Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, August 22, 2012

YB Dr Hamzah Jaafar Ahli Parlimen Jerantut PRU 13?



Dr Hamzah amat berharap sokongan dari WZWH dan Dato' Lau Lee untuk menang parlimen Jerantut PRU 13 walau mustahil kerana WZWH dan Dato' Lau Lee adalah 'die hard supporter' penyokong BN.

PRU 13 adalah jalan mudah bagi calon PAS parlimen Jerantut Dr Hamzah bin Jaafar sila baca sini kalau kena gayanya.

Dr Hamzah walau dikata anak Kelantan Jerantut tapi lahir di Kampung Batu Balai Jerantut. Beliau nampak benar-benar bersemangat dan bekerja keras untuk menang parlimen Jerantut buat percubaan kali ke tiga pada PRU 13.

Allah suka hambanya yang berusaha. Cuba kali pertama gagal, cuba kali kedua gagal, cuba kali ke tiga mungkin boleh menang.

Allah tidak suka hambanya yang santai, buat acuh tak acuh, mempersia-sia peluang dan harapan orang Jerantut dan 'take it for granted'.

Penggal pertama menang majoriti besar, penggal ke dua menang majoriti menurun, penggal ke tiga menang majoriti tipis...nak bertanding lagi buat penggal ke empat...walau orang Jerantut sudah muak..akhirnya 'mati beragan dipacak kayu'!....


Cikgu Koh Beng Heng calon DAP DUN Damak PRU 13. Dr Hamzah memberi jaminan bahawa orang PAS DUN Damak akan 'all out' menyokong Cikgu Koh.

Cikgu Koh meyakinkan Dr Hamzah bahawa 90% pengundi Cina berjumlah 10,000 akan jua 'all out' meyokong PAS.

Dulu Dr Hamzah hanya kalah majoriti 1946 (-1946) di parlimen Jerantut. Tapi Dr Hamzah menang majoriti 2000 di DUN Damak namun kebanjiran majoriti undi DUN Pulau Tawar dan DUN Tahan mencairkan kelebihan Dr Hamzah di DUN Damak.

Pengundi baru DUN Pulau Tawar PRU 13 seramai 9000. Anak-anak muda yang akan undi kepada calon yang mereka kenal dan suka. Begitu juga pengundi baru DUN Tahan seramai 3000.

Kemenangan Dr Hamzah bergantung samada BN mahu mengekalkan MCA atau cuba meletakkan calon baru dari UMNO di DUN Damak yang pasti memberi perspektif dan dimensi baru politik Jerantut.

Ada spekulasi mengatakan kemungkinan besar Dr Hamzah boleh menang parlimen Jerantut dengan majoriti lebih 8000 undi!

Kalau begitu Dr Hamzah boleh tersenyum sekarang. Sudah pasti beliau boleh naik ke atas pentas semasa pengumuman oleh pegawai SPR di pentas Dewan MDJ malam pengumuman PRU 13.

Parlimen Jerantut nampak hitam legam kepada BN Jerantut sekarang...

Siapa boleh memutihkan kembali peluang hitam legam BN Jerantut?

DS Najib mungkin ada perancangan beliau sendiri bagi menaikan kembali moral BN Jerantut. 20,000 ahli UMNO dan 10,000 ahli komponen BN sedang menunggu 'wisdom' dan 'magic' dari DS Najib....

25 comments:

Anonymous said...

Wan Zurik,

Kenape ye tetibe je ong menyebat AP Jerantut sekarang, senang cakap ong mengatakan KU LAN tak. Dulu ong lah mengampu ku lan bersama dengan dompok. kenapa sekarang ong bedal anak raja tu.,. ini lebih teruk dari semongkol AK 47, dia tak pe lah dah berhijrah ke DAP, tapi ong masih UMNO, lebih dasyat kumpulan sendiri ong randah dan macam main pungkok. apa ni zurik. Nampak sangat ong kaki putar .. ke ong nak ikut semongkol.

Anonymous said...

Orang Jerantut mahu perubahan mahu transformasi membangun dan memajukan Jerantut. Zaman ahli parlimen Jerantut 'bermain batu pelir' setiap masa sudah berlalu...

Anonymous said...

anon atas sekali,
ku lan silap besar dengar sangat hasutan jalal adik borhan ghazali mengutip tanda tangan ketua umno dun damak mendesak pucuk pimpinan agar merampas kerusi mca bagi kat umno.puak cina sudah marah akibat tindakan bodoh ku lan.ku lan telah cuba melemahkan bn jerantut.ucapannya banyak mengutuk umno.ku lan dah sama taraf dengan tamrin ghafar baba!

Anonymous said...

ZURI NI MEMANG GILA, IKUT DAN DIA AJA. DIA NAK SOKONG SAPA!!! MENTANG2 LAH INI BLOG DIA, GILA KUASA, INGAT ORANG JERANTUT SUKA SANGAT KAT DIA. BERTANDING AJK PUN TAK LEKAT...HAHAHA. PADAN MAIN PELIR AJA LAH ZURI...DIA INGAT DIALAH YANG HANDAL BERPOLITIK DI JERANTUT, ORG LAIN BODOH BELAKA. CARI PERHATIAN TENGKU KONON...INGAT TENGKU TU PANDIR MACAM DIA. TAK KAN JALAL TAK BOLEH MEMPERJUANGKAN UMNO, DAPAT ATAU TAK ITU CERITA LAIN. JANJI DIA DAH CUBA. LAU LEE INGAT INI HAK DIA SAJA KE TAK BOLEH NAK USIK..PANDIR LAH ZURI NI.

Anonymous said...

ANOM 1:43,

1. Apa you kata engenai budak WZW tu betul, tapi aku tak sanggup nak WZWH tu gila dan main batu p.....r, kerana dia claim keturunan bendahara, lagi pun dunia sekarang apa ada nya keturunan bendahara, makan ikut mulut melain lah dia makan ikut jub...r.

2. Jalal adek borhan tu lebih bijaksana dan analitikal pemikiran nya berbanding WZWH, Jalal lulusan teknikal elektrik manakala wzwh lulus akuntan je hanya fikir duit aje, debit kredit. Memang patut kalau ia nasihatkan Ku Lan, supaya DUN DAMAK bagi kepada UMNO, apa ada pada palat Lau lee tu, dia tu hampuras punya pendek, bagi lah ke orang lain. MCA dah tak ada masa depan. WZWH sedarlah seperti orang ulu ceka dah sedar , cukup lah tu.Jalal teruskan perjuangan anda. KU LAN bagi aje penampar jepun kepada WZWH, keturunan raja melempang keturunan bendahara wan cipik anu cepit.

Itu sebab nya jerantut tak maju-maju macam tu juga , asyik nak beramuk je. bersatu lah untuk bangsa sendiri, apa nak difikir menantang pendek pelir tak sunat tu, masuk salam keluar salam , dan bertahi palat .

Anonymous said...

Ada org kata mana2 calon yg nk selamatkn duit n dirinya dari d ganggu oleh rakyat, penyokong dan kaki ampu maka kena isytihar tk nak bertnding dah.bila dah hampir pru, maka dia akn ckp akar umbi mahu dia btanding atau pimpinan nak dia btanding.siapakah agaknya orang itu?

Anonymous said...

Aku dah duduk dalam umno agak lama dan pernah pegang AJK pemuda bhg selama 5 tahun. Aku tau sangat perangai pemimpin2 umno ni...takde kerja lain...laga sana laga sini. Kem sana kem sini, puak sana puak sini...Kemudian ungkit pasal PAS tak nak bekerjasama umno..konon PAS tak sudi pelawaan umno untk bekerjasama demi kepentingan melayu...porah!. Nak kerjasama macamana, dia (umno) sendiri jalang tempang...Ajak berpadu tu cuma manis dimulut..tui! Kini aku dah keluar umno dan masuk PAS. Aku akan kerja kuat untuk bantu Dr Hamza menang parlimen J'tut...

Anonymous said...

Syabas Anom 8:11 AM,

Teruskan kerja menyokong Dr. Hamzah. Aku sedang research tentang Dr. Hamzah ini, siapa dia, duduk dimana, apa kerja dan pemikiran nya. Apa pendirian nya, ada semangat dan resam siput babi ke. Selesai itu aku putuskan pendirian aku.

2. Aku rasa kalau Dato Tuan Ibrahim bertanding parlimen peluang menang amat cerah berbanding Dr. hamzah. Biar dr. hamzah ini bertanding DUN aje, masalah nya DUN mana?. apa kata dia tanding DUN Tahan, tapi kena a tukar alamat di kg. Selimbar?

Anonymous said...

samada kita nampak atau tidak, sekarang ini ternyata Tan Sri Tengku Azlan telah membentuk golongan elit dalam UMNO Bahagian Jerantut ini, golongan ini merupakan tulang belakang bagi menyokong padu beliau untuk terus bertanding sebagai Ahli Parlimen Jerantut ini dan menyambung sebagai Ketua UMNO Bahagian Jerantut, statment akhbar mengatakan tidak mahu bertanding, mencanang nama-nama yang akan mengganti beliau itu adalah omongan kosong sebagai political games sahaja, samalah seperti pengakuan yang tidak mahu UMNO Bahagian ini punyai kumpulan tetapi sekarang sudah nyata beliau sendiri membentuknya. Golongan ini adalah mereka yang telah diberikan gelaran Dato' yang begitu ramai dalam Bahagian ini dan mereka ini sudah pasti akan termakan budi, mahu atau tidak pasti akan menyokong padu YBM ini yang dikatakan sebagai pewaris kepada kaum kerabatnya disebelah Ulu sana... Berdasarkan sejarah silam, YBM ini pernah mengumumkan tidak mahu bertanding tetapi ternyata tidak benar dan beliau kembali bertanding..., beliau akan gunakan istana bagi kurangkan power pihak lawan, tak percaya kita sama-sama tengok, jadi sama-sama kita renungkan.

Anonymous said...

Dr Hamzah Jaafar ternyata tipu ijazah kedoktoran. Itu Dr beli. Ini bekas Imam Majid Negara Dato' Firdaus cakap...kuat betul calon PAS parlimen Jerantut menipu...

Anonymous said...

Kas ni tak minat nk bncg fasal ijazah beli ke atsu sebaliknya.yang kas tau klu dr hamzah tk de doktor pun dia memang bekas tenaga pengajar universiti malaya.dia blh mgajar dn bntang kertas kerja d msjd dn jabatan kerajaan tmasuk tmpt kas kerja dulu d ibu pejabat risda.stkt yg kas dengar dari kakitangan risda,dia adalah tokoh yg amt d nanti2 crmhnya.
Yang dato' firdaus sibuk tu fasal apa.ke dia yg beli gelaran dato tu dan jg ijazah.sebab klu btul dia hafiz tntu dia tk masuk umno dn tntu dia tak tendang peti undi bila kalah d permatang pauh.semuanya blawanan dgn ijazahnya.bab beli ijazah ni blh tgk pd 2 org yb di jerantut.kas tak nak la sebbut nama.deme cari sendiri.
Kesimpulsn kas,kas nak tgk kehebatn dn karisma sesorg serta akhlaknya.kas tetap bekerja semaksimum mgkin untuk menangkn pas sbb nak qada kerja kas dlm umno dulu2.keje dulu memenangkn umno utk pemimpin umno terus merembat balak dn skrg bijih besi pulok.

Anonymous said...

Kas ni tak minat nk bncg fasal ijazah beli ke atsu sebaliknya.yang kas tau klu dr hamzah tk de doktor pun dia memang bekas tenaga pengajar universiti malaya.dia blh mgajar dn bntang kertas kerja d msjd dn jabatan kerajaan tmasuk tmpt kas kerja dulu d ibu pejabat risda.stkt yg kas dengar dari kakitangan risda,dia adalah tokoh yg amt d nanti2 crmhnya.
Yang dato' firdaus sibuk tu fasal apa.ke dia yg beli gelaran dato tu dan jg ijazah.sebab klu btul dia hafiz tntu dia tk masuk umno dn tntu dia tak tendang peti undi bila kalah d permatang pauh.semuanya blawanan dgn ijazahnya.bab beli ijazah ni blh tgk pd 2 org yb di jerantut.kas tak nak la sebbut nama.deme cari sendiri.
Kesimpulsn kas,kas nak tgk kehebatn dn karisma sesorg serta akhlaknya.kas tetap bekerja semaksimum mgkin untuk menangkn pas sbb nak qada kerja kas dlm umno dulu2.keje dulu memenangkn umno utk pemimpin umno terus merembat balak dn skrg bijih besi pulok.

Anonymous said...

Kas ni tak minat nk bncg fasal ijazah beli ke atsu sebaliknya.yang kas tau klu dr hamzah tk de doktor pun dia memang bekas tenaga pengajar universiti malaya.dia blh mgajar dn bntang kertas kerja d msjd dn jabatan kerajaan tmasuk tmpt kas kerja dulu d ibu pejabat risda.stkt yg kas dengar dari kakitangan risda,dia adalah tokoh yg amt d nanti2 crmhnya.
Yang dato' firdaus sibuk tu fasal apa.ke dia yg beli gelaran dato tu dan jg ijazah.sebab klu btul dia hafiz tntu dia tk masuk umno dn tntu dia tak tendang peti undi bila kalah d permatang pauh.semuanya blawanan dgn ijazahnya.bab beli ijazah ni blh tgk pd 2 org yb di jerantut.kas tak nak la sebbut nama.deme cari sendiri.
Kesimpulsn kas,kas nak tgk kehebatn dn karisma sesorg serta akhlaknya.kas tetap bekerja semaksimum mgkin untuk menangkn pas sbb nak qada kerja kas dlm umno dulu2.keje dulu memenangkn umno utk pemimpin umno terus merembat balak dn skrg bijih besi pulok.

Anonymous said...

org PAS tak payahlah nak bertempik bagai nak ghok..., letaklah sesiapapun calon dalam parlimen jerantut ni, hanya setakat bertanding jelah..., taknya menang wokme tuh..., bab kata pepatah KFC, "hingga menjilat jari", tak percaya?, tunggu dan lihat ajehlah....

Anonymous said...

anon 9;32 AM
aok ni ahli nujum ke boleh tau menang ke kaloh?..tunggu PRU dulu la baru boleh buat statement.kas tak percaya ape yg aok cakak..

Anonymous said...

Orang UMNO J'tut bukan ada calon yg cerdik2...yg ada Dr (kecuali Dr Sukri) biasanya telah join PAS. Jadi terkapai2lah UMNO J'tut nak cari calon yg berwibawa...akhirnya import calon dari luar. Lihat saja sejarah parlimen J'tut,...yg betul2anak jati J'tut sebagai MP cuma Dato' Wan Bakar...Dato' Wan dulu nampak pandai (sekolah asrama penuh sama kas di SAS) tapi tak berapa cerdik...abih kena tipu di puak2 Bazain...

Kali ini..UMNO cuba nak tonjolkan Dato' Wan Mizan dan Dr Sukri al Bermalah tu...kas kesian betoi!!!

Anonymous said...

Anom 9:32 AM,

Awok jangan takbor lah, Ame setakat YB yang ada kalah punya. Tak caya tunggu lah.... PAS menang punya. Itu dah sunatullah.

Setakat nak promo tani moden tak payah lah dompok, value added nya kurang dan kuasa beli takat Jerantut belum cukup, berapa ramai orang makan serai atau kilang kosmetik, kerepek nangka madu , aku dah dengar sejak tahun 90 an lagi. Ini kah tarah dompok dan penasihat ekonomi nya. wzwh. Masih berfikir di takut lama lagi.


Anonymous said...

Dema kat Jerantut ni janganlah takut sangat kat orang UMNO ni...orang yg takut UMNO kalah terdiri dikalangan orang2 yg pandir (mintak maaflah). UMNO kalah tak sampai kita tak makan, tak sampai kita tak mampu bayar loan kereta...di Thailand bukan UMNO yg perintah, negara gajah putih ini jauh lebih maju drp kita...sektor pertanian mereka 20 ke hadapan advance vs kita. Industri kereta lebih kehadapan walaupun mereka tidak mengeluarkan kereta nasional..

Cuba cerdik politik sikit...cuba perati apa yg berlaku kat Pekan. Orang Pekan dah tolak Najib pada tahun 1999. Atas penolakan ini, orang UMNO mula tunjuk baik dgn rakyat Pekan...macam2 projek dicurahkan kat Pekan sehingga pada hari ini..Pekan dak menjadi lebih makmur. Jerantut dah ketinggalan jauh...(maaf sekali lagi-tafsiran maju bagi org jerantut adalah dgn menengok barapa baris banguanan kedai yg ada dan berapa shoping complex yg didirikan)

Cerdik sikit tau!....jangan setuju sangat dgn gelaran orang jerantut ni orang Ulu...biar ulu dari segi kedudukan geogafi tapi jangan ketinggaan dari segi akal dan budi.

Anonymous said...

selalunya ramalan menang kalah calon-colon ni bukan tengok dalam air pinang..., tp berdasarkan kajian-kajian sejarah pru yang lalu dan isu-isu semasa dalam pelbagai sudut dilapangan. Berdasarkan kajian tu, PAS dan DAP kalau bertanding kempunan je lah, tak hilang deposit tu pun kira bagus dah tu..

Anonymous said...

PRU tahun 1990, kami bertungkus lumus memenangkan Allahyarham Cg Bakar bukan atas sebab Parti Semangat 46 tapi untuk Melayu mengalahkan mendiang Dato' Ho.Pru 1995 sekali lagi bekerja kuat utk memenangkan calon 46 sbb UMNO tak bertanding Dun Damak supaya MCA kalah buat kali kedua dan UMNO boleh tuntut Dun Damak tetapi malangnya.............

Anonymous said...

kalaulah umno bertanding di dun damak melawan dap...aku tetap akan pangkah dap....tau sebab apa? sebab org cina lebih rajin bekerja dan labih amanah berbanding orang melayu..engkau org tak boleh marah kat aku sebab dah jadi persepsi umum bahawa org melayu umno memang kaki kapur...kaki kelentong. jika ada org melayu yg cerdik dan jujur sikit..tak akan diangkat jdi calon...selama2nyalah mereka menjadi barua...

anti dap said...

itulahcakap orang2 yang berakal pendek dan takbur.lagi pandir dan tak beriman.dap haram dipangkah mengikut ijmak ulamak.kau banyak dah pahala sebab itu tak takutkan dosa memangkah dap.senang cakaplah hanya melayu makan babi undi dap

Anonymous said...

Anon 4:14AM....'secara ijmak para ulamak telah mengharamkan memangkah DAP'. Tolong senaraikan nama2 para2 ulamak yg muktabar yg monyokong hujah tuan...

Aku pangkah DAP sebab aku nak mereka kerja bagi pihak aku dan rakyat bagi membangunan DUN yg jauh ketinggalan.. nak harapkan YB Melayu UMNO. Tak boleh diharap, kerja mereka suka berpuak2...bantu puak2 dan kem2 mereka saja...bina mahligai besar2...bodek raja supaya cepat dapat Dato', suka bina masjid tetapi mereka bukan kaki masjid. DAP ini walaupun banyak orang cina tetapi mereka jenis cina baik...Dasar parti mereka ialah tetap mempertahankan perlembagaan Persekutuan dgn memperakui kedudukkan Islam, Melayu dan Institusi Raja...

Cuma anon 4:14am jenis pengikut UMNO pandir...seolah2 UMNO itu Islam sangat...Paling mudah aku nak tanya engkau...semejak sekian lama selaras dgn pertambahan penduduk Pahang, berapa buah SMU telah ditambah selain yg sedia ada di P.Tawar, Temerloh dan Pekan. Satu lagi...tolong kasi tau aku, Phg ini ada tak sekolah rendah agama kelolaan kerajaan negeri bagi memenuhi keperluan budak2 sekolah memahami agama Islam dgn lebih baik sebagaimana yg ada dinegeri Selangor, Kelantan, Terngganu dan Johor???

Anonymous said...

org Jerantut tau kentut jak

Anonymous said...

tolong jgn bg orang kelantan jadi wakil rakyat kita..