Wednesday, December 14, 2011

Ahli Politik DAP Paling Gila Kuasa Dan Tamak Serta Kroni Dalam Dunia!

Ahli politik DAP paling gila kuasa dan tamak serta kroni dalam dunia. Itu realiti dan hakikatnya. Adakah itu demokrasi sifatnya? WZWH beri sebab-sebabnya mengapa demikian.

Adakah sempat menjenguk kedua-dua kawasan Parlimen dan DUN mereka serta menghadiri sesi Dewan Rakyat sekali dengan sesi DUN? Berat tanggungjawab ‘dua kali ganda’ untuk dipikul.

Berapa ramai ahli politik DAP terutama yang muda, intelektual, progresif, bertenaga dan punya idea-idea terbaru global bersemangat mahu menyumbang kepada negara tetapi hampa kerana disekat dari bertanding.

Hanya golongan elit dari DAP yang mendapat persetujuan Dewa-Dewa DAP boleh bertanding. Amalan kroni dan nepotism diutamakan. 

Contoh:
  • Lim Kit Siang (Parlimen Ipoh Timur), Lim Guan Eng (Parlimen Bagan)/(DUN Air Puteh), Betty Chew (DUN Kota Laksamana)-Bapa, anak, menantu.
  • Keluarga ‘First Family’ DAP ialah anak-beranak Karpal Singh (Parlimen Bukit Gelugor), Gobind Singh Deo (Parlimen Puchong) dan Jagdeep Singh Deo (DUN Datuk Keramat).
  •  Ngeh dan sepupunya Nga di Perak menduduki empat kerusi — masing-masing dua. Ngeh (Parlimen Beruas, DUN Sitiawan) dan Nga (Parlimen Taiping, DUN Pantai Remis)


Mungkin itu sebab sesuai bercampur dengan 'First Family' PKR-Anwar Ibrahim, Wan Azizah, Nurulizzah (Parlimen Permatang Pauh) dan (Parlimen Lembah Pantai).

Bila Parti Sosialis Malaysia bercadang untuk menempatkan timbalan pengerusi parti mereka, iaitu seorang wanita India sebagai calon di Jelapang dalam PRU13, syor PSM ditolak bulat-bulat oleh DAP walaupun YB Jelapang Hee Yit Foong sudah keluar parti dan kini seorang Adun bebas.

Orang kuat DAP enggan berkongsi walau satu kerusi DUN pun dengan rakan parti pembangkang yang sudah sedia mempunyai sokongan akar umbi di kawasan tersebut.

Adakah DAP berkeras mahu bertanding di DUN Damak (dalam Parlimen Jerantut) mengenepikan PKR yang mahu bertanding di DUN itu dalam PRU 13 nanti? WZWH yakin pasti DAP akan bertanding di DUN Damak.

(Diadaptasi dari Blog Helen Ang).

10 comments:

dzimba said...

awak ini boleh jadi calun PRU 13, tapi kena kerja kuat sikit la.. ha haa

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Apa khabar bro Dzimba? Kawan buat kerja menolong ADUN Tahan, Parlimen jerantut aje..

Anonymous said...

Boleh dan berkelayakan untuk jadi calon DUN Damak untuk teruskan pembangunan melayu serta Jerantut secara keseluruhannya. WZ sudah sedia kalau ikut cara dan kerja .. Tahniah.

Anonymous said...

untung jadi rakyat m'sia berbilang kaum. melayu dengan tutup mulut dan pak angguk dan tangguk semua, cina dengan kuasa dan budaya mereka, india dengan pintalan. sikap kepimpinan langsung tiada... fikr2kanlah!!!!

Anonymous said...

la org meLAYU berani apeeee

Anonymous said...

tolong dun tahan, ape brge yg adeeee. air bertambah kerohhh jee

Melayu militan said...

AKU TENGOK ANON 7.41 NI DARI DULU LAGI MEMANG KAKI MENGANJING.SAH DIA NI MAT REMPIT MABUK PAS SHIT!!!!!

Anonymous said...

Salam Cik Wan,

Pendapat anda memang tepat,tak boleh dinafikan oleh sesiapapun.Ini adalah kebenaran.

Tapi yang peliknya U tak tak terpandang kapada
UMNO Jerantut.Ketua pemuda dan Timbalan Ketua
UMNO Bahagian Jerantut orang yang sama.U tak ulas
pun,mengapa ya?

Anonymous said...

Prujik massukler tu....

Anonymous said...

Tuan anon 8:57 AM,

Awak janganlah gaduh kedia,dia tu
bagus sangat.

Kita pakat ramai2 pada pemilihan UMNO akan datang kita lantik dia
ketua wanta pulak,setuju?

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024