Nuffnang Ads

Pages

Sunday, December 22, 2013

Liow Tiong Lai Pemimpin Cina Terhebat Dunia Bila Boleh Dapat Kembali Sokongan Cina Kepada BN

New MCA president Datuk Seri Liow Tiong Lai (right) with Vicep-president DatukWee Ka Siong at the 60th MCA annual general assembly at the party headquarters in Kuala Lumpur today. – The Malaysian Insider pic by Afif Abd Halim, December 22, 2013.

Gandingan kepimpinan baru yang terbaik MCA dalam sejarah, Liow Tiong Lai Presiden dan Wee Ka Siong Timbalan Presiden dalam usaha menarik kembali sokongan 6.9 juta pengundi Cina kepada BN.

Dari 29 juta populasi Malaysia, 27% adalah orang Cina. Untuk memastikan BN menang 2/3 majoriti dalam setiap PRU memerlukan hanya sokongan 30% orang Cina.

Bila BN hanya mendapat 10% sokongan maka bermulalah era BN memerintah tanpa 2/3 majoriti.

Hanya ahli politik yang gila sahaja tidak mahu dan menyatakan sokongan orang Cina tidak perlu.

WZWH cakap sokongan orang Cina sangat perlu!

Walau DAP kata sokongan Cina 10 % kepada BN akan berkekalan dan akhir nanti akan lagi berkurangan.

Atau sokongan orang Cina kepada Pakatan Rakyat 90% akan berkekalan dan akhir nanti akan lagi bertambah.

Liow Tiong Lai 52 tahun, sebagai Presiden MCA yang baru, ahli parlimen Bentong Pahang, berkelulusan Bsc Hons UKM dan MBA UM, masuk MCA sejak keluar universiti, sanggup jadi Research Assistant MCA dengan gaji RM700 kemudian dilantik Press Secretary dan SETPOL Menteri Lim Ah Lek. Dan akhir jadi Menteri.

Siapa tidak kenal Lim Ah Lek ahli politik Cina paling cultured di Pahang. Di Kuantan semua orang Melayu suka Lim Ah Lek. Liow Tiong Lai banyak belajar politik humble dari Lim Ah Lek calon terbaik MCA yang tidak pernah jadi presiden MCA.

Seperti apa azam Liow Tiong Lai...

"Saya akan tunjuk jalan dan arah dan tegas serta jitu dengan keputusan saya mahu MCA jadi kuat. MCA memang parti orang Cina yang kuat tetapi beberapa kemelut kepimpinan telah melemahkannya. Saya akan bina MCA yang kuat"

" Saya akan kembalikan sokongan 30% orang Cina yang hilang"

"Kami akan memenangi kembali sokongan orang Cina".

" Saya berkeyakinan penuh.."


Ketika ramai orang Cina sendiri bersikap skeptikal....WZWH percaya Liow Tiong Lai akan menjadi pemimpin Cina terhebat dunia bila mana boleh mengembalikan kembali sokongan orang Cina kepada BN dalam PRU 14 dan seterusnya.

Jika Liow Tiong Lai boleh buat itu dan deliver maka Liow Tiong Lai boleh jadi pemimpin Cina terhebat dunia sama taraf dengan Mao Zedong dan Deng Xiaopeng.

33 comments:

Anonymous said...

Good luck.!

Anonymous said...

Ada cina juga dlm bn,ingatkan takde,mca pun nak memerintah negara kan,maknenya umno bn bersatu juga dengan kaum lain,ingatkan umno kutuk pr sebab ada dap,umno pun bersama cina juga,pastu wujudkan racist,sampai sibuk ke negara singapore,singapore negara orang,buat apa nk ambik kisah,lagipun tunku a,rahman serahkan singapore ke lee kuan yuu,umno yang serahkan,bila negara kecil tu ekonominya bagus,masing2 dengki,kesian melayu malaysia,cina dah lama pegang ekonomi negara,pastu ckp cina nak control,memang cina dah lama bertapak kt malaysia.moral ceritanya takde umno nak tolong orang melayu

Shakirin Al-Ikram said...

Wanna bbet. its kong-kali-kong for the two. In Hokkien we say, `bei sai kia le! or better `ta men pu hau ren, nakka pu kerr ei!
THERE is no hope in Hell for MCA now since they just plonked in the same set of `ta f*^*+ kwais' and bye-byed cahi chien OTK, the only hope MCA kwais have to the road of Redemption and salvation.
BUT UMNO `taknak' Viagra and 100plus OTK and all because He too honest for comfort with the PKFZ sting!
More than 12 billions squandered and no heads rolling YET! Just like Tuya Shariibuugen and her foetus murdered and NO murderer (s) YET, just dead C4 rotten flesh
Say lor, em tak, em kay tak ma, ho yea3..

Anonymous said...

dua ekor beruk kat atas ni beri komen bahalol memang dua beruk ni macai pr yg suka pusing cerita ketua beruk yg duk burukkan kerajaan tiap malam dalam ceramah haramjadah enkau tu org umno plak memang tahap bahalol engkau peringkat jingga

Anonymous said...

Cina bukan macam orang melayu,nak harap bantuan2 ni,cina sudah tidak menyokong lagi BN ni,diaorang cerdik akal sebab tanpa BN diaorang boleh hidup,lebih2 masa ni pemimpin umno main sentimen perkauman,yang cybertrooper hentam kaum cina,kata dengan kata2 kesat macam kapir harbi,cina mkn babi la,cina racis la,tula sebab cina sudah tawar hati kat BN,orang melayu akal yang kurang je masih mnyokong,tu pun taktau dan ambik tau tentang mntadbir negara,lebih2 lagi makcik2 dan pakcik2 yang kerja mnghadap buletin utama yang banyak mnyampai cerita yang dusta,bangkitla rakyat kita ubah kerjaan pada pru akan datang,31 dec ni datang ke dataran merdeka sebab ada info yang banyk tentang negara kita

Anonymous said...

Tukar kerajaan for GE14

Anonymous said...

Zurik3

Anonymous said...

datanglah kedataran merdeka sbb umno dah tempah pisang utk diberi pada beruk dan kera yg akan melompat kat sana klau dah beruk tetap beruk ha ha ha

Anonymous said...

Umno akan berkubur juga satu hari nanti,mahathir kutty pernah cakap kalau pakatan rakyat mengambil alih memerintah negara jangan harap barisan nasional akan rampas semula,sebagai contoh selangor,kelantan dan p.pinang,rakyat mereka sedar menteri mereka mntadbir dengan baik dan terpaksa berkorban untuk melangsaikan hutang2 kerajaan bn dahulu,mungkin sepenggal amat rumit untuk mencuci daki2 yang kotor ditinggalkan tetapi bila masuk penggal ke dua kerajaan selangor dan pulau pinang sudah menambah aset negeri dan membawa keuntungan kpda negeri,disini rakyat mereka sudah rasa ketelusan pentadbiran pakatan rakyat dan cuba kekalkan kerajaannya skrg,kadang2 rasa cemburu kat negeri diaorang sebab rakyat mereka cerdik dan bijak memilih pemimpin mereka hingga membawa keuntungan bersama,mungkin adala cikit2 peninggalan kronisme bn dahulu yang melibatkan kerajaan persekutuan yang tak dapt dielakan,biasala dalam hidup kit takde yang sempurna tetapi pakatan rakyat cuba perbaiki ape yang rosak hasil acuan barisan nasional dahulu,cuma negeri pahang je lagi masih lambat berfikir dan tidak tau menilai pentadbiran negeri pakatan,masih mngharap bantuan dan janji2 kosong yb mereka hingga 50 tahun ditipu oleh bn,yang kaya dan mewah cuma pemimpin mereka tapi rakyat masih susah,mereka takut untuk tukar kerajaan baru dan rasa sendiri pakatan rakyat mntadbir negara,kita boleh mnilai sendiri selangor,p.pinang dan kelantan,kalau negerinya ditadbir dengan teruk oleh pakatan takkan rakyat mereka masih memilih lagi untuk penggal seterusnya,macam kelantan tak payah ceritala,memang mustahil bn ambik alih semula,dah hmpir 20 lebih tahun pas memerintah,tula sebab barisan nasional takut tiada penyokong lagi dan pakatan rakyat ambik alih tadbir negara,sedarla rakyat,cukupla kamu digula2 dan ditipu lagi,bila menang je pilihanraya najib telah menaikkan sesuka hati keperluan rakyat,sebelum pru berjanji tapi bila menang lain jadinya,rakyat dikerah membayar semula cara halus dengn kenaikan ini semua,kalau nak dibndingkan dgn brim terlaalu kecik untuk kita kalau nak dibndingkan kita keluar,pru14 pakat2 undi pas atau pkr dan dap,in sha allah negara akan stabil

Anonymous said...

Kita turun dataran merdeka 31 dec ni,di situ kita boleh mendapat info tentang kos sara hidup,walaupun saya penyokong bn selama ni tak salah sebagai rakyat untuk mencari kebenaran,saya pun dah rasa tertipu dengan bn,ingatkan kerajaan tolong rakyat,tapi bila tengok bajet baru ni saya dah rasa mnyesal bagi undi kat bn

Anonymous said...

Pru13 dulu aku undi pas.. Tapi bila tengok parti pas hanya sekadar tunggangan dap dan pkr aku jadi muak.. Dongeng pru13 kata hadi akan jadi pm adalah sekadar nak raih undi.. Pegi mamposlah pas.. Aku akan undi bn pru14.. Benarlah kata rakan rakan aku dalam bn.. pas hanya keldai.

Soal barang naik aku tak pelik sangat.. Ini bukan cerita baru.

Anonymous said...

Syukur sekarang,saya tengok dah ramai sedar untuk memilih pas,dah banyak rata rata kawan serta sahabat saya ingin berubah,dah banyak mendirikan solat dan ingin belajar agama,mereka pun berjanji akan mengundi pas pru akan datang,kawan saya banyak menyokong bn sebab ikutan family dan juga tak ambik tau sangat tentang pemerintah yang mentadbir negara,Allah telah bukakan hati mereka untuk ke masjid dan tidak mengikut lagi konsert konsert anjuran bn selepas ni,mungkin mereka dah matang memikir mana yang baik mana yang tidak,mana tau izin Allah pru 14 nanti Allah memenangkan pas serta pakatan,waktu ni pun banyak yang bising dengan kenaikan yang kerajaan umumkan lebih lebih lagi minyak,doakan mereka istiqamah dalam hati dan tidak boleh dibeli dengan wang ringgit pru nanti

Anonymous said...



To; Anonymous said...

Ada cina juga dlm bn,ingatkan takde,mca pun nak memerintah negara kan,maknenya umno bn bersatu juga dengan kaum lain,ingatkan umno kutuk pr sebab ada dap,umno pun bersama cina juga,pastu wujudkan racist,sampai sibuk ke negara singapore, singapore negara orang,buat apa nk ambik kisah,lagipun tunku a,rahman serahkan singapore ke lee kuan yuu,umno yang serahkan,bila negara kecil tu ekonominya bagus,masing2 dengki,kesian melayu malaysia,cina dah lama pegang ekonomi negara,pastu ckp cina nak control,memang cina dah lama bertapak kt malaysia.moral ceritanya takde umno nak tolong orang melayu

December 23, 2013 at 11:11 AM

=============================================

abis tu camna fuckatan yg ada pasiqun, dapigs dan fuckiar kata amano didalam BN kafir sebab ada joint mca dan mic. ehwah ehwah bila orang walharamu bila sendiri walhalalul tibai pungkok pun tak pa2, tibai pungkok bini tak jadi salah, balun cina dol pun tak pa2.

Anonymous said...

biar negara ni jadi mcm mesir baru puas hati beruk fuckatan lepas tu babi dap pakattepuk tangan memang dasar beruk tak pernah bersyukur dgn keamanan yg dikecapi pru yg lepas terbukti rakyat tolak fuckatan masih tak puas hati lagi ke dgn tohmahan yg mcm mcm pr buat insaflah weh

Anonymous said...

Anon di atas ni emosi napa pulak,benda fakta terima jela,umno bn pun dah lemah sekarang,duit abis tekan ke rakyat,nak perjuang lagi ke hidup melayu,kena tindas jela sokmo orang melayu,mca pun kena bagi viagra kata pm,hina sungguh mca di mata umno

usin malaun said...

orang cina akan bantu org cina x kira parti apa pun tp puak UMNO yang memerintah ni hanya membantu pokek org UMNO aje bukan membantu bangsa melayu pun.Cina pegang ekonomi pun bukan salah dia org tp UMNO yang bangang memerintah sepatutnya dia org yang menjaga dan kontrol ekonomi untuk melayu.bukan hanya berkata2 bagaikan nak runtuh bangunan PWTC tp ekonomi melayu masih di kepala takuk lama.Semua barangan keperluan naik dan org melayu menerima azabnya.pemerintah dan yang kaya bertepuk tangan kerana org melayu hidup susah dan akan merempat dibumi sendiri..

Anonymous said...

Tula sebab umngok ni dah takde penyokong dan tak relevan lagi untuk menyokongnya,bukan umno bantu orang melayu pun,semua bantu masuk poket sendiri serta kroninya,yang bodoh jadi penyokong cabuk ni,dapatla duit cikit umno bagi 50 rggit untuk datang ke majlis2 mereka,sebab dapat 50rggit tadi la berlagak pakai baju melayu dan bersongkok tinggi macam orang kaya,padahal terpaksa pergi sebab berbayar,padahal sesak sangat2 geng umno yang level kampung ni,tula sebab umno suka sangat dema boleh menipu dengan sogokan kecil macam tu,yang kaya orang yang rapat dengan pemimpin besar mereka.yang bodoh je berlagak kaya juga,kenapala orang melayu masih tak nampak mainnan umno ni

Anonymous said...

pakatan bantu la sangat pasal deb yg bantu golongan bumiputra pun pr desak suruh hapus ikut telunjuk dap lepas tu cakap umno tak bantu org melayu tapi macai bodoh tak nampak itu semua susah kalau hati dah hitam buat mcmana pun salah je yg nampak

Anonymous said...

anon kat atas nak hina org umno level kampung tapi level kampung pun tak la bodo macam macai pr dapat juga duit kalau macai pr pergi program guna duit poket sendiri lepas tu hulur derma jihad pulak tu tak tahu macai susahnya nak dapat duit pemimpin yg hanya maki hamun kat atas stage senang je dapat duit ribu ribu mmg yg bodo makanan yg cerdik ala betok ka

Anonymous said...

Ha3,patutla orang panggil macai,dapatla duit umpama gula2 kan,yang atas2 gelak je ke dema,pemimpin up lagi harga barang,macai terima dan syukur negara masih aman

Anonymous said...

macai pr memang bodo cari duit susah susah bagi derma kononnya jihad pemimpin yg kenyang siap tidur kat hotel lima bintang macai menoreh siap dgn nyamuk dan pacat anak mintak duit membebel itulah macai bangap kalau barang dah naik tak payah nak menyalak la tetap akan naik buang masa dan duit je duk gi menyalak kat dataran tu simpan je duit tu bukannya pr bagi nduit kat macai pun

Kampong man said...

Salam Wan,

1.I have a strong believe that the Chinese will be behind MCA again .BN just need the support of 30% chinese for BN to recapture the 2/3 majority back again.DAP is playing racist card to win chinese support unlike the moderate MCA.We do not need the weak PR coalition with DAP has little respect for Islam.

2.As for Pahang the message is clear that BN is preferred as can be seen from the last election results.One must look at Pas as a mere political party like UMNO, PKR and DAP.

3.I read what this old lady Shakirin said .She is everywhere in the opposition blogs.She has to understand Malaysian politic first before she can put forward her ideas.She should be at home in Sakmongkol blog.

4.It has been a long time I have not written in your blog but I do read your good articles when I can find time.May UMNO/BN in Jerantut and Pahang prevails.

SELAMAT TAHUN BARU 2014 .

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Kampong Man,

I also believe Chineses will back MCA again. So I wrote this post for that purpose.

Happy New Year bro...hope your OnG business doing well.

Anonymous said...

aku respect la kat zuri ni walaupun org hentam dia hentam bn dia tak delete komen tu tak macam blogger pro pr tarak batu

usin malaun said...

kaum cina akan terus kaya raya sebab cina akan membantu bangsa cina tp bangsa melayu tidak membantu bangsa melayu tp berdasarkan pegangan politik...

Anonymous said...

jangankan nak bantu makan sembelihan sesama melayu pun tak boleh makan dan sembahyang pun suku suku itulah melayu

Anonymous said...

Melayu umno hanya tolong kepada fanatik je,kalau setakat level kampung dapatla 50 rggt pergi majlis diamesyuarat jkkk pun sama,50 rggt,dema meeting sama dema je,takde pun tnya orang kmpung

Anonymous said...

melayu pr lagi kelas cwgan pun tak ada mesyuarat usah cakap la tapi cerita bagai nak rak pastu jangankan nak dapat duit dari parti menghabiskan harta sendiri ada ler tapi tak sedar sedar juga tu

usin malaun said...

Melayu PR ke Melayu UMNO ke semua akan tanggung kenaikan MCM2 tahun 2014.kutuk PR pun barang naik kutuk umno pun lagi naik.terima lah bonos dari kerajaan untuk semua kenaikan.rakyat didahulukan janji aman...

Anonymous said...

emosi plak mamat usin ni kau menyalak macamana pun kalau macai level jamban tak dipandang pun dek najib.anuar pun dia tak heran

usin malaun said...

yang menerima azabnya kita semua lain la kalau kita ni kaya sangat..

Anonymous said...

马华公会鹅唛區会主席叶金福律师与马华公会鹅唛區会叶君瀚青年圑長, 不但无耻的利用KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI(Thai) No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia.宗教之名捞取权和私利之外, 叧一大罪悪是, 他们仗着权势, 甜言蜜語, 誘骗良家少女, 骗财骗色, 三妻四妾, 破坏别人的家庭. 父子两人, 无悪不做, 实是大色狼, 大老千,缺德的败娄.

今天我把实事公告大家, 是希望公众, 特别是良家少女, 要多多小心, 提防这一娄假面具的佛教徒, 以免一失足成千古恨.

Anonymous said...

Kepada Presiden MCA DATUK SERI LIOW TIONG LAI dan Ahli-ahli jawatan Kuasa Tinggi parti MCA Malaysia.

Kami ingin menberitahu kepada Ahli-ahli MCA, ia itu bahawa ketua cawangan Gombak MCA YIP KUM FOOK dan (anaknya) YIP JIUN HANN KETUA BELIA MCA GOMBAK, kedua-dua nya perangai sangat buruk di masyarakat orang Cina di Malaysia, khasnya di Kepong, Rawang dan Selayang.

Mereka kaki penipu sanggup memakan wang SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, membakar Tokong India di Taman Daya, Kepong, tipu wang wanita sampai merosak keluarga orang lain……..

Ketamakan itu sangat kejam, ini adalah perkara yang benar, pemimpin MCA bolih turun pandang menyiasat dengan mata sendiri di kediaman(Yip Kum Fook) Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur.

Mereka pandai bermanis-manis di mulut tetapi hati nya bersenbunyi pisau bermuka dua, dia amat berbahaya.

Ketika ini mereka merancang bersendar kepimpinan baru apa bila kekalahan Donald Lim Siang Chia. Untuk mengembalikan kekuatan parti MCA, Kami harap pemimpin parti MCA mengambil perhatian atas orang yang sedemikian.

Kalau tidak kami yakin nama yang kebaikan parti MCA akan terpengaruh dan tenggelam di Malaysia.

Yang besar

AJK SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR