Saturday, December 17, 2011

Mungkinkah Anwar Menjejaki Langkah Thaksin Selepas 9 Januari?


Jika 'verdict' kes liwat Anwar selepas 9 januari 2012 didapati bersalah mungkinkah Anwar akan menjejaki langkah Thaksin lari dari Malaysia menjadi warganegara global?

Thaksin didapati bersalah oleh Mahkamah Thailand atas tuduhan rasuah namun Thaksin melarikan diri dari dijatuhi hukuman ke seluruh dunia.

Thaksin hidup dalam buangan dan dengan operasi mencatur politik Thailand berjaya menaikkan adik perempuan Ying Luck menjadi Perdana Menteri Thailand.

Anwar kini telah mengadakan road show kempen menjatuhkan kerajaan BN. Negeri yang pertama ialah Pahang. Beliau turun ke Temerloh dan Kuantan dihadiri seramai 500 dan 1000 orang.

Beliau mahu orang Pahang mengubah kerajaan yang ada dengan janji-janji manis madu.

Selepas 9 Januari 2012, Anwar dijadual berkempen ke luar negara ke India dan Turki.

Anwar berpeluang menjejaki langkah Thaksin yang tidak berani pulang ke Thailand selepas didapati bersalah.

Anwar dan Thaksin adalah ahli politik yang beruntung kerana kekayaan yang dikumpul semasa berpolitik di tanahair masing-masing.

Di Amerika, India, Indonesia, Thailand dll kekayaan boleh membeli kuasa politik. 

Siapakah yang bakal direkruit oleh Anwar untuk memimpin Pakatan Rakyat menumbangkan kerajaan BN pada PRU 13?

Malaysia adalah negara yang mewarisi perundangan dari British dan mempunyai tradisi kedaulatan undang-undang baik dari common law, commonwealth law, selain dari legislatif yang ada.

Kita rakyat Malaysia menghormati dan menyanjung tinggi perundangan kita. Jika kita rakyat Malaysia masih suka mendengar pandangan dan campurtangan negara asing dalam menentukan keputusan perundangan negara kita maka kita bukanlah negara yang berdaulat.

No one above the law!

3 comments:

Anonymous said...

sedap sungguh story aok nie zurik. telah an berasaskan persepsi. tok soh campur lah urusan tu, cuba jaga urusan dalam kain dan celah kankang aok tu aje, ada kurap ke panau atau bau bacing. zurik.....zurik.

Kutukandewata said...

HELLO SAUDARA,
TOK SAH CAMPURLAH URUSAN DALAM KAIN ORANG,CUBA JAGA KANGKANG SENDIRI YANG BERNANAH KENA SIPLIS TU!!BODOH!!!

Anonymous said...

taksin jutawang, anwar jutaanfitnah, nk lari mana, jumpa kat masyar nanti!!!

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024