Nuffnang Ads

Pages

Tuesday, December 27, 2011

Peluang Untuk Penyokong PKR Mengangkat Anwar Ibrahim Sebagai Bapa Anarki Malaysia Pada 090112

Anarki.

WZWH baru mendapat SMS dari pengirim yang tidak dikenali. Bunyinya...

Salam reformasi !!! Pada 9/1/12 keputusan kes DSAI akan diumumkan  di Mahkamah Tinggi Jalan Duta, KL. Satu perhimpunan bebaskan DSAI 901 akan diadakan di mahkamah berkenaan dan Saifudin Nasution-Setiausaha Agung PKR telah keluarkan surat pekeliling khas minta semua ahli PKR berkumpul. Marilah kita sama-sama huru harakan KL...

Lalu WZWH membalas...

Anarki tidak sesuai di Malaysia...nanti Anwar Ibrahim akan dikenali Bapa Anarki Malaysia!

Namun tiada balasan dari pengirim!

WZWH ada juga menulis kemungkinan apa yang berlaku sebelum, pada dan selepas keputusan mahkamah 9 Januari 2012 Sila klik sini.


Anarkisme adalah teori politik yang bertujuan untuk menciptakan masyarakat tanpa hirarkis (baik dalam politik, ekonomi, maupun sosial). Para Anarkis berusaha mempertahankan bahwa anarki, ketiadaan aturan-aturan, adalah sebuah format yang dapat diterapkan dalam sistem sosial dan dapat menciptakan kebebasan individu dan kebersamaan sosial. Anarkis melihat bahwa tujuan akhir dari kebebasan dan kebersamaan sebagai sebuah kerjasama yang saling membangun antara satu dengan yang lainnya. Atau, dalam tulisan Bakunin yang terkenal:

“ "kebebasan tanpa sosialisme adalah ketidakadilan, dan sosialisme tanpa kebebasan adalah perbudakan dan kebrutalan"”

Dalam sejarahnya, para anarkis dalam berbagai gerakannya kerap kali menggunakan kekerasan sebagai metode yang cukup ampuh dalam memperjuangkan ide-idenya, seperti para anarkis yang terlibat dalam kelompok Nihilis di Rusia era Tzar, Leon Czolgosz, grup N17 di Yunani. Slogan para anarkis Sepanyol pengikutnya Durruti yang berbunyi:

“ Terkadang cinta hanya dapat berbicara melalui kelongsong senapang ”

Yang sangat sarat akan penggunaan kekerasan dalam sebuah metode gerakan. Penggunaan kekerasan dalam anarkisme sangat berkaitan erat dengan metode propaganda by the deed, yaitu metode gerakan dengan menggunakan aksi langsung (perbuatan yang nyata) sebagai jalan yang ditempuh, yang berarti juga melegalkan kerosakan, kekerasan, maupun penyerangan. Selama hal tersebut ditujukan untuk menyerang kapitalisme ataupun negara.

Penyokong tegar PKR berpeluang untuk mengangkat Anwar Ibrahim sebagai Bapa Anarki Malaysia jika cara metode anarkisme huru hara dipilih pada keputusan verdict kes liwat Anwar Ibrahim 090112!

7 comments:

Anonymous said...

Kalau merusuh jalan nya maka mari lah beramai ramai ke jalan raya untuk mengaltantuya kan Najib.
Jangan jadi bangang berterusan kena tipu dengan UMNO.

LaM said...

Umno Baru tak mahu angkat mahathir dan Najib sebagai bapa perasuah M'sia ke?

Satu artikel bodoh yg bertujuan memfitnah. Kau ingat orang bodoh macam pengikut Umno ke? Berapa banyak harta negara pemimpin Umno Baru sudah balun, masih tak sedar.

Jgn nak kelentong dan nak samakan Umno dan Umno Baru. Umno dulu memang berjuang untuk melayu dan rakyat. Umno Baru semuanya lanun dan perompak.

Anonymous said...

Adakah Saudara LaM juga bermaksud bahawa Anwar Ibrahim itu juga lanun dan perompak kerana Anwar Ibrahim juga partly UMNO Lama dan UMNO Baru...ekekekeke bukankah Anwar itu Bapa politik Wang UMNO? Kenapa Anwar tidak menjadi ahli PKR secara rasmi?

Anonymous said...

PAS memperjuangkan agama (ISLAM),UMNO memperjuangkan bangsa(MELAYU),PKR memperjuangkan ape?????

Anonymous said...

PKR memperjuangkan Anwar Aljuburi...

Anonymous said...

Anon 9.08 dan LaM jangan kita fikir sedap cakap je, kan dah kena bidas.
Memang politik tu ada sepak terajangnya, tapi kalu telunjuk ke depan, kelingking pasti kebelakang. He he he

Anonymous said...

Anarki selalunya dicetuskan oleh mereka yang berfahaman kominis.KOMINIS tidak percaya kapad
Allah,mereka bertuhankan kuasa dan herta.

Selalunya anarki dicetuskan melalui selogan
yang menaikan semangat dan menanam
rasa benci yang melampu kapada pihak
yamg berkuasa.Setiap masaalah berpunca drp pemerentah,orang kaya
serta cerdikpandai .Mereka meletakan diri mereka lebeh putih daripada segala yang putih.Selogan mereka mesti bermula dengan refomasi,demonstrsi kemincaknya
rebolusi,kata mereka untuk kaum
marhain.....ini semua telah diucap
dengan jelas disetiap pelusuk negara .Yang peliknya anarki yang
anda bincangkan sekarang bukan masaalah penindasan,kemeskinan dan fuadal,tapi masallah kes liwat...
sebab itu tidak berkesan...rakyat
masih kenyang....