Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, December 4, 2013

Operasi Menyelamat Dan Bantuan Banjir Kuantan

Negeri Pahang sudah bersedia...

Jawantankuasa Banjir setiap daerah diaktifkan...

Team Penyelamat dan Bantuan in action...

Menyelamatkan nyawa rakyat Pahang yang utama...

Operasi menyelamat dan bantuan banjir Kuantan daerah yang paling teruk dilanda banjir.


Helikopter-helikopter berlegar-legar dan mendarat memberi bantuan.


Team Menyelamat dan Bantuan Banjir in action.


Bomba Pahang in action menyelamat kanak-kanak, orang tua-tua, orang perempuan yang menunggu di loteng rumah.


Rakyat Pahang bersatu tolong menolong antara satu sama lain.


Operasi memindah mangsa banjir.



Rakyat Pahang bersatu dan berdisiplin membantu mangsa banjir.


Bantuan makanan di SMK Paya Besar.

Photo: Bantuan dari Jab. Bomba dan Penyelamat.
Terima kasih

Bantuan dari Jabatan Bomba dan Penyelamat.

Photo: Bantuan kenderaan polis.
Terima kasih

Bantuan kenderaan polis.


Staf MPK banyak membantu mangsa banjir.


Bantuan bas Rapid Kuantan memindahkan mangsa banjir ke Wisma Belia.


Rakyat marhein saling bergotong royong membuat saliran mengalir air banjir.


Walaupun bekalan elektrik terpaksa diputuskan kerana pencawang-pencawang elektrik pun basah...



Walau rumah-rumah kediaman habis tenggelam...


Walau rumah-rumah kedai perniagaan terjejas...


Walau kenderaan banyak musnah....


Walau air semakin naik melimpah ruah....

Rakyat Pahang terutama rakyat Kuantan tetap tabah menghadapi bencana dan dugaan Allah.

Terima kasih team operasi dan bantuan banjir.

WZWH salute all of you...Pahang people...

9 comments:

Anonymous said...

bantuan ke filipina cepat jer azeez nak pi. mungkin kepala dah sakit akibat kena besi, butnya masa ni la nak bantuan utk rakyat malaysia jadi lembabbbbbb jer. patutnya masa nilah yg nak cepat. para pengundi dalam kesusahan. patutnya, azeez tolak pau dan dahulukan rakyat. tapi sayangnya azeez dahulukan pau. lepas pau, banjir dah surut. bantuan pun tak panas macam sekarang. tak dengar pun azeez nak bantu. tapi kalu rakyat luar, cepat bertindak. kesian kita kat malaysia.

Shakirin Al-Ikram said...

anto Plaetine dan Haiyan dapat harum nama, kalau tempatan dia rasa dah ramai hamba rakyat tak dapat le nama!
Kepala SPM mana cerdik!
Bodek dapat habuan kerja tak tahu - kayu!
Kerah Najib dia WR Pekan! Sure melilau cuti Luar negara lepas PAU macam Presiden dulu2!

Anonymous said...

pengomen dua ekor kat atas tu tahu cakap jer cuba mintak derma sikit manpus nak bagi lu ada mulut lu boleh cakap la kasi sama lu jawatan itu wa rasa lu lagi hampas kah kah kah

Anonymous said...

mana sukarelawan pas dan pr yang datang membantu?cakap aje berdegar2.

Anonymous said...

penyokong pas dungu belaka hasil tarbiyah nik aziz

Anonymous said...

Pnyokong BN semua bodoh,dpt brim je cikit suka sgt,dema taktau najib tarik cikit2 dari rakyat,bila menang pru bru ni dah nampak dia menaikkan cikit2,rokok,ayam,tiket bas,astro,gula,minyak dan hmpir setiap mggu kera jaan bn akan naikkan ape sahaja dan tidak memikrkan kesusahan rakyat,gaji rakyat tetap level yg sama,blum lg nak masuk new year,tggula ape lg kenaikan yg krajaan umumkn lg,goodluck bn

Anonymous said...

penyokong pr tak bodoh tapi bengong sampai gaji mb dan exco 400 peratus kat selangor buat tak reti je apa ke jadah penyokong pr ni kena bodoh sampai mampus la

Anonymous said...

Pnyokong BN dah takde modal,masalahnya mereka tau kerajaan skrg menaikkan hrga barang dan sudah tentu kos sara hidup tggi tapi tetap nak backup kerajaan skrg bgus,kalau dah macai tetap macai juga,taknak buka hati mnilai sndiri pemimpin kaya raya yg macai bodoh harapkan brim,kah,kah,kah,kesian sgt tgk macai bn,pastu sibuk burukkan slangor,dah mb dia bgus urus negeri slangor,keuntungan berbiliion,tula sb BN nak sgt pgang negeri slangor sb lubuk duit,siap buat lagu lg sayangi slangor tp x dpt juga nk burukkn mb slngor,dah 2 pggal pgang jgn harapla bn nk tawan mcm negeri kelantan,ada sb rakyat dia pilih pr,bkn ikut suka hti je

usin cibai said...

penyokong BN lagi banggang Gaji ketua menteri sarawak RM 39,000.00 korang x cakap apa2 pula, tu tak termasuk elaun,balak,elektrik semua dia pegang.memang kenyatan kalau bantuan untuk negara luar hari ini kena hari ini hantar bantuan tp mangsa banjir dah 3,4 hari baru nak hantar bantuan.kepala butuh korang aku mangsa banjir aku tahu la.