Nuffnang Ads

Pages

Friday, November 22, 2013

Lau Lee ADUN Damak Mahu Kerajaan Luluskan Segera Peruntukan Masjid Baru Ulu Cheka



















Persidangan Dewan Undangan Negeri Pahang, YB Dato' Lau Lee ADUN Damak memberi ucapan membahas Bajet 2014 Pahang.

WZWH mahu highlight dalam ucapan membahas Bajet 2014 Pahang, ADUN Damak ada meminta kerajaan meluluskan dengan segera peruntukan Masjid Baru Kg Ulu Cheka.

Dato' Lau Lee menyatakan peruntukan itu telah dicadang dalam RMK ke 9 namun sehingga kini tiada tindakan susulan.

Beliau menambah bahawa Pusat Daerah Mengundi (PDM)  Ulu Cheka yang mempunyai 7 kampung besar. Penduduk Mukim Ulu Cheka hampir 7319 orang adalah penyumbang besar kemenangan calon BN-MCA Damak. Terdapat 6233 orang Melayu dan Bumiputera di Ulu Cheka.


Sewajarnya kerajaan menimbang cadangan membina masjid baru Ulu Cheka kerana jika tidak sokongan pengundi di PDM Ulu Cheka yang majoriti menyokong BN membuatkan Dato' Lau Lee menang 5 penggal PRU.

Kos awal projek masjid baru ini ialah RM1.5 juta dengan kos yang meningkat maka projek ini boleh bernilai RM1.8 juta.

Foto ihsan dari Blog AUC

Masjid Kampung Ulu Cheka yang digunakan sekarang perlu dibuat baru memandangkan pertambahan penduduk yang semakin ramai. Masjid ini diasaskan oleh Pawang Nong seorang tokoh terkenal masyarakat tempatan.

WZWH berharap Tn Hj Nazlan Idris ahli parlimen Jerantut perlu mengambil tindakan susulan bagi mendapatkan kelulusan peruntukan  membina masjid baru Kampung Ulu Cheka.

8 comments:

Anonymous said...

bui pembangke mudo baso sene kiro, undi kor cino cakap tak supo bikin wat apo. Prujik sejid baso diolawe, lambat lulus nok bahae takut perot kor bucet.

Anonymous said...

Gomo klate gomo

Anonymous said...

fuck kelantan.. pulanglah ke tempat asalmu.. fuhhhhh

Anonymous said...

anok pahe meme come bahaso ngaji demo patot demo kno tipo sokmo.

Anonymous said...

masih ada lagi pahang bangsat yg kuat perkauman sbb tu kampung tradisional yg tak de bangsa lain masih mundur macam kg sakai teruskanlah sifat perkauman tu mampus pahang

Anonymous said...

teruskanlah sifat perkauman tu mampus pahang - itu kenyataan, pahang jadi obsolete.

Anonymous said...

Kome orang phg,cukup2la nok jd sifat kenegerian,orang kelatan rodong kita juga,sama pantai timur,biasala mnusia ada juga yang berperangai tak baik,orang phg pun bersepah juga perangai buruk,sama juga dgn orang kelatan,tapi yang byk bodo msih percaya kt kerajaan BN orang negeri akula negeri pahangla,kena tipu sokmo di kerajaan,kome pelik sangat2 orang pahang,dah nmpak dah permainan kerajaan sekarang ni,tetap juga nk bg undi kat BN,sekarang rasala semua benda kerajaan nak naikkan,tak kirala dari segi barang dapor makanan,cukai gst,cukai pintu,blum najib nak naikkan tol lagi,tunggula cikit masa lagi,dia ada 4 thun lagi nak cover semula duit yang byk keluar pru yang lepas,bil elektrik akan naik lagi,org pahang je masih kurang cerdik lagi nk mnyokong BN,wahai org pahang kita di bg akal untuk berfikir,menteri kaya raya kita hnya dibodohkan disebabkan bagi undi kat diaorang je,nilai sendiri negeri selangor bagus mb dia urus negeri sampi duit negeri bertambah tahun ni,nilai sendiri guna akal,buka hati,belum cerita tentang agama lg,wasalam

Anonymous said...

aku respectlah org pahang sorang ni nmpak cerdik la skit tak macam anon fuck kel;antan tu