Nuffnang Ads

Pages

Sunday, December 11, 2011

Strategi DAP Membentuk Kerajaan Majoriti Mudah PR PRU 13


Zairil Khir Johari bakal Perdana Menteri Malaysia yang DAP akan tonjolkan selepas berjaya membentuk kerajaan PR majoriti mudah pasca PRU 13 dan seterusnya...

DAP ialah parti yang berfikir atas nasihat kumpulan penasihat terbaik dunia merangkumi politik, ekonomi, sosial dan militari.

WZWH meramalkan DAP akan menjadi parti paling berpengaruh di dalam kerajaan baru menerusi proksinya di dalam PAS dan PKR Melayu.

DAP sedang memimplemen strategi bagi PR menawan 116 kerusi parlimen untuk bentuk kerajaan majoriti mudah.

DAP tak dapat sokongan Melayu jika DAP mencalonkan calon Cina. Oleh itu DAP akan meletakkan calon Melayu sebagai Calon DAP untuk meraih undi Melayu. Hasilnya calon Melayu itu akan menjadi kuda tunggangan DAP sebagaimana terjadi di Selangor sekarang, Kerajaan Selangor walaupun dikuasai oleh PKR, tapi yang memutuskan keputusan mesti mendapat restu DAP.

Tumpuan perang proksi DAP ini antaranya ialah di 2 kerusi parlimen di Pulau Pinang, 5 di Perak, 4 di Pahang, 3 di Selangor, 2 di Wilayah Persekutuan, 5 di Negeri Sembilan, 3 di Melaka dan 13 di Johor. Di sini adalah medan untuk DAP melagakan Melayu lawan Melayu dengan harapan perpecahan pengundi Melayu akan memberi ruang kepada pembangkang, terutamanya PAS untuk menang.

Sekiranya perpecahan Melayu pada kadar 55% menyokong BN dan 45% menyokong pembangkang, secara matematiknya PAS akan dapat merampas 9 buah kerusi Parlimen dan PKR Melayu 11 buah kerusi parlimen. Ini bererti 20 kerusi Parlimen milik BN di konstituensi pemilih Melayu akan jatuh kepada pembangkang.

Bagaimana PAS dan PKR Melayu dapat menambah 20 buah kerusi di dalam keadaan hanya memperolehi 45% undi pemilih Melayu? Jawapannya ialah menerusi perang proksi oleh DAP. 20 kerusi Melayu itu pada masa kini 10 daripadanya adalah milik UMNO dan 10 lagi milik parti-parti komponen BN di Semenanjung.

DAP memerlukan 32 kerusi parlimen daripada 51 kerusi majoriti bukan Melayu di Semenanjung. DAP juga hanya perlu menang 6 kerusi parlimen di Sarawak dan 2 di Sabah.

Seandainya ini berlaku, Pakatan Rakyat akan dapat membentuk kerajaan dengan majoriti mudah sejumlah diantara 112 ke 116 kerusi di dalam Dewan Rakyat dan pecahannya DAP-40, PAS-45 dan PKR-30 kerusi.

Lebih teruk senario bila pada masa itu beberapa MP Melayu dari UMNO akan melompat ke PR dan ianya akan bertambah kuat , ( katalah 25 dari UMNO ) maka PR akan jadi kuat , 140 kerusi parlimen, itu tak termasuk MP dari BN yang bukan Melayu yang mungkin menyertai  PR!

DAP berada di kedudukan pertama berjaya mendaftar pengundi baru dalam bilangan yang amat ramai.

DAP bekerja kuat manakala PAS dan PKR Melayu dijadikan benteng agar rakyat Malaysia tidak nampak apa yang DAP cuba buat.

Kalau Melayu tidak bersatu padu WZWH yakin Singapura akan bersama Malaysia semula bila DAP memerintah. Masa tu Melayu akan dipecah-pecahkan mengikut keturunan seperti Melayu Singapura.

Orang yang menghalang perpaduan orang Melayu PAS dan UMNO ialah Nik Aziz, Anwar dan DAP. Siapa yang untung kalau Melayu berugama Islam di Malaysia berpecah belah – jawabnya sudah tentulah DAP. Sekarang siapa banyak kerusi parlimen pembangkang (Cina) – sudah tentu DAP

Anwar di lantik jadi ketua pembangkang di parlimen walaupun DAP lebih banyak kerusi dari PKR sebab DAP tak kisah dengan jawatan itu. DAP tidak mahu berebut-rebut, kerana ini akan menampakkan mereka tidak pro dan boleh menjauhkan pengundi Melayu PAS/PKR kalau Anwar di letak tepi. Bila semua dah OK dan mereka berjaya berkuasa. DAP akan sapu semua.

Semoga orang Melayu/Islam menyedari betapa pentingnya bersatu dan terus bersatu/bersama UMNO kerana sebagai parti melayu terbesar dan tunjang belakang pada BN, Melayu dan agama Islam akan terus terbela.

Oleh yang demikian kenapa nak dengar cakap DAP mereka bukan perlembagaan dan mereka bukan pemimpin kita. Mereka sedang mengacukan pemikiran muslimin dengan fahaman yang salah, tetapi dilihat benar dan baik. Mereka sangat pandai bermain kata-kata (munafiq besar). Mereka adalah taghut seperti Ambiga mendokong orang Islam untuk murtad dan memperjuangkan seksual bebas.

Ketahuilah orang Melayu, perjuangan ini adalah peperangan dengan taghut Barat dengan segala kuasa,harta, strategi dan helah mereka. Orang Melayu bukan sekadar bermain dan berlawan disini. Tetapi di Eropah dan AS sedang memerhatikan secara lansung, memberi bantuan, imej, kepakaran kepada panglima, konco dan bonekanya dan sekutu mereka bagi melaksanakan agenda mereka yang lebih besar...

Tapi PAS nak sangat menang PRU. Kononnya ada turning point. PAS ingatlah perjuangan Islam mesti jelas nampak dengan terang benderang. Jangan jadi proksi kafir taghut DAP dan sekutunya!

AYUH MELAYU BERSEPAKAT DAN ISLAM BERDAULAT.. BERSATULAH ATAS TALI ALLAH..

13 comments:

Anonymous said...

Lu ckap jeee pandaiiii. Dpt 10% jeeee ade degreee jee. Yg penting Pru 13 bukan utk Umno @ Bn tu jeeee. gua ape kisahhhhh. Jelantut lu tengokkk le ape adeeeee mjur limchap ade

Melayu militan said...

Hei yang di atas,pegi mampuslah dengan kebodohan kau tu.Tak faham-faham,melayu nak mampus pun kau tak kisah!

Pangkahlah DAP tu.makan lah tahi cina gampang tu! Bangang!!!!!!!

Anonymous said...

hoiii kau pun BODOH sokong meLAYU ape laaa rasuah sana sini. ingat apeeee meLAYU takde dlm kitab ISLAM adeeee mai masukkk PAS JEEEE

Anonymous said...

ade ape aku sokong mElayu, HAPUKKKK pun tarakkkkkkk. umno @ bn xyz jeeee

Anonymous said...

lu mega jadi meLAYU kau 2.35pm tu. indelepula kita punyeee luuuu. lu meLAYU sembang kedai mamak jeeeee

Anonymous said...

Ramai melayu sokong MCA dan Gerakan jugak..

Frozenthots said...

WZWH - technically Msia ceased to exist since SQ left in 63. The premise of Swak/Sabah forming the Fed of Msia with Malaya is based on SQ inclusion. Thats another story to tell though.

Melayu militan said...

Hoi pencacai kafir,
MCA kafir zimmi,Dap kafir harbi.Jerantut cina punya sebab ramai melayu macam kau orang!!!
Kau orang jilatlah kafir harbi mcm tok guru kau tu.Melayu pulau pinang dah kena.Baghal!!!!!!!

Anonymous said...

analisis bro tidak tepat, sila kaji balik analisis bro,
Tengok balik kerusi yang ada pada PKR sebelum kata Anwar tak layak jadi ketua pembangkang!
di Pahang sendiri PKR telah merampas kerusi yang Umno beri kepada MCA, begitu juga di negeri2 lain, ada kerusi yang Umno beri kepada bukan MELAYU diambil oleh PKR (Melayu)- rugikah orang Melayu bro? tapi kami tau jika bukan Umno, walaupun kami Melayu Bro x anggap kami Melayu. memang sudah lama org Umno tak anggap Melayu bukan Umno sebagai MELAYU!. Melayu bukan Umno memang warga kelas dua ... kami tau
itu.

Frozenthots said...

Bersatulah atas tali Allah...
Memang tepat tetapi bersatu ini utk beriman/tlg menolong/mencari ilmu/menentang korupsi,kezaliman,penindasan(ISA).Tak pernah pun terbaca hukum Allah utk bersatu dibawah mana mana satu parti politik.

Hakikatnya, Melayu adalah majority dan ini akan bertambah setiap tahun kerana perlembagaan memperuntukan bagaimana seseorang itu boleh menjadi Melayu walaupun keturunannya bukan Melayu. Jadi perpecahan di kalangan Melayu ini bukan kerana sinister movement oleh PR tetapi disebabkan ada kalangan Melayu yg sudak muak dgn UMNO. Dan utk UMNO stay relevant, mereka menggunakan taktik "bogeyman" menakut nakutkan org Melayu - kristian/cina adalah bogeyman yg sentiasa dijajakan. Kerusi yg dipegang oleh MP Kristian/Cina hanya sekerat saja dan perlembagaan memperuntukkan 2/3 majority jika ingin memindakan mana mana perlembagaan yg membabitkan Melayu/Islam etc.

Yg dilaungkan olh UMNO supaya bersatu ini adalah ketakutan UMNO jika rakyat mengetahui bahawa ini adalah sebenarnya satu skim Pak Man Telo. Dan sebagaimana semua PONZI skim, ia akan runtuh juga. Utk UMNO kembali menjadi relevant perlu melihat Parti Kuomintang (Taiwan) yg berleluasa beberapa abad dan tumbang. Selepas itu KMT membuat spring cleaning dan berjaya memenangi pilihanraya.

Tapi WZWH - tak ada pun perlembagaan menyatakan bahawa PM semestinya Melayu, yg ada - he who commands the majority support.

Anonymous said...

Jerantut ada satu DUN MCA kan? Ramai jugak melayu Jerantut sokong ....

Anonymous said...

Salam,
UMNO-BN hanya boleh menang PRU13 dengan sokongan pengundi Melayu. Orang bukan melayu tidak lagi menyokong BN kerana tunjang BN (UMNO) dipenuhi dengan manusia yang 'corrupted'.
Orang melayu juga semakin hilang keyakinan kepada UMNO kerana kegagalan membentuk negara Malaysia yang beridentitikan Melayu Islam. Nilai-nilai tradisi Melayu dan Islamik semakin terhakis ditambah dengan projek2 yang diberikan kepada kroni2 yang tidak membawa pulangan sebagaimana yang diharapkan.
Sesungguhnya PAS amat sukar untuk menyertai UMNO untuk bersatu kerana 'terkeluar'nya PAS dari perikatan adalah perancangan dari UMNO. PAS tak mungkin dapat melupakannya.
Penubuhan PKR juga adalah disebabkan berlakunya perpecahan dalam UMNO. Dari itu, kita boleh simpulkan bahawa perpecahan umat Melayu pada hari ini adalah kerana tindakan UMNO mahu merebut dan mengekalkan kuasa.
UMNO sanggup menggadaikan agamanya dan bangsanya untuk mengekalkan kuasa. Kerusi yang majoriti melayu diserahkan kepada MCA/MIC. Mujur kerusi ini dapat dikuasai semula oleh orang melayu melalui PKR pada PRU12.
UMNO juga tetap berdiam diri apabila agama Islam dicemuh oleh rakan kongsi mereaka MCA dan MIC.
Kesimpulannya, orang UMNO ketika ini semakin 'corrupt' sehingga mereka sanggup meng'gula-gula'kan rakyat agar dapat terus menang pada PRU13 yang semakin hampir ini.

Anonymous said...

PRU 13, 3 DUN + 1 Parlimen Jerantut = UMNO. Apa macam boleh ka?