Nuffnang Ads

Pages

Monday, May 30, 2011

Pemimpin Harapan Rakyat Jerantut


Gambar di atas ialah gambar "Supreme Leaders" UMNO Jerantut. Pemimpin UMNO ini pernah menjadi harapan rakyat Jerantut dan rakyat masih menaruh harapan walaupun skeptik golongan muda Jerantut sudah menyoal "harapan politik" yang didombakan.

Dalam sejarah UMNO Jerantut ini ialah pemimpin yang pernah menduduki kabinet. Menjadi Timbalan Menteri, menjadi Majlis Tertinggi, PM kenal mereka.

Harapan rakyat Jerantut menggunung. Rakyat Jerantut tidak akan jumpa lagi pemimpin yang "very gentleman" dan berhemah tinggi dan punya pengaruh. Pada suatu masa "grassroot" menyokong dan mengidola mereka.

Mereka adalah harapan rakyat Jerantut untuk naik ke atas langit supaya menurunkan hujan menyuburi tanah Jerantut yang gersang kontang. Mereka sepatutnya menjadi MB dan Menteri Penuh. Itu harapan rakyat Jerantut.

Takdir politik adalah ketentuan ilahi. WZWH pernah menanggis kerana takdir ini tidak menjadi. Allah tidak suka hamba politiknya menanggis dan berputus asa. Allah suka hambanya yang berusaha.

Apa harapan yang Jerantut ada? Bila lihat dua tokoh politik ini bersama, tercetus satu perasaan semangat baru, "two brothers in arms-blood is thicker than water". Apa tidak boleh harapan ini dipuja kembali?

Pahang negeri banyak berjasa dan berkorban memanggil sedara Melayu dari pelusuk Tanah Melayu datang berkampung mencari rezeki ke bumi Pahang samada dijemput datang atau meneroka secara tanah haram. Pahang negeri pemimpin menyelesaikan masalah bila situasi kritikal baik dari zaman Tun Razak hinggalah ke DS Najib. Ini lah pemimpin Pahang menyelesaikan masalah politik negara.

Jerantut hanya minta harapan Jerantut direalisasikan. Adakah Pahang tidak mendengar? Adakah Pahang tidak ada kuasa? Dimana kedaulatan Pahang? Adakah hilang begitu saja? Di mana semangat pembesar-pembesar Pahang?

Tunjukkan kedaulatan dan kuasa itu, WZWH mahu melihat biarpun barang sekali tapi cukup menjayakan harapan rakyat Jerantut. Kalau tidak itu hanyalah legenda yang selalu dipetuturkan kepada WZWH yang dialami orang yang terdahulu.

7 comments:

Anonymous said...

Salam tuan WZWH & Sema2...,

Pemimpin Harapan Rakyat Jerantut

Bolehkah Rekod Wakil Rakyat Jerantut Dipecahkan?

Banyak lagi yang wook terlepas pandang mengenai matametik politik Jerantut bermula tahun 1988 hingga 1995. Ini ilmu hisap mudah jer.

Semua menjalankan kerja2 kepartian memerlukan duit. Takdak duit mereka tonggeng pungong kepada parti terutamanya UMNO yanag hanya kepada mereka yang ada duit melalui jawatan yang disandang. Contoh; jika tak percaya tunggu 5 Jun 11 nanti, lihat penyata kira2 berakhir DIS 2010, wang masuk 9,807.86 wang keluar 9,807.86. AJK atau perwakilan siapa bergelar anak jantan atau wirawati yang sanggup mintak segala invois, perbelanjaan, kertas kerja buku log, audit dalaman dan luar yang telus buktikan kebenaran. Siasat pulak siapa yang ada lima buah kereta berharga setiap sebuah melebehi RM100,000/= walaupun dalam Umno setahun jagung. Tanyakan juga apakah peruntukan diantara RM600,000/= - RM1juta/= setiap parlimen BN/Umno kemanakah wang tersebut dicurahkan setiap tahun?.... Untuk memulakan kempen pemulihan politik Jerantut, menjelang mesyuarat perwakilan dicadangkan dua buah buku dipintu masuk dewan satu buku kebaikan dan satu kelemahan kepimpinan.

Pang5 Banir, boleh dedahkan lagi lujuran tersebut bila tiba waktu kebenaran ketelusan...

tok4 muda said...

nak kan mizi pulok jadi calon sebab dia ada tokoh untuk kita ketengahkan dalam umno bahagian jerantut,mizi ada lah anak didikan dato wan bakar

akak kiah said...

SOKONG dengan pandangan tok4 muda itu,mizi patut kita ke tengah kan untuk di cadang kan sebagai pemimpin kerana dia pun sekarang pun sudah pandai berpolitik dengan ada nye sokongan dari ju mansor,orang kuat dato sukri,man yasin,dato haji rusdi.bertambah hebat la dia kalau dapat didikkan dari dato wan bakar.

Anonymous said...

mizi ni ada komplot dgn wan amizan merompak harta rakyat kat jerantut tu. aku pernah tgk di a berjumpa wan amizan kat johor. wan amizan dgn mizi sama je.perompak

bRAVEhEART said...

malangnya jerantut kita dan malang juga umno kita...

Anonymous said...

Entalah lahh kite tegok dan lihat...Jikalau kite agak xberkenan yg sediada cari lahh calun2 yang sesuai utk di ketengahkan...tukarkan yg sediada dari A-Z....ada berani kerr,,jgan dok ckap sajer...uatlah sesuatu.....kalau anda berani.

Anonymous said...

nak mizi jd calun..mizi ada pengaruh.pm kenal dia