Nuffnang Ads

Pages

Thursday, February 6, 2014

Jalan Tanah Runtuh Dekat Sungai Tekam Bila Mahu Baiki?



Jalan tanah runtuh dekat Sungai Tekam. Foto ihsan Yohanis Ahmad YDP PAS Jerantut.

Ada komen dalam blog WZWH...

Anonymous said...

WZWH, Jalan Jerantut-Benta dengan Jerantut-Maran bila nak siap. Projek terbengkalai tu pun disebabkan projek kroni puak UMNO juga tu yg tiada tindakan sampai sekarang.Tanah runtuh dekat Sg. Tekam bila nak baiki bukan apa merbahayakan penduduk Sg. Tekam bila jadi laluan utama keluar masuk kenderaan awam.

Memang meninjau keadaan jalan Jerantut - Maran berhampiran Felda Sg Tekam Getah, jalan hampir terputus kesan dari banjir pada awal Dis 2013 baru ini .Namun masih tidak ada tindakan drastik dari pihak Kerajaan. Hanya diletakkan batu penghalang dan tali amaran. Keadaan jalan ini sangat membahayakan pengguna. Air mengalir melalui bawah jalan ini yang bila bila masa sahaja boleh runtuh. 

Harap diambil tindakan segera.


Memang bahaya jalan yang sudah runtuh tebing ini membahayakan kenderaan yang lalu lalang. Pihak yang berwajib dan berkenaan perlu bertindak jangan tunggu-tunggu lagi.

WZWH harap ahli parlimen Jerantut, ADUN Pulau Tawar, Pejabat Daerah Jerantut terutama JKR perlu baiki jalan tanah runtuh ini dengan segera.

Meminjam kata Yohanis Ahmad YDP PAS Jerantut dalam FB beliau..

Yohanis Ahmad Aneq Sdr Asrul Pemuda UMNO kena desak la Pegawai Daerah dan YB utk selesaikan masalah ni....sarankan pbt dan JKR efisen spt kes tanah runtuh kat Jln Mahameru baru ni. X smpi 24 jam setel..ini jln daerah ke daerah dah lebih 2 bulan...kita tunggu tindakan pemuda UMNO utk bantu rakyat...Kami Pihak PAS tiada kuasa dan khazanah negara bukan berada di bawah kami...

Memang perihatin YDP PAS Jerantut ini kepada permasalah penduduk tempatan sila klik sini mengenali biodata Yohanis Ahmad.

Kes seperti ini pernah berlaku di DUN Tahan di jalan dekat Kuala Tahan apabila tebing bukit runtuh teruk mengakibatkan penduduk Kuala Tahan terputus perhubungan ke Jerantut tetapi YB Dato' Wan Amizan Wan Razak ADUN Tahan bertindak pantas bila boleh dapat peruntukan khas kecemasan sebanyak RM4 juta dalam masa 24 jam!

7 comments:

Anonymous said...

Tahniah WZ dan Yohanis,

Politik matang yang memberikan manfaat kepada masyarakat macam ni yang kita mahu. Masa lawan kita lawan tapi masa perlu berkerjasama kita perlu berkerjasama untuk kebaikan masyarakat semua. Tahniah dan diharap menjadi contoh yang baik dan didoakan kalian berdua dipermudahkan kerja untuk masyarakat. Terima kasih.

Anonymous said...

Tapi takde tindakan pun kat jalan yg runtuh tu,kerajaan tunggu kereta terhumban dalam sungai baru dema nk bertindak

Anonymous said...

kata kerajaan BN duit banyak mana sama dengan pembangkang

Anonymous said...

pembangkang pun mohon dgn kerajaan pusat juga cakap je berdegar degar tak lepas ke mana pun

usin malaun said...

mohon dengan kerajaan pusat bermakna duit rakyat bkn dari pokek najib atau org BN sendiri.ni masalah org tak faham politik.bila rakyat memilih pemimpin yang menjadi kerajaan perlu la kerajaan menyediakan kemudahan untuk rakyat bkn nak jaga pokek sendiri aje.

Anonymous said...

itu ler sebab kerajaan kelantan tak dapat nak sediakan air bersih kat sana sebab ada org tak faham mcm usin.tau pulak kerajaan dipilih rakyat kena buat kemudahan utk rakyat tapi tak kat kelantan,apa punya lahabau la usin ni

usin malaun said...

ini lg bodoh tak celik politik.nak kata bodo memang bodo.sekarang ni kerajaan pusat yg perlu keluarkan duit demi kepentingan rakyat.lg pun duit kerajaan pusat duit rakyat juga bukan duit pokek org BN.mangkuk tingkat kat bera tu air bersih tak dapat sediakan Bera tu daerah negeri kelantan ke.tak payah jauh2 la kat jerantut ni di kuala tahan masalah air tak selesai2,kat RTP Bukit Dinding masalah air pun tak selesai2 juga.cuba buka sikit mata tu..