Nuffnang Ads

Pages

Monday, May 21, 2012

Ucapan Kamaruzaman Baria Membakar Semangat Di Mesyuarat UMNO Cawangan Kampung Labu Tembeling Tengah



















Tuan Hj Ahmad Kamaruzaman Baria mantan ahli parlimen Jerantut sedang berucap merasmikan mesyuarat UMNO cawangan Kampung Labu Tembeling Tengah DUN Tahan Jerantut.

Pada 19 Mei 2012 Sabtu jam 3 petang WZWH menghadiri Mesyuarat UMNO cawangan Kampung Labu cawangan UMNO WZWH.

Apa yang menarik kali ini perasmi ialah Kamaruzaman Baria yang merupakan orang veteran UMNO Bahagian Jerantut. Beliau adalah mantan ahli parlimen Jerantut (1995-1999) dan Ketua UMNO Bahagian. Beliau pernah menjawat jawatan Setiausaha Parlimen MITI semasa Rafidah Aziz menjadi Menteri.

Berikut ucapan Kamaruzaman Baria...

"Sejak saya berpolitik di Jerantut sejak 1978, Jerantut terutama DUN Tahan telah mengalami transformasi pembangunan. Dulu hanya ada jalan denai di Kampung labu sekarang jalan yang ada di DUN Tahan lebih cantik dan baik dari setengah tempat di Kuala Lumpur.

Kampung Labu dipilih menjadi pusat kraftangan dan kemudahan infrastruktur yang ada adalah hasil dari perjuangan UMNO sejak PRU 1955.

Mesyuarat UMNO cawangan ini adalah yang terakhir sebelum PRU 13. Macamana mahu terus UMNO berkuasa.

Kini PAS bersengkokol dengan DAP. Sedangkan dulu Karpal Singh kata langkah mayat dia dulu kalau PAS mahu dirikan negara Islam.

Kini PAS sanggup gugurkan negara Islam digantikan dengan negara kebajikan. Tidakkah England juga negara kebajikan? Bukankah kerajaan BN yang menyediakan berbagai infrastruktur untuk rakyat juga menuju negara kebajikan.

Bersih 3.0 bukti orang Melayu sewenangnya digunakan oleh Ambiga. Yang merusuh adalah orang Melayu.

UMNO cawangan Kampung Labu  perlu memastikan orang kampung dan sekitar menyokong kerajaan BN. Man to man marking. Carta pilihanraya perlu dikemaskini. Kenalpasti pengundi kampung. Ini adalah jihad orang UMNO.

Jika UMNO dan BN kalah pada PRU 13 maka amat payah untuk UMNO bangkit kembali mungkin selepas PRU 13 nanti UMNO cawangan Kampung Labu tidak akan dapat bermesyuarat seperti hari ini."

Paling menarik bila Kamaruzaman Baria mencadangkan supaya Sungai Tembeling ini didalamkan. Supaya bila hari kemarau sentiasa ada air. Beliau memberi contoh di Korea. Sepanjang perjalanan dari Airport Incheon ke bandar Seoul disebelah kanan sungai yang kerajaan Korea mendalamkan sungai terdapat banyak sangkar-sangkar ikan memelihara ikan.

Beliau berkata industri sangkar ikan di sungai Tembeling akan berkembang.

Antara cadangan-cadangan usul ahli UMNO Kampung Labu ialah:

  • Tapak ekonomi / tapak perumahan generasi ke 2 kampung tradisional.
  • Industri kilang di DUN Tahan membolehkan pekerjaan kepada orang muda.
  • Kelulusan tanah dipercepatkan kepada permohonan orang Kampung Labu.
  • Durian runtuh generasi ke 2 kampung tradisional minta kerajaan bantu.

















Suasana Mesyuarat UMNO cawangan Kampung Labu yang ceria dengan kehadiran Kamaruzaman Baria pemimpin dihormati di Jerantut.
















Kamaruzaman Baria berasa seronok dengan ahli-ahli UMNO cawangan Kampung Labu. Beliau sanggup meluangkan masa hingga majlis berakhir lewat petang.

14 comments:

atan amin syazwan said...

Cukuplah kamaruzaman tu setakat AJK bahagian aje.Tak payahlah berangan-angan dan ke jawatan parlimen tu.apa yang dia boleh buat kat parlimen jerantut dan Dun2.Kami tak mahu lagi pisang berbuah dua kali di parlimen jerantut ni.setakat pandai berucap dan bercakap aku pun pandai.dulu kalau dia buat kerja betul2 untuk rakyat tentu semua orang sayang.tapi dia jaga dan kerja untuk kroni dia aje.habis rakyat yg lain nya dapat apa....balik2 duk kat kampung motong getah dan kait kelapa sawit je la.aku mintak2 Dato Sri najib kekal kan aje semua yb yang ada sekarang.kerana mereka semua berkerja bagus untuk rakyat dan memajukan rakyat.

Anonymous said...

Tanah tapak lapangan terbang di Temin tergadai kpd Taukey Goh, siapa punya nagkara??? Sudah2lah kita bertuankan orang2 yg ada ciri2'munafiq' serta Orang yg menjdikan objek punggung sebagai bahan politik...

Anonymous said...

UMNO Jerantut mahu senarai calon dikemukakan tidak dipinggir

JERANTUT 20 Mei -UMNO Bahagian Jerantut memohon kepimpinan parti di peringkat Pusat mempertimbangkan senarai nama yang dikemukakan mereka sebagai calon pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Ketuanya, Tan Sri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar berkata, beliau berharap senarai calon yang dikemukakan itu tidak dipinggirkan kerana mereka terdiri daripada ahli jawatankuasa yang berkelayakan, berkredibiliti dan pilihan penduduk setempat.

"Saya yakin senarai calon yang dihantar kepada Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor itu mampu memenangi kerusi Barisan Nasional pada pilihan raya umum nanti.

"Justeru, saya akan mempertahankan calon yang disenaraikan dan menentang sekiranya terdapat calon luar untuk mengisi kerusi BN di Parlimen ini," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas bertemu Ahli Jawatankuasa UMNO Jerantut dan Ketua Cawangan UMNO Dewan Undangan Negeri (DUN) Tahan di Kuala Tahan, dekat sini baru-baru ini.

Hadir sama ADUN Tahan, Datuk Wan Amizan Wan Abdul Razak.

Menurut Tengku Azlan, beliau yakin calon pilihan itu mempunyai pengaruh yang kuat dan memenuhi kriteria yang ditetapkan pucuk pimpinan iaitu calon boleh menang.

"Calon yang dikemukakan itu mempunyai pengaruh cukup kuat dan mencapai hasrat boleh menang seperti yang dimahukan. Malah, mereka merupakan tokoh yang cukup dikenali dan berpengaruh," jelasnya.

Tambahnya, jika UMNO Pusat menerima pendapat pihak tertentu mengenai calon import berkemungkinan akan timbul kekecohan di kalangan ahli UMNO sekali gus meranapkan impian memenangi kerusi pada pilihan raya umum akan datang.

"Ini kerana calon luar yang dipilih meskipun berasal dari daerah ini tetapi tidak menetap di sini dan tidak mengetahui perjalanan UMNO Bahagian serta tidak mengetahui masalah di peringkat akar umbi," jelasnya.

Dalam pada itu, beliau sekali lagi mengulangi hasrat tidak akan bertanding sebaliknya menyerahkan kerusi Parlimen yang didudukinya kepada calon yang dikemukakan.

"Cukuplah tiga penggal menduduki kerusi Parlimen Jerantut dan dengan usia 63 tahun saya berpendapat tidak mampu lagi untuk berkhidmat.

"Maka, lebih baik diberi tanggungjawab kepada pemimpin yang lebih muda dan berintegriti," jelasnya.

Anonymous said...

UMNO Jerantut mahu senarai calon dikemukakan tidak dipinggir

JERANTUT 20 Mei -UMNO Bahagian Jerantut memohon kepimpinan parti di peringkat Pusat mempertimbangkan senarai nama yang dikemukakan mereka sebagai calon pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Ketuanya, Tan Sri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar berkata, beliau berharap senarai calon yang dikemukakan itu tidak dipinggirkan kerana mereka terdiri daripada ahli jawatankuasa yang berkelayakan, berkredibiliti dan pilihan penduduk setempat.

"Saya yakin senarai calon yang dihantar kepada Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor itu mampu memenangi kerusi Barisan Nasional pada pilihan raya umum nanti.

"Justeru, saya akan mempertahankan calon yang disenaraikan dan menentang sekiranya terdapat calon luar untuk mengisi kerusi BN di Parlimen ini," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas bertemu Ahli Jawatankuasa UMNO Jerantut dan Ketua Cawangan UMNO Dewan Undangan Negeri (DUN) Tahan di Kuala Tahan, dekat sini baru-baru ini.

Hadir sama ADUN Tahan, Datuk Wan Amizan Wan Abdul Razak.

Menurut Tengku Azlan, beliau yakin calon pilihan itu mempunyai pengaruh yang kuat dan memenuhi kriteria yang ditetapkan pucuk pimpinan iaitu calon boleh menang.

"Calon yang dikemukakan itu mempunyai pengaruh cukup kuat dan mencapai hasrat boleh menang seperti yang dimahukan. Malah, mereka merupakan tokoh yang cukup dikenali dan berpengaruh," jelasnya.

Tambahnya, jika UMNO Pusat menerima pendapat pihak tertentu mengenai calon import berkemungkinan akan timbul kekecohan di kalangan ahli UMNO sekali gus meranapkan impian memenangi kerusi pada pilihan raya umum akan datang.

"Ini kerana calon luar yang dipilih meskipun berasal dari daerah ini tetapi tidak menetap di sini dan tidak mengetahui perjalanan UMNO Bahagian serta tidak mengetahui masalah di peringkat akar umbi," jelasnya.

Dalam pada itu, beliau sekali lagi mengulangi hasrat tidak akan bertanding sebaliknya menyerahkan kerusi Parlimen yang didudukinya kepada calon yang dikemukakan.

"Cukuplah tiga penggal menduduki kerusi Parlimen Jerantut dan dengan usia 63 tahun saya berpendapat tidak mampu lagi untuk berkhidmat.

"Maka, lebih baik diberi tanggungjawab kepada pemimpin yang lebih muda dan berintegriti," jelasnya.

Anonymous said...

Kakitangan Pejabat Perdana Menteri gotong-royong di Kampung Pagi


MOHD. Po'ad Jelani (tiga dari kiri) bersama Tuk Empat Kampung Pagi, Zakaria Ramli (empat dari kiri), Wan Amizan Wan Abdul Razak (dua dari kiri) dan Akmar Hisham Mokhles (kiri) bergambar selepas menyertai gotong-royong di Kampung Pagi, Jerantut, semalam.
JERANTUT 21 Mei - Pejabat Perdana Menteri mengadakan gotong-royong membersihkan Kampung Pagi dekat sini, sebagai salah satu program turun padang menerusi Sukarelawan Pejabat Perdana Menteri bagi membantu merealisasikan gagasan 1Malaysia.

Program di kampung yang terletak kira-kira 20 kilometer dari Pangkalan Kuala Tahan itu disertai oleh 40 kakitangan pejabat berkenaan.

Terdahulu, peserta program itu menaiki perahu panjang menyusuri Sungai Tembeling untuk sampai ke kampung tersebut.

Menurut Setiausaha Sulit Kepada Perdana Menteri merangkap penyelaras Sukarelawan Pejabat Perdana Menteri, Datuk Mohd. Po'ad Jelani, program kemasyarakatan seperti itu telah berjalan sejak dua tahun lalu melibatkan beberapa kawasan di beberapa negeri.

"Melalui kerja amal ini, kami dapat mendekati masyarakat setempat secara terus dan berdampingan dengan mereka bagi membantu dalam pelbagai perkara seperti perpaduan dan ekonomi setempat," katanya.

Program kemasyarakatan itu turut disertai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tahan, Datuk Wan Amizan Wan Abdul Razak dan Setiausaha Akhbar Perdana Menteri, Datuk Akmar Hisham Mokhles.

Menurut Mohd. Po'ad, program itu diharap dapat mengeratkan perpaduan dalam masyarakat kerana dijayakan secara bersama tanpa mengira fahaman politik dan mendapat sokongan padu penduduk.

Katanya, gotong-royong yang bermula sejak pukul 10 pagi itu berakhir dengan jamuan makan tengah hari.

"Program amal di bawah Sukarelawan Pejabat Perdana Menteri ini akan diperluaskan pada masa depan dengan pelbagai aktiviti lain yang sedang dirancang," ujarnya.

Yang Benar said...

Tn Hj Kamaruzaman Baria jika dicalunkan bertanding di DUN TAHAN N9 ganti Dompok kami setuju amat...... Setuju TN HJ KAMARUZAMAN ganti Dompok di DUN TAHAN N9 PRU 13 ini

Anonymous said...

Melayu DAP Sakmongkol bukan sahaja memfitnah parti UMNO nya dan sekarang sibuk memburukan Dr M pulak.Apalah mamat Pahang ni.Ada jugak orang Pahang yang tidak patriotik.Apa pandangan awak orang Pahang ? -bat9

Anonymous said...

... apropo the incredibleSulk,

according to his latest posting, Suck47 or incredibleSulk is now a self-confessed camel whisperer.

now, what makes me say this?

the camel whisperer, imparting his warped wisdom to his camels, wrote, "...is like asking a camel to go through the needle hole..."

the incredibleSulk, speaks to camels... hence, the camel whisperer.

this Arif Sabri fellow is hilarious... he cracks me up!

I hope the camel whisperer doesn't know that we are having a ball, laughing at his eloquent English.

I might be tempted to write a few more lines... just as soon as I can stop myself from laughing at the camel whisperer.

Anonymous said...

UMNO cawangan Kampung Labu?

Dimana tu?

s/u E.bhg jtut said...

kampung labu terletak bersebelah dengan kampung labi.didaerah pasir berdengun.

s/u E.bhg jtut said...

kampung labu terletak bersebelah dengan kampung labi.didaerah pasir berdengun.

s/u E.bhg jtut said...

kampung labu terletak bersebelah dengan kampung labi.didaerah pasir berdengun.

wonder why said...

Salam Sdr.WZWH,
Mana dia ahli UMNO caw. Kpg. Labu? nampak banyak orang luar daripada orang kampong.Cuba tunjuk gambar meja mesyuarat yang kosong.Lebih kerusi kosong daripada orang yang hadzir.Ke tak bayar duit kedatangan untuk ahli yang hadzir? selamat bemesyuarat.

Anonymous said...

sedara semua ...sy DAN RAKYAT DILUAR SANA nak pru 13 nnti PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH NEGARA MALAYSIA INI..cukup2 la bn,bn dh EXPIRED DATE ..SEKIAN ,TERIMA KASIH ..