Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, August 15, 2012

September...September...September...PRU 13?



Begini kisahnya PRU 13 bila umum?

  • Oktober 2012- Musim haji. PAS akan tembak UMNO gile-gile. Walau dulu BN pernah buat!
  • November 2012- Periksa SPM/STPM tapi hari Sabtu dan Ahad tiada periksa. Hari Sabtu pilihan. Ini pilihan alternatif selepas September 2012.
  • Disember 2012- Musim banjir susah mahu buat PRU.
  • Januari 2013- Musim banjir juga. Awal sekolah ramai cikgu sibuk...
  • Februari 2013- Tahun Baru Cina. Orang Cina tidak selesa..
  • Mac 2013- Hampir penggal berakhir April 28. Rakyat nampak PM tak konfiden...
  • April 2013- Penggal penuh. Lagi rakyat nampak PM tak konfiden...
  • Mei-Jun 2013 - tertangguh 2 bulan sebelum PRU. PM lansung tak konfiden...
  • Kalau nak buat PRU sebelum 17 September sebelum musim haji bermula.

Itu pilihan DS Najib yang ada bulan September atau bulan November (11) Najib's lucky number!

16 comments:

Anonymous said...

No Sep 12, 16th. No entry... stop look go..., Caution!!! jerat dan pelanduk saling mahu memahui...

Quiet Despair said...

Yes. September it is. All signs point to that.
Najib is on a high now. With our victory in the Olympics we are feeling good and united.
I posted in Najib's FB a long commentary on why he must hold GE in September.
Announce budget and then bubar Parlimen.
Boleh kempen tentang goodies dalam budget.
Najib tu cerdik politik lah dan bukan seperti Pak Arif Sak dakwa.

Anonymous said...

Really? Is't feel good factor now on Najib....? that your thinking....What on Sabah Politics today...Lajim Ukim claim, 3 MP's from Sabah will cross over and support to PR after this Hari Raya...BeeNnd will BeeNd... Vote For Change - K.Retang/ Raub...

Kampong man said...

K Retang and friends here,

Glad to see more nons in Wan' blog.All are welcome to express their views here and be heard with no censorship board.Marvellous !

Indeed the feeling good sentiment are all around now and are all geared for an election but then. when? and how about :

1) Budget to be tabled on 28 Sept soon.That requires debate etc.

2) The PR desire to hang on to power to the last possible day they can which open up for having the election twice for the DUN on those states.Now, Who fear loosing power ?.

As you very well know your Pahang and my Melaka will always be BN and bet your RAUB will still belong to our hardworking Tourism Minister lady.She did extremly well to bring tourists into the country by that wonderful masterpiece KLIA Tun Dr M icon and legacy designed by the late and world famous Japanese Architect Kisho Kurokawa .Still have some books signed by him as presents in our home library when my 'other half 'was in his office in Japan during the KLIA design and constuction stage those days.She graduated her Architecture Part 2 in Dundee University same uni as bro Wzwh long ago.
Your famous Pahang DAP blogger Sakmongkol dont like me bragging this because he has not' arrived 'as yet and branded Kampong man as 'Pompous Humility'. We see if he dares to take on that lady DS Dr Ng Yen Yen in Raub and lead the PEMBANGKANG in Pahang you never know.But Pahang is not for PR , never ! and never will and that any Ahmad, Ah bing and Muniandy know.Agree Retang ?.Even that its only Kuantan and Indera Mahkota survived the rest is none or in indian they said ELEK !! by too big gap of 2/ 14 Parliament.Samongkol prediction of PR overwehelming in all states in his blog is far fetched.In short PR will not be the govt after PRU 13.It is a PR dream according to my analysis. Oh yes, Sept 16 remind me of PR DSAI PM wannabe confirmation of taking over Putrajaya throuh defectiond .Nothing happened fortunately and unforntunately.Sorry bro i have a lot og faith in Najib BN administration.Thank you

Anonymous said...

Najib boleh announce apa juga tarikh.Aku lihat kemenangan majoriti 2/3 boleh capai .lagi lama Najib tunggu lagi banyak fitnah dilakukan pembangkang.
Rakyat tidak lagi mempercayai PR terutma PKR dsn DAP.TIBAI TIBAI

Allah Berkati UMNO (ABU)

Anonymous said...

Persepsi umum...UMNO parti korup, pentingkan korni, pemimpin yg ego (tunjuk lagak - pakai kereta besar2dan mahal..rumah banglo sana sini dan punya pemilik condo mewah), pemimpin UMNO suka buat baik hasil kerja jahat (aku bagi mu RM1, aku ambik RM10,000), suka memperbodohkan orang (kasi projek/duit kpd rakyat kemudian war2kan seolah duit ini keluar dari kantung UMNO), parti sekular, parti bagi orang yg suka semata2 kepada habuan kebendaan. Parti yg tidak lagi membela Melayu (tanah resrve Melayu dah banyak bertukar tangan termasuk terbaharu tanah Felda seluas 355,000 hektar). Parti orang kaya. Parti bagi org yg nak buat duit mudah melalui projek anugerah bukan kerana merit. Parti orang Felda, askar dan polis. Sebuah parti yg lupa nak berterima kasih kpd rakyat walaupun rakyat dah bagi mandat memerintah > 50tn...sebaliknya rakyat dipaksa untuk berterima kasih kpd UMNO. Banyak lagi perpesi2 yg memang orang UMNO dah rasa tebal muka..dah tak rasa apa2. Hidup tanpa jiwa...

Sama ada perpesi ini betul atau salah mintak Kampung Man ulas...

Kampong man said...

Tuan Anon 12:2,(Tidak perlu berselindung dibawsh Anon)

Perpepsi yang tuan tulis ada sikit kebenaran kerana terdapat opurtunis dalam mana mana parti dengan agenda peribadi mereka dan kita akan ajar dan punish mereka. Kebayanyakan tuduhan tuan tidak benar dimata rakyat majoriti yang terus meyakini UMNO sahingga UMNO mendapat tempat selama 55 tahun. Apa benar rakyat majoriti bodoh selama 55 tahun ke sebaliknya ?.Tidak mungkin.
Kampong man tidak minat satu sen pun wang politik dan apa apa projek UMNO.Cuma terharu dengan perjuangan UMNO dari segi membuka peluang pada anak bangsa dalam PELAJARAN.Apa yang PKR, DAP dan PAS buat yang boleh dibanggakan ? Unfortunately TIADA !! Di Pahang negeri Wan entahlah..

Tuduhan dan persepsi tuan itu biasa dan selalu dimainkan Pakatan Rakyat dan kita tidak hairan bertujuan meraih undi simpati membina kebencian pada parti UMNO yang banyak berbakti pada semua rakyat Malaysia amnya dan orang Melayu khasnya terutama yang diluar bandar dan di celah bandar besar seluruh negara.Usha UMNO/ BN terlalu banyak untuk ditulis satu persatu.Tidak hairan saya yakin PR tidak akan diberi tempat di PRU 13 nanti.Kita lihat nanti pilihan rakyat majoriti.

)Anda boleh ikuti penulisan Kampong man diblog bro Aspan atau bro Sakmongkol sekira mereka pilih tidak delete ( selalu Sak pilih bulu dan prefer to delete .Ini tidak akan berlaku di blog wzwh .Setuju ? ) .Tidak hairan ramai pro gomen choose to ignore Sak blog totally kecuali Kampong man dan. QD dan satu dua lain.

Kesimpulannya tidak ramai yang mempercayai tohmahan dan retorik PR terutama dari PKR dan DAP yang mengagongkan DSAI kononnya ia aniaya.



Anda terlalu muda untuk memahami perjuangan UMNO selama ini dan tranformasi Najib pasti membuka lambaran baru bagi Malaysia.Saya setuju.

Since when has PR ever rule Malaysia ? It will be a daunting task for PR in this coming PRU 13, believe me.Terima kasih.dan salam hormat semua.

Selamat Hari Raya, maaf zahir batin kepada Wan dan semua pembaca.

Kanpong man said...

Maaf , pembetulan.
Response diatas adalah untuk Anon 11:29 .Jawapan mungkin tidak sempurna tetapi memadai bagi ruang kecil blog Wan.

Mudah mengenali anak muda sapert Anon 11:29 yang :

1) Cenderong pada GENERALISATION with sweeping statement.

2) Provocative and lack finesse.

3) Prefer to use sms type writing eg yg,

4) Unnecessarily over exageration eg
a) aku bagi bagi mu RM1 , aku ambik RM10,000...
b) Parti orang felda, askar dan polis ....? Apa orang kampong masok bandar saperti Kampong man tak layak menjadi ahli UMNO ? Menjual tanah reserve melayu dan felda ? sedangkan bukankah ini bagi membantu warga felda menjadi Global player. Manusia anon begini tidak perlukan infrastructure saperti highways, KLIA dan Putrajaya dan berbagai pembangunan .Bagi EDUCATION pula dengan peluang yang luas ke universiti yang terlalu banyak.Bertuahnya tuan anon kan ? Zaman Kampong man hanya ada SATU sahaja universiti di panggil University of Malaya(UM).Tanpa 4 Principal HSC tidak boleh meneruskan pelajaran ke universiti. Orang saperti Sakmongkol berjaya masok UM itu hebatlah dia .Manakala orang saperti Anwar, Hishamudin Rais pula hebat juga tetapi terlalu sibok di speakers corner ala Hyde Park, London macam orang gila berpidatu dan sentiasa ada yang tidak kena- Anti establishment dan minat pada moving the masses membenci kerajaan sampailah kehari ini.Cuma Hishamudin lari ke London bertahun tahun disana dalam buangab dan Anwar dengan ABIM dan macam macam lagi.Sayang, calon pilihan Tun sebagai PM in waiting.He blew it.Now , will you trust this man Anwar ever ?Its not me to talk of bad things on one personal life.You be the judge and you decide.Wallahwualam.




Anonymous said...

Betul tu kg man.PR suka buat fitnah.Parti yg lupa berterima kasih pada rakyat...?
Rakyat didahulukan...slogan PR ke ?

Kita lupakan PR di Pahang . Ok.

Anonymous said...

Baru2 ini saya hadir bersama profissional Melayu di Maj ramah mesra/berbuka puasa dgn kepimpinan PAS Phg. Diantara yg hadir termasuklah Dato' Ismail (bekas Peg Kewanga2 Negeri/ketua su beberapa kementerian), Dato' Ghazali Buyung (bekas pengurusan tertinggi Felcra) dan ramai lagi pegawai2 kanan sektor swasta. Persetujuan kami secara konsenses....M'sia dan Phg perlu dipacu oleh kepimpinan baru yg berintergrenti...jalan terbaik ialah dgn memberi peluang kpd PR.

Anonymous said...

Saya juga menghadhiri majlis terbuka pimpinan Umno di Kuantan dan bersetuju secara konsensus bahawa kita akan bekerja dengan lebih kuat membuat satu trasformasi bagi rakyat Pahang mengalahkan PAS yang bersekongkol bersama DAP dan tidak dengan UMNO demi kebailan ummah islam dan bangsa melayu.

Anonymous said...

Anon 5.06 AM terpedaya dgn tomahan berbagai2 kpd PAS....Sdr anon,
PAS memang ada pengalaman bersama UMNO suatu ketika dulu setelah terpedaya/terpesona dgn ajakan/muslihat UMNO, demi maslahah dan kesatuan umat konon. Hal ini berlaku setelah UMNO kalah teruk dalam pilihan raya umum 1969. Ketika bersama, suara PAS dipinggirkan dalam sebarang keputusan dasar negara. Kemudian apabila PAS tidak bersetuju dalam keputusan beberapa perkara yg menyentuh kepentingan Islam maka ia ditendang keluar.
Kini setelah UMNO dah tercungap2 macam nyawa ikan maka PAS dijadikan kambing hitam, diajaknya berkawan sekali lagi...semuanya demi kepetingan UMNO. PAS tidak bersetuju dgn ajakan tidak ikhlas ini,dan apabila PAS membuat pendekatan politik dgn cara bekerjasama dgn DAP (parti yg memperjuangan keadilan) maka PAS pun ditomah seolah2 telah melakukan dosa besar....diwar2kan ke hulu ke hilir. Inilah perangan UMNO...buat kerja2 jahat...
Sebaliknya UMNO boleh pulak bekerjasama dgn MCA, seolah2 MCA ini sebuah parti yg baik...bolh dibuat kawan walau pun jelas mereka memusuhi Islam...lihat saja kenyataan Pengerusi MCA Selangor semalam. Tiada sepatah pun komen drp pimpinan UMNO...

Anon 'buta hati' gamaknya....

Kampong man said...

Kesetian orang melayu pada UMNO tidak banyak berubah ia itu 57% di 2008 dan 59% di 2004 penurunan 2% sahaja mengikut analisis DAH IKHWAN blogspot.

Di Semenanjong 1.87 juta Melayu mengundi UMNO di 112 kawasan parlmen dan 2.28 juta mengundi BN.Pada keseluruhanya kesemuanya boleh di translasikan PAS berjaya perolehi 23 kerusi parlimen berbanding 31 PKR dan UMNO 79 !.

Kecenderungan kaum Cina di belakang DAP kali ini membuat orang melayu akan bangkit semula membantu UMNO/BN lebih cemerlang.Sokongan PAS pada DAP dan Anwar tidak membantu PR berjaya lebih dari pencapaian PR di 2008.

Di Pahang sahaja pastinya kepunyaan BN.Statistik 2008 sahaja cukup meyakinkan dengan parlimen 12/14 tanpa PAS dan DAP cuma PKR dan DUN pula 37/42.

Agaknya siapa yang buta hati dan siapa yang puteh mata nanti ? Sama sama kita lihat .Wallahwualam.

Anonymous said...

Anon 2:06PM,
Orang2 PAS melalui usrah sering kali diperingati tentang kewajiban melaksanakan asabab sebagai missi untuk mencapai sesuatu kemenangan Islam. Kesungguhan melakukan asabab ini sahaja akan dinilai oleh Allah SWT bukan natijah kepada asabab iaitu sebuah kemenangan. Jika kalah dalam sesuatau perjuagan sekali pun, orang2 PAS tak akan berputus asa untuk terus berjuang...mungkin generasi akan datang akan menikmati hasi perjuangan mereka pada hari ini. PAS selalu ambil iktibar drp perjuangan Ikhwan Muslimin di Mesir...beberapa kali mereka jatuh bangun akhirnya mereka mencapai kemenangan...ini kerja Allah.

Orang UMNO terutama orang2 Melayu UMNO Pahang tidak boleh ego sangat...insyaAllah parti anda akan gugur dan lenyap suatu masa nanti sebab asas perjuangan anda adalah berasaskan kpd kebangsaan. Parti kebangsaan tidak menjamin dapat menjaga Islam tetapi parti Islam insyaAllah akan menjaga Islam dan bangsanya.

Kampong man said...

Anon 6:44,

Ada baik usha muzakarah UMNO- PAS diteruskan bagi perpaduan ummah.Sekira tidak berlaku dalam masa terdekat mungkin disatu masa nanti.

PAS mesti tinggalkan PR.Selagi bersama PR, PAS tidak akan berjaya melaksanakan hudud.PAS harussertai UMNO dan BNuntuk membina sebuah nefara Islam yang lengkap.(Ref : Sinar 21 Ogos ).

MCA Kedah setuju hudud walaupun CSL membantah.UMMO Kedah tidak pernah menolak pelaksanaan hukum hudud dan menyerahkan pucuk pimpinan parti bagi membuat keputusan.Kelantan harus laksanaksn hudud SEKARANG tanpa ragu lagi.

Semangat setiakawan dalam BN jika ianya baik untuk umat Islam saya percaya MCA boleh menerimanya sekira mereka faham .

Kampong man meramalkan PAS akan meninggalkan PR disatu masa nanti .Usha ini dimulakan dari ULAMAK PAS itu sendiri saperti Ustaz Nasharudin dan Sdr Hasan Ali.

Insyallah, secara peribadi Kampong man akan berusha kearah perpaduan ummah.Wasallam.

Anonymous said...

Kampung Man ini memang jenis org UMNO baik......elok juga. Aku dulu pun memang jenis sepisis macam ni juga. Tetapi setelah berada dalam saf pimpinan UMNO bhg dan berkawan2 dgn ramai kepimpinan UMNO baru...aku rasa tak rugi langsung aku meninggalkan UMNO. Pengalaman aku bersama UMNO lebih 15 tahun sudah cukup mengajar aku adakah UMNO sebuah parti yg suka kpd perpaduan selaras dgn motonya 'Pertubuhan Keb Melayu Bersatu'...tidak, tidak sama sekali. Hemburan perpaduan ini cuma manis di mulut. Kalau Kg Man tak percaya cuba selami apa yg berlaku di peringkat UMNO Bhg. Lihatlah dgn mata kepala sendiri ada berapa 'kem' dan puak yg wujud!!...dan kumpulan2 ini cuba bersaing antara satu sama lain dgn mengadakan blok2 tertentu bagi mencari pengaruh....
Sekarang aku bersama PAS, melaui usrah, kami diajar memahami agama dan bagaiman untuk menjaga akhlak utk menjadi seorang perjuang yg taat kpd keputusan jammah. Terlalu jauh antara UMNO dan PAS...elok Kg Man berbaik2 dgn org PAS..tak kenal tak cinta...