Nuffnang Ads

Pages

Monday, April 7, 2014

ADUN Tahan Dan Kegiatan Masyarakat Pelajar IPTA


YB Dato' Wan Amizan bin Wan Abd Razak, ADUN Tahan menyampaikan ucapan perasmian penutup Majlis Khidmat Masyarakat Pelajar Universiti Malaya di Kg Pasir Durian bersama warga Kg Pasir Durian dan Kg Ulu Retang , sambutan yang amat baik dengan kehadiran yang begitu ramai meraikan anak-anak angkat seramai 60 orang mahasiswa dan mahasiswi.

WZWH perhatikan ADUN Tahan sebelum bergelar YB lagi ini era pre-2008 banyak berabis wang ringgit untuk kegiatan pendidikan baik SR dan SMK terutama aktiviti PIBG sekolah.

Itu belum kira anak-anak mahu buka sekolah atau masuk universiti terutama dari Ulu Tembeling. ADUN Tahan baik hati beliau pemurah dengan masyarakat. Kadang-kadang ada pelajar-pelajar universiti yang telefon dari Indonesia dan Mesir minta bantuan yang berasal dari DUN Tahan.

Untuk keperluan pendidikan terutama golongan yang susah dan memerlukan , ADUN Tahan sanggup membiayai kerana itu kepuasan bagi beliau. Memang itu cita-cita peribadi ADUN Tahan mahu tubuh Yayasan Pelajaran Tembeling bagi membantu maksud di atas.

Pelajar IPTA ada banyak program kemasyarakatan dan banyak universiti suka memilih DUN Tahan Jerantut kerana keunikan tempatnya. Baru-baru ini 60 mahasiswa dan mahasiswi dari Universiti Malaya telah mengadakan program kemasyarakatan di Kg Pasir Durian dan Kg Ulu Retang di DUN Tahan dari 4 hingga 7 April 2014.

Antara kegiatannya Program anak angkat, gotong royong, Program Imam Muda, ceramah perdana, tuisyen kepada murid-murid kampung dll.




Kanak-kanak kecil dari Kg Pasir Durian dan Kg Ulu Retang pasti ingin belajar bersungguh-sungguh mengikut contoh dan jejak abang dan kakak angkat mereka yang sedang belajar di UM. Galakan dan dorongan ini moleh memberi satu motivasi yang kuat kepada anak-anak Tembeling berjaya dalam pelajaran demi masa depan mereka.


Ini dia pemimpin masa depan DUN Tahan dan parlimen Jerantut yang akan mengambil alih tugas dan tanggungjawab membangun dan memajukan Jerantut.

4 comments:

usin malaun said...

yang duk menghabis balak, jalanraya berlubang2 mcm muka dompok dan masyarakat minum air keroh tu awak tak kira wan zuri.tu semua dompok punya hal.

Kutukan Dewata said...

hoi malaun,tunjukkan bukti!jangan semua yang buruk di letakkan ke bahu dompok!tunjuk bukti balak mana dia kebas?




















































Diriwayatkan oleh Abu Ummah al-Bahili, di akhirat nanti seorang akan terkejut besar apabila melihat catatan amalan kebaikan yang tidak pernah dilakukannya di dunia. Maka, dia berkata kepada Allah: “Wahai Tuhanku, dari manakah datangnya kebaikan yang banyak ini, sedangkan aku tidak pernah melakukannya? Maka Allah menjawab: Semua itu kebaikan (pahala) orang yang mengumpat, kutuk dan
menghina engkau tanpa engkau ketahui.”

Bersabda Rasulullah kepada para sahabat: "Janganlah kamu berbuat GHIBAH!"

Sahabat bertanya: Apakah itu GHIBAH (umpat/mengunjing)?
Nabi saw mjwb: Menceritakan perihal (keburukan/aib) seseorang yang tidak disukainya.
Sahabat lalu bertanya: Bagaimana kalau itu memang kenyataan yang benar tentangnya?
Rasullullah menjawab: Jika ia benar maka kamu sudah berbuat Ghibah, jika ia dusta maka kamu sudah membuat Fitnah!

Anonymous said...

Memang sampai bila2 lah tak akan jumpa bukti dompok buat semua tu..asbabnye??

Bukan dia yang buat..tp dia suruh org buat..bak bukti jugak dia sruh org buat??

Tnggu dia melingkup jatuh papa kedana baru lah mereka2 yang dah di ttp mulut dgn duit tu bersuara..

Saya bercakap tidak lah saya berdasarkan apa yg saya tahu..tp apa yang saya lihat..

Usin malaun said...

kutukan dewata pun ada saham degan dompok tu yang duk melenting mcm org sewel.aku nak tanya kau la kutukan dewata yang selama ini duk canang2 yang anwar ibrahim main bontot.ada awak nampak ke anwar ibrahim tgh menyontot si saiful tu.tak nampak kan itu semua fitnah tp dompok dah nampak terang terangan engkau aje yg bodoh..