Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, May 25, 2011

Bila Mesyuarat AJK UMNO Bahagian Jerantut Bincang Pasal Blog...

















Pada mesyuarat AJK UMNO Bahagian Jerantut yang terbaru Jumaat lepas ada agenda bincang pasal blog. Entah mengapa? Dunia blog Jerantut sudah bermula lama sejak 2008. Ada lebih 40 blog. Kebanyakannya tidak berwajah.

Kenapa tiba-tiba AJK UMNO Bahagian Jerantut bincang pasal blog ini? YBM Tengku Azlan @ Ku Lan (Ketua Bahagian merangkap ahli parlimen Jerantut) dimana-mana merasmi mesyuarat Pemuda, Wanita, belia cerita pasal blog. Sudah pasti Ku Lan akan sentuh pasal blog lagi dalam mesyuarat UMNO Bahagian Jerantut pada 5 Jun 2011 nanti.

Ku Lan tidak baca blog. Termasuk juga majoriti AJK UMNO Bahagian Jerantut, mereka tidak baca blog. Mereka hanya dengar dari pihak ketiga. Biasalah pihak ketiga akan tafsir blog mengikut persepsi tanpa baca apa tajuk postingnya, apa isi-isinya dan komen-komennya terus buat kesimpulan.

Bila ramai orang politik mengadu kepada Ku Lan sudah tentu Ku Lan percaya walau beliau tidak baca blog itu pun. Orang yang mengadu itu ada macam-macam. Ada wakil rakyat, ada Ketua Sayap parti, ada AJK UMNO Bahagian, Wanita, Pemuda, Puteri, Dato'-Dato', Mantan YB dan belia. Menarik bila ada blogger yang beri "taklimat kepada Ku Lan".

Sebab itu Ku Lan bercakap pasal blog dimana-mana. Beliau sering bercakap " saya tahu siapa blogger, saya kenal blogger itu".

Adakah blog Jerantut sudah boleh mengancam UMNO? Adakah blog Jerantut beri kesan kepada tokoh atau kumpulan tertentu orang UMNO Jerantut? Blog Braveheart baca sini : UMNO GAGAL KUASAI PENGAMAL MEDIA SOSIAL JERANTUT telah meluahkan perasaannya:

"Di Jerantut, saya sudah memerhatikan sejak lama dulu, dan saya juga sudah menyuarakannya kepada pihak-pihak tertentu namun mereka mungkin tidak mengerti apa yang saya perkatakan, atau mungkin pandangan dari kaum marhaen ini tidak diberikan perhatian, kerana itu mereka abaikan begitu saja. 

Jesteru, jangan salahkan media sosial hanya kerana kita tidak mampu kuasainya, kerana kita juga tidak berusaha untuk menguasainya. Jangan juga salahkan orang lain jika kita gagal kuasainya dan gagal menentukan arahtujunya. Saya juga sudah hilang minat untuk membantu Jerantut!"

Blogger Laksamana Jebat @ Cikgu Pian kata,"Saya dah dapat isyarat dari Tengku, boleh kita bincangkan perjumpaan blogger, bro...Tengku setuju jumpa blogger, minta di aturkan."

Komen WZWH baguslah kalau Ku Lan mahu atur pertemuan dengan blogger-blogger Jerantut. Berapa ramai blogger Jerantut yang boleh menulis politik Jerantut secara kritis, berani dan sensasi boleh buat orang Jerantut dan orang luar minat membaca dan mahu tahu pasal politik Jerantut?

Jika pertemuan dengan blogger-blogger Jerantut hanya tidak ingin blogger-blogger ini kritik atau tegur tokoh politik tertentu Jerantut. Suruh tulis posting yang baik-baik saja maka itu pertemuan buang masa saja.

Bagi WZWH menulis posting politik Jerantut kerana WZWH ialah sebuah blog politik Jerantut. WZWH memaparkan pandangan bebas politik demi kemajuan Jerantut. Blog ini mengalu-alukan sebarang pemikiran politik Jerantut terutama dari rakyat Jerantut. Blog WZWH komited kepada pembangunan politik, ekonomi dan sosial Jerantut.

22 comments:

p81 said...

bagus-bagus .... semua blogger jerantut teruskan perjuangan anda dengan ikhlas untuk rakyat jerantut .... jangan sampai tangan anda diikat ...

mpsidom said...

MASALAHNYA AWK TU WZWH PENJILAT JUBO DOMPOK. MACAM MN ORG NAK PERCAYA KE AWK. KLU DOMPOK BUAT SEMUA BAGUS.BLOGGER YG LAIN AWK KECAM. AWK JER YG BAGUS. ADA OTAK PAKAI LAH. LEMPANG JER TENGKU LAN. PATIK SOKONG 100% LEMPANG BUDAK BENGGONG NI. KAWAL LAH KOMEN TU JANGAN LPS IKUT SUKA JER. ITU BUKAN TELUS. ITU NAK MENHANCURKAN UMNO..... BODOH!!!!!!!OTAK BANYAK SGT LETAK KAT JUBO DOMPOK. CUBA SEKALI HENTAM DOMPOK AKU NAK TGK....BERANI, MAMPUS TAK BERANI. BERHENTI JE BERBLOG. JGN JADI PAK TURUT.

Anonymous said...

Bahasa orang di atas sungguh kesat.Mungkin didikan orang tua dia tu..Maafkanlah dia wahai WZWH..

-Pemuda UMNO Padang Saujana.

Anonymous said...

kalu ketua pemuda umno padang saujana berckp psl didikan x payah lh, program ke pulau pinang kencing budak kebudayaan, penyerahan kuasa majlis belia jtut tak buat segala benda kencing, program kawasan damak kencing, setakat cakap x payah lah. org dh kenal byk makan duit nya.

Anonymous said...

ha ha ha haha....... itu lah umno, semua duit, umno tak kan hidup tanpa duit, dah jadi kebiasaan, semua kerja kena sumbat buntut tu dengan duit, tengok lah program dati najib datang jerantut dulu, dengar cerita kerajaan mengeluarkan duit melebehi rm500,000.00 membayar segala perbelanjaan, poster sahaja melebehi rm60,000, ,mengalahkan PRU pulak, itu satu ajk, belum yang lain, patut lah semua berebut nak jadi penyelaras induk, kenyang rupanya, duit semua negeri beri, ambik dari mana?, baru jerantut, jika campur dengan seluruh kos orang orang yang datang dari tempat lain, berapa lah gamoknya, tak campur bos bos pegawai kerajaan lagi, lu fikirlah sendiri?

Anonymous said...

salam,
anon yang cakap kesat diatas tu bukan ada otak.otak wzwh ada kat jubo dompok.ada ke patut cakap macam tu.sebenarnya otak anon tu ada dalam tahi pelacur sebab tu tak berbudi bahasa langsung!

peruntukan 500.000.00 utk sambut najib tidak munasabah langsung.jamuan makan sampai 70000rm.kalau 1000 orang yang datang bemakna 70rm satu kepala.makan apa sampai 70rm satu kepala?kalah hotel 4 bintang.
untuk banner saja 63000rm.mungkin mereka buat banner elektrik billboard.patut lah mahal.sedangkan banner taksampai 10 didang jadi satu banner 6300rm.kaya lah azman gebang.bendera umno 40000rm.abg bu yang pasang.kayalah abg bu dengan kak kiah.makan haram lah sokmo deme ni.mesyuarat agung umno nanti saya akan desak bendahari UMNO bahagian buat penjelasan secara detail butiran perbelanjaan menyambut dato najib.jika bendahari bohong saya akan buat laporan SPRM.

Rentaka puaka: puaka sungguh puak-puak ajk dan orang keliling ku lan ni. macam lah duit umno ni duit bapak dia orang yang punya.
hj rosdi,dollah kicap,abu bakar busu,kak kiah.zali sulaiman.,lu orang bersiap sedialah berhadapan dengan pegawai sprm sebab aku akan lapor kat sprm tentang penyelewengan duit umno ni.makan haram belaka,nik aziz cakap:celako celako celakoooooooooooooo!!!!!!!

Anti Rasuah UMNO Jerantut said...

Rentaka Puaka report SPRM jangan tak report. UMNO Jerantut lintang pukang sebab puak-puak keliling Ku Lan tidak amanah suka makan duit UMNO. Pecat Mizi Setiausaha Eksekutif UMNO dalang songlap duit UMNO. Dato' Zali berhenti jadi Setiausaha Bahagian UMNO lebih baik fokus projek kelas A, ramai orang UMNO yang amanah boleh jaga UMNO Bahagian Jerantut.

Exco Kanan Pemuda. said...

Salam..Anti Rasuah Umno Jerantut dan Anon 9:43am,kalau apa yang anda perkatakan ini benar sila anda buat laporan ke SPRM untuk membuktikan apa yang anda tulis.Jangan anda suka membuat Fitnah kalau takde bukti.Sila laporkan Ke SPRM untuk membuktikan penulisan anda adalah benar.Jangan hanya berani menulis didalam blog aje.SPRM adalah satu badan yang Tulus dan boleh membuktikan perkara tersebut.Saya mencabar anda-anda semua.Berani kerana benar takut kerana salah.

Anonymous said...

anon may26- 9:43am ; dlm phatian koi pn begitu... keLEMAHan UMNO berpunca org2 keliling KU LAN (KU LAN jgk), dn org2 atas di jtut yg mementingkan diri drpd UMNO. klu sayang UMNO, baik AWAK report terus... tak perlu gertak gertak. org lain hanya tahu mengAMPU jerr... biar UMNO kalah pd PRU13 ni, asalkan UMNO dibetulkan, dan dihapuskan mereka-mereka yang didlm UMNO tapi tidak UMNO yg sebenarnyaaa.

Anonymous said...

saya cadangkan pd blogger-blogger di jtut, supaya lebih telus, tepat, jujur dan berani.
dedahkan gambar-gambar yang mendedahkan keburukkan pemimpin dan org-org kelilingnya.
biar mrk beringat dan buat kerja dengan betul.
cthnye : gmbr mrk di kelab2 mlm. (klu mrk buat)togok air syaitan (klu mrk minum), berpelukkan dgn pompuan bkn mahram (klu mrk lakukan)
ataupun, gmbr mrk solat berjamaah di masjid, lebih-lebih lagi solat subuh. gmbr mrk beri sumbangan dll.
maknanye adil, buat baik kita tanyang . buat jahat pun kita dedah. untuk kebaikkan bersama.. pembangkang pn terkezzuut!!

Anonymous said...

tak baik nak repot2 ni..

mat damak said...

razman sidik & hanafisah cuba mengugut politik umno jetut. org dh kenal spa dia org ni.ptg td sy dpt maklumat yg anto komen kt atas ni si razman dgn nafisah yg bwat

Anonymous said...

kuasa UMNO bahagian jerantut sekarang semua di tangan mizi.HIDUP MIZI

Anonymous said...

siapa razman n hanafisah itu!!!
hebat sangat ke sampai nak merajai bumi jerantut!!
come on la bro,xde org jerantut pakai diaorang berdua ni..
baru menang G2 rasa hebat sangat dah.

- hardcore S/U Mizi

bRAVEhEART said...
This comment has been removed by the author.
bRAVEhEART said...

Salam,

Saya sangat kesal apa yg sdg berlaku dalam media sosial Jerantut. Tiada siapa yg akan untung malahan semua kita akan kerugian nnti, tp saya juga salahkan kegagalan pihak tertentu kerana tidak menanganinya dari awal. Kini segalanya sudah hancur lebur...siapa yg akan peduli dan PRU semakin hampir? Kita terlalu bnyk politiking!

Anonymous said...

kawan tak tau lah, umno dan orang orang jerantut ne, ada ke, orang macam mizi tu di ambil berkerja dengan umno, kebanyakan pegawai pegawai yang di lantik dalam umno ini tidak mempunyai intergeriti, mizi di buang kerja kerana menipu bank sewaktu bertukar ke temerloh, begitu juga dolah kicap dan hj rusdi semua kaki melantak duit peruntukan perlimen jerantut, patut dah masuk penjara, banggang tengku lan pergi tolong, orang macam ini kah yang kau orang agungkan?, buat malu jerantut, hj rusdi, dolah kicap tu lce pun tak lulus, jika mempunyai tahap intergriti yang baik ok juga di lantik ke jawatan penting?, si mizi lagi teruk, semua benda nak baham ke dia jer, ini beru pegawai pegawai umno, belum lagi yb yb umno juga kuncu kuncunya seperti haji nazri?

May 28, 2011 8:29 AM

exco kanan pemuda said...

salam anom 8:29...anda punya bahasa macam budak tak bersekolah je.Org2 tua cakap' kurang ajar punya bahasa'.Awak ni jenis suka buat Fitnah kat orang.Kalau awak tahu sangat hal-hal orang umno jerantut ni,Awak report lah ke SPRM,nak tau sape salah sape betul.silap haribulan awak yang kedalam buat tuduhan palsu...Saudara janganlah jadi seperti anjing menyalak bukit takde maknanya.SPRM satu badan yang telus.sila awak report untuk membuktikan kata-kata awak ni.jgn jadi anjing seperti dalam peribahasa tu.jangan pandai tulis aje tapi tak tahu apa yang ditulis..awak tau ke apa makna SPRM tu.kalau tak tau tanya-tanyalah kat kawan-kawan awak yg bersekolah tu.

Anonymous said...

wexo kanan pemuda yang kaki ampu, saya nak tanya ada tak sprm menyiasat hj rusdi dan dolah kicap, dah terkencing belaka keduaduanya, tapi tengku azlan nak simpan lagi muka macam tu dalam umno, tu sebab dia tolong, jangan cakap bukti lah, sama ada di dakwa atau tidak jer, bukti dah ada, tapi berlah kerajaan dan pertolongan AP maka terlepas lah neraka dunia, tapi ahkriat pasti akan di adali, masa tu tak da lagi tengku azlan boleh tolong, rakyat ada matalah, bukan macam awak semua ada mata tapi buta untuk melihat perkara keburukan?

Anonymous said...

APAHAL NAMA AKU TERBABIT PULA NI??KALAU KORANG TAK TAHU BUAT KERJA, JANGAN DENGKI PLAK KAT AKU..

*MIZI UMNO

Anonymous said...

bukan dengki, tapi jika orang yang buat kerja macam awak ne melambak kat jerantut ne....... wahaiyang mengaku mizi

Panglima Hitam said...
This comment has been removed by the author.