Thursday, January 14, 2016

Fiesta Feri WaterFront Jerantut




Mari datang beramai-ramai bawa keluarga mengunjung Fiesta Feri WaterFront Jerantut. Anda semua dijemput hadir bagi memeriahkan fiesta.










Siaran Media

1.Fiesta Feri WaterFront Jerantut bertempat di Jerantut Feri, Jerantut buat julung-julung kalinya diadakan pada 15 hingga 17 Januari 2016.Ianya bertujuan untuk memperkenalkan Feri Waterfront Jerantut sebagai sebuah lokasi pelancongan bagi Daerah Jerantut.

2.Program ini juga bertujuan memperkenalkan produk-produk IKS di bawah seliaan MARA dan Koperasi Kampung serta pendedahan tentang Pendidikan perniagaan dan keusahawan kepada pengunjung-pengunjung.

3.Pelbagai Agensi- Agensi perniagaan seperti SSM , Mara , Agrobank dan sebagainya akan memberi tunjuk ajar kepada pengunjung yang hadir.

4.Program ini adalah dianjurkan bersama oleh Majlis Daerah Jerantut,Kelab Setiakawan Jerantut dan Mai-Q.Turut mendapat kerjasama dari pelbagai agensi-agensi kerajaan.

5.Program bermula seawal Jam 3 petang pada 15hb Januari dengan pengisian demonstrasi pembenihan ikan air tawar oleh Kolej Komuniti Jerantut.Pameran dari Agensi - agensi kerajaan, jualan dari Fama dan peniaga-peniaga CarBooth Sales Jerantut.

5.Juga pada sebelah malam akan diadakan Pengisian Keagamaan iaitu Forum Perdana oleh Alfadhil Ust Norhamizi Bin Jamaluddin dan Alfadhil Ust Mahmood bin Mad.Forum ini bertajuk " Nabi Muhammad (S.A.W) Model Ushawan" bakal dipengerusikan oleh Pegawai Jasa Daerah Jerantut, Ust Muhd Sofi bin Hj Hamzah.

6.Pada 16hb Januari pula Fiesta ini akan diteruskan dengan pengisian Pameran , Demontrasi masakan oleh ECER, Bicara "sharing is caring" oleh Mai-Q,Pertandingan Memasak Ikan Patin ,antara JKKK Jerantut, Pertandingan memancing dan banyak lagi.

7.Juga turut diadakan pertandingan kesenian & kecantikan Ayam Serama yang bakal merebut piala Tourism Pahang.Pertandingan ini bakal dihadiri hampir 350 penyertaan dari seluruh negara.

8.Pada Sebelah Malam 16 hb Januari akan diadakan Majlis Perasmian dan Pelancaran Feista Feri Waterfront oleh YB Dato Sri Hj Mohd Shakar b.Hj Shamsuddin, Exco Pelancongan & Kebudayaan Negeri Pahang.

9.Pameran dan Jualan akan terus diadakan sehingga Tarikh 17 Januari 2016 disamping pengisian seperti sukan rakyat, xpresi anak muda,pertandingan mewarna dan banyak lagi.

10.Penganjuran Fiesta Feri Waterfront ini diharapkan akan sedikit sebanyak memberi kesan positif kepada usahawan-usahawan IKS dan tempatan serta mampu memberi manfaat dari sudut pengetahuan berkaitan hal pelancongan,pertanian,perniagaan kepada seluruh pengunjung yang hadir.

Datanglah beramai-ramai untuk memeriahkan majlis dan acara yang disediakan..


FIESTA FERI WATERFRONT
~nature and beauty~

No comments:

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024