Nuffnang Ads

Pages

Sunday, January 24, 2016

Bagaimana Mukhriz Boleh Jinakkan 14 Ketua UMNO Bahagian Kedah?



Kedah adalah negeri tua. Kesultanan Kedah berasal dari keturunan raja-raja Melayu dari abad pertama lagi. Kerajaan Langkasuka adalah kerajaan Melayu tua.

Dalam Hikayat Merong Mahawangsa, Orang Melayu Kedah purba boleh jinakkan gajah-gajah. Burung garuda pun boleh dijinakkan. Orang Melayu Kedah tua pun boleh jinakkan harimau.

Ini kan mahu jinakkan 14 Ketua Bahagian UMNO Kedah. Lagilah mudah kalau kena caranya.

Mukhriz anak Perdana Menteri, anak mantan Perdana Menteri.

Budaya dan tamadun Orang Melayu menyanjung tinggi anak-anak Raja. Juga anak-anak Bendahara yang sekarang ini dipanggil anak-anak Perdana Menteri.

Orang Melayu terutama lagi Orang UMNO kena pelihara warisan dan tradisi ini.

Jika ada anak-anak Raja atau anak-anak Perdana Menteri buat kesilapan maka perlu ditegur dan diberi tunjuk ajar.

Orang Melayu dan Orang UMNO tidak boleh membunuh karier politik anak-anak Perdana Menteri.

Anak-anak Perdana Menteri perlu digilap supaya bersinar menjadi pemimpin agong Orang Melayu.

Tiada pemimpin yang tidak melakukan kesilapan. Ini adalah proses pembelajaran. Pemimpin belajar dari kesilapan.

DS Najib, DS Hishamuddin, DS Mukhriz, Encik Khairy Jamaluddin (Menantu Perdana Menteri pun boleh diambilkira).

Ini politik dinasti adalah warisan amalan politik tradisional Melayu. Apa masalah?

Bukan Malaysia sahaja , di India, Korea Utara, Indonesia, Thailand, Singapura, Negara-negara Timur Tengah. Malah di US pun pernah berlaku-Ayah, anak, suami dan mungkin isteri menjadi Presiden US.

Come on Mukhriz....you anak Tun Mahathir, 22 tahun menjadi Perdana Menteri.

Jangan malukan maruah Tun Mahathir.

Jangan malukan maruah moyang Mahsuri.

Jangan malukan maruah Menteri Besar Kedah klasik moyang Wan Mat Saman yang membina terusan Kedah.

Bagaimana mahu jinakkan 14 Ketua Bahagian UMNO Kedah?

Termasuk beberapa ADUN.

Termasuk beberapa Ketua Sayap Wanita, Pemuda dan Puteri.

Mukhriz belajarlah menjadi anak bangsawan.

Belajar dari DS Najib.

Jinakkan 14 Ketua Bahagian UMNO Kedah itu.

Beli jiwa dan hati DS Najib!

13 comments:

Anonymous said...

Salam Dato WZWH... Dengan kata mudah utk menjadi berjaya dlm UMNO ialah cium kaki Perdana Menteri. Adalah tak penting Muhkriz disayangi rakyat dan institusi pondok. Tak penting juga Muhkriz jd ikon penarik generasi muda. Kalau tak jd 'yes man' kpd Presiden, maka bekas kerani Sawmill pun lebih layak jd Menteri Besar. And you wonder why the young generation disdains UMNO so much?

Anonymous said...

kotor berselut pemikiran hang
kami org kedah takmau mb makan dedak takmau mb penabur dedak dan takmau mb yg tunduk kpd pm pemberi/pemakan dedak.
org kedah makan nasik la...
halal.

Anonymous said...

Murahnya martabat ahli umno...sanggup jadi hamba pada manusia.

Anonymous said...

Nak jinak kan ??? Sonang saja - 'KASI' kan mereka tu semua....bila dah mandul sonang nak bermuafakat.....

Anonymous said...

Cukuplah satu penggal negeri Kedah bau busuk dengan sampah sarap tak berkutip. Bukit-bukit semakin botak. Longkang parit habis tersumbat.

Zaman Mahpuz bermaharajalela cukup hanya sekali. Siapa jadi MB Kedah tiada masalah besar cuma tak perlulah muka2 yang dah season.

Salah Tun juga kerana terlalu sangat mengutuk Najib dan isteri dia. Mukriz baru kena sekali itu pun dengan ketua bahagian dah kelupoq macam ayam kena sembelih. Tun jangan dok jadi macam Kuan Yu PM Spork dok atoq anak dia saja.

Anonymous said...

Anom 10.26. Murah lah lagi martabat PAS jilat pongkoq Guan Eng yang tak ceboq sampai sanggup gadai bangsa dan agama.

Anonymous said...

Mana ada Najib makan dedak.
Dia makan daging lembu Wagyu - daging yang paling mahal di dunia.
Dia anak beranak makan malam steak Wagyu dah cecah hampir Rm20 ribu.
Dia tak main dengan dedak ni.
Yang makan dedak ni 14 ADUN Kedah.............HAHAHAH

Btw - halal ke daging Wagyu tu.....????
Itu lembu Jepun. Untuk dapat daging terbaik, lembu itu hanya dib eri
minum beer. Kalau asekilio dah cecah USD5,000..00 mana mungkin mampu beli
seekor untuk disembelih secara halal. Seekor lembu mawu-mawu 2-3 juta!!!

Anonymous said...

Dia jadi mb krn bapak dia mahdey....
Sebagai batu loncatan sbg pm...dh disusunatur oleh bapak dia...
Klu jd mb part time krn masa dibahagi dgn bisnes2 di kl...baik serah dgn org lain....
Rakyat sedar...hanya jadi pm jer legasi 22 tahun dpt dipertahankan....legasi perjanjian bodo dan bangang yg memewahkan waris dan kroni....
Bapak dia menyalak 1mdb bukan krn ada cukup bukti...tetapi sekadar dijadikan isu utk jatuhkan najib yg gagal jadi boneka...boneka kpd mahdey...kpd waris dan kroni2 mahdey...
Rakyat sedar segalanya yg mahdey tak mampu duduk diam jika waris dan kroni2 nya yg sedia mewah gagal mndpt sebarang laba dpd pemegang kuasa di malaysia...
Sapa tak kenal mahdey...dia akan berbuat apa saja agar musuhnya tumbang asalkan nafsunya tercapai....
Skrg mukhriz adalah proksi utama setelah tsmy gagal dibantu utk menumbangkan najib...
Bodohnya tsmy krn tertipu oleh mahdey yg mnjanjikan segalanya adalah boleh ditentukan dgn mudah tetapi najib lbh bijak dgn mainan mrk.Akhirnya mrk menampakkan kemunafikan dan mgaibkan sendiri maruah mrk.
Bagi rakyat....dia nak mewahkan waris dan kroni dia....lantaklah krn Allah swt lbh mengetahui....
Cuma rakyat muak krn mahdey sanggup membuat perjanjian bodo dan bangang sehingga menyusahkan rakyat.Perjanjian2 yg hanya menguntungkan waris dan kroni tetapi rakyat pulak menanggung derita...
Maka...naiknya mukhriz nanti adakah naik utk membantu mengurangkan beban rakyat???!!!!!Atau dia akan naik dgn meneruskan segala yg ditinggalkan oleh bapaknya...dan menyeksa rakyat dgn perjanjian bodo dan bangang yg memewahkan waris dan kroni!!!??????

Anonymous said...

Cai....berita tu sah fitnah....
Ko sebar fitnah cai....baik ko mintak maaf sblm ko tiba2 dijemput Tuhan....aku serius nie!!!!!!!!
Itu pon klu ko ada agama dan tidak ego!!!!!

Anonymous said...

Mukhriz bertindak krn bapaknya mahdey...
Dibuang jadi mb pon....dia ada bnyk syarikat2 besar di seluruh negara dgn abg2nya...
Buat apa jadi mb jika dibandingkan dgn wang hasil bisnes yg turut dibantu oleh bapaknya.
Biarlah org lain jadi mb...rakyat kedah msh dibela...dpd terkejar sana sini antara mb dan bisnes2 di kl.
Bagi manusia normal...dgn bisnes yg besar2 buat apa jadi mb....baik jaga bisnes dan famili di kl....
Mgkin jwtn mb sbg batu loncatan yg direncanakan oleh bapaknya utk jwtn lbh tinggi iaitu pm yg berkuasa atas segalanya.Bebas buat perjanjian bodo dan bangang demi memewahkan waris dan kroni spt yg pernah dilakukan oleh bapaknya dulu.....

Anonymous said...

Wzwh, you call for mukhriz to tame ketua2 bahagian, adun2, ketua sayap wanita, pemuda and puteri. And you have the audacity to suggest muhkriz to lick najib's ass. In Umno the SOP regarded as holy trinity is awarding of contracts to umno state leaders to tame their loyalty and alliance. Buy them with lucrative contracts and you will find them castrated. If you fail to " beli " them Wzwh considers MB of this stature as a failure. Is there an iota if consideration as to the need of rakyat in your writings. Perhaps you desire a MB of Adnan Bauxite calibre?

Anonymous said...

Anon 9:09 don't be idealistic, what the writer of this blog suggested has been done by Alexander the Great and Julius Ceasar to a great success.

Anonymous said...

You have just confirmed your stand that Adnan Bauxite approach is the prefered choice as a mentri besar that he must succumbed to the whims and fancy of contractors at the expense of the rakyat. For Adnan not to be idealistic, you would want him to be on the side of the contractors which will put him as leaders of Alexander the Great and Julius Ceasar quality?