Nuffnang Ads

Pages

Friday, February 14, 2014

Apa Ahli Parlimen Temerloh Dan ADUN Mentakab Buat Jalan Cuma 1KM Rosak Teruk di Kg "Dato' Sharkar"?



Ini lah kerja ahli parlimen dan ADUN Pembangkang hanya suka terima memorandum tapi hasil tindakan kerja tiada. Foto ihsan Blog Pahang Selamat Rakyat Nikmat.

Jalan masuk kampung sepanjang 1km rosak teruk pecah dan berlubang di Kg "Dato' Sharkar", Temerloh sila klik sini.

Nama sebenar kampung ini ialah Kg Baru Bintang kampung asal Dato' Mohd Sharkar Shamsuddin, EXCO Pahang merangkap ADUN Lancang.

Kg Baru Bintang terletak dalam DUN Mentakab yang telah dikuasai oleh DAP melalui Tengku Zulpuri Shah Raja Puji.

Parlimen Temerloh dikuasai oleh PAS melalui Nasrudin Hasan juga DUN Semantan wakil rakyat PAS.

Sudah 9 bulan selepas PRU 13 kenapa ahli parlimen PAS dan ADUN Mentakab DAP tidak boleh berusaha berbuat sesuatu membaiki hanya 1km jalan kampung yang rosak teruk?

Sebab itu di Jerantut semua parlimen dan 3 DUN menang belaka ke BN sebab rakyat mahu kerajaan yang cepat bertindak untuk kepentingan dan kemudahan rakyat.

Di DUN Tahan umpamanya projek jalan ke kampung-kampung Ulu Tembeling berjalan dengan hebat hampir RM500 juta dibelanjakan.

8 comments:

Anonymous said...

Temerloh ni xkiralah bg kat BN atau pembangkang pun sama jer.. xder nya maju walaupun lokasi strategik.. masalah apa pun tak tau.. harapkan swasta ajer lah pun nak membangun sikit2.. Semua kemajuan ke Kuantan dan Pekan.. daerah lain boleh tengok ajer lah kot?

Anonymous said...

pembangkang tiada duit lain la BN.yang pelik duit banyak tp jalan Jerantut ke Maran serta Jerantut ke Benta masih terbengkalai.Jalan raya berlubang sana sini dan semakin teruk serta berbahaya.Hasil banyak yang keluar tapi duit kerajaan negeri tiada untuk membaiki jalan.

Anonymous said...

tak ada duit utk pembangunan jer taoi pemimpin hidup senang lenang,tapi bangkang tu dah jadi makanan puak pembangkang yg org semua tak betul,hak dia tungang langang pun molek belaka

Anonymous said...

yg pemimpin BN kaya raya awak x nampak.tu la nak kata cerdik tp bodoh.jalan depan mata berlubang sana sini tak nampak.yang jalan terbengkalai tiada tindakan apa citer.

Anonymous said...

Jerantut tu bersepah jalan berlubang..nak ke temerloh berlubang...nak ke lipis berlubang..nk ke benta berlubang..nk ke maran berlubang...bertindak cepat kepala lutut ..cakap macam hari2 makan taik..500 juta cakap je..entah2 masuk poket sendiri...

Anonymous said...

yg aku peliknya mengaku pemimpin pr tu hebat.usahkan nak urus malaysia negeri dibawah pentadbiran mereka pun bercelaru,mmg org pr ni jenis otak hem

Anonymous said...

yang awak pelik sebab awak tengok TV kerajaan.cuba awak gi sendiri ke negeri bawah pimpinan PR dan bertanya sendiri mana lebih baik memerintah BN ke PR.cuba kita tengok sendiri PRU13 kalau pimpinan PR tak baik dah tentu kalah teruk.

Anonymous said...

Kalau bodoh jangan komen. Nanti nampak sangat kebodohan kamu tu. Banyak beza diantara "Nak buat projek tapi tak ada duit" dengan " Banyak duit tapi tak nak buat projek". Fikir fikirkan lah ......