Sunday, July 1, 2012

Uncleseekers Cukuplah Membalun Sultan Johor Dan Kerabatnya!

uncleseekers

Blogger Uncleseekers @ Syed Abdullah Hussein Al-Attas suka membalun Sultan Johor dan Kerabatnya.

Terdapat 58 posting mengandungi artikel dalam blognya yang dikatakan berunsur provokasi, hasutan dan mengaibkan Sultan Johor.

Sudah-sudahlah. Cukuplah tiada kebaikan untuk Uncleseekers mengaibkan Sultan Johor dan kerabatnya.

WZWH akui Uncleseekers seorang blogger yang hebat. Terutama cerita paranormal.

Lebih-lebih lagi cerita sensasi mantan Permaisuri Agong.

58 posting mengaibkan Sultan Johor dan kerabatnya pada pandangan WZWH adalah lebih banyak buruk dari baik dari segi jangka panjang bagi kepentingan rakyat Johor.

Walaupun setakat ini tiada bloggers nasional mahu pun dari Johor menyanggah Uncleseeker berkenaan isu ini namun adalah menjadi tanggungjawab WZWH menegur Uncleseekers supaya berhentilah dari meneruskan posting yang sebegini.

Walaupun WZWH adalah rakyat Negeri Pahang Darul Makmur tapi bila Uncleseekers 'menyerang' Royal House Of Johor itu WZWH anggap sama juga menyerang Royal House of Pahang.

WZWH harap Uncleseekers lebih banyak belajar Sejarah dan Budaya Melayu.

Harap Uncleseekers lebih banyak belajar etika keluarga Syed Al-Attas dengan lebih mendalam.

15 comments:

Quiet Despair said...

Oh Uncle Seekers hidup lagi ya? Tak tahu pulak dia orang Pahang. Ingatkan Al-Attas family are Johoreans.
Ingatkan dia dah berkubur dengan berkuburnya cerita romantiknya dengan Che Puan Aishah.
Apake halnya dia terlalu obsessed dengan royalties.
Baiklah catch ghosts and exorcised the ghosts from haunted houses.
Kita banyak hantu seperti Anu-war dan Altantuya dan Teoh Beng Huat umpamanya.
Baik concentrate untuk lesapkan mereka dari scenario politik negara kita.

Anonymous said...

Harry Lee.
Silap orang melayu juga, memelayu kan bangsa arab. "syed" ni asal usul dari arab, degan memakai baju melayu dan songkok serta menutur bahasa melayu, terus dicop melayu. Kalau mcm tu negro nanti boleh claim, malaysia ni hak milik dia juga. Apa komen wan zamzuri?

Anonymous said...

kita harus menerima hakikat sultan yang ada hari tidak mahu menjaga kedaulatan mereka sendiri cuma kita rakyad je yang dok terhegeh2 nak jaga daulat sultan.nama je payung agama namun perangai langsung tidak menunjukan seorang yang beragama....

Anonymous said...

Cukuplah berpolitik
Kita ke Kuantan pula
Bersukma Dan bersukan

Jerantut hantar berapa orang peserta
Tahun ini
Ada ke tak Ada

Harap pandai berbloged saja
Sampai euro pun tak tengok

Tapi projek semua terkandas

Bertenang, mari ke Kuantan minggu depan
DN, ADNN , TB DAN TRIANG pun
Duduk semeja sekang ni.

Lupakan politik sementara. DN dah tangguh.

PAHANG BOLEH
PAHANG BOLEH
PAHANG BOLEH

Anonymous said...

Jangan lupa raja/ soltsn pon ada syed/arab juga.....
Apa yg silap.....?????
Cakap....cakap.....cakap la bodohhh....!!!

Ghab said...

Masyhaallah !! Ana terpekun dengan 58 'posting' dipaparkan mengandungi maklumat bergambar ( gambar membawa seribu erti ) untuk membalun Yang Amat Mulia Baginda Tuanku Sultan Johor dan kaum kerabat Baginda . Bermakna Ahli Nujum Pak Habib Belalang tidak akan memijak kakinya di bumi Johor . Sebab itu awal2 lagi beliau sudah bermaustatin di pinggiran pelusuk bukit dan telah membina sebuah istana di Janda Baik iaitu dua dekad yang lalu . 

Di dalam sebuah majalah menceritakan ada sebatang anak sungai mengalir dalam kawasan istana Pak Habib . Dikelilingi pula dengan berbagai2  tanaman tradisi dan dihiasi dengan barang-barangan pilihan antik dan purba . Ini lah hati kesenian Pak Habib untuk merapatkan dirinya dengan alam semula jadi . Tak tahu pulak gelaran taman diberi , mungkin Taman Herba Pak Habib atau Taman Larangan Pak Habib .

Difahamkan, sambil Pak Habib menikmati keindahan tamannya  disitulah datangnya ilham2 minda untuk membalun serta memburuk2kan yang Amat Mulia Baginda Tuanku Sultan Johor. Rupa-rupanya, Ana percaya dalam suasana ketenangan yang ingin dinikmati tidak dapat mengawal jiwa pelampau Pak Habib. Mungkin, penghijrahan Pak Habib dari Wadiana Johor Baharu ke wadiana Janda Baik tiada baiknya!!

Dalam buku2 Pak Habib yang boleh dikatakan semuanya berkontroversi dan bersensasi, Pak Habib mulakan mukadimah dari ayat-ayat suci Al Quran. Disegarkan pula dengan isi-isi yang hanya sedap dimulut Pak Habib sahaja , sambil mempaparkan gambar-gambar yang tidak berkaitan dengan isi dan tajuk buku tersebut, berakhir pula dengan ayat-ayat suci Al- Quran dan hadis untuk menonjol keharuman dan kesucian, kononnya itulah minda Pak Habib. Pada Ana, ini sungguh mengelirukan kerana isi buku itu mengandungi provokasi iaitu balun membalun, sindir-menyindir dan kata-mengata. Dalam tulisan Pak Habib tidak melafaskan unsul2 keilmuan saksama yang dapat Ana pelajari. Pada Ana, Pak Habib ialah seorang penulis upahan. Lebih tepat lagi penulis ugutan atau seorang dipanggil " a killer writer " yang berjaya di arena retorik politik Melayu .

Menulis buku ialah periuk nasi Pak Habib. Ana difahamkan, Pak Habib boleh menulis satu-satu buku itu siap dalam masa seminggu. Ini satu kuasa pemikiran penulis yang cemerlang, gemilang, terbilang dan mungkin termalang .

Termalangnya kerana Pak Habib mungkin telah memperkecilkan hati Tuanku Sultan dan kaum kerabat Baginda. Lebih lagi kepada Rakyat Johor yang sayangkan Baginda Tuanku. Dan membawa keterangan balun-membalun yang dipaparkan ke khalayak ramai. Ia adalah suatu perbuatan yang tidak ikhlas, lagi melanggar akidah budaya dan sulratulrahim di antara raykat dan Raja-raja Melayu .

Tidak dinafikan Pak Habib seorang penulis yang berani tetapi berani tidak bertempat. Pada Ana keterangan balun-membalun tiada nilainya, tiada mutu dan kegunaan .

Apa hendak buat, nasi sudah menjadi bubur. It is hard to make an old goat change.

Uncle Joe said...

Gab,

Dengan Kontroversi, penipuan serta fitnah Si Pak Habib Al-Bawah ni contohnya:

1) Dalam Perhimpunan Agung UMNO 2004, Syed Hussein dan lain-lain penulis buku politik telah dihalau keluar.
2) Disaman Musa Hitam Bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia , Tan Sri Musa Hitam menyaman beliau berhubung buku tulisannya yang bertajuk, 'Siapa Lawan Siapa'. Buku ini membuat tuduhan mengenai peranan Musa Hitam dalam Peristiwa Memali. Mahkamah mendapati tuduhan tersebut fitnah dan Syed Hussein diperintah bayar ganti rugi RM1.9 juta.
3) Pada 1 Julai 2010, Mahkamah Rayuan Kuala Lumpur memerintahkan Syed Hussein Al-Attas (68) membayar ganti rugi RM1.65 juta kepada Perbadanan Johor (JCorp) dan presidennya, Tan Sri Muhammad Ali Hashim kerana fitnah. Keputusan itu diberikan oleh Panel hakim Tengku Baharudin Shah Tengku Mahmud, Datuk Suriyadi Halim Omar dan Datuk Azhar Ma'ah yang mengenepikan keputusan Mahkamah Tinggi pada 2001. Beliau juga diperintah membayar kos sebanyak RM5,000.
JCorp, Muhammad Ali dan ahli perniagaan Haris A Hamid telah menyaman Syed Hussein.
4)Saman daripada bekas Raja Permaisuri Agong, Siti Aishah Abdul Rahman pada 22 Disember 2010, bekas Raja Permaisuri Agong, Siti Aishah Abdul Rahman telah menyaman Syed Abdullah Hussein Al-Attas dan bapanya. Syed Abdullah dikenali sebagai 'Uncle Seekers' telah diisytihar muflis dan pernah menerbitkan rancangan Seekers di NTV7. Dengan maklumat tersebut, Si Pak Habib ni tak ada maruah dan perasaan....so, harap orang2 yang berfikiran matang dan berfikiran terbuka tak terpedaya dengan komen2nya yang tidak berasas....

Anonymous said...

Median Jerantut

Ini cerita basi

Anonymous said...

Kesian Jerantut

Ini cerita basi

Kampong man said...

Salam WZWH, Ghab and uncle Joe,

Kadang kadang agak susah kita memikirkan kenapa blogger saperti uncleseeker begini sangat suka membuka aib orang.Tak habis habis begitu.Apa objectif mereka dan apa adakah ia tidak takutkan dosa fitnah ?

Orang saperti ini adalah sangat tidak bermoral.Kalau setakat mencari rezeki cara begini mengharapkan bayaran dari jualan buku atau pampasan dari yang kena fitnah ada baiklah beliau jauhkan.
Yang anehnya cerita sensasi begini sabgat digemari masyarrakat kita orang melayu.Mints kita dijauhkan dari tebsbit denfan fitnah.Ameen.

P/s Maaf lama tidak beri pandangan.Melayan Pirates of Putrajaya atas jemputan QD.Akan kembali lagi ke blog Wan.Selamat menyambut puasa.

Anonymous said...

Wzwh lbh baik awk bncangkan isu jerntut je. Wat Apa nk jaga tepi kain negeri johor.. Kita jaga negeri kita je.. Lpas ni mana tmpat plak nak ambik balak dgn bijih besi?

Anonymous said...

Salam semua,

Jangan hairan, Pak Habib baru sampai drp Yaman.Aku rasa pada akhir kurun yang ke 18,sebab itulah dia tak tahu
adad Melayu.DiJohor Syed tidak dikira Melayu.Tak bolehpun dikurnia
Tanah Rezab Melayu.

Perangai diapun suka kejar hantu dan
buat cerita2 gosip.Bila gosip selalunya banyak bohong dan fitnah.Biasalah hantu Iblis suka
menghasut..... Lihat di Yamam apa
sedang berlaku mandi darah bib...
Bagitu juga apa yang berlaku dinegara negara sekarang.........
pesta mandi darah.....Akupun rasa
meluat juga dengan perangai dia
orang ni.....mengaku keturunan
Rasullah.....buat malu saja....
Tapi berperangan Abdullah bin Saba' .........pigilah....

Tuan tuan jangan toyong,dalam KURAN
ada sebut,,,Bangsa Arab sangat kupur dan munafik...tak caya?
semaklak ya....

Gasing Toyong, tk.

berumba said...

tiada rakyat tiada raja

Anonymous said...

TQ uncle krn sudah membuka minda masyarakat johor.percaya atau tidak,itu terpulang.

Anonymous said...

hot, hot, hot..............
http://www.beidouweb.net/?fromuid=kikilala126

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024