Thursday, December 13, 2012

Kenapa Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias Tidak Bertanding Jawatankuasa Tertinggi Pusat DAP?

Jawatankuasa Tertinggi Pusat DAP perlu orang macam Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias tapi tidak mendapat satu pencalonan pun dari 730 cawangan DAP seluruh negara.

Kongres Kebangsaan DAP ke-16 di Pulau Pinang hujung minggu ini akan menyaksikan 68 calon bersaing untuk merebut 20 jawatan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC).

DAP mempunyai kira-kira 150,000 anggota dari 730 cawangan. Sejumlah 2,576 perwakilan akan menghadiri kongres dua hari itu.

Menarik kempen “Seratus Hari ke Putrajaya” itu tema kongres DAP kali ini.

Dari 68 calon itu ahli Melayu DAP yang bertanding ialah:

  • Naib Pengerusi DAP Johor Ahmad Ton 
  • Senator Ariffin S M Omar 
  • Timbalan Pengerusi DAP Pahang Tengku Zulpuri Shah Raja Puji 
  • Anggota Jawatankuasa DAP Pulau Pinang Zulkifli Mohd Noor 
  • Roseli Abdul Ghani yang akan diletakkan sebagai calon di Negeri Sembilan pada PRU 13 
  • Pengerusi DAP Cawangan Desa Manjung Solaiman Op Syed Ibrahim 
  • Harun Ahmad 

Agak menghairankan kenapa Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias tidak bertanding jawatan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC).

Kalau dilihat dari aktiviti parti memang layak Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias bertanding CEC kerana mereka berdua tersangat aktif mempromosi DAP di kalangan orang Melayu.

Kedua mereka adalah blogger hebat Pakatan Rakyat yang suka menulis posting menghentam UMNO, BN dan DS Najib.

Hari-hari DS Najib kena belasah.

Sakmongkol AK47 pula rajin berceramah samada atas tiket DAP atau Pakatan Rakyat ke seluruh pelusuk negara sampai Sabah dan Sarawak dengan penuh komitmen.

WZWH merasakan sepatutnya cawangan DAP memcalonkan Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias bertanding CEC.

Lagi pun dalam Perlembagaan DAP hanya memerlukan dua pencalonan dari dua cawangan sahaja. Masakan tidak ada lansung dua cawangan dari 730 cawangan mencalonkan Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias?

Maka DAP Pahang hanya bergantung kepada Tengku Zulpuri Shah. Mungkin kerana Sakmongkol AK47 tidak ada darah bangsawan menyebabkan beliau diketepikan oleh 730 cawangan DAP seluruh negara!

Puas sudah Sakmongkol AK47 menyalak membantai UMNO, BN dan DS Najib tapi mungkin salakan beliau tidak cukup kuat bagi membolehkan layak bertanding CEC.

Atau betul kata orang Pekan, Sakmongkol AK47 sebenarnya seorang yang penakut tidak berani beradu di gelanggang DAP sendiri.

Atau DAP hanya mahu mempergunakan Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias sahaja bagi menembak UMNO tapi tempat tidak diberi.

Kenapa Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias tidak mahu bertanding jawatankuasa tertinggi pusat DAP? Itu kena tunggu jawapan Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias dalam blog masing-masing!

17 comments:

Anonymous said...

WZWH,

Jawapan kepada soalan sdra = Mengapa Wan Zurik tak bertanding jawatan Presiden UMNO?Kalau tidak pun mengapa tak bertanding jawatan Naib Presiden UMNO?

Tak cerdik punya soklan...hahaha

Anonymous said...

ENtah dapat kerusi untuk bertanding atau tidak? Depa berdua hanya diperguna DAP.

Kerja lebih kuat dari ahli asal DAP pasal nak dapat perhatian cina. Eh tak malu ...

Anonymous said...

Anon 11:40

Kalau depa kekal dalam UMNO boleh dapat ke kerusi untuk bertanding?

Aspan dah hampir 45 tahun dalam UMNO tau. Hang berapa tahun dalam UMNO nak komen tentang dia?

Anonymous said...

45 tahun dalam umno tspi tsk pernsh menang bertanding ertinya tak bagus.Lagi pun dia dari S46 yang telah lingkup.

Anonymous said...

MP Jerantut pun bekas S-46

Kagum dengan Tengku Zulpuri Shah yg benar2 kerabat raja tapi masih utuh berjuang untuk hak rakyat seperti ayahandanya...beliau boleh lebih 'mewah' dengan umno...ini baru contoh keturunan raja yg membela nasib rakyat....tapi aku tak pernah dengar dia bermegah dgn keturunan beliau..
Tak seperti 'sorang' pencacai tu...asyik mencerita pasal keturunan.Mcmla dibesarkan dlm istana...sedangkan pintu pagar pun tak pernah sentuh...

Anonymous said...

Kentut aku bau durian sebab banyak makan durian...sebaliknya,
Wan bila kentut bau macam kasturi walaupun dah melantak 2 bakul durian 'kucing tidur'. Hebat betul Wan ini. Aku cadangkan Wan bertanding Ketua Pemuda UMNO pada 2013 nanti. Pasti menang kerana kehebatannya sebagaimana ditunjukkan dalam Blog WZWH. He3X

Maaf yer adik Wan...pagi2 ni nak gurau...kasi happy sebab Harimau dah takde bertaring. Tuangku Presiden dan Tengku Timbalan Presiden kena timbang untuk letak jawatan. 'Dah lama dah'...ambil kate2 Pak Mahathir.

Anonymous said...

Tidak ada gunanya berpuluh tahun dalam UMNO tapi menikam UMNO dari belakang kerana tidak terpilih dan kechewa .Apa masih mahu menegakkan S46 yang sudah mati perjuangan mereka sedangkan ahli ahli lain telah kembali ke pangkuan UMNO termasok Ku Li, Musa Hitam dan banyak lagi kerana sayangkan UMNO parti Melayu yang memperjuangkan Melayu dan Islam.

Apa yang PKR ada ?Apa yang PAS ada? Apa yang melayu dalam DAP bangsat ini boleh lakukan untuk Melayu. Perjuangan untuk apa.Buat kata Sakmongkol UMNO haramjadah !! Itulah tahap kebencian beliau pada UMNO parti yang beliau pelupuri.Aps masih tidak faham kensps DAP ?

Cucu Mat Kilau.

Anonymous said...

DAP adalah parti Cina dan Cina DAP adalah jenis 'jahat'. Cina PKR juga jenis Cina 'jahat'...Cina yg baik cuma Cina MCA.

Kerana Cina DAP jahat maka Melayu tak boleh masuk parti Cina. Bimbang dia jahat macam Cina juga. Malah mungkin akan jadi lebih teruk bertukar jadi Cina kapir. Hoii! Dato' Arif dan Datok Aspan, memandangkan kamu dah masuk DAP maka kamu pasti jahat dan aqidah kamu pasti dah songsang!

Lihat betapa jahatnya Cina ni sehingga sanggup menghina Melayu.

“Tian Chua Menghina Melayu”.

Sedih bila aku mendapat berita yg budak cina Tian Chua tuh, ahli parlimen Batu yang jugak salah sorang pencacai Pakatan Rakyat pi melawat Datuk Yahya Sulong kat rumah sewa dia...


Malah lebih menghinakan lagi bilamana Tian Chua secara bongkaknya gunakan duit poket dia sendiri bagi membayaq tunggakan sewa rumah Datuk Yahya Sulong ngan isteri dia Datin Alisah Ali... Hangpa cuba bayangkan, cina neh keluaqkan duit poket sendiri dengan merendah-rendahkan bangsa melayu yang bergelar Datuk...? Hangpa tak terasa dihina ka...? Woii, gelaran Datuk tu bukan jumpak tepi longkang tau, Sultan payung agama yang bagi tuh...

Yang aku bengkak sangat tuh, Tian Chua ni macam sengaja bagi parti ketuanan melayu naik hangin tau... Tian Chua macam sengaja perli kaum melayu yang berjuta-juta orang berpayung dibawah Perkasa dan Perkida neh... Hang nak kena halau keluaq Malaysia ka weii, kurang ajaq punya cina...

Mat Periba

Anonymous said...

Mat Priba,

Bila masa ada Aspan dapat Datok ? Hang biak betui !. Bila sekali fikiak hang mungkn betui jugak kalau datok kerana sudah ada cucu hang kot.

Walaubagaimana pun cina DAP ni memang pun suka tolong melayu kerana orang melayu ni bodoh dan malas mudah di sogokkan dengan duit kan ? Pasal duit kita boleh bertukar parti tau.Tak percaya tanya Sakmongkol.Perjuangan haramjadah !!

Anonymous said...

Mat Periba?....lain macam je bunyi tulisan dan gaya penulisan!

Jangan jadi bacul la....nak menyamar jadi Mat Periba. Inilah perangai satu puak tu...bacul habis sampai kena menyamar untuk menunjukkan kebodohan

Anonymous said...

Kalau mereka bertanding apa pulok awaok kata?

Anonymous said...

Cis.... Siang malam kutuk pemerintah & ampu majikan baru still tak dapat perhatian? Lagi bodoh klu dibandingkan dgn anwar ibrahim.. At least anwar cantas prg lain dpt jugak jd tpm dgn masa yg singkat...

Anonymous said...

Sapa kata si Tian Chua pi bayaq sewa Dato' Yahya Sulong?? Zed Zaidi dah settledkan la duit sewa tu..

Anonymous said...

Anon 9:58AM,

Mat Periba merupakan sahabat Cina baik. Tak berdosa pun berkawan cina jenis ini. Cina jenis inilah yg menjadikan kg Periba sebagai sebuah kampung tradisi yg berwajah baru. Mana tidaknya, mereka diberi peluang menanam sayur dan pisang dan dalam masa yg sama tuan tanah boleh mengusahakan tanaman getah/sawit dgn baik. Ini dia konsep 'profit sharing'..atau tahaluf muamalat. Org Periba dah agak senang sekarang...

Harapkan UMNO, mereka sanggup memberi tanah seluas 566 ekar tapak lapangan terbang Temin utk dijadikan ladang sawit kepada Wan Goh. Orang Periba termasuk Wan Ali (ayahnda kpd Wan Amran kerabat Wan Zurik) yg mula2 membuka tanah di kg Temin selain menjadi peneroka asal tanah tapak lapangan terbang tsb dianggap penceroboh dan terpaksa berputih mata. Yg dapat cuma tanah 1/2 ekar untuk tapak rumah...nak makan menda weh??? Orang periba pada masa tu terpaksa bekerja di kilag papan lapis dgn gaji RM2.95 sehari dan diestate Sg Mai sebagai boroh buat parit (RM10/rantai)....

Awok anon cakap bior berlapik sikit. Lain kali mari kat Periba Mat nak beri makan sambal biji getah..sedap tau!

Anonymous said...

Apa pulak hairan.Kalau Mat priba yang tuls dua lah yang tulus walau pun bunti sumbang.Kalau tidak pasti Mat Periba mengamok membantah.Tak gitu Mat Periba?.

Anonymous said...

Deklarasi Mat Periba pada December 14, 2012 8:06 AM

DAP adalah parti Cina dan Cina DAP adalah jenis BAIK. Cina PKR juga jenis Cina BAIK....Cina yg Jahat cuma Cina MCA.

Kerana Cina DAP BAIK maka Melayu boleh masuk pati Cina. Dia akan BAIK macam Cina juga. Mungkin akan jadi lebih BAIK. Shabas Dato' Arif dan Aspan, memandangkan kamu dah masuk DAP maka kamu pasti BAIK dan bukan kapir dan aqidah kamu pasti benar dan tidak songsang.

Kampong man said...

Salam ,

Nanti KM akan beri pandangan tentang satu soalan dari Zorro di blog Pirates of Putrajaya.KM , tahukah anda Sakmongkol akan di calonkan di Raub ? beliau bertanya.Will revert later.Thank you.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024