Sunday, April 27, 2014

MB Pahang Menziarahi Adik ADUN Tahan Meninggal



















YAB Dato’ Sri Diraja Adnan bin Yaakob MB Pahang meluangkan masa menziarahi adik ADUN Tahan yang kembali ke rahmatullah lewat pagi di kediaman bonda ADUN Tahan di Felda Jengka 12 Jerantut.
























Turut hadir bersama MB Pahang ialah Datin Sri Diraja Dato’ Junaini binti Kassim. ADUN Tahan sangat berbesar hati dengan kehadiran Dato' Sri Diraja Adnan Yaakob dan Datin Sri Dato' Junaini menziarahi.
























Sebelum itu ADUN Tahan memberikan servis yang terakhir kepada arwah adik beliau turut turun ke dalam kubur menginjak tanah.
























ADUN Tahan mengajak anak lelaki arwah adik beliau untuk turut sama menginjak tanah.



















Suasana sepi, syahdu dan sedih di tanah perkuburan Felda Jengka 12.



Talkin dibaca untuk arwah Wan Hamidi bin Wan Razak, 40 tahun yang meninggal dunia kerana terlantar sakit stroke.



Kehadiran saudara mara, sahabat, dan peneroka Felda Jengka 12 memberi penghormatan terakhir kepada arwah.



Kawasan tanah perkuburan Felda Jengka 12 berbukit dan dibawah bukit ada sebuah kolam yang sumber air dari anak sungai menjadikan kolam itu jernih dan dibuat tempat memancing ikan.



Felda Jengka 12 terletak dalam DUN Pulau Tawar, Jerantut. ADUN Pulau Tawar ialah YB Dato' Dr Ahmad Shukri bin Ismail. ADUN Tahan ialah Ketua UMNO Cawangan Felda Jengka 12 merangkap Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut.

DUN Pulau Tawar dan DUN Tahan terletak dalam parlimen Jerantut. Ada lagi satu DUN iaitu DUN Damak. Ahli parlimen Jerantut ialah YB Nazlan Idris.
























DSD Adnan Yaakob mengambil kesempatan mengunjungi emak saudara yang dipanggil Mak Andak di Felda Jengka 12  kerana sudah lama MB Pahang tidak berjumpa. Mak Andak berumur 74 tahun manakala Pak Andak berumur 82 tahun.



















MB Pahang bersama isteri bercerita hal keluarga dari zaman kanak-kanak di beberapa kampung di Janda Baik Bentong. Suasana kekeluargaan dan santai. MB Pahang sungguh mengambilberat hal-hal keluarga beliau.

MB Pahang mengingatkan besar jasanya Almarhum Tun Abdul Razak yang ternyata berjaya membela nasib untung para peneroka yang ramai berhijrah dari kemiskinan di kampung-kampung ke Tanah Rancangan Felda sehingga menikmati kesenangan dan kemudahan kehidupan yang lebih baik pada hari ini.

No comments:

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024