Nuffnang Ads

Pages

Tuesday, December 25, 2012

ADUN Tahan Dan Rombongan Berlepas Umrah Atas Undangan Raja Arab Saudi



















Petang tadi WZWH meluangkan masa di KLIA menghantar ADUN Tahan dan rombongan seramai 20 orang berlepas umrah.

Ini adalah atas visa undangan Raja Arab Saudi kerana musim sekarang umrah tidak dibenarkan sama sekali kecuali dengan kebenaran Raja Arab Saudi.

ADUN Tahan setelah berpolitik selama setahun mahu membersihkan jiwa dan imannya dengan mengunjungi Baitullah di Mekah dan Madinah.

Itulah aktiviti ADUN Tahan selama 10 tahun yang lalu. Boleh beliau berdoa di depan Kaabah dan Raudah minta kesejahteraan kepada pemimpin negara DS Najib, MB Pahang, Tuanku Sultan dan Rakyat DUN Tahan dan Jerantut terutamanya.





















Bertuahlah 20 orang yang dipilih menyertai rombomgan umrah. Kalau boleh ADUN Tahan mahu bawa semua orang DUN Tahan tetapi atas kekangan yang ada bergilirlah ikut giliran. Termasuk beberapa staf pejabat ADUN Tahan turut dibawa.




















Guru Besar SR Pedah Wan Hamidon bin Wan Ahmad dan isteri dipilih kerana SR Pedah adalah sekolah rendah terbaik di DUN Tahan menghasilkan paling ramai murid cemerlang UPSR 5A. Ini memberi galakan dan motivasi kepada semua Guru Besar dalam DUN Tahan untuk bersaing.



ADUN Tahan bersama Datin dalam flight Saudi Airline Menuju ke Mekah.

27 comments:

Anonymous said...

WZWH,

hebat...hebat Adun Tahan ni, Raja arab Saudi boleh jemput dia buat umrah. Setahu aku, Gabnor Melaka atau Pulau Pinang pun tak pernah dapatpun jemputan seperti ni.

Agaknya, jawatan Adun Tahan ni ni setaraf dengan jawatan Perdana Menteri Malaysia la kot? Kalau dia jadi ahli Parlimen Jerantut selepas PRU 13 ni,tak tahulah.... tentu dia akan dapat jemputan dari Queen Elizabeth untuk menginap kat Istana Buckingham selama sebulan.

Obama pun dah tentu akan menjemput beliau melawat White House.

Anonymous said...

Anon 11:19,
Insyallah Adun Tahan akan jadi ahli parlimen Jerantut kalau dilihat dari persiapan, persediaan dan gayanya. Itu doa semua orang Jerantut.

Anonymous said...

Kah Kah kah Kah, kah kah kah kah

Anonymous said...

Sepatutnya sbg wakil rakyat yg bertanggung jawab biar aje 20org yg bertuah tu pergi menunaikan umrah dgn ejen aje. Skrg ni kan musim musibah jadi tugas sbg wakil rakyat mesti bersama rakyat.........Tepuk dada tanya selera. ........

Anonymous said...

PRU 13 nnti semua rakyat malaysia nak gulingkan umno bn ni pada pru 13 nnti ..cukup2 la perintah malaysia ni hampir 60 tahun ..rakyat mahu pemimpin bertukar parti pula ...org sekarang dah tahu selok belok apa yg wakil rakyat ni buat ,mereka nak kaya sampai habis harta rakyat dikebas,ada wakil rakyat baru sepenggal jadi wakil rakyat tp harta dah bertimbun2..sama je wakil rakyat bn ni,semua nak harta benda rakyat dan negara ..sekian wasalam.

Kutukan Dewata said...

dengki lah tu!!!di tambah lagi dengan umpatan.sepatutnya doakanlah orang yang buat ibadat umrah.

orang buat ibadat kau tohmah dengan tohmahan yang berbentuk fitnah.orang buat maksiat liwat,khalwat itu yang kau puja-puja.

kau undi ajelah pakatan rakyat.ada aku kisah?ini bising2 merapu tak tentu arah!

Anonymous said...

WZWH,

Alham dhullilah syukor semoga Wan Amizan sampai hajat nya menyucikan jiwa. Dosa dan salah kepaa ALLAH, wan amizan boleh minta ampun dan bertaubat tapi dosa kepada manusia bagaimana nak minta ampun????, beribu kali lah pergi umrah adakah dosa kepada manusia yang wan amizan saja yang tahu, macam mana ye ????.

Anonymous said...

Biasalah orang PR punyai hati yang sentiasa tidak tenang dan senang.Mereka berbekalkan korupsi dan kroni merwka fikir mahu memerintah negara konon.Lihat lah PR janji yang tidak ditepati, Pakatan yang amat rapuh, tidak ada kesusuaian dalam pakatan.

Mereka tidak layak diberi kuasa dengan calon PM yang rendah moral dan DaP yang jelas racis dan anti melayu.Mereka ada hati mahu memerintah sedangkan mereka sendiri kucar kacir.

Membuat ibadat pun dipolitikkan.Poodah PR.Tak ada rupa kamu akan menang di negeri ku Pahang dan apatah lagi negara Malaysia.PR yang banyak di ragui.

Orang Lipis

Anonymous said...

Atas dasar lama saja bolehkah dibuah sebuah barisan yang sederhana dan penuh kedamaian.
Yang orang UMNO kena buang ialah yang rasuah tu. Akhirnya UMNO tinggal yang bagus-bagus dan baik-baik saja. Hilang modal lah Fuckatan tu. Ini balik-balik kata orang rasuah dan kroni je? Habis yang Malaysia terbina selama ini pembangkang punya keja ke?
Orang Melayu semua kena fikir bebetul.

Anonymous said...

Habis la pas kali ni.raja sodi akan turun bantu wan mizea weh.

Kalo deme nok tau, lepas musim haji sebelum dibuka visa umrah, kerajaan arab sodi bagi visa ziarah.sape2 pun blh pegi weeh

WZWH hok ceredik pun kna kencing di wan mizea.
mintak jauh lah kita pengundi semua dari di......... oleh BN kali ni.

Tipu hidup2.

Hidup Melayu hidup UMNO

Anonymous said...

Lar matnyer weh. Sapa kata kena tipu pulak. Yang tak kena tipunyer begini. Kas nok bercakap siketlar. Kas dok dengar kuliah sesekali sekala ust yang tak suka nok kias2 pasai pulitik nih. Ust tu kater, Allah suka sanget kepada hambanya berbuat kebaikan dan kebajikan. Allah suka melihat hati seseorang yang iklas keranaNya. Tapi Allah tidak akan melihat perbuatan atau seseorang itu yang hatinya tidak ikhlas, kecuali Allah memerintahkan bala tenteranya untuk memerhati gerak geri perbuatan hanya kepada tuhanya. Wallahualam Bisawob...

Anonymous said...

kepada wan amizan,

kau buatlah apa yang kau fikir allah suka.buatlah ibadah dan ajaklah orang lain sama.untuk bawak semua mustahil.jadi bawaklah setakat yang termampu.

pedulikan umpat keji dan fitnah manusia.manusia ni selagi ada mulut dia akan bercakap.

pedulikan kata-kata orang.dia orang pun belum tentu lagi syurga ke neraka.tapi daripada gaya cakapnya seolah-olah dia orang dah komfiden ahli syurga.

biarlah dia orang syok sendiri.

Anonymous said...

Senang cerita kalau wan mizan
btanding lg dun tahan atau parlimen.kte bg undi lawan dia pkr atau pas,silap2 hari bulan menang jge wan mizan,jawapannye tanah di jerantut sapan jd harta dia n kroni2nye,dia cmfrm x btanding dah..calon dun tahan yg baru wan halim b wan omar daripada kelab warisan anak tembeling kawat.tp aku rasa
kalah jge kalau dia btanding pun,..

Anonymous said...

Puak PR ni banyak yg bertugas dibhgian rekod dan kemasukan neraka. Ada juga yg betugas kat pintu neraka. So diorg dah tau sapa yg akan masuk neraka. Dan sesedap mulut mendabik dada si A n si B masuk neraka.

Anonymous said...

Kte kata ape pun kepada pakatan rakyat elok ke,x elok ke,pru 13 ni rasanye putrajya dia punye,aku x nampak jalan mana bn bleh menang,tok najib n kuncu2nye rata mlysia raund tp rakyat x pakai jge,masih ramai jge yg membangkang,gini la aku rasa mana menteri yg kaya raya brambus la dari malaysia untuk selamatkan
diri,kalau tngu lg jawapanye anuar brahim bg dia berehat dlm penjara sampai masuk kubur,itu kata se org profesor wasalam..

Anonymous said...

Aku stuju ckp anon 11.01 td,sbab org skrg dh muak dgn umno bn ni dah lama merintah smpai dah nyanyok,org nyanyok tak ada siapa yang nak ikut,umno jrtut contohnye,siapa yang handal sngt,ape ke tak bntah tanah melayu habis nye bantai d dtok lim ah chap,mana umno jrtut bantah la bodoh..ckp je beso bulu pelir pun x nampak..poraah la lu,org melayu bodoh je yg sokong umno ni

Anonymous said...

Awk ni mcm orang pulitik jge gyanye anon d atas,aku angkt tabik spring kat awak tq

Anonymous said...

Memang perangai puak puak UMNO ini,bila kena scandal,cepat cepat pergi Umrah kat Mekah.tak caya bila kes lembu ,Kak Ijat pergi umrah,bila scandal AP,kak Fidah pun sama,Mat tyson kes wang tunai kat Australia pun sama.Toyo pun sama.
Alahai rupanya,pergi Umrah boleh di"Bersihkan"kat Mekah.Balik nanti jadi malaikat yang alim.

Anonymous said...

umrah ke ziarah.
cer wzwh citer betul2..
visa tak keluar lagi untuk umrah daa

sang sapurba said...

baguslah gi umrah.gi baitullah dan madinah mohon ampun di masjid pilihan allah.

itu bermakna org umno beriman.

orang pakatan buat maksiat tak gi umrah.tapi letakkan kesalahan kepada umno.

meliwat tuduh umno buat konspirasi.berkhalwat tuduh konspirasi umno.

nampak sangat orang pakatan ni maksum.

orang pakatan tak pa buat maksiat sebab jumpa aje nik aziz gerenti hapus dosa dan syurga dah tentu dalam tangan.

Anonymous said...

sang sapurba :- cakap mcm org tak blajo iqra' masa sekolah rendah dulu..he3333...

sang sapurba said...

aku dulu sekolah pondok kat pasir tumbuh.tak lah jahil sangat.

perangai orang pas ni bila tak ada idea nak berhujah kerana memang buat salah dia orang mulalah guna mulut melabel,mengutuk,dan menghina orang.dia orang tak pandai mengguna otak sebab tu hanya guna otak kat mulut di celah tahi gigi.

Anonymous said...

Akum kepada Datuk Wan Mizan yang saya hormati diatas tanggung jawap yg disandang,,
Jauh beza dari waktu Pas gila kuasa..Cuma yg buat Datuk dan BN berpecah belah akan datang ialah AJKKK,Kerana kebanyakan lebih pada adik beradik ,sedara mara jika ada apa2 peruntukan,bantuan,walau pun bantuan dtg dri AJkkk sendiri,kepada yang memerlukan apa pun x dpt,byk alasan yang diberikan terlepas pandanglah,bukan mereka yg pilih utk terima bantuanlah,cuba semak mesti sedara mereka punya,kalau saya ni sabar je,,
Datok tegurlah demi kebaikan Datok dan BN
Terima kasih

Anonymous said...

Kepada wan zamzuri klau nak tau cita sebenar tanya la ustazah fatimah 0166343933 yg uruskan pakej dato tu apa jadi di sebaliknya

Anonymous said...

Salam...
Dgr cite pg umrah pun masih berhutang dgn syarikat travel agency.
Btl ke?
Dgr laa ckp hajah fatimah tu.
Kaki penipu sana sini.
Patutlah x pernah senang.
Mcm mane nk tanggung dosa utk 20 org jemaah yg pg ke sana tu.
Tanpa berbayar.
Mcm tu ke nama kene jemput.
Gaya saja A.
Tp habuk pun xde

Anonymous said...

Dgn th travel anak syarikat tabung haji masih belum lg jelaskan hutang umrah

Anonymous said...

DATO MASIH LAGI BERHUTANG DGN TRAVEL YG URUSKAN DIA PERGI UMRAH