan diMalaysia semenjak Merdeka?"

Bukankah terma "pemerintah Malaysia" sudah menjadi satu sinonim untok "Melayu?"

jadi kalau aku DAP, aku tidak perlu sebut perkataan "Melayu" kerana apa yang aku maksudkan sudah dapat difaham oleh "penganut2" DAP.

... bersambung

Anonymous said...

... sambungan

lagi pun sekarang ini kita hidup dizaman political correctness... tak boleh panggil keling tapi orang India, tak boleh panggil "apek" tapi "orang Cina."

tetapi, yang tiada siapa tanya ialah, "kalau mereka tu orang India atau orang Cina kenapa mereka hendak sangat jadi Bangsa Malaysia"

apa makna istilah Bangsa tu?

reka, bang... jangan tak reka... mesti kena ikut "Kamus Suck47."

bangsa Cina dan bangsa India boleh jadi Bangsa Malaysia... tetapi, bangsa Melayu tak boleh jadi bangsa Cina atau India!

mana boleh, mana adil?

jom... bangsa Melayu, kita buat bantahan... demi Hak Asasi Manusia!

Anonymous said...

Anon 3.48 pm

Saya amat suka posting anda. 1000 times better than that stupid Walla who always gets praise by Sakmongkol. China tua tu boringlah. Cakap berbelit-belit. QD lebih bagus tulisannya. Tetapi dia asyik tentang Anwar kat situ, jadi depa tak sukalah. Pergilah komen kat blog Sakmongkol pulak. Kesian QD asyik kena hentam sorang-orang. Kawan saya pernah komen berapa kali kat blog Suck sucks tapi tah pernah siar. Jadi blog tu taklah bebas ya seperti yang dicakapkan oleh DAP.Berbeza dengan semua pemblog UMNO yang menyiarkan kesemua komen termasuk yang mengutuk dia. Syabas WZWH kerana berani menerima semua komen walaupun pedas. Itulah rahsia terbesar kenapa BN terus memerintah.


Just a boy

Kampong man said...

Salam QD ,
I began to enjoy WZWH column and other blogs of late and almost left Sakmongkol blog quite a while now.Of course,like other pro gomen commentators Sak delete some of my comments there.I have no problem with that let that Walla , Bruno and other loyal PR supporters having fun there.In fact i have not been reading Sak blog for almost two months now .

The Bersih rally was quite disturbing and I hope the police will take a stern action on those responsible for breaking the laws and made the organiser pay the damages done this time.Shame on them.maseh lagi memporak perandakan keadaan dan kerajaan yang di pilih secara demokratik .Honestly ,I do not see how the PR can win a bigger margin at all compared to that 2008 tsunami from my analysis.The PR employs deception to gain support when BN led by UMNO has been consistent in their effort championing the Rakyat regardless who they support.No wonder BN won all the last 12 elections with ease.The PRU 13 hopefully will be theirs again based on current performance.Most Malays are now behind UMNO again especially the belia and the Indians too are coming back after being shortchanged by PKR and the departure of Sammy Vellu.Look at Brickfield ,the little India,a lot better now compared to before.The Chinese voters are mostly for DAP this time.If they think the two party system will work ,it will not work for now.The chinese will lose if they choose DAP instead of MCA.UMNO /BN will never leave the community though as BN operate based on inclusivity,facts and REALITY.If the Bersih supporters think their rally was a success it was NOT.The PR was just making a fool of themselves.Malaysians are matured lot.They want peace and order not the stupid riot !Shame on them.
Having said that my bomoh and my chinese Bangsar Feng Shui master said it is better to delay the election to Sept or even March next year unless the PR behave themselves.Of course we have to forget June now .Selangor for example will hang on to their power as long as they can and will refuse to dissolve DUN until the expiry date.These are the people who shout about saving money !!??.If PR is not careful they will lose Selangor provided BN are united in Selangor.Why not ? .Look back at those election promises the PR made in the last election many are still not fulfilled.Cakap tak serupa bikin said my chinese neighbour.Who are they fooling.They are too pretentious and not REALISTIC as BN does.
Tomorrow the hard working Najib will be in Jerantut to break the good news for the Felda settlers and all that Halatuju Seminar at UNISEL at Shah Alam couple of weeks ago come to nought !.Poor Sakmongkol who cares what he has to say.Mid may UMNO will be celebrating its 66 year managing this PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (Malaya) and now Malaysia.If only my late father is around he will stand tall remembering back that struggle fighting the communist and finally achieving independence.Now,we have many like Sakmongkol ignoring these PERJUANGAN and attempt to break the Malay unity in UMNO for self interest nothing more.Tolong hayati Perkara 3 perlembagaan UMNO. Perjuangan untuk BANGSA,UGAMA DAN TANAH AYER.It has NOT changed one bit.PKR is doomed for whatever happen to them now and poor PAS is ever changing its stand (Tidak ada perjuangan tetap) and of course DAP terus memainkan sentiment kaum China !! saperti biasa .BN will still the best choice for Malaysia.Wallahwualam

Anonymous said...

ada setengah2 orang berpendapat, jikalau Tuhan benci pada seseorang itu, Tuhan akan buat orang itu hilang siuman. Dan, buktinya yang telah terjadi pada seorang bekas ahli politik UMNO yang amat kecewa yang bernama Ariff Sabri... nama aje arif, tapi dah terbukti memang dah tak arif lagi!

Didalam rekaan terbaru diblognya, Sakmongkol47, dia bermula dengan "...Ini artikel yang di tujukan khas kepada majoriti orang Melayu supaya kekal tidak menyokong parti fasis yang bernama UMNO..."

Parti politik "kepala bapok awak" jenis apa ni, yang bermula dengan menyuroh orang supaya JANGAN undi lawan?

Kalaulah parti politik kepala bapok awak seperti lukisan persepsi engkau... suroh orang undi engkau aje lah... nak fitnah parti lain tu kenapa?

Pernahkah kita tengok iklan "Coca-Cola" kata JANGAN beli "Pepsi" atau sebaliknya. Maupun, "Fab" kata JANGAN beli "Breeze?"

Didalam pilihanraya Presiden Perancis baru2 ini, adakah pernah Hollande kata JANGAN undi Sarkozy, atau sebaliknya?

tak de pun!

Suck47 tulis, "...Ya- pembaca dengar tidak bersalahan- ..."

Alamak, pembaca tu membaca atau mendengar? Bukankah ini satu petanda awal yang orang itu sudah hilang siuman?

Dia menambah, "...saya menggelarkan UMNO parti fasis..."

Aku mahu tanya, "Apa itu fasis?"

Dia tulis, "...Kuasa mutlak erti nya, fasis..."

Aku tanya lagi, "Itu fasis atau facisma?"

Aku tambah lagi, "Penganut2 engkau mumuji-muji dan memuja-muja dengan mengatakan engkau ini penulis terhebat pembangkang... penulisan kamu cukup tepat, rapi dan memang hebat... jadi aku pinjam sat kata2 orang Pekan Pahang, ... kepala bapok awak!"

penulis hebat... konon!

Suck 47 tulis, "...UMNO parti fasis yang menghamba-abdikan orang Melayu dan memperbudakkan dan membodohkan bangsa Melayu..."

Jikalau chamtu... jadi, apa yang SUck47 buat adalah untuk LAGI menghamba-abdikan orang Melayu dan memperbudakkan dan membodohkan bangsa Melayu!

Suck47 cuba membodohkan Melayu lagi dengan menulis, "...Berapa ribu orang terpaksa beratur mendapatkan RM500 untuk menyamai harga cincin RM 74 juta?..."

Aku tanya, "Mana bukti cincin berharga berjuta tu?"

Aku mencelah pula, "Mana jam Omega tu?"

... bersambung...

Anonymous said...

... sambungan...

Suck47, tulis lagi, "Berapa yang kena beratur mendapatkan RM 500 menyamai handbag Birkin Hermes?"

Aku jawab, "Kan keluarga Najib tu kaya... setakat ribu2 tu tak jadi hal lah. Dia kaya, Suck47 tu less kaya, patutlah isteri-ori Suck47 saman mintak habuan cerai!"

JANGAN lah jealous, Suck47.

SUck47, dengan nada cerita sedih Tamil, tulis, "...Amat menakjubkan orang Melayu sanggup menerima RM 500 tapi melupakan kezaliman dan penganiayaan kerajaan UMNO keatas orang Melayu khususnya..."

Wah... melentinglah Melayu, zalimnya kerajaan BN ni... kerajaan BN ni buat nyaya... sampai Suck47 tak dapat beli handbag Birkin Hermes untuk isteri-ori dan yang bukan ori... kesian Suck47, jadi semua Melayu mesti sokong Suck47.

Lepas tu, Suck47 nak jual minyak pulak. Dia tulis, "...Minyak di jumpai di perairan Kelantan, tapi Kelantan di nafikan peluang membangunkan industri minyak dan gas di Tok Bali..."

Tapi, Suck47 tak de pulak tulis macam mana nak membangunkan industri minyak ni... misalnya, kosnya berapa? kepakarannya? logistiknya?

Ketidak siuman Suck47 menyerlah apabila dia tulis, "Kenapa orang Melayu mahu lagi mendengar suara cemas seorang mamak padukang yang telah pun menyatakan UMNO busuk sampai ke usus?"

Aku tertanya-tanya, "Suck47 ni rasis ke?"

"Kan sekarang dia memeluk agama DAP, ia-itu, Bangsa Malaysia? Jadi, apa ni? Malaysian Malaysia pun ada mamak, ke?"

Maklumlah, orang dah kureeeng siuman... tak pe, berbalik kita kepada soalan yang Suck47 tanya tadi.

"Kenapa mahu dengar suara cemas tu?"

Jadi, tak payahlah dengar suara cemas tu.

Baik... tapi kenapa Suck47 terus aje tulis, "Bolehkah negara kita di bangunkan oleh pimpinan yang tongong lagi bingung?"

Aku jawab, "Wait-seminit, bukankah pimpinan yang tongong lagi bingung ni yang kasi chan SUck47 jadi ADUN satu pengal?"

"Betullah tu, Suck47... negara kita tak boleh dibangunkan oleh pemimpin tu pasal dia kasi orang macam engkau jadi ADUN... macam mana negara kita nak bangun, kan?"

"Jadi, Suck47, yang engkau menyibuk pasal politik ni, apa haram-jadahnya?"

Tetapi, dalam hal2 lain, pemimpin yang SUck47 memfitnah sebagai "tongong lagi bingung," "si mamak padukang" tu, sebenarnya telah selama 22 tahun jadi PM.

Ada juga benda2 yang bagus dia buat... ada juga yang tak bagus, seperti kasi chan pada Suck47 jadi ADUN.

Sekarang, bila "si mamak padukang" dah kenal siapa sebenarnya si Suck47 ni... Suck47 kecewa lah, dan merajuk, lalu memeluk ugama DAP.

Jadi, Suck47 reka skrip cerita Tamil (makluklah, dah dipermonyetkan oleh heroine Tamil) sambil menulis, "...bolehkah kita percaya warga emas dan makcik serta pakcik yang menyertai gerakan Bersih 3.0 mahu menggulingkan kerajaan bukan secara demokratik?..."

Wah... warga emas, makcik serta pakcik pehak pembangkang semua nampak muda dan ganas, lagi tu. Makam jamu apa ni? Patutlah Suck47 dapat isteri-tak-ori muda.

Tetapi, kalau pembohong tu, tetap pembohong jugak!

Suck47, berikutnya tulis, "...Kita hanya mahu menggulingkan kerajaan secara demokratik iaitu melalui peti undi..."

Memang sifat munafik... sudah bertabiat cakap bohong.

Aku mahu tanya, "Oi, Suck47, engkau ni orang kata penulis hebat sangat, fahamkah engkau apa maksuk "menggulingkan?"

Suck47, sudah tersasul, gamaknya... ataupun mencerminkan sifat sebenarnya Suck47!

Alahai, Melayu yang kecewa...

Anonymous said...

oh... lupa pulak!

kepada sesiapa yang ingin mencuba... "copy & paste" tulisan diatas di blog Pak&Mak&Anak Jenin sakmongkol47, dan lihatlah samada disiarkan oleh tuan-punya blog tu.

mestilah, tak... dan dahlil yang biasa akan diberinya.

tapi, tak boeh marah SUck47, tau. Disitulah satu2nya tempat dimana Pak&Mak&Anak Jenin berkumpul berceritakan apa yang mereka impikan... tetapi, masing2 dengan agenda persendirian masing2. bak kata pepatah asing, "the enemy of my enemy, is my friend."

tetapi, bila capai matlamat... tengoklah chamna mereka bergaduh sesama sendiri.

bukti2nya jelas... lihatlah apa yang terjadi sekarang pada geng Pakatan ni... semuanya indah kabar dari berita... dan, dalam pada tu pun, berita pun di reka.

kalau engkau semua TIDAK mau melihat kehancuran negara Malaysia ni... buatlah apa yang patut.

Anonymous said...

A.B.A.I.... asalkan bukan anuwar ibrahim.

kampong man said...

Kesian juga bro Sak kita kena komen disini.Realitinya Sak harus bertanggung jawab membuat komen tentang pemimpin lama saperti Tun Dr M dan boss lamanya Dato Najib dan juga UMNO yang memberi beliau peluang terlalu banyak bagi meneruskan perjuangan dan business untuk hidup.Tetapi bila tulisannya sudah jadi macam menggila mengutuk UMNO dan Tun untuk menegakan DAP yang sentiasa tidak dipercayai orang Melayu saya jadi marah ni ! achah sahaja .

Elok juga kampong man buka satu isu cerita pasal tanggung jawab saorang abang pada adiknya ketika adiknya dalam kesusahan sangat sangat.Ini cerita benar bukan rekaan.Kampong man telah memberi peluang kepada adik Sak,Aff yang benar didalam kesusahan meneruskan hidup dengan memberi "lifeline" di pejabat Kampong man bekerjasama dan membantu beliau anggaran hampir tiga tahun mempelajari selok belok O&G sehingga beliau mampu berdikari sendiri dengan jaya memperolehi pendapatan peribadi RM600K tahun lepas sahaja.Dimana Sak masa itu ? Aff bukanlah muda(UK graduate you know berpengalaman, pandai dan qualified) tapi beliau perlukan the "lifeline" dan peluang.Ini membuatkan Kampong man selalu terfikir apakah kita sanggup buat DON’T KNOW`saje pada keluarga kita sendiri ketika dia sangat susah ?.Yang penting memberi peluang dan membuka jalan pada siapa juga yang memerlukan adalah juga tanggungan kita jika mampu.Saya gembira melihat Aff maju dan Kampong man sangat bangga dengan kejayaannya kini.Isunya kenapa Aff dibiarkan begitu sahaja dulunya ? Bukankah Sak towkey kapal ? .Sak harus jangan selfish memikirkan diri sendiri sahaja.Fikirlah apa maksud saya !

Bukan hendak mengungkit tetapi kita semuakan satu keluarga dan bersaudara dalam islam .UMNO juga satu kelurga ,kenapa sanggup hendak pecahkan UMNO ?.Ini saya marah ni ! relax bro achah sahaja.
Kelakar Anon di atas .Betul jugak ‘ Fab ‘ tak pernah kata ‘Breeze ‘ tak bagus.Kita pun lebih suka hendak dengar yang DAP ini bagus,ceritalah sikit bro Sak ! Maaf terkasar sikit.Good day all.

bat8 said...

Bro kampongman,


camon la bro...ur hitting sak below the belt la. Be magnamouslah diatas segala kebaikan yang you buat untuk menolong adik sak tu. Pastinya Allah akan memberi ganjaran yang setimpal dengan pertolongan yang u hulur kepadanya dan orang-orang lain. Inilah antara amal jariah yang akan kita bawa nanti ke dunia satu lagi.

politik hari ini adalah battle of ideas. ia bukan lagi battle beradu siapa lagi kuat. Apatah lagi bagi kita yang mempunyai tahap pendidikan yang lebih baik dan menempa sedikit kejayaan dalam kehidupan ( dengan kehendak dan izin Allah of course), sepatutnya menyuburkan lagi battle of ideas ini dikalangan orang melayu kita. kita move on dari perkara remeh temeh, isu kecik, tuduhan liar tanpa bukti,mencaci mencela dengan kata nista, isu dalam kain dsb. I for one is looking up to people like u, Sak or aspan to lead the way.

Kedua, there is nothing to be sore about Sak or aspan leaving UMNO BARU. Itulah politik.there is no permanent friends or enemy dalam politik. Rambut sama hitam tapi hati lain-lain. Kita makan nasi kat kedai pun, kita ambik lauk lain-lain. itu kepelbagaian.
As long as it is within legality dan tidak menyaalahi undang-undang, paa salahnya.

well, may be Sak left UMNO BARU dengan membawa sedikit sebanyak party secret. so what he was an ex adun, an ex pegawai penerangan bahagian je, apalah sangat secret party yang di bawak. Bukanya susah nak counter, both him and ahli yang masih tinggal tau sama tau apa jua yang sak bangkitkan.

let him go. tak restu pun tak apa. the more kita dok memendam rasa tak puas hati, makin lama makin kita ni nampak silly. Fight him politically, battle him in his blog, battle wits dgn wits. you r more than capable to match him blow for blow.

Bro, tolonglah jangan sebut Sak memburuk-burukkan Najib dan Mahathir. sounds silly. Apa UMNO BARU begitu memuji memuja Anwar especially. to me, attacks by Sak and others, basically on policies and najib and mahathir as politicians. both are attack because they are tunggak.

look how UMNO Baru attack Anwar? Buat video sex, sodomi 1 & 2 etc.

well bro, sorrylah. I have to disagree wif u on this point. to me whats fair is fair.

mat pendang

Ghab said...

Salam Wzwh ,Kampong Man and QD , like me I am trying hard to insert some senses and drop touches of wisdom into the mind of the dorks . With that in mind , the meaning of peace and harmony in the congregation of our Nation is its fundamental  and prerequisites . 

However , it is interesting , entertaining and at the same time perturbing when Walla and the cohorts of Sakmomgkok grant their freedom for undemocratized views in response to Sakmongkol's campaigning journey for DAP .

I agree with Kampong Man , " BN will still the best choice for Malaysia. " and by leadership , Najib is a relevant leader of this era . 

Quiet Despair said...

Congrats Kampungman for helping another fellow Muslim. God will reward you triple fold, trust me.
Now I get the drift why Sak was very personal with you the first time you commented on his blog.Remember?
I was aghast why was he short-fused with you when he does not know you.

Ghaib

I noticed you write very well. Have you tried commenting on Sak's blog?
You can trounced Walla any time. But the problem is we are not DAP supporters.
I have been a regular commentator on his blog several times. But of late, with the instigation of Jinjang Joes there, he have deleted my comments.
In fact once he replied to me in his posting that he will not be like UMNO bloggers who published all comments for example WZWH.
He said he's got to e biased and his sole objective is to fight BN including Tun M.
It came about when I voiced my dismay with him for condemning the good doctor when all this while. like me, he was a fan of Tun M.
I give him credit for that honest admission.
But I will keep on writing and I will wait when he condemned Najib's durian runtuh to Felda.
It's a sheer waste of time when you write and its censored. But I am a happy camper.

bat8

The above explanation is for you too. I thought Sak will be open enough to accept criticisms. At least Aspan does give avenue to us now. Afore this it was Aspan who deleted comments but he is now very open to other viewpoints.

Quiet Despair said...

oops typo. I have been a regular commentator on his blog for several years. Not several times. Thanks

Kampong man said...

QD/bat8/Ghab
There are more secrets but it is not my style and cup of tea to be personal with Sak at all.I think you know why i am not commenting in Aspan blog .It is because we were together as housemate in college sometime ago just after WZWH was born.Aspan is too special to me.I value that friendship more.With Sak it is different because dio bukan orang eser doo..rr (pelat nogori 9).Both are my good brothers actually but different political believe and values.No worries bro.
Ghab i owe you lunch.Good night.
.

Ghab said...

Salam WZWH , Kampong Man and specially QD ,

I was taken aback when he Dato Ariff  who converted himself to DAP , bestowed himself as a new-born Malay DAP and thus claimed himself that he is Aspan's pair , the new Malays who denounced Umno and now the political-field commanders for DAP . 

Prior to their conversion , I was sobered and balanced with my comments . Indeed ,they got my write ups  posted in their blogs .
    
When I first bumped into their blogs , I found their writings were motivated by in giving the cause for the Malays to be civilized in their thinkings thus being better Malays . Now , they are contrarians. 

An Ignoramus who denies the cause of the Malays as well as of the Non-Malays is not a nice spices . A distorted spices is correct , a incendiary spices who reckons our sacred peace and harmony be scrutinized .

I pegged  my comments and opinions what I thought about them for  being partisans in their newly political environment . Unfortunately , my write ups were not posted with no regret . 

I bumped into WZWH's blog and my thanks to WZWH .

Hello Hello Anonymous , April 6 , 9:24 pm 

Your comment I code , " Wan Zuri, I totally agree with Datuk Sak's fatherly advise to you that with your level of arguments(kurang cerdik for UMNO macai upahan standard), you better shut the fuck up. " 

What fatherly advise that Datuk Sak has penned down in his writings ? ,  you must be out of your budabash mind . Datuk Sak poses no argument and not even on a constructive issue . He just want to bombard Najib and Umno and spreading that they are Lairs  . By that , he dedicates it to all Malays especially the Malays in Umno . In realization , he is a member of the political party , DAP . 

The general election is around the conner . Campaigns are well under way and he is consistently opposing on Umno and the establishment . He is championing his position and more clearly begun  to take shape . Dato' Sak and his surer comrades are not spare either . 

You should read between the lines . Many of the bickering are bluntly false and misrepresentation  . An horizontally distortion found in many of his partisan campaigns . 

Many are having a hard time by the misinformation given and why it being brandied about . Certainly , it is not about debating . It is his journey about campaign for DAP . This is all about  winning . No wonder you are coned by his " reasonableness "  . It seems to take shape when political contest takes precedence over reasonable debate . The arguments are no longer matter to him . 

Disinformation and attack are an integral part of his current campaigning . One can hardly imagine how he portrays  the doctrine of Trinity in the Christian faith  relating to the said fate of Umno's Trinity of falsehoods , what a obfuscation ? It works fine for people like you  those who have relatively little first hand knowledge .

Nevertheless , for me it hurts when your Datuk Sak spreading falsed and created perceptions about the Malays .   Being  Malay , it comes with our Islam , our culture and norms , our history and our values . Above all , our ' keluargaan sa Islam dan Melayu ' . Are you telling me he is ' cerdik' ? He is ' pandai but absolutely he is not ' cerdik ' . 

To me , he and his buddy Aspan Alais are in existence the  " PENGKIANAT BANGSA " 

Ghab said...

Sakmongkol remarks that Umno's Nationalism is old fashion . The following is my take .

Indeed , Nationalism is old fashion . The days of Nationalism are gone and long time gone . If Nationalism is cared to  condition  the Malay minds , the question of today's Democracy  would not be in a prevailing state  . Malaya would remain Malaya and may become the twin of once the Apartheid-South Africa . God forbids .

The   New generation of Malay has changed and apparently  about the  historical rhetoric of Nationalism is of no     consequence   to them . Thus the opinion goes , " Malay voters adopt different values and have different expectations. " 

What was obvious for the last two decades , new generation of Malays have been   escapade  by the new rhetoric of political forces to bring about  the new political , social and economic orders opinionated in construction by the political wave of the unconvinced democratic Liberalism . As a result  , led by their minded  leaders , they are being further alienated and be in the post-partisan from the status quo imbedded . 

Liberalism is confusing and slippery  in the context of Malaysian political landscape .
The so-called liberals favor a graceful welfare provision and redistribution and at the same time the other liberals prefer laissez-fare economics and minimal Government intervention . 

The politics of liberalism  become more confusing because they become interchangeable sometime to further left . However , the liberals have a series of domestic  values . At time , they include liberty , democracy ? , tolerance , constitutionalism , human rights and other ' Everythingnism  ' that are convincing in its remarkable     adaptability  . The irony is ,   the Government , termed Liberal  is variant to their types of    liberalism  . 

Recently , Liberals were hostile to democracy , Election Commission  , the ruling parties , Malay , Islam , tolerance and constitutionalism . It seems , it is not their exclusive properties . What it seems obvious that it is a political movement  with a very political condition for Anarchism . 

Many of the new generation Malays are suffering and often confused from these types of  liberalism . They  are made to feel the sense of alienation   . From that alienation , they are made  to feel that they   have no stake in the society and therefore they are ever ready to fall into the mentality of revolutionary ideology . This is because liberalism emerged as a revolutionary ideology .  

In the end , the Liberals are reflecting the ambitions to the rising of the new elite of their kind , in mind to the abolition of feudal privilege . This political phenomenon should  be corrected and the Government , had better recognized .

Crossing the arguments and being posted for schism is a nasty predicament . Change is   inevitable  but progress within the status quo is the fundamental instrument for stability . 

Progress would not wait for us if our country is trapped in  mental Anarchism .





 

Kampong man said...

Salam WZWH and readers,
Sakmongkol said in his blog “….Minyak di jumpai di perairan kelantan tapi kelantan dinafikan peluang membangunkan industry minyak dan Gas di Tok Bali.Mahathir lebih rela menyalurkan minyak ke Songkla Thailand dari Tok bali.”
Kampong man said,
One has to understand the underlying agreement between Thailand and Malaysia on area of OVERLAPPING CONTINENTAL SHELF claimed by both parties in the lower part of the Gulf of Thailand near South China Sea to fully appreciate why certain decisions are made as it involve costs ,logistics and development strategies.
The two Governments have jointly agreed to explore and exploit for the mutual and equal benefits of the two countries through MTJA ( Malaysia-Thailand Joint Authority Act ) in 1979.The preamble of that MOU rightfully sums up the underlying concept of this JDA (Joint Development Area).It is this mutual cooperation that convinced both parties that activities be carried out jointly.
Hope readers will not accept Sakmongkol sweeping statement as little knowledge is too dangerous.If Sak is not sure ask my partner brother ANC (Not our Mandela political party ! he..he..) as he was in PETRONAS since 1975 as Head of Reservoir Engineering and was partly involved in the negotiations those days.Petronas commenced business in 1974 by PDA (Petroleum Development Act 1974)
Hope this clears Sakmongkol disinformation.Thank you.

PS If we are true brothers(Thailand and Malaysia) there is no harm in sharing our favourite soup from the same bowl.Both will enjoy the benefit,right !.Tun said it is a smart partnership .Thank you Tun for all these.May Allah bless you with good health.

Anonymous said...

Well said kampungman and Ghab.Keep on writing.We enjoy your comments.Aren't these are facts.Sakmongkol janganlah nak cuba tipu pembaca.Dulu aok cuba nak pusing orang Felda.BN tidak tinggalkan mereka tau.Bagi yg terbaik UMNO /BN untuk rakyat.

Anonymous said...

Sebenarnya kampungman Sakmongkol cut and paste article yang tuan quote pasal minyak Kelantan dari pembaca lain di blog Aspan 8 may 2012.Dia tak faham apa yang dia tulis, tanpa tahu fakta dia cedok saja dan claim dia yang berfikir.Salam.

Anonymous said...

goyard outlet
kyrie irving shoes
golden goose outlet
hermes outlet online
hermes bag outlet

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024