Nuffnang Ads

Pages

Sunday, August 5, 2012

Kenapa Allah Menurunkan UMNO Menjaga Survival Umat Islam Di Malaysia?

It took nearly 800 years for the whole of Egypt to become majority Muslim and when Islam first arrived 674 CE it took only a few hundred years for the whole of the Indo-Malay Archipelago countries. Malaysia enjoys an admirable position amongst many Muslims because of its self built economic development model. This is due to UMNO contributions the only longest party still rule in the world. To weak Islam in Malaysia is to weak UMNO.

Ini bulan Ramadan umat Islam berpuasa. Pemikiran kita menjadi lebih bersih. Supaya berfikir dengan sehalusnya. Mengkaji apa yang telah, kini dan akan berlaku disekeliling kita umat Islam yang kebetulan majoriti orang Melayu.

Malaysia adalah negara yang diberkati Allah. Aman, damai, sejahtera, stabil politik. Walau penduduk berbilang bangsa. Tiada bencana alam yang dashat seperti gempabumi, gunung berapi, tsunami, puting beliung, banjir besar. Menikmati sinaran matahari dan hujan sepanjang tahun.

Bangsa Melayu di kepulauan Melayu adalah bangsa pelayar hebat dan agriculture sejak abad pertama. Mempunyai kerajaan-kerajaan yang sistemnya teratur dan tersusun penuh peradaban. Pertumbuhan ekonomi yang makmur munghubungkan China dan India serta Arab.

Pada awalnya kerajaan Melayu ini berugama Hindu-Buddha. Nilai-nilai yang baik dari agama Hindu dan Buddha dipegang oleh orang Melayu. Hanya minoriti Melayu yang beragama animisme menyembah semangat.

Kerajaan Melayu ini sungguh komited dengan agama Hindu-Budddha hingga Universiti Pengajian Hindu Buddha ditubuhkan dengan tenaga pengajar diambil dari India dan China. Pelajar dari seluruh Asia datang belajar mendalami agama Hindu-Buddha melahirkan ramai ulamak. Banyak candi, kuil dibina yang hebat-hebat.

Falsafah agama Hindu Buddha membuatkan kerajaan Melayu lebih bertamadun dengan sistem politik dan pentadbiran yang menyerupai Islam! Ini diakui oleh utusan dan pedagang Islam dari kerajaan Islam Arab bahawa di kepulauan Melayu ini sudah ada bentuk kerajaan yang bersistematik berperadaban tinggi.

Kita biasa dengar Allah mengutuskan banyak rasul dan nabi dihantar ke Timur Tengah. Dakwah yang didetailkan dari sumber Torat, Zabur, Injil dan Quran serta hadis dan chronicle kerajaan Islam Arab. Kita tidak pernah dengar siapa rasul dan nabi yang dihantar ke kepulauan Melayu!

Oleh kerana kepulauan Melayu terdiri dari kerajaan dan masyarakat yang kurang jahil, tidak zalim dan kacau bilau seperti masyarakat Timur Tengah mungkin itu sebab Allah tidak mengutuskan para rasul dan nabi.

Namun Allah lebih sayangkan kepulauan Melayu ini kerana tidak mahu aqidah orang Melayu lari dari kebenaran dan yang hak serta bathil menuju kesesatan mencari tuhan yang esa maka sampailah seru Islam datang kepada orang Melayu.

Melalui pendakwah, pedagang, dan ahli-bait maka Islam sampai ke kepulauan Melayu menjadi mudah bila Raja-Raja Melayu memeluk Islam menyebabkan semua rakyat jelata mengikut sama memeluk Islam. Raja-Raja Melayu ini komited pula mengembangkan syiar Islam dengan menjadikan istana-istana, pemikir-pemikir Islam, pendakwah-pendakwah Islam pusat kegiatan penyebaran Islam.

Inilah jasa Raja-Raja Melayu yang ramai rakyat Melayu di kepulauan Melayu perlu ingat bahawa kerana usaha dan pandangan jauh Raja-Raja Melayu membolehkan orang Melayu menjadi Islam.

Pada abad ke 15 muncul ancaman-ancaman dari Eropah yang mengunakan moto glory, gospel, gold yang akhirnya Portugis, Belanda, Inggeris dan Sepanyol berjaya menjajah kepulauan Melayu.

Hari ini kita lihat negara protestant Melayu Filipina, negara bercampur carca-merba Islam Kristian di Indonesia. Campurtangan British membuatkan kerajaan Islam Patani tidak dapat membebaskan diri dari Siam. Singapura diambil alih pedagang dan pendatang dengan tipu helah dan ancaman British. Juga sama menimpa Sarawak dan Sabah dipisah dari Kesultanan Brunei akhirnya penduduk pribumi dikristian setelah Raja Melayu hilang kuasa.

Cabaran Malayan Union pada 1940an adalah skema khas untuk complete menjadikan Tanah Melayu ini negara yang bakal menjadi Filipina kalau tidak Indonesia carca-merba Islamnya bercampuk aduk dengan Kristian. Perlu diingat Raja-Raja Melayu di Indonesia telah dipinggir dan disisihkan serta dibunuh seluruh keluarga!

Malayan Union mahu kuasa Raja-Raja Melayu dihapuskan, semua penduduk Tanah Melayu menjadi warganegara tidak kira siapa yang asal dan yang baru datang dalam komposisi yang boleh mengugat dan menenggelamkan survival umat Islam dan orang Melayu.

WZWH percaya bahawa dengan cabaran dan amaran yang akan menghapuskan kerajaan dan umat Islam terbaik dunia di Tanah Melayu ini Allah menurunkan UMNO kepada umat Islam supaya bersatu padu dan menjadi kuat bagi mempertahankan Bani Jawi ini.

UMNO yang ditubuhkan di Istana Raja Melayu berjaya bangkit memperjuangkan hak-haknya, menuntut kemerdekaan dan mengisi program-program membina negara selama 55 tahun menjadikan Malaysia negara yang berdaulat, ulung, aman, damai, makmur, mampan ekonomi boleh hidup dengan penduduk berbilang bangsa.

PAS yang tiba-tiba diluluskan pendaftaran oleh British pada tahun 1950an punya agenda tersirat dan tersurat untuk memecahkan perpaduan dan kesatuan umat Islam Malaysia bila tiba masanya.

PAS sudah menjadi 'Kristian' kerana mengamalkan budaya Kristian bila merasakan terlalu taksub dan gibtah. PAS merasakan mereka terlalu hebat Islam mereka hingga tidak mahu berkawan dengan orang  Islam lain!

PAS menjadi jumud dengan pemikiran-pemikiran radikal dan negatif dari pelajar-pelajar lepasan Timur Tengah yang percaya bulat-bulat kepada pemahaman-pemahaman politik yang kita boleh lihat apa jadi dengan negara-negara Islam Arab semua hancur belaka padang jarak padang tekukur.

PAS paling malang diserap oleh anasir-anasir musuh Islam yang mahu lihat PAS membantu mereka melahirkan semula 'Malayan Union yang ke dua' dengan cabaran dan ancaman di alaf baru. Geo politik berulang kembali.

Hari ini kita boleh lihat bahawa Malaysia dikelilingi oleh kuasa-kuasa besar yang menunggu masa mahu membaham kita jika kita tidak dapat menjaga masyarakat kita seperti biasa kerajaan-kerajaan Melayu menjaganya. Menunggu bila masyarakat kita berpecah belah, huruhara, paling musuh suka bila berlaku perang saudara!

Hanya tinggal Malaysia lah negara Islam terakhir untuk kuasa besar dan musuh menjalankan agenda mereka yang tidak berkesudahan. Apa agenda mereka:

  • Jadikan konflik ras dan agama memecahbelahkan masyarakat.
  • Destabilise huru harakan keamanan politik Malaysia.
  • Tanamkan semangat tidak percaya antara kaum.
  • Gogakan dan hasut pemimpin-pemimpin Sabah dan Sarawak membenci kerajaan.
  • Rakyat digalakkan tidak taat kepada pemerintah dengan hasutan dan fitnah.
  • Menaja dan melahirkan intelektual dan pemimpin pseudo (palsu) dikalangan orang Islam sendiri membantu agenda mereka.
  • Akhir sekali bantuan kewangan dan peruntukan besar musuh bagi meruntuhkan kerajaan hari ini dalam PRU 13.

Ada 28 juta penduduk Malaysia. Hanya tidak sampai 10% yang mula memikirkan apa yang WZWH tulis ini.

Masalah UMNO ialah pemimpin-pemimpin UMNO tidak pandai menceritakan apa kebaikan-kebaikan yang UMNO telah buat untuk kesejahteraan umat Islam dan rakyat Malaysia. Orang UMNO perlu cerita dan sebarkan kebaikan-kebaikan yang UMNO telah sumbangkan.

Kesilapan dan kesalahan ada tapi kebaikan dan kelebihan UMNO mengatasi kekurangannya.

Itulah jawapan kenapa Allah menurunkan UMNO menjaga survival umat Islam di Malaysia. Maka berfikirlah kamu umat Islam terutama orang Melayu dibulan Ramadan yang mulia ini akan apa yang telah, sedang dan akan berlaku.

Apa-apa yang berlaku selepas ini semua kerja Allah semata-mata. Orang UMNO jangan bimbang Malaysia ini tidak akan dibiarkan oleh Ilahi untuk menjadi huru hara padang jarak padang tekukur kerana sebab-sebab yang WZWH telah nyatakan.

11 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt
Salam 1Malaysia.

Tuan tidak keseorangan dlm perjuangan yang suci in

Ikuti sama

http://umnolipis2020.blogspot.com/

T kasih

Anonymous said...

Bani jawi memang gelaran untuk orang melayu. Tapi bani
Jawi yang Akan muncul nanti tidak semestinya Dari Malaysia Dan rasanya tentu bukan dari puak Umno.

Jadi memang tersasar jauh Wz

Anonymous said...

Itulah istidraj.

Tunggu masa saja.

Durian Gugur said...

Melayu tidak pernah berpecah.Yang berppecahnya adalah ahli umno.untuk pengetahuan wzwh,Pas dan umno adalah parti politik.Untuk menjadi ahli pas,seseorang itu mestilah berugama ialam manakala untuk menjadi ahli umno,seseorang itu mestilah terdiri dari kalangan orang melayu dan mamak.Pas memperjuangkan syiar islam,manakala umno memperjuangkan melayu.Ahli umno berkata,jika melayy kuat,agama akan kuat manakala pas pula berpendapat jika agama kuat ,melayu akan kuat dgn sendirinya.mungkin pas menggunakan slogan Hang Tuah"takkan melayu hilang didunia".suka saya mengaitkn dengan perjuangan yg dimulakan oleh rasullah di kota mekah diawal penyebaran agama bg menyelesaikan konflik siapakah yg benar.
Di awal dakwah rasullah,pembesar qurais (kaumnya) menentang habis-habisan dakwah rasullah.sehinggalah berlaku peristiwa hijrah dari mekah ke madinah bg meluaskan dakwah.penduduk madinah menyambut rasullah dengan hati yg terbuka walaupun rasullah adalah org qurais mekah.
untuk dapatkan kisah yg lebih detail boleh dapatkn buku bertajuk Muhammad bin Abdullah,buku ini menerangkan perjuangan rasullah dittg oleh kaumnya dalam menyampaikan syiar islam.hari ini tidak pelik apabila org islam sendiri menolak hukum islam.
Kesimpulannya ialah disisi Allah siapakah yang lebih mulia? Adakah kerana kaumnya? Atau agamanya?
Fikir-fikirkan lah.
Salam ramadhan al mubarak.

Anonymous said...

masaalahnya pas sendiri kroni kpd parti yg menentang islam...terus lari dr moto sebenar bila disergah rakan sekutu..

Anonymous said...

Pada saya PAS hanyalah satu parti politik sama macam UMNO bezanya PAS menggunakan UGAMA bagi politik dan UMNO gunakan politik bagi mengembangkan shiar Islam, bangsa dan Raja.Tak percaya tanya orang PAS Hasan Ali.Itu sebab terus tidak di yakini rakyat Malaysia.Tak kan nak harap Kelantan dan Kedah sahaja.PAS alat DAP dan PKR.Pelik jugak.Tak hsiran hanya dapat 23 kerusi parlimen- tetendah dan tercorot.Well done orang macam Mat Sabu.

Anonymous said...

Sebelum merdeka pihak British menangkap beberapa pimpinan PAS untuk disumbatkan ke Kemunting. Alasan penangkapan ini adalah kerana mereka serta gagasan yg dibawanya (memdaulatkan Islam melalui pembentukan daulah Islamyiah) tidak sealiran dgn British. Sebaliknya pemimpin Umno pula ditatang...direkrut dan dilatih sama ada dihantar ke London utk belajar undang2 sekular British atau dimasukkan ke Malay Collage untuk belajar 'table manner'. Apabila British bersetuju memberi kemerdekaan kpd persekutuan TM, puak2 UMNO inilah yg diangkat menjadi pemimpin kebangsaan. Latar belakang mereka ini terlalu jauh dari Islam. Mereka memahami Islam setakat soalt, puasa, baca yasin malam jumaat, tahlil arwah...Soal hudud atau muamalat (perbankan Islam) atau siasyah syariah tersasar jauh sekali dlm pengetahuan mereka, malah 'terkejut beruk' apabila kerajaan Keantan memulakan langkan untuk mengkanunkan hukum hudud.

Inilah wajah Islam UMNO utk memerintah Malaysia???

PAS hari ini bekerja melaksanakan asabab. Melalui asabab ini PAS mencuba beberapa pendekatan politik yg semunya diputuskan melalui Majlis Sura dan Dewan Ulama agar dapat menggantikan UMNO bagi memerintah M'sia..namun akhirnya yg menentukan kemenangan PAS dan kemenangan Islam adalah Allah SWT. 'Yg menang tidak semesti benar dan yg kalah tidak semesti betul'...

Anonymous said...

anon 6.53 pm
Hassan Ali tidak pernah keluar Pas,tapi telah dipecat oleh pas.kalau nk tanya pasal umno plak,tun sendiri pernah ckp umno busuk hingga ke usus.boleh juga tanya DSAI,Tamrin kadir sheikh fazir,Lajim Ukin dan ramai lagi org umno yg tinggalkan parti.setahu kami org muda,org umno lebih ramai tinggalkan parti berbanding org pas yang tinggalkan parti.duduk la dalam parti yg hampir karam.fungsi perjuangan melayu pun dah diambil oleh perkasa.

Anonymous said...

Benar tu Hasan Ali tidak keluar PAS hanya di pecat tanpa ruang untuk tunjuk sebab pun.Demokrasi dalam hamPAS.Banyak transformasi berlaku dalam UMNO kini.Ana tetap bersama UMNO selamanya.Apa, UMNO tidak perjuangkan islam ?.Perkasa untuk melayu dan islam.Selesaikan isu hudud dengan Kapal karam Singh PR yang akan kalah lagi di PRU 13.

Anonymous said...

Aya apa Lu olang cakap

Hasan Ali, Mahathir, Najib, Anuar

Gua punya sipir senang saja

Campur Tolak Bagi Darab = ISLAM
senang saja ma

Hassan Ali cakap tak serupa islam - kita tolak
Anuar nanti cakap tarak betul - kita tolak
Mahathir tolak hudud = Kita tolak
Najib campur tolak tak betul - kita tolak
Nanti PKR cakap isialam - kita tolak

Nanti PAS Jauh ISLAM - pun kita tolak

Sebab gua sudah baca habis
Kalau Lu campur tolak mesti kira sampai habis
Mesti sama dengan ISLAM

mana boleh corner-corner

Lu ingat macam tu accountant baca, satu cent mesti
Kira

Ini bukan gua kira, ini ALQURAN PUNYA BACA

Anonymous said...

Iqra pakai quran yg ada terjemahan dan tafsir.hati anda akan jernih anon2 sekalian..ini suma hujah pkai logik akal nak nak dari pas..yg komen dalam ni banyak pas yg tak bace quran dgn terjemahan sampai khatam pun..itulah bila islam ikut ikutan dan warisan..bace bab wala', bace bab siyasah sar'iyah,bace,bace dan bace, bace lagi..