Sunday, May 1, 2011

Gerakan 1Cina VS Gerakan 1Melayu 1Bumi


Blogger The Unspinners melaporkan sila baca sini tentang "Forum After Sarawak Election - "The Impact on Coming General Election" telah diadakan pada jam 2 ptg Khamis 28hb lepas di Dewan Serbaguna Chai Leng Park, Perai.

Forum ini dianjurkan oleh akhbar berbahasa Cina, Kwong Wah Jit Poh (KWJP) dan disertai oleh wakil dari DAP, PKR, Gerakan dan MCA. Adakah Melayu PKR dan PAS ada nampak? 

Seramai lebih kurang 850 orang hadir yang mana terdiri dari ahli-ahli dan penyokong-penyokong parti DAP, MCA dan Gerakan. 

Forum dalam bahasa Cina ini dikendalikan oleh Lim Seong Eng, Chief Editor KWJP dan ahli panel forum terdiri dari empat orang ahli panel - Chong Eng (wakil DAP), Eng Hiap Boon (wakil MCA), Dr Thor Chong Gee (wakil gerakan) dan Law Choo Kiang (wakil PKR). 

Pada keseluruhnnya wakil Pakatan Rakyat menyatakan kemenangan di Sarawak baru-baru ini adalah atas faktor kesedaran rakyat yang mula menolak Barisan Nasional. 

Manakala, wakil BN menekankan mereka akan terus memberi tumpuan kepada usaha untuk memenangi semula hati masyarakat terutama sekali kaum Cina dan mempertahankan kerajaan BN. Hujah yang agak standard dan kurang meyakinkan. 

Walaupun Majlis agak sederahana saja sambutan, kedua-dua pihak sebenarnya memperjuangkan kepentingan kaum Cina atas alsan keadilan. Seolah-olah kaum CIna adalah kaum marginalised dan mundur.

Ternyata sekali, tiada dalam hujah dan perbincangan yang memikirkan akan masaalah, kelemahan dan kepentingan kaum lain. 

Nampaknya kaum Cina sudah jelas mula membina semangat 1Cina. Kenapa bila Melayu mahu bersatu dan Pribumi mahu bersatu, mereka panggil rasis?

Nampaknya kaum Cina bersikap macam kaum penindas dan pengongkong kaum lain. 

Kaum Cina enggan melihat kaum lain sama rata maju dan makmur seperti kaum Cina. Adakah apabila kaum lain makmur, kaum Cina akan jatuh miskin dalam zero sum game?

Kalau orang Melayu bersatu, boikot barangan orang Cina dan bina kekuatan dalaman. Sekejap saja bangsa Cina boleh bungkus dalam arus perdana sebab kaum ni kuat berjudi dan peminum arak tegar.

Orang Cina kalau berjumpa dan bincang hal kaum Cina tak rasis. Tapi Melayu perkasa yangg bincang hal 1Melayu dikata rasis. Kalau Melayu rasis dah lama Cina kena tindas di Malaya ini

Jika kita memahami karektor dan pemikiran Cina, kita tidak akan terkejut dengan apa yang berlaku terutamanya sikap mereka yang langsung tidak mahu berkongsi dan berada sama tinggi dengan bangsa lain. Inilah bangsa Cina. Di Thailand dan Indonesia ia berjaya dineutralkan. Lantas menyebabkan mereka tidak boleh mendongak kepala sampai bila-bila tetapi di negara kita peneutralan melalui politik tidak lagi kuat setelah UMNO ditolak rakyat dalam PRU zaman Pak Dollah dulu. Jadi, kita kena kembali bersama, walauapapun keadaannya dan parti yang kita sertai.

DAP tu Cina. MCA tu Cina, Gerakan tu Cina cuma berlain parti tapi mereka bersatu dalam soal-soal CINA. Apa pun yang mereka mintak, tuntut, rayu, mohon, semuanya kerana CINA. Melayu apa ada? Padan muka Melayu Umno, PAS asik nak gaduh.... pasal apa gaduh, pasal Melayu ada ahli politik, ada ulamak, ada pengampu dan macam-macam lagi yang semuanya pentingkan diri sendiri. Parti-parti Cina cuma pentingkan hal bangsa mereka.

Melayu berpecah berpunca dari Anwar. Guna PAS. Orang PAS tak sedar-sedar Anwar guna untuk jadi PM saja. DAP pula guna PKR dan PAS pecah kekuatan orang Melayu. Dah terang terang Cina berpakat untuk bersatu. Dulu sebelum DAP tak dapat sokongan Cina, mereka bincang melalui persatuan-persatuan Cina. UMNO,PAS tunggu apa lagi. Kalau Nik Aiz degil lagi pedulikan dia. Kalau 4 orang ni, Anwar, Nik Ajis, LKS,Karpal Singh, selamat Malaysia! PAS tak sedar-sedar jadi kuda. Dah jadi kuda tua tak ada tenaga, baru nak bangkit, Cina ketawa besar. 

Cina ada China dan Rancangan Astro China dan Taiwan. India ada India dan Tamil Nadu dan rancangan Astro Indianya. Mereka semua bakal jadi Kuasa dunia. Melayu hanya ada Penang, Selangor, KL, Perak, Johor bakal menyaksikan kampung-kampung diroboh..

miskin..miskin..kuli ditanah air sendiri..
pemimpin Melayu sombong tak sedar diri..
jangan sampai dibuli dan dihina
berjihad mempertahankan hak adalah amalan mulia
simpati datok nenek kita
tak dihargai bahkan dijadikan PELUANG untuk memijak kita
mengapa gusar orang Cina panggil kita rasis?
lantak lah Cina nak cakap apa pun
yang penting kita tidak langgar syara'
Islam suruh umatnya bersatu
peduli apa Cina nak cakap apa

Cina ini dah lama rasis dan kepercayaan dia hanyalah 1Cina di mana dunia pun. Tak kan lah umat Melayu moden ini tak tahu? Mungkiin semua dah BUTA SEJARAH! dan BODOH SOMBONG macam Anwar.

WZWH berseru seluruh umat Melayu sertailah UMNO beramai-ramai supaya golongan pemimpin DAYUS TAMAK HALOBA DAN PENTING DIRI SENDIRI boleh kita buang dan tenggelamkan segera.

SATU sekolah dulu la...
aduhai lagi mahu tak paham ...

buat saja dasar semua sekolah-sekolah rendah hanya ada satu jenis..
Tak payah nak Tamil ,Cina apa lancau la lagi la...

Benda FOUNDATION dah diRACISTkan..
Inikan bila dah besar??

Apakah yang membuatkan Cina di Malaysia takut?
Jawapannya ialah apabila Melayu Bumiputera bersatu.

Apakah yang membuatkan Cina menjadi kuat?
Jawapannya ialah bila Melayu dalam UMNO, PKR dan PAS sedia menjadi barua kepada DAP dan MCA.

AYUH BANGSA MELAYU BUMIPUTERA BERSATU.

Cina jadi kuat dan berani kerana ada orang Melayu sendiri yang membuka laluan dan menyokong mereka.... Terutamanya puak kaki main bontot.

AYUH BANGSA MELAYU BUMIPUTERA BERSATU.

No comments:

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024