Thursday, March 13, 2014

MH370: The Best Possible Theory

Hari yang ke 5 masih tiada kesan MH370. Operasi mencari dan menyelamat makin besar. Terkini Jepun hantar pakar dan tentera serta pesawat, India pun melibatkan diri dengan pesawat dan satelit barunya. Sebelum itu semua military Malaysia, Vietnam, China , US, Thailand, Filipina, Singapore dan Indonesia sibuk mencari MH370.

Adakah radar-radar di Asia terutama kepunyaan military dan satelit-satelit canggih US dan China tidak dapat monitor pergerakan MH370? Logiknya jika digabung semua data dan imej pasti boleh lihat pergerakan MH370 dari KLIA hingga hilang di Laut China Selatan dan destinasi seterusnya.

Di KL sudah berkumpul inteligentsia dari US dan China, selain seorang jeneral Malaysia sudah berada di London mungkin mendapat info dari inteligentsia British.

Berbagai teori dari yang logik kepada yang tidak masuk akal.

Military Malaysia kata MH370 berpatah balik dan mungkin dikesan di Pulau Pinang. Maka WZWH lebih prefer teori ini...

The US Federal Aviation Administration had issued a warning that the fuselage of the Boeing 777 model had the potential to exhibit cracking. The FAA recommended that all 777s worldwide were checked as part of routine maintenance.
The FAA warned: "Cracking and corrosion in the fuselage skin, if not corrected, could lead to rapid decompression and loss of structural integrity of the aeroplane."
Tom Phillips from The Telegraph asked whether MH370 had been checked and was told Malaysia Airlines company policy was to check. Ahmed Jauhari Yahya, CEO of MAS, told Telegraph that "as policy" all FAA Airworthiness Directives were acted on. However, he could not guarantee that MH370 was checked for this precise problem following the November warning.
Video ini menyatakan Cracking and corrosion in the fuselage skin, if not corrected, could lead to rapid decompression bila mana pilot ketika menyedari ada masalah fault mula mahu mengubah haluan berpatah balik dan ketika itu decompression berlaku tidak sempat pakai mask oksigen lalu pengsan dan MH370 terus berpatah balik secara auto-cruise dan destinasi terus ke Laut Andaman.

Sebab itu kerajaan Malaysia minta tolong military India mencari dan menyelamat di Laut Andaman dan military Indonesia telah mencari dan menyelamat di Selat Melaka dan Laut di utara Acheh.

Jika teori ini boleh dipakai persoalannya kenapa radar-radar dibeberapa negara dekat Laut Andaman tidak dapat mengesan MH370 setakat ini dan sudah tentu pukul 8.30 pagi Sabtu lepas, MH370 sudah kehabisan minyak.

Dimana MH370 berada? Di Laut Andaman?



Kerajaan Malaysia perlu hantar pelajar-pelajar ke luar negara belajar radar teknologi dan satelit teknologi hingga peringkat pakar, Phd dan sebagainya.

Bukan menjadi ikutan kanak-kanak seperti dibawah.

2 comments:

Anonymous said...

Wzwh.. maafkan saya, ini artikel anda paling teruk saya pernah baca. Gaya bahasa bercampur-aduk antara BM dan BI sangat memeningkan kepala. Penulisan anda yang amat baik sebelum ini tercalar pada hemat saya dek artikel ini. Kekalkan kecemerlangan anda dalam penulisan.

Terima kasih.

Anonymous said...

Wzwh.. maafkan saya, ini artikel anda paling teruk saya pernah baca. Gaya bahasa bercampur-aduk antara BM dan BI sangat memeningkan kepala. Penulisan anda yang amat baik sebelum ini tercalar pada hemat saya dek artikel ini. Kekalkan kecemerlangan anda dalam penulisan.

Terima kasih.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024