Wednesday, March 19, 2014

Krisis MH370: Kepimpinan Najib Menyatupadukan Dunia



Memang krisis MH370 sungguh misteri membingungkan dunia.

Pepatah Cina menyatakan disebalik krisis ada peluang.

Ya, kita kehilangan pesawat Boeing, rakyat dan rakyat asing. Usaha mencari SAR MH370 dilead oleh Malaysia dengan dibantu lebih 30 negara memperlihat kepimpinan DS Najib boleh menyatukan dunia yang sering berkonflik bekerjasama.

Tidak pernah berlaku dalam sejarah dunia kerja sama dan teamwork yang sebegini.

Berbilion manusia di seluruh dunia mengenali DS Najib sebagai pemimpin bertaraf dunia menyeru nilai-nilai kemanusiaan.

Penduduk dunia sudah bosan dengan pemimpin kuasa besar yang suka menganjurkan konflik dan peperangan.

Ada pemimpin kuasa besar yang terkejut dengan reaksi banyak negara mahu menolong dan membantu usaha DS Najib akhirnya join the bandwagon.

World war 3 tidak akan dan boleh berlaku jika semangat yang ditunjukkan oleh kepimpinan DS Najib ini boleh buat dunia bersatu.

DS Najib secara peribadi telah menghubungi semua pemimpin 30 negara itu. Hubungan ini semakin akrab.

Banyak negara lagi mahu dan ingin menawarkan bantuan.

Tidak pernah pengalaman sebegini dialami oleh PM-PM sebelum ini.

Kepimpinan DS Najib adalah kepimpinan dunia sebenarnya.

3 comments:

Anonymous said...

Wzwh bakal calon dun Tahan PRU 14

Anonymous said...

Bukan saja menyatupadukan dunia malah Najib berjaya membawa kuasa2 besar spt China dan Amerika ke meja rundingan. Malah krisis Crimea dan Ukraine mungkin dapat diselesaikan oleh Russia melalui semangat setiakawan yg terbentuk hasil kebijaksaan Najib membentuk satu rangka organisasi global yg menjadi envi pemimpin2 besar dunia dlm mengatasi krisis MH370. Inilah satu2nya kebolehan unik kemimpinan kita yg percaya disebalik krisis ada peluang. Dunia akan kagum dengan kebolehan pemimpin kita dipersada dunia dlm menyelesaikan krisis dalaman dalam masa yg sama berjaya membawa pemimpin dunia kemeja rundingan. Syabas pemimpin2 Malaysia.
Hidup Umno

usin malaun said...

kita perlu memikirkan pekara2 yang nagetif juga bkn hanya perkara yang positif lebih2 lg pembabitan USA dan negara2 sekutu dengannya.yang mungkin mengambil kesempatan dalam semua pekara lebih lg radar tentera.apa yang diperhatikan pemimpin2 kita tidak kira pemangku menteri pertahanan,DCA,Mas,Polis,Tentera tidak mempertahankan Kapten Zahari yang selama ini bertugas dengan baik umpama tempat meletakkan kesalahan sedangkan serpihan kapal terbang belum ditemui apalagi kotak hitam.sepatutnya kapten zahari dipertahankan oleh semua pihak sebelum menemui keputusan yang sebenar.perkara utama terbogkar dan rakyat sudah mengetahui Kapal selam dibeli dengan harga mahal tp tidak boleh membuat operasi menyelamat dan pekara ini sungguh memalukan tidak berbaloi dengan pembeliannya.Radar tentera mengesahkan pesawat berpatah balik sepatutnya tindakan awal segera dilakukan oleh pihak tentera.kita perlu ingat bkn semua org ingin menolong saja mungkin juga mengambil kesempatan atas kedaulatan negara.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024