Saturday, January 23, 2016

Biro Penerangan Memimpin UMNO Dan BN Jerantut Menuju Kemenangan PRU 14



Biro Penerangan UMNO Bahagian Jerantut memulakan Agenda Master Plan persiapan PRU 14.

Pada tahun 2015, Biro Penerangan telah menjalankan banyak aktiviti Program "Membantu Rakyat (MEMBARA) hingga diiktiraf sebagai UMNO Bahagian Jerantut paling aktif dalam Negeri Pahang dan mendapat piala tropi dan ganjaran wang dari Presiden UMNO YAB DS Najib bulan Disember 2015 di PWTC.

Dengan banyak lagi program yang sedang dan akan dijalankan diharap boleh mengerakkan parti dan masyarakat dekat dihati kepada UMNO Jerantut seperti:

Program Membantu Rakyat (MEMBARA).

Program Pemimpin Turun Padang/Majlis Mesra Dan Bermaklumat.

Penubuhan Kelab Pidato Bahagian Jerantut mengalakkan penyertaan anak-anak muda selain melatih Ketua Penerangan Cawangan dan Ketua Penerangan Sayap-Sayap Cawangan bermaklumat menjawab isu-isu semasa.

Selain modul dialog dan ceramah, Kelab Pidato Bahagian Jerantut akan mengadakan Lawatan Retreat ke tempat-tempat menarik.

Jadual mingguan bagi AJK Biro Penerangan dan pemimpin 4 Sayap turun padang ke DUN Damak, DUN Pulau Tawar dan DUN Tahan seluruh Parlimen Jerantut bergerak bermula Februari depan.

"Tahun 2016 adalah tahun untuk parti" itu kenyataan Ketua UMNO Bahagian Jerantut.

2 tahun ini dengan program-program diatur lebih awal boleh memastikan UMNO Jerantut berupaya untuk menang.

Pemimpin UMNO ada kualiti. Boleh baca khutbah...boleh baca talkin.

Dari 60,000 pengundi Parlimen Jerantut ada 40,000 pengundi orang muda yang perlu UMNO Bahagian Jerantut tawan hati dan mindanya. Sasaran orang muda, jika UMNO Jerantut dapat menawan 2/3 pengundi orang muda itu boleh menjamin mengekalkan prestasi 4-0 bila mana semua Parlimen dan 3 DUN dimenangi oleh UMNO dan BN di PRU 14.

Maka Biro Penerangan mahu berperanan yang terbaik nadi kepada parti berusaha sehabis gigih membuatkan UMNO jadi kuat di Parlimen Jerantut.

Sebab itu Biro Penerangan mahu memulakan langkah awal di awal tahun 2016 menggerakkan suasana, mood dan tempo.

Biro Penerangan bermesyuarat lebih awal dari UMNO Bahagian Jerantut dan lain-lain Biro.

Biro Penerangan mahu semua AJK UMNO Bahagian Jerantut tunjukkan komitmen dan minat membina kekuatan parti.

Biro Penerangan mahu semua AJK Wanita, Pemuda dan Puteri kembali aktif mengerakkan parti.

Biro Penerangan mahu semua Belia-Belia aktif partisipasi melibatkan diri dengan program-program kerajaan.

Biro Penerangan mahu semua NGO-NGO membantu kerajaan.

Biro Penerangan mengalu-alukan sumbangan ADUN Tahan kembali membara aktif dengan program-program menarik , sentuhan orang kampung tradisional, masyarakat Felda dan masyarakat bandar serta terutama menarik sokongan dan minat 40,000 pengundi muda Jerantut.

Akhir kata WZWH ucapkan yang terbaik kepada UMNO Bahagian Jerantut.

Kita bekerja sepasukan...



YB Dato' Ahmad Shukri Ismail (ADUN Pulau Tawar) Pengerusi Biro Penerangan UMNO Bahagian Jerantut mempengerusi mesyuarat, YB Tn Hj Nazlan Idris Ketua Bahagian (Ahli Parlimen Jerantut) turut memberi ucapan amanat, dan Ustaz Mohd Sofi Hamzah Setiausaha Biro Penerangan pemimpin muda DUN Damak yang berpotensi.



AJK Biro Penerangan UMNO Bahagian Jerantut yang terdiri dari pemimpin akarumbi, belia, pemimpin UMNO 4 Sayap, Agensi Kerajaan Jasa, Kemas, Seranta dan pengamal media baru termasuk blogger Negeri dan Nasional.



Biro Penerangan sentiasa ke depan dan memimpin UMNO Bahagian dan BN Jerantut mengekal prestasi kemenangan PRU 14.




WZWH memberi beberapa cadangan membangunkan Biro Penerangan dan Media Baru UMNO Bahagian Jerantut dalam memastikan kemenangan BN dalam PRU14 nanti.

2 comments:

Anonymous said...

Jangan musuhi Biro Penerangan dan Media Baru UMNO Jerantut hanya kerana tidak mendekati dan memahami peranan media sosial.... Biro Penerangan dan Media Baru UMNO Jerantut membawa suara generasi muda.. Jangan memusuhi hanya kerana kelemahan dan kegagalan sendiri - BH

Anonymous said...

Selagi DSNR jd pm.. selamat jln Umno &Bn.. enjoy ur last moments while it still last...cukup2 la

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024