Nuffnang Ads

Pages

Thursday, December 15, 2011

Wakil Rakyat UMNO Dan BN Jerantut Tidak Dihargai Hanya Ada Batu Pelir Aje!

Ini dia wakil rakyat UMNO dan BN Jerantut dikacamata pucuk pimpinan negara!

Ini ialah posting WZWH yang akan membuka minda dan pandangan baru kepada 54,000 pengundi Jerantut mengenai apakah kedudukan wakil rakyat UMNO dann BN Jerantut yang tidak dihargai oleh pucuk pimpinan kerana wakil rakyat Jerantut tidak dihargai.

Ini adalah posting WZWH walaupun begitu pahit untuk ditulis tetapi terpaksa WZWH luahkan kerana sudah lama terbuku dihati.

Parlimen Jerantut ada 3 DUN. Setiap kali PRU sejak 2004 tidak pernah kalah walau gelombang dan badai datang 54,000 pengundi Jerantut tetap majoritinya memberi kemenangan kepada kepada BN bagi parlimen dan 3 DUN di Jerantut.

Tetapi sayang kemenangan itu tidak dihargai oleh PM dan MB Pahang.

Dulu parlimen Jerantut  ada berjawatan Menteri dan Timbalan Menteri serta EXCO. Sekarang tiada lagi. Itu semua kenangan nostalgia indah untuk dikenang. 

Secara tidak lansung PM dan MB Pahang tidak menghargai majoriti 54,000 pengundi Jerantut. Undi anda semua orang Jerantut tidak dihargai.

Mari kita lihat jawatan baik dari negeri dan pusat yang diagihkan secara sama rata di Pahang:
  • Bentong- Ada MB dan 1 EXCO. Ada 1 Menteri Penuh.
  • Pekan- Ada PM. Ada  1 EXCO.
  • Maran- Ada 1 EXCO. Dulu ada Timbalan MB tapi jawatan ini dicoldstoragekan takut kalau diberi berbunuh   orang politik Pahang!
  • Cameron Highland- 1 EXCO dan  1 Timbalan Menteri. DUN Tanah Rata kalah.
  • Kuala Lipis- 2 EXCO.
  • Temerloh- 1 EXCO dan 1 Timbalan Menteri. DUN Semantan kalah.
  • Kuantan- 2 EXCO 1 Senator. Apa hebat Kuantan? Parlimen Kuantan pun kalah.
  • Rompin- 2 EXCO kemudian jadi 1 EXCO sebab dilantik Senator@ Timbalan Menteri, 1 Bertaraf Menteri. Apa hebat Rompin?, bandarnya sudah mati dekat Maghrib!
  • Raub- 1 Menteri. DUN Teras kalah.
  • Bera- 1 Menteri. DUN Triang kalah.
  • Indera Mahkota- tiada. Memang patut pun sebab parlimen Indera Mahkota dan DUN Beserah kalah!
  • Paya Besar-tiada.
  • Jerantut-tiada. Ada EXCO digugurkan, Berpengalaman Timbalan Menteri tidak diupgradekan! Tak patut!

WZWH mahu bertanya kepada 54,000 pengundi Jerantut adakah betul undi anda semua tidak dihargai oleh PM dan MB Pahang?

WZWH ingin bertanya lagi sekali adakah posting WZWH ini terlalu emosional?

Tolong kepada semua pengundi 54,000 Jerantut sila komen adakah anda semua bersetuju atau tidak bersetuju dengan posting WZWH ini. 

Your opinions are matter!

31 comments:

Anonymous said...

memang patutpun..WZWH..saya sokong..lepas ni kita undi ke lain pula.

PemikirpolitikJerantut said...

haha great

Anonymous said...

Harapkan pagar, pagar makan padi.
Harapkan YB langsung tak menjadi.

Anonymous said...

mantap beb...

Kutukan Dewata said...

Serupalah dengan bahagian Jerantut.Bagi jawatan AJK Bahagian pun peti undi di bawah jagaan mereka tak menang-menang pun.

Bermakna PM dan MB tahu orang jerantut setakat mana kebolehannya.

Ayuh zuri!Upgredkan minda dan tingkah laku pemimpin Jerantut ni yang kebanyakannya jumud belaka,tahu berlagak aje dengan jawatan mengejar projek pulun semua ke dia tapi peti undi sendiri jaga pun kalah.Sah tak buat kerja masa pilihan raya.

Sah orang Jerantut cintakan jawatan tapi menceraikan keupayaan bekerja,suka sabotaj dan hasad dengki.

Sorry la, dalam hal ini aku sokong PM dan MB.Biar padan muka orang Jerantut!!!!!!

Anonymous said...

Hahahahaha..Gila btoi posting ni..beruk tu mcm muka ajk umno bahagian jerantut yg jahat

-mikawa bunshi

Anonymous said...

Tahniah Zuri, Anda akhirnya mengaku dan memberi pengiktirafan sewajarnya.Selama ini anda bermimpi agaknya.Sebenarnya memang wakil Rakyat termasuk MP Jerantut tak layak untuk jawatan2 tersebut.Apa yang diorang buat untuk membolehkan report kad mereka baik? Nada!!!

Anonymous said...

betei tu weh tuan...mmg kawas sokong luahan & pandangan ni...lg 1 letok lah warga jerantert sendiri dlm parlimen kite sendiri...yg boley bedamping selalu gan rakyat...jgn ni dkat nok pilihan raya aje tunjuk muka atau jika ade sultan dtg ke jerantert....

Anonymous said...

agak2nye kenapa?

Anonymous said...

sian2...nak buat gone...apa lagi moh kita pakat ramai2 org umno jerantut pru ni kita undi protes..kas malula jd org umno jerantut ni..rasa nak tukar je tmpt lahir kalo bole..

Anonymous said...

dlm pahang kita paling ulu...org2 berkenaan anggap kita begitula agaknye...sabar2..

Anonymous said...

kalo seluruh malaysia ni BN kalah...janji kawasan jerantut ni BN menang dah la...org kita bole jadi ketua pembangkang..

Anonymous said...

kome org jerantut tetap dgn umno

Anonymous said...

Che Wan..Aok biar betul..EXCO kat Cameron ade 1 aje..sebak DUN Cameron ade dua je..kalo Tanah Rata kaloh..camana ade 2 EXCO..

Anonymous said...

Betul sangat ,mengapa ya? Ku Lan tak nak
sebab kena tipu Tun Doll dan budak tkt 4.

ADUN Pulau Tawar bik sangat.ADUN Tahan
super baik.ADUN Damak dalam bidang kuasa
MCA.

Aku nampak lah kalau MB lantik Mereka ni
jadi EXCO rosok Majlis Mesyurat Kerajaan
Negeri Pahang kena goring......goring sampai
hangit . YB bisapun dah merapu,kalau jadi
EXCO habis semua disapu....takkan orang
Jerantu tak tahu perangai dia orang ni.
Takut kawan weh.

WZWH (Wan Zamzuri bin Wan Hasenan AMP) said...

Anon 9:10,
Terimaksih menegur...WZWH sudah betulkan fakta bahawa Cameron ada 1 EXCO dan DUN Tanah Rata memang kalah kepada Bebas tapi masuk BN semula.

Anonymous said...

Salam ........

Jika diberi perhatian kepada wakil2 tsbt, adalah lebih baik diberikan perhatian kepda pengundi setia berjumlah 54,000 lebih. Tu... kerana jika tidak mereka tu akan lebih lagi naik "tochang" habis semua "kota". Tak sempat nak "turba" kerana melayan "kota". Faham2lah, "seloka" pulitik diawal "pejor"...


.........

aminamad said...

Bro,
Beza species tu dengan kita sebab dia ada empat kaki. Kalu dia berdiri kepala dia sama lurus dengan badan. Kita tak gitu, kepala tetap atas sekali.Species ni tak ada roh. Tapi kalu nak buat kerja, dia pandai angkat ekor dulu. Pelik juga.Awok ni bro biar bebetoi.Hanya zamrud yang mengenal maknikam. Sabarlah adalah tu nanti.

Anonymous said...

Jawapannya: Sebab dah gerenti boleh menang semua DUN dan Parlimen. Letak sapa pun boleh menang jadi tak nampak laa keupayaan sebenar pemimpin Jerantut. Lagi pun kawasan ulu apa sangat nak di pimpin, Jalan pun baru nak buat .. pemimpin dulu tak dapat nak buat jalan..naik bot bertahun-tahun..

Anonymous said...

Salam......

samb. skit ajer. Beza dua spesis tu, manuksia jika mati akan ditanam paling kurang enam kaki dalam (nakabanah), tapi haiwan bangkai digali dan dikambus skit tanah dah cukup. Sebab apa tunggukan keluaran sebentar nanti...

Anonymous said...

PM dan MB telah menilai sedang mana kebolehan MP dan ADUN jerantut.

Anonymous said...

org tempat lain dah lama protes.. org jerantut tak reti2..

Anonymous said...

Kita org ulu...nak buat gone...btl tak wzwh

Anonymous said...

sebab itu kawan sokong sangat kalau MCA jer bertanding parlimen jerantut ni . Suruh presiden atau Timblan presiden MCA bertanding konfirm jadi menteri

rahman said...

yb jerantut keja makan tido...makan..tido... makan...tido..ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ laa dah dekat PRU13 baru nak celik mata balik!!!mampus macam ni!!

Anonymous said...

orang jerantut bodoh bingai or lousy idiot hahahaa

patpatsikulipat said...

apa yang dikatakan oleh wzwh adalah benar. kita kena sama2 menyokong apa yg di bawa oleh wzwh. ikhlas adalah penting. tahniah wan zuri. jangan hangat2 taik ayam sudah.

Anonymous said...

BKN X DLANTIK..TAPT TENGKU AZLAN TOLAK BULAT2 JWTN TIMBALAN MENTERI..JWPNYE..CALON YG X MGHARGAI 54000 PNGUNDI,JGN SLHKN SALAH MB DAN PM......YG KDUA, NK JADI EXCO BIAR LA ORG YG BRKELULUSAN,ADA TOKOH, BKN KAKI PMBELIT CM ADUN2 YG DAH ADA SKRG...MINTAK SGT PM DAN MB PRHALUSI UTK TKR KSEMUA CALON2 JRNTUT UTK PRU YG AKN DTG......

Anonymous said...

slagi muke wrestler si adnan MB tu n Tong Aminudin si Fat Motherfucker wujud dalam kerajaan negeri, selagi tu la pahang xkemane..diorang bukan tido ngat jugok, tapi sibuk mencari kekayaan dunia masing2..kot kaloh nti atleast ade la sket2 duit simpanan dlm bsn buat beli burger pakcik sulung..kalo da orang umno snirik yg ckp mcm ni,xde mende la..deme snirik haru biru dalam umno,gonenye nk yakinkan rakyat..

Anonymous said...

Jerantut ketinggalan dlm hampir semua aspek, walaupun mempunyai potensi dlm hampir semua aspek. Salah siapa? lu pikirla sendiri....kenape nak salahkan kepimpinan tertinggi pulak. Kalo masih nak tido lg.....nasib badan la.

Anonymous said...

wzwh,

rupa nya wakil rakyat itu chimpaze keluarga beruk lah ye. Patut lah jerantut tak kemana, SBP tak adae, sekolah teknik pun tak ade, itu nasib ada adtec. maktab perguruan tak ada, kerana ape rupa nya berwakilrkyat chimpaze. jadi suka bercakar , yang ade kuat nafsu seprti kate WZWH benda ape tu P.....r, tak sanggup aku sebut.

Jadi harap MB dan PM pilih lah orang telus dan amanah serta jujur, berpelajaran, beretika, beragama, berkeupyaan dan tidak mementing kan diri sendiri , tidak bercakap bohong , horamat rakyat dantidak sombong. Ini calon Winabble bagi perlimen dan adunjerantut. kami tak mu lagi berjenis chmpaze, ungka, berok dan siamang.

tk