Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, December 18, 2013

Bagaimana Allah Menerangkan Kepada Pembangkang Dan Rakyat Malaysia Ujian Kenaikan Costs Of Living



Kepada pembangkang dan rakyat Malaysia... isunya bukan kita di tekan kerajaan bukan kos hidup naik.. tapi disini kita diuji Allah dengan kekurangan harta.. Jika kita berharta isu kenaikan costs of living, tol, cukai GST tak jadi kudis.

Renungkan bersama..

" Dan sungguh akan Kami berikan cobaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, KEKURANGAN HARTA, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar. 
(QS Al Baqarah 155)"




TG Nik Aziz dan TG Hadi Awang perlu kulliyahkan surah ini beri pencerahan. Buat perbincangan dalam setiap usrah ahli PAS.

Anwar Ibrahim boleh bersyarah dengan panjang lebar memberi kefahaman dan ilmu kepada ahli PKR.

SakmongkolAK47 boleh tarbiyahkan pemimpin-pemimpin dan ahli DAP dalam posting blognya.

Belajar dari rakyat Indonesia yang tiada DEB, Subsidi, bantuan tapi boleh berdikari hidup tidak manja macam rakyat Malaysia.

38 comments:

Anonymous said...

Segala kerusakan kenaikan harga barang di muka bumi ini adalah kerana kesalahan manusia itu sendiri kerana mengundi BN.

Anonymous said...

Anon adakah kenaikan harga barang dan perkhidmatan di US, Scandinavian, Europe, Africa, Asia itu semua sebab mengundi BN??? It's a global phenomena STUPID!!!

Anonymous said...

Artikel ini menyalahgunakan ayat quran...Malaysia ni negara kaya...tapi perompak BN/Umno semakin tamak dan rakus berbelanja dan bermewah, kemudian suruh rakyat redha, bersabar dan terima saja la keadaan ini sebagai qada' dan qadar Allah...

Rakyat tak bodoh macam hang la!

Shakirin Al-Ikram said...

Jangan drag Allah dan Firman macam UFB kerana kamu hanya kejahatan dan kesilapan nyata Najiboros dan perempuan durjana Rosak akedah ini!
Kau tahu ke berapa billion dah dilesapkan dan mcam mana denag gaji Najib dari 1978 sehingga kiini (makan dan duduk free selain dari petrol api air free) boleh membeli barang-barang kemas dan aksessori yang beeribu juat se-tiap satu?
Jangan memalukan par intellek dengan kedangkalan dan ketandusan fakta!
Kalau ras kurang pengetahuan jangan mewajibkan ongkos yang dibayar untuk Membohong dan penipu macam mereka? Dah jawab hal-hal yang diutara, hutang negara, GFI data pengaliran wang haram, dan tahap kekayaan PMO dgn bajet yang memakan billion?
Jadi bin Abdulllah bukan bin Syaitan waIblis laknatullah!
Anak-anak bini mahukan Muslimin yang berbismillah dan berkiblat kan Kaabah. NajiboRos tak jawab soal kubur kau.
Act you qualifications not some keledai hee-haw! Dah tak boleh bernafas Ummah jangan kelentong macam arifff sangat Agama!
Next you join the laknatulllahs.

Anonymous said...

Rakyat yang bodoh je masih percaya BN,ni la artikel yang paling kelakar,nak tegak benang yang basah,dah nampak jelas BN sudah tergugat menanti pru14 nanti,pulun dulu duit rakyat dan bila tiba pru tabur macam bg dedak,yang bodoh je kena tipu,kesian rakyat masih tak nampak permainan politik kotor di malaysia

Anonymous said...

Di indonesia di panggil BBM bermakna subsidi.Subsisi indonesia berjumlah Rp 200 trilliun setahun.Pengeluar minyak negara indonesia sehari sebanyak,lebih 800,000 tong sehari.Keperluan sehari mencecah 1.4 juta tong.Kekurangan daripada keperluan sehari memaksa mereka mengimport minyak dari negara luar.Berbanding dgn malaysia yang mempunyai kepakaran dari industri oil dan gas,kejuruteraan loji penapis minyak,pembuat automotif dan penjanaan kuasa elektrik serta,mempunyai dasar tenaga boleh di perbaharui atau teknologi hijau.Di bantu dgn prasarana yang serba lengkap.Persoalan yang besar,apa yang jadi besar sangat dlm malaysia.Ke mana,arah pemimpin malaysia nak bawa rakyatnya.

Anonymous said...

Syukur negara masih aman,ayat macai,copy paste

Anonymous said...

Syukur...

Anonymous said...

Engko tak boleh terima ayat quran kan.

Anonymous said...

terjemah ayat Al-Quran dgn baik.Dan huraikan dgn tepat pada tempat.Hujah dgn baik.Nak jadi lebih baik, fahamilah konsep ekonomi islam,kapatalis dan sosialis.jadikan entry nie majlis ilmu.fahamilah sistem ekonomi tempatan.Di mana pulak nak letak islam melayu di pemikiran penulis entry nie.Kalau nak jadi lebih dashyat,boleh berfikir sehari 12 jam dan goggle segala ilmu islam serta metelaah pandangan orang islam yang berimu serta patuh pada syariah. Asyik entry memollow jer,angguk2,geleng2 tidak.

Anonymous said...

entry sekadar bunyi mercun shj bukan ledakan ilmu yang besar.

Anonymous said...

Najib banyak melemahkan parti dia disebabkan penyokong dia bermatian berkempen pru aritu tetapi rasa tertipu dengan kenaikan minyak dan barang,ditambah lagi dengan tol,mungkin penyokong dia beralih arah bila pru akan datang,tak mustahil sebab golongan muda sudah tau dunia cyber dan bertemu kawan2 yang ingin beralih arah,insha allah kerajaan BN akan tumbang juga nanti

Anonymous said...

sorry tu say utk PR.Pemimpin yang banyak serupa dgn tokoh2 dunia.Ang sun suu kyi pun serupa dia,Nelson mandelapun serupa dia.Barak obama pun serupa dia.Memaafkan Tun mahadtir dan tidak kepada Tun Daim.Lepas tu,berdemotrasi di jalanan sebagai tanda protes dan menyusahkan rakyat atas dasar "emosi".Tumpang sekaki dgn permasaalahan isu semasa atas kepentingan kredit masa depan politik beliau.

Anonymous said...

Terima kasih wzwh... Pandangan yang simple dan mudah difahami.

Anonymous said...

Ya letupan mercun ini cukup untuk buat ngko gatal tangan untuk komen..

Anonymous said...

Kesiannnn engko.. Hehehe

Anonymous said...

Kesian blog ni,tak semestinya pr memerintah anwar jadi pm,mungkin golongan ustaz atau ulama jadi pm,sampai bila bawak ideologi sempit macam ni ek,umno akan berkubur juga satu hari nanti,dengan izin Allah.

Anonymous said...

oi.. Jangan cakap sebarang cakap..

Anwar yang akan pm jika pakatan menang pru. Ulama tak sesuai jadi pm.

Anonymous said...

Kpd Anon2 diatas, moh kita pakat pergi rumah wan ramai2 kemudian ambik harta dia sikit seorang. Wan tak boleh marah sebab dia jenis insan yg sangat beriman malah boleh mensyarah nas al quran sebagaimana yg dia nyatakan diatas...
Wan sudah2lah...kome tak pandir dan kome mintak kamu cukup2lah memandir org lain...

Anonymous said...

Aku malas nak copypaste ayat quran yang melarang kita mengambil hak orang..
Jadi anon diatas janganlah buat komen macam orang jahil... Pegi belajar dulu.

Anonymous said...

Harap WZWH buat entry kesan kenaikan berganda ke atas rangkaian dan harga barang keperluan.

Anonymous said...

31 hb dis tuggu aku datang

Anonymous said...

Dengar ceria DS Najib dtg temerloh jumaat ni, semoga bnyk pengumuman dan suntikan kewangan tentang projek2 mega di Temerloh..

Anonymous said...

klau pr memerintah jangankan barang naik harga sondol belakang pun naik kah kah kah

Anonymous said...

Prebet, L/Kpl, Kpl, Sjn, Staf Sjn @ Kons. L/Kpl/, Kpl, Sjn, Sjn Mejor dan Sub Inspkter akan terus membanting tulang menjaga keamanan Malaysia. Inilah barisan hadapan yang diharapkan oleh seluruh rakyat Malaysia. Tapi ada satu puak haramjadah lebih menyukai komunis an perosak kepada negara dianugerahkan sebagai "wira".

Anonymous said...

Dataran merdeka,moh kita sambut tahun baru,sambil mnyelam minum air,31 dec 2013,macam bez je mcm cntik je mcm nak menang je

Anonymous said...

klau kerajaan naik harga marah klau pr naik gaji 400 peratus mb dan exco lepas tu naik cukai pintu 400 peratus tak marah plak mcam masa mahathir buat putrajaya dulu cakap membazir duit rakyat tapi sekarang puak bengong duk berkhayal nak ke putrajaya pulak ishhh ishhh mengong punya macai

Usin Cadoi said...

ni lg sekor bongok yg gaji Ketua Menteri Sarawak sampai RM 39,000.00 tu kau x kaji pula..tu belum masuk elaun, balak dgn elektrik lg..mentang2 la org BN tak masuk tv pula..yang duk bayar K-POP, PSY berjuta2 tu x membazir duit rakyat ke..

Anonymous said...

usin cadoi lagi la bongok sepatutnya pr baru dapat dua tiga negeri belum dapat perintah malaysia lagi tunjuklah contoh yg baik ni lagi teruk lu ada akal ke usin cadoi

Anonymous said...

Sibuk ke kerajaan selangor.,nmpak sgt bn kecewa x dpt rampas negeri tu,lebih2 lagi pendapatan hasil negeri bertambah,tak macam zaman khir toyo dulu,tau2 kena jail,pastu mohon maaf plk dengan teresa kok sbkan fitnah beliau,kesian bkas mb selangor tu,kerajaan tidak membela nasib dia lagi,di situ rakyat sudah tau fitnah dah mngalir dalam pemimpin umno,masih nak menegak lagi benang yg basah,mintak2 dr khir toyo akan jadi pembangkang pada pru 14 nanti macam mahmud taib dan berkempen habis habisan untuk mngmbil alih kerajaan sekarang,untuk selangor tak pyhla memg rakyat selangor
dah cerdik,biar rafizi atau nasarudin tentawi yang jadi pm,mesti negara ditadbir dengan baik dari golongan ini,boleh terapkan agama yg tggi pada rakyat dan bersihkan kronisme,in sha allah

Anonymous said...

itulah prinsip dlm umno yg salah tetap salah bukan mcm pr yg terang buat salah tapi tak mengaku salah lepastu buat demostrasi dan roadshow ceramah kata kerajaan buat fitnah maka terhangguk hangguklah kepala beruk beruk mengiakan dan kera kera melompat lompat kat jalan jalan sampai bila politik macam ni nak bertahan cuba tengok sekarang sambutan dah semakin dingin

Anonymous said...

Barang Naik kita sokong lagi BN,pastu sokong lagi naik lagi,alang alang naik biar naik banyak betul,kalau gula biar sampai orang xnk beli trus,macai detected

Anonymous said...

31 disember turun dataran nak tau cerita,boleh sambut tahun baru,rakyat sudah stress kenaikan kos sara hidup,rakyat teraniaya dengan janji pm kita,pm tak tunaikan janji malah bebankan rakyat

Anonymous said...

biar negara hancur janji barang tak naik teruskan demostrasi burukkanlah kerajaan kat luar negara hasutlah rakyat dgn ceramah haramjadah biar malaysia jadi mcm mesir sbb itu yg pr nakkan macai tak pernah insaf apa yg berlaku kat timur tengah kerana nak tukar kerajaan sampai sekarang negara huruhara teruskan wahai macai perosak negara semoga hajat macai tercapai

Anonymous said...

Bukan negara hancur anon di atas,tapi pemimpin barisan nasional takut pakatan rakyat memrintah dsn mereka tidak dapat lagi amalkan kronisme,rasuah dan di situ pemimpin bn tidak akan merasa lagi kemewahan selepas itu,hanya macai2 bn je yang bodoh sanggup menerima beban kerajaan naikkan semua barang dan perkhidmatan,tapi tengok macai2 umno takdela senang manapun,kadang2 pakai wira,gen 2 je,ingat jadi penyokong bole bermewh macam pemimipin diorang tapi jauh sesak dari pembangkang,sedarla macai,kamu telah menyokong orang yang tidak membela nasib rakyat,zaman dulu boleh kita terima bn sebab takde lagi dunia siber ni,rakyat tidak dapat cari bahan,tapi sekarang rakyat dah bijak dan boleh menilai dengan adanya internet dapat mncari lkbnaran di dunia siber ni,kesian tengok macai bermatian membela sedangkan diri dibeban dengan hutang,kos sara hidup tinggi.

Anonymous said...

kesian betul kat macai kat atas pru lepas rakyat dah tolak pr demostrasi jalanan dah kurang sambutan buat fitnah mcm mcm rakyat dah tak percaya sekarang main isu barang naik pulak ish ish jangan solat hajat ko bn plak nanti jadi mcm adik nik ajis nasib baik tak mampus rumah terbakar

Anonymous said...

Disebabkan tabur dedak dan duit bn boleh menang ituhari,kerusi parlimen pun makin teruk dari pak lah itu hari,macam mana engkau cakap rakyat tolak pr,nampak sangat sokong BN ikut family,ni bukan main isu barang,janganla nampak sangat kebodohan diri wahai anon 1.45pm,kenaikan harga barang pun engkau tak tau macam mana pulak engkau cakap pr main isu barang,rupa rupanya katak bawah tempurung,ada juga yang bodoh dan bebal macam ni,lain kali guna la betul2 dan manfaatkan duni siber ni,ni tidak,harga barang naik pun boleh tak tau,simple yang kecil je,tula macai bn otak macam lembu sharizat,memang jenis otak dungu.cite banyak pun tak guna,macai mana ada yang cerdik,tula sebab kena tipu sokmo

Anonymous said...

dap je yg tambah kerusi pas dan pkr ada bertambah ke ini menunjukkan org melayu tetap bersama umno hanya segelintir je melayu bangang macam anon kat atas yg menyokong pr cakap pandai tapi otak tak ada aku syorkan pr adakan pertandingan cipta fitnah kat dataran nanti sbb fitnah yg ada sekarang rakyat dahtak percaya dah memburukkan negara sendiri kat luar negara pun dah tak jalan bye bye pr