Wednesday, May 2, 2012

Zalim DAP Jika Tidak Calon Sakmongkol AK47 Kerana Kepakaran Najiblogi



Sakmongkol novice baru DAP tempoh keahlian kurang dari tempoh perempuan hamil telah beri servis yang baik kepada DAP dan Pakatan Rakyat.

Sakmongkol ada kepakaran 'Najiblogi' terutama kempen propaganda kelemahan DS Najib PM Malaysia.

Logik Sakmongkol mudah kalau mahu lemahkan BN kena lemahkan UMNO melalu serangan kepada kredibiliti Najib. Itu yang Sakmongkol mahu mengikut versi Fukuyama: "UMNO The End Of History".

Bila tiada orang mempertahankan Najib maka bukti Najib lemah. Sakmongkol menyajikan kepada pembaca blognya 'flip-flop' polisi Najib mentadbir Malaysia.

Dalam dunia yang mencabar dan senantiasa berubah persekitaran mana-mana pemimpin negara yang peka terpaksa membuat penambahbaikan polisi. 

Polisi yang berubah kerana feedback dan keperluan kontemporari adalah trend mana-mana polisi dalam dunia. Zaman polisi yang 'fixed' sudah berlalu. Ruang-ruang untuk penambahbaikan sentiasa ada terbuka kepada beberapa opsyen.

Jika polisi diubah untuk band yang lebih baik itu bukan flip-flop. Istilah flip-flop selalu digunakan oleh pembangkang kepada mana-mana kerajaan dalam dunia kerana pembangkang tidak berminat dengan mekanisme detail sesuatu polisi.

Berbalik kepada kepakaran 'Najibloji', Sakmongkol menganggap kejadian politik Najib sejak dari umur yang muda bergantung kepada Almarhum Tun Razak, Tun Hussein Onn dan Anwar Ibrahim.

Sakmongkol hanya nampak politik kosmetik dunia nyata. Najib berada hari ini bukan kerana faktor-faktor yang dinyatakan.

Sebab itu Sakmongkol kena percaya qada' dan qadar politik Najib. Allah telah programkan kejadian politik Najib untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Najib hanya 'experience' saja pengalaman program itu.

Sakmongkol perlu akur Najib telah ditentukan di Loh Mahfuz untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia "the blessed land" yang mempunyai FIRSAH mengetahui apa yang Sakmongkol tidak diberi oleh Allah ilmu untuk mengetahui hanya setakat level yang ditetapkan kecuali Sakmongkol cuba membuang sifat yang buruk dan menganti sifat baik ke dalam hatinya. 

Hati yang amarah dan dendam boleh buat "tarikat politik" Sakmongkol tidak boleh nampak cahaya cuma samar-samar dalam kegelapan.

Walaupun takdir qada' dan qadar Sakmongkol menjadi wakil rakyat sepenggal itu memang pahit untuk ditelan namun Allah tetap memberi beberapa opsyen kepada Sakmongkol hak untuk memilih dan berusaha menentukan destini politiknya.

Di Pahang, masalah kepakaran 'Najibloji' Sakmongkol ialah Sakmongkol gagal memahami atau sengaja tidak peduli yang Najib ialah simbol bukan saja politik Pahang malah simbol institusi tradisional Pahang.

WZWH selalu cakap Najib selain dari PM dan Presiden UMNO adalah simbol kebanggaan dan harapan orang Pahang. Dari segi tradisional pula Najib ialah "Orang Tua Beta"-Pembesar Orang Kaya Indera Shahbandar-Orang Pembesar Berempat.

Sakmongkol does not sufficiently take into account the power of ethnic loyalties and the Pahang culture fundamentalism as a counter-force to the spread of liberal democracy of Sakmongkol likeness!

By Insulting Najib always all the time meaning Sakmongkol also insulting not only the "rakyat Pahang yang beradab" but also insulted Tuanku Sultan of Pahang and the rest of the 'Pembesar' including modern Pahang politicians!

Sakmongkol can call WZWH out of date, ulu man, ortodox, conservative, traditional man etc whatever but the fact is WZWH is telling Sakmongkol the real meaning political tarikat of Pahang -the real politic of Pahang.

23 comments:

Anonymous said...

WZWH,
Ini ayoh ni. Ayoh mana jangan tanya. Sepatutnya awak ni tulis blog jangan meraban sangat, seluruh dunia baca. Jangan burukan keluarga kita dalam facebook dan blog awak. Malu keurang tau tak?.
Orang sekuloh tinggi tak gitu, tulis pasai..pasai. Jangan jadi budo. Urang lain tu menulis juga tapi mereka berjurus. Ini awak tidak. Tulis saja ikut kepala pening awak tu. Urang semua bercakap merata-rata. Dengorlah nasihat ayoh ni hok budo dan sekuloh ni.

Anonymous said...

Aku nak tengok pula pencacai , pembodek dan penjilat bontot Hj Al Najib Monggol Al Tantuya, yakni tuan punya blog ini dicalonkan atau tidak. Cara empunya blog ni buat posting macam budak tadika jer, layak ke jadi "winable candidate" harapan UMNO BN.

Apa pun aku yakin Dato Sak akan terpilih. Wan Zuri ni pula...aku dapat rasa Hj Al Najib Monggol Al Tantuya tak berani nak ambil risiko memilihnya. Tunggu saja nanti !

Teruskan membodek sampai terpilih.

Anonymous said...

Najib juga adalah PM pertama Malaysia yang terpalit dengan kes bunuh. Tak pernah berlaku dalam sejarah Malaysia sebelumnya.

Memang hebat Najib berbanding PM PM lain.

Hidup Ah Jib Gor ! PM Boleh ! Malaysia Boleh Hancurr !

Anonymous said...

Saya doakan semoga Najib dapat terus memerintah negara dengan lebih 2/3 majority kerana beliau jujur.
PR tidak layak memimpin negara kerana mereka tidak ada leader yang berkalibar saperti Najib.BN yang penuh dengan pengalaman dan terbukti.Pakatan rapuh memang layak dan bijak membangkang dan kawan diatas tak takut dosa kah membuat fitnah bunuh.Insyaallah allah tunjukan kemenangan kepada BN yang bekerja bagi rakyat.Ameen.

Anonymous said...

Naper aok kata hj najib al tantuya. Naper aok tak sebut al sekh al anuar al juburi al sontoti al lubang taiki al pukiki al cina doll al toyey mingkuk cam belalai gajahi. Naper aok tak sebut assamin alali al aiskerimi al dalami al tandasi wal jilati al hisapi. Eh ngarut pulak dah banyak sangat al tititi... Sebenarnya beginilah jika tiada bukti jangan tuduh sembarangan. Yang dilihat mata kasar pun masih boleh diragui... Tak mengaku pula tu...

Anonymous said...

Isunya disini ialah kenapa Sakmongkol bencikan sangat Dtk Najib dan UMNO ?.Pak lahap ini telah diberi bermacam macam projek kuari,lombong dan balak .Apa masih merempat lagi ke ?.
Sakmongkol ingin jadi kaua tanpa kerja.Pas tak boleh beli beliau ,taukey DAP boleh .Itu sebab beliau mwnjadi lembu DAP membelasah UMNO .Memalukan Pahang saje.Kami tentukan ia kalah di Pahang. Terhegeh hegeh nak jadi ADUN lagi.?

Anonymous said...

Prime Minister at the conference,
“Malaysian Chinese at the Political Crossroads” in which he commented on the
Chinese billionaires of Malaysia as follows,
I studied each and every one of them… there are some in this room today.
Every one of them became rich because of our policies, either directly or
indirectly. They did not get contracts… contracts expire in three years. The
Bumiputeras get them, and after three years they say ‘can you give me
another’. I always get that. The billionaires got concessions. Almost
indefinite concessions to print money.
That this was a political blunder and a major failure by the Prime Minister’s
handlers in not anticipating the negative perception of the MCA by one and all as
a result of this statement. If this mistake was the result of an ad hoc comment, it reflects a degree
of flippancy uncharacteristic of the Prime Minister. If, it was from a prepared text
by his speechwriters, they should face the firing squad!

Tan Sri Abdullah
Ahmad opined that if a challenge is mounted against Najib, it would be from the
second echelon leaders and not from his deputy, Tan Sri Muhyiddin Yassin. He
then made this telling observation:
"Umno people are easy to appease. Their antidote is this (rubs two fingers
and a thumb together), and positions, but that too must be done in the right
way."
Petikan sebuah blog yg ditulis oleh salah seorang yg menjadi kepercayaan TDM,semasa dia menjadi Perdana Menteri.
WZWH,anda membuktikan bahawa blog-blog yang menyokong UMNO sebenarnya memburukkan lagi imej UMNO dan menjauhkan lagi pemuda-pemudi yang terpelajar dan intelek dari UMNO dan BN.Dengan kemahiran analitik dan sedikit kajiaan dan 100% kejujuran,sepatutnya anda boleh lebih objektif dan realistik.
Tangkis Dato Arief dengan hujah dan fakta bukan dengan fatwa anda sendiri.

Anonymous said...

Patutla para baghal dan pencacai UMNO BN kuat membodek Najib. Rupanya menunggu habuan besar! Pandai dan kreatif betul Najib ni berniaga yer ?. Cuba korang baca update terkini dari Perancis kat link bawah ni:

http://www.malaysiakini.com/news/196802

Satu demi satu ditelanjangkan. Patut sangat Najib & Zahid takut nak jadi saksi, rupanya bukan setakat saksi..tapi memang terlibat pun !

Anonymous said...

uihhh..$1 billion?. Roh Tun Razak barangkali tak tenteram kalau ditakdirkan kes dan perangai anaknya tu sampai ke pengetahuan dia.

Patut sangat la Najib kata apa pun caranya dia akan pertahankan Putrajaya. Dia barangkali dah terbayang apa akibatnya kalau UMNO BN berkecai. Banyak yang akan terburai. Manusia manusia jenis pemimpin hipokrit ni tak boleh disimpan lagi. Patut dihumban ke longkang jer.

Pencacai pencacai yang melampau sangat tu patut dikenal pasti dan diheret sekali. Tapi Wan Zuri ok..dia sokong Najib sementara Najib bertahan jer, kemudian nanti, dia akan buat U turn macam Malboro Corner kat circuit. Kita tengok saja nanti.

Anonymous said...

Ni ada berita lagi tentang Scorpeon tu.

http://www.malaysiakini.com/news/196812

Aku tak fikir Zahid terlibat apa apa. Cuma dia takut jadi saksi untuk beri keterangan sebenar. Mungkin sebab kesalahan silam dia atau barangkali dia bimbang diancam "the gang" kalau dia menyatakan kebenaran di court Perancis tu. So dia cuba ambil jalan tengah. Bukan kita tak tahu...si Zahid ni pernah terlibat dalam kes pukul orang.

Anonymous said...

UMNO /BN insyaallah tak ada halangan masih pegang Putrajaya tanpa masaalah.Yang berkecai adalah PKR dan PAS menurun dan DAP parti Sakmongkol dapat sambutan baik kaum china.Sambutan UMNO parti ora g melayu akan adakan sambutan di Stadium Bukit Jalil may ini.KOTOR 3 buat demonstrasi jalanan .Siapa yang lebih samseng .PR lah .
WZWH teruskan penulisan kamu.Pedulikan apa penghianat bangsa , Sakmongkol nak tulis.
.

Anonymous said...

Anon 3.11
Kalau Dari Malaysiakini yang propembangkang baik tak payah baca.Pasti berat sebelah.Bacalah juga:
Zulkifli Nordin-orang kuat Anuwar dulu
The Unpineners
Che Det
JEBAT must die
Dan banyak lagi..barulah balance beb !
Kalau nak baca FITNAH pada Najib dan UMNO bacalah baruah DAP,Sakmongkol .

anak Pahang

Anonymous said...

Anon May 3, 2012 7:14 PM,

Kami sampai ke blog ini kerana kami baca semua sumber. Majoriti kami dah membaca dan mengakses kebanyakan sumber. Bukankah sumber berita UMNO BN terus masuk ke setiap rumah di Malaysia melalui tv, radio dan media massa utama UMNO BN. Tak payahlah nak tunjuka pandai majoroti rakyat tak mengakses maklumat dari UMNO BN. KEbanykan kami dah pun membuat perbandingan mana yang lebih benar dan mana yang auta lebih..mana yang berkata benar dan mana yang lebih hipokrit dan munafik.

Dalam keadaan UMNO BN memanipulasi semua media massa utama ni, majoriti rakyat menolak parti karat kesayangan anda itu walau dalam keadaan segala hak PR dinafikan.

Saya nak tanya awak anon Anon May 3, 2012 7:14 PM,

Jawab secara rasional dan ikhlas.

1.Kenapa pegawai peribadi Najib, Sirul dan Azilah yang harus terlibat dengan Altantuya dan tidak orang lain?.

2.Atas alasan apakah Sirul dan Azilah membunuh Altantuya, seorang perempuan luar negara yang tidak pernah mereka kenali?.

3.Dalam kes liwat II Anwar, kenapa agaknya Najib menafikan dia bertemu Saiful diperingkat awal. Setelah pendedahan dibuat baru dia mengaku. Kenapa?.

4.Dalam kes liwat Anwar II juga, kenapa Najib mengatakan Saiful berjumpa dia untuk memohon biasiswa walhal Sailful tu dah kena tendang dari Univeriti?.

5.Kenapa nedia massa UMNO BN termasuk tv hampir langsung tidak menyebut hal skandal Scorpeon dan banyak scandal2 lain?.

6.Kenapa Najib terlalu takut untuk ke mahkamah dalam kes liwat Anwar walhal sebelumnya bukan main bercakap tunujuk berani?.

Jawablajh baik2. Semua pengunjung blog ini nak tahu juga.

Berkenaan Zulkifli Nordin tu..semua orang tahu perangai dia. Sebab itu sejak lama dulu almarhum Fadhil Noor sudah mengingatkan PAS agar berhati2 dengan manusia Zulkifli ni. Dia akan sokong siapa saja yang dia rasa boleh menjadi sumber duit. Kegagalan PR menguaai negara dalam GE 12 dulu menjadi punca kebanyakan balaci seperti Zulkifli ni, Ezam, Nalla dan Zahrain melompat ke UMNO BN kerana kebulur fulus selain kerana tekanan ekonomi.

Kalau awak nak tengok samada UMNO BN atau PR yang majoriti rakyart sokong, bebaskan media seadil2nya dan beri slot dalam tv kepada PR..waktu siaran yang seimbang. Kalau pun tak sanggup, beri waktu udara dalam nisbah 80:20. 80 UMNO BN dan 20 untuk PR. Kalau Najib atau awak sendiri rasa UMNO BN benar dan sentiasa betul belaka, tak ada alasan untuk Najib dan pemerintah sekarang untuk luluskan permintaan ini.

Sebab itu ini adalah satu dari 8 tuntutan utama BERSIH untuk pastikan pilihanraya berjalan dengan adil.

Karat juga yer menataliti awak, macam parti UMNO BN juga. Patut la Mahathir beri testimoni bahawa hanya orang yang bodoh, tamak dan samseng saja tinggal dalam UMNO. Dan awak adalah salah seorang yang Mahathir maksudkan itu. Maaf laa..Mahathir yang cakap begitu.

Anonymous said...

Aneh juga Tun dari UMNO dan segala juga dari UMNO yang dikutuk pembangkang menjadi reference.Banyak terima kasih kearana apa yang kita lihat hari ini adalah hasil usha BN yang diterajui UMNO bukan PKR dan bukan PAS.Asik nak buka isu altantuya .Pergi tanya soalan itu di Mahkamah jangan reka dan fitnah.Siapa awak mengatasi keputudan mahkamah.Kalau itu lah saja hujah awak teruskanlah baca roket dan harakah.KOTOR 3 tida akan membantu PR menawan Putrajaya.Rakyat majoriti akan terus bersama BN satelah banyak yang kena dengan Pakatan RAPUH ini.

Anonymous said...

Anon 5.28 minta ruang di MSM dan Kotor 3 mohon kempen pilihanraya 21 hari.
Mereka mahu mereka didengar tetapi tidak menghormati undang undang.Bukankah kempem PR berjalan hari hari di madjid dan syarahan membenci kerajaan.Tektik kotor PR.

Anonymous said...

Hujah pencacai UMNO/BN kebanyakkan berkisar kpd soal2 peribadi lawan...

Hujah penyokong PR pula banyak menyentuh soal penyelewengan yg dilakukan oleh pimpinan UMNO/BN termasuk salah urus tadbir...

Diantara2 kedua2nya mana satu yg lebih memudaratkan negara serta yg memberi impak besar kpd kesejahteraan rayat?

Sila anda jawab dgn setulus hati dan berpandukan perspektif Islam. Mintak En Wan jb dulu...

Anonymous said...

kepada Anon 2:56 & 3:11 yang cukup ghairah dengan perkataan "takut."

dia membawa berita "hangat" lagi "sensasi," siap dengan link lagi tu.

dia tulis "...Patut sangat Najib & Zahid takut nak jadi saksi, rupanya bukan setakat saksi..tapi memang terlibat pun

!
..."

wah... dia sudah yakin... maklumlah siap dengan "fakta" dari Malaysikini...

... jadi, aku pun ikutlah dua "link" yang dia paparkan tu.

... bagus juga kalau Zahid kena... kan dia tu dulu kroni Anuwar...

tetapi, bila aku baca berita2 tu... "potong stim" lah, beb.

mengikut berita dari Perancis "... Waran tangkap antarabangsa boleh dikeluarkan oleh hakim Perancis..."

diikuti dengan, "...Waran tangkap berkenaan berkuatkuasa dalam wilayah Perancis, dan mungkin diantarabangsakan, jika hakim merasakannya perlu..."

oh... jadi, waran tangkap boleh dikeluarkan... kalau gitu, Malaysia pun Boleh!. Dan, waran tangkap mungkin diantarabangsakan... kalau gitu, mungkin aje lah.

dalam berita yang satu lagi, "...Pendakwa awam Perancis... mendakwa telah menemui bukti bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak telah meminta AS$1 bilion (RM3 bilion)..."

wah... ini sudah best... Najib mesti kena punya!

tambahan pula, "...Menurut kertas pendakwaan... satu faks menunjukkan bahawa Najib didakwa telah meminta jumlah tersebut..."

lagi sekali, wah!

wah... ada bukti lagi tu... satu faks pulak tu... semua nya "hitam, putih"

mampus habih lah, Najib kali ni.

syiok nya Anon2 macai pembangkang...

... tetapi "wait seminit"...

bahan bukti faks tu, dari siapa?

mengikut laporan dari Malaysiakini "...Faks yang bertarikh 1 Jun 2001 adalah dari Francois Dupont..."

aik!... "wait seminit"... siapa dia si Dupont ni?

Malaysiakini melaporkan "...wakil Malaysia untuk syarikat swasta Thales Asia International..."

oh, gitu...

jadi, si Dupont ni, kerja dengan syarikat swasta Thales Asia International sebagai wakil untok negara Malaysia.

alamak... potong stim lah!

kalau gitu, siapa yang suruh si Dupont tulis fax tersebut?

ayoyo... manyak susah mau cari bukti lor.

kalau setakat mau mencemarkan nama Najib dan Zahid... okay lah tu... tapi kalau nak masuk mahkamah, rumit lah sikit.

eh, eh... bukan rumit sikit... rumit banyak!

kalau gitu, Najib dan Zahid tak takut langsung lah.

Anonymous said...

Oii..aku setuju sangat. Zahid memang berani. Saja saja jer dia buat lawak tak nak gi court kat Perancis tu, nak tengok respond pembangkang. Kah kah kah.

Aku juga sependapat Mahkamah Malaysia yang terbaik di dunia. Korek ! Korek ! Korek ! kata lawyer VK Lingam. Tapi tak pulak aku nampak sorang pun pencacai UMNO BN jawab soalan cepumas
Anon kat atas tu. Tak sudi mungkin nak jawab, cuma nak simpan sendiri dalam hati. He he..jangan la kedekut..kongsi laa.

Anonymous said...

Aku sangat seronok dengan hujan kedua pihak disini.Aku fikir pembangkang Sudah kehabisan modal membuka isu macam macam yang tidak ada kena mengena dengan topik ini.Itulah kenapa adakan Bersih 3.Pembangkang berperasangka buruk mahukan jugak Anu-war jadi PM.Eh..eh..eh...
RAKYAT mula meragui PAKATAN songsang yang perasangka tidak baik usha kerajaan untuk RAKYAT .Bila lagi nak buat Bersih 4 pula ?Dulu PR menang sebab Bersih .Apabila dengar Sudah hendak pilihan raya nak dekat buat lagi demonstrasi jalanan ala samseng.Anu-war tidak Akan berubah Dari dulu sampan sekarang membuat reformasi dan demonstrasi.PR kalah teruk Kali ini.RAKYAT jadi bosan dengan sikap PR yang amat meragukan.

Anonymous said...

Tunjukanlah bukti tulisan tangan itu, tak boleh yang asal, berikan yang salinan.

Harga dua buah kapal selam = RM3.564 bilion (Euro1.08 bilion didarab dengan RM3.30 = Nilai Euro tahun 2002)

Najib Minta US1 bilion = RM3.8 bilion (nilai tukaran 2001)

Syarikat Perancis setuju bayar kalau ikut laporan Suaram. Ini bermakna syarikat Perancis bayar rasuah lebih pada harga kontrak.

Siapa yang bodoh = Syarikat Perancis, pendakwaraya Perancis, Malaysiakini atau Suaram?

Anonymous said...

Datuk Najib selaku Menteri Pertahanan yang melepaskan pembayaran selepas menerima kebenaran Kementerian Kewangan meminta RM3.8 bilion untuk projek yang bernilai RM3.564 bilion.

Satu jumlahnya tidak masuk akal. Kedua, kenapa sesiapa yang melepaskan pembayaran akan meminta balik jumlah yang sebesar itu? Bukankah itu sengaja nak mengantung diri. Itu adalah kantoi rasuah cara paling bodoh.

Jadi, kalau ada sebarang bukti yang kononnya Najib meminta RM3.8 bilion atau USD1 bilion (nilai tukaran ketika itu), sama ada dokumen itu merupakan penipuan atau pendakwaraya di Perancis melakukan kesilapan atau diaorang ni sudah hilang akal. Nak menipu pun pada-padalah samdol. Bodoh punya Suaram.

Anonymous said...

the truth is, sak doesn't care about, maybe barely know that u r exist.

Anonymous said...

Whether WZWH exist or not is not important.Sakmongkol is just another blogger like everyone else.He is not even a succesful politician.The different is only that Sak is a reject UMNO man who is just greedy for money nothing else.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024