Friday, July 26, 2013

Jika BN Mahu Ambil Semula Parlimen Temerloh...Ini Syarat-Syaratnya...!!!



Dalam politik, KPI ahli politik ialah menang PRU tidak kira apa orang mahu kata pasal calon.

Bila calon itu menang baik parlimen atau DUN maka itu bermakna majoriti pengundi memilih dan suka kepada calon itu.

Bila menang maka penganalisis politik kata bahawa calon yang menang itu buat kerja atau pengundi menaruh harapan yang tinggi kepada beliau serta majoriti rakyat masih percaya kepada calon itu.

Bagaimana 'cultured' dan bijak bercakap seorang calon itu tapi jika kalah PRU...itu bermaknanya calon itu masih tidak 'fit' dan tidak bersedia bertanding.

Jika BN serious mahu ambil semula parlimen Temerloh...ini syarat-syaratnya:

Ini WZWH ambil dari komen-komen pembaca blog WZWH yang merupakan suara akar umbi orang Temerloh.

Kalau BN nak menang di Temerloh, pastikan:

a) bawa masuk beberapa projek mega ke Temerloh untuk kemudahan masyarakat seperti mewujudkan peluang pekerjaan. Jangan hanya fokuskan Kuantan dan Pekan yang membuatkan rakyat jadi jelak atas ketidakseimbangan pengagihan projek dalam negeri Pahang. 

b)projek2 yang sudah dijanjikan seperti pembinaan jambatan baru dan masjid daerah baru disegerakan. 

c) paling kritikal, bawa masuk IPT seperti dijanjikan. Dirikan cawangan UIAM, UiTM, Institut Perguruan, Kolej Matrikulasi, Politeknik, MRSM dan SPB. Temerloh dahagakan pusat kecemerlangan ilmu.

d) tingkatkan kemudahan kesihatan seperti mewujudkan hospital2 swasta. Di daerah yang besar seperti Temerloh tiada Hospital Swasta, pelikkan? Kemudahan perubatan 24 jam (selain hospital kerajaan) juga tiada di Temerloh.

e) perbanyakkan pusat tumpuan pelancongan seperti Taman Tema, muzium, zoo, kompleks membeli-belah dan lain2.

f) Perbanyakkan rumah mampu milik.

Dengan terbinanya kemudahan yang dinyatakan, pastinya PRU 14 milik BN walau siapapun calon yang diletakkan di Temerloh.

Daerah Temerloh perlu rancakkan pembangunan, perbanyakkan peluang pekerjaan dan tempat tarikan pelancong. Satukan bandar Temerloh-Mentakab secepat mungkin dan mungkin boleh diberi nama baru. Temerloh berpotensi untuk seiring atau lebih maju dari Kuantan jika dibuat perancangan yang betul. Temerloh juga boleh mempersiap siagakan untuk dijadikan ibu negeri di masa hadapan. Atas sifat logistik dan kedudukan geografi, daerah-daerah lain pasti akan merasa tempiasnya dan kekayaan akan melimpah ke Jerantut, Bera, Kuala Lipis, Maran, Raub dan Bentong. Rakyat sudah matang, jika kerajaan memenuhi aspirasi yang diharapkan, Temerloh kembali ke BN sudah pasti dalam genggaman.

9 comments:

Anonymous said...

pengundi temerloh dah buat keputusan meletakkan kepercayaan mereka kpd parti pas untuk memperjuangkan masa depan mereka.kita terima dan bagi peluang nasrudin tantawi, syed hamid dan tengku zulpuri.
sementara itu lebih baik kerajaan bn tumpukan kpd kawasan2 yg menghargai jasa dan peranan bn ditempat mereka seperti jerantut, k.krau, k.lipis, paya besar rompin dan maran yg masih banyak kekurangan untuk di majukan.
kalau bn kalah menjadi pemangkin kpd pembangunan dan perhatian maka tempat2 lain pun nanti akan merasakan lebih baik bn kalah drpd menang di tempat mereka.
jangan yg dikejar tak dapat yang di kendong keciciran.
orang berbudi kita berbahasa
orang memberi kita merasa

Anonymous said...

Nasi sudah menjadi bubur. Siapa yg mengurangkan undi2 BN?

Anonymous said...

Pembangunan sesuatu kawasan memang sudah menjai tanggujawab kerajaan yang memerintah..tak perlu dibuat semata-mata nak raih undi semata-mata..rakyat melihat pemimpin yg amanah dan tidak khianat kepada rakyat..pemimpin tersangat kaya sedangkan rakyat masih ada yang susah..BN sepatutnya memikirkan bagaimana nak memajukan jerantut.sepertimana yg saudara angan-angan itu.selesaikan kemudahan asas seperti jalan jerantut sg lembing..jalan jerantut -Benta..BN sudah 13 kali menang dijerantut tapi apa yang Jerantut dapat? melainkan harga rumah yang tak sepadan dgn taraf daerahnya yg layak dipanggil pekan sahaja..jgn bila BN sudah kalah seperti ditemerloh baru sibuk nak buat projek itu dan ini..politik gula2 ini sudah lama dipamdang sepi oleh masyarakat Bandar dan separa Bandar.

Anonymous said...

Tak payah bawak projek ke temerloh... bawalah ketempat yang BN menang...teknik menjilat BN ni memang akan menggembirakan pembangkang dalam masa sama melukakan hati pengundi bn di kawasan yang menang.

Kutukandewata said...

BARANG DIINGAT,TANGGUNGJAWAB PEMERINTAH YANG KHUSUS IALAH MENYEDIAKAN KEPERLUAN ASAS,KEMUDAHAN ASAS DAN JAMINAN KESELAMATAN DIRI DAN HARTA BENDA.ITU YANG PENTING DAN PERLU DI AMBIL BERAT OLEH PEMERINTAH.

YANG LAIN-LAIN PEMBERIAN PEMERINTAH ADALAH KERANA EHSAN PEMERINTAH BUKAN KERANA TANGGUNGJAWAB TAPI ATAS DASAR KEPRIHATINAN PEMERINTAH.CONTOH BRIM,BONUS,BANTUAN TEKSI,NELAYAN DAN LAIN-LAIN TU ADALAH KEEHSANAN DAN KEPRIHATINAN PEMERINTAH.

BUKTINYA PEMERINTAH INDONESIA DAN SINGAPURA SERTA THAILAND ADA BUAT KE BRIM DAN LAIN-LAIN TU?JADI ITU BUKANLAH TANGGUNGJAWAB TAPI KEPRIHATINAN.

OLEH ITU PERLU FAHAM KONSEP SYUKUR.BERTERIMA KASIH KEPADA ORANG YANG MENOLONG DAN MEMBANTU KITA ADALAH BERSYUKUR KEPADA ALLAH NAMANYA.KERANA ALLAH LAH YANG MENGGERAKKAN HATI MEREKA UNTUK MEMBANTU.

MAKA KITA YANG DIBANTU WAJIBLAH BERSYUKUR KERANA DENGAN BERSYUKUR MAKA REZEKI KITA AKAN ALLAH GANDAKAN.TAPI BARANG DI INGAT!SESIAPA YANG TAK RETI DAN TAK MAHU BERSYUKUR MAKA TUNGGULAH AZAB YANG PEDIH YANG ALLAH TELAH JANJIKAN BAGI ORANG YANG TAK BERSYUKUR.

JADI TIDAK SALAH KALAU PEMERINTAH TAK LAYAN BAIK ORANG YANG MENENTANGNYA SETELAH DIBERI SEGALA YANG BAIK UNTUK MENYENANGKAN RAKYAT.MAKNANYA TAK TAHU LANGSUNG NAK BERSYUKUR.

KALAU ALLAH SENDIRI AKAN MEMBERIKAN AZAB YANG AMAT PEDIH KEPADA MANUSIA YANG TAK TAHU BERSYUKUR, JADI TAK SALAHLAH PEMERINTAH BN MENGANAKTIRI RAKYAT YANG TAK TAHU BERSYUKUR.JELAS SEKALI PEMERINTAH BN IKUT APA YANG ALLAH TENTUKAN!!!!

Anonymous said...

Pengundi jerantut kena tipu sokmo la,bn menang pun takde pembangunan pun,tau2 dato lee aum cak juga pulun duit sewa dgn melayu,bila rakyat sokong dap dema kabo cina akan mnguasai semua,memang cina dah lama kontrol ekonomi negara,belum cite harga rumah yang tak masuk akal di jerantut,macam manala pemimipin bn buat kerja,tapi syg org jerantut jenis otak udang dan fikiran kolot masih nampak kerajaan bn itu suci bg dema

Anonymous said...

He333,hanya org budo je dalam umno... Tun yang kata

usin gampang said...

anon dua ekor di atas sebenarnya otak udang.aku tambah lagi otak babi.asal sokong kau orang aje otak cerdik dan otak bagus.kalau tak sokong kau orang maka otak udang.

sedar ke kau orang pemimpin yang yang kau orang nak angkat tu otak nya lebih bodoh daripada binatang.binatang pun jijik nak bantai lubang jubur.tapi manusia ada yang bertuhankan lubang jubur jantan.
jadi cerdik sangat ke kau orang ni nak pilih orang yang nabi tak mengaku umat.

kesimpulannya kau orang ini sudah hampir kepada kafir kerana mengagungkan manusia yang nabi tak mengaku umat.

mungkin juga kau orang ni hadonisme atau kaki seks atau sex maniac.kau orang suka sangat menyokong pakatan yang majoritnya kaki sek luar tabii.kaki seks bantai bini orang.

bodoh!otak udang!

Anonymous said...

Sapa yg otak udang ni
Suka mencarot ni mesti ameno dulu kini selamanya
Maklomla takde yg cerdik dalam ameno...melainkan semuanya penjilat belaka ekekeke

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024