Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, January 22, 2014

ADUN Tahan Mengambil Keputusan Yang Bijak Demi Menegakkan Hukum Allah Dan Menjauhkan Fitnah


ADUN Tahan selaku Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut bersama ahli parlimen Jerantut yang juga  Ketua UMNO Bahagian Jerantut dan Setiausaha UMNO Bahagian.

Seboleh-bolehnya blog WZWH lebih berminat dengan posting politik pembangunan terutama mengenai Jerantut dan DUN Tahan khasnya. WZWH kalau boleh cuba mengelak hal-hal personal dan peribadi.

Isu hal peribadi ADUN Tahan mengenai urusan perbicaraan hal nikah kahwin beliau telah dibawa dan disebut di Mahkamah Syariah Selangor. Harian Metro, Sinar telah terpampang berita hal beliau. Esok akhbar arus perdana akan menyusul.

Isu peribadi ADUN Tahan telah menjadi buah mulut khasnya di cyberspace Jerantut dibincang di media baru Jerantut sila klik sini.

Oleh kerana isu ini menyentuh integriti dan nama baik ADUN Tahan, WZWH sebagai spokesperson office of DUN Tahan @ jurucakap perlu tampil memberi blog statement.

Oleh kerana hal ini telah dibawa ke Mahkamah Syariah di negeri Selangor dan akan disebut untuk dibicarakan WZWH tidak boleh memberi komen teknikal secara panjang lebar kerana ianya boleh subjudice or contempt of court.

Apa yang WZWH boleh cakap ADUN Tahan mengambil keputusan yang bijak demi menegakkan hukum Allah dan menjauhkan fitnah bila hal peribadi beliau diselesaikan di Mahkamah Syariah. Biarlah para hakim yang arif dan barisan peguam syarie mengadili kes beliau dan bekas isterinya.

ADUN Tahan akan menjelaskan isu ini setelah perbicaraan selesai dan hakim telah membuat keputusan.

Sekian.

WZWH
Spokesperson Pejabat ADUN Tahan

21 comments:

Anonymous said...

YB kas ni silap besar, dia patut pilih ustazah PAS jika ingin berbini banyak sesuai dgn kemampuanya.

Anonymous said...

ustazah pas tidak hingin ke dia
agamanya tiada
rupa lagilah tiada
perangai pula nauzubillah

Anonymous said...

Kalau dah bekas isteri (janda) xyah nak gi mahkamah... buat pengesahan amende nye

Anonymous said...

1. memula kena sediakan dokumen pernikahan (jika ada menikah pun) di siam tu kan
2. mohon bubarkan nikah di selangor (baru) sebab konon atas autoriti sebagai suami sah sejak bila? 2008 kan
3. barulah boleh nak failkan perceraian
4. pompan tuntut harta sepencarian kurang2 benilai 6-7 juta
5. dompok cari bini lain di kalangan puteri umno dan nikah di jerantut. pasti ramai yang tergila-gilakan dompok atas kredibiliti dia sebagai yb

Anonymous said...

Jenis Perempuan jahat

Anonymous said...

Nak menegakkan hukum Allah??...jika yer, alhamdulillah. Namun jika ada keberanian aku mintak YB kesayangan Zurik ini buat usul diDUN agar hulum hudud dikanunkan. Bab nak laksana, kita serah kpd kerajaan persekutuan..mereka ada instrument utk laksanakannya..

no name said...

Ha3 ni bini hok sg retang tu ke,klu yg tu x pelik la,dpt pun aritu sebab digoda oleh pmpuan tu,yb kita pun dok nahan juga nengok,breast pun selambak besarnya,banyak lg kisah pasal pempuan ni,tapi biala Allah maha mngetahui,hanya dato je tau tentang kisahnya sejak mula kenal isterinya ini

Anonymous said...

Tak lme lagi ada prk pulak,yb kita mesti malu dan tak tahan dengan media terpaksa letak jawatan kan,kita doakan bersama dapat mengundi semula dan dapat pilih pemimpin yang kuat agama dan boleh bagi kuliah ke rakyat,dato wan dah kaya biala dia urus bisnes dia,projek hidro tekal tu bp puluh tahun dia dapat kontrak tu,tp jalan ulu tembeling mesti dia buat separuh untuk pancing undi pru14 nanti,tp urang ulu tembeling byk yg bodoh,tau kata dompok blkg je,bila ngundi pilih ke dompok juga,tu pun sebab dapat rm100

Usin Gampang said...

baguslah,buatlah fitnah banyak2.cuma aku kesian kat dato wan,bini dia buat niaya kat dia,dia pulak kena tohmah!usah haraplah harta sepencarian sbb pertamanya peremuan itu sudah nusyuz serta derhaka menduakan suaminya.kedua dato wan tak ada harta pun sbb smua harta yang ada adalah harta syarikat!

Anonymous said...

Kesian apenya,dulu dia aniaya bini tua dia,mulanya perkenalan dato wan dgn budak azma tu masa dia datang mintk sign apa entah kat pejabat dia tapi dato wan dengan control hansemnya mnjadi casanova untuk mengayat azma tu,molek sangat juga azma tu pun gedik bila hormon nya tgh mencanak naik,besala seorang gadis normal rasa ingin dicinta dan mencinta kan,lebih2 lagi keinginan seks membuak2 hingga tidak boleh dibendung lg,masa tu dia jd guru sementara (GSTT) kat smk jerantut,masa tu pun dah byk gosip2 dan cerita2 sumbang tentang hubungan budak azma ni dengan dato wan,tapi taktaula kesahihan cerita ini dimata penyokong dia,tp pada saya tau ceritanya,ape yg dato buat kat isteri tua dia dibalas plk dengan isteri yg ini,tu pun macam2 cerita yg bini muda dia ini hanya untuk ke duit dato wan je ituari,kalau tgk dari segi paras rupa dato wan tak mungkin dia nak dengan dompok ni,mungkin nila tamparan hebat untuk dato wan yang kita sebagai manusia biasa bukan semuanya boleh dibeli dengan duit,cinta kasih sayang,ibu,engku dia semuanya bukan boleh dibeli,mungkin ni allah nak tunjuk ke dato wan supaya diberi hidayah dan pintu hati dibuka untuk mnjadi seorang pemimpin yang betul2 membantu rakyat,saya pun doakan dato bertaubat dan blik ke islam sebenarnya,cukupla kejar ke harta dunia,kita pun bkn boleh hidup sampai ke 1000 tahun,paling2 tinggi pun 70 ke 80 tahun je,tu pun klu allah beri kita kesihatan yg baik.lepas ni dato wan akan insaf dengan perbuatannya selama ni,dia mesti ingat apa yang dia pernah kata ke calon pas iaitu ustaz zakuan dengan keluarkan kata2 menghina,dato sampai cakap ke ustaz tu berapa guni duit awk ada untuk lawan aku ni,begitula ayat dato wan menghina ustaz zakuan,sedih saya mendengarnya,seorang ustaz yg low profile dan lemah lembut sanggup dato menghina seperti itu,ape2 pun kita doakan dato berubah dan bertaubat selepas ini,bantula rakyat serta orang yg susah,usahakan rumah untuk rakyat dan janji2 bn untuk membaiki rumah untuk ibu tunggal serta warga emas,ni tidak jnji hnya tggal janji je,tu pun nak pancing undi dengan tok empat dan jkkk datang ke rumah2 untuk melihat ape yg perlu dibaiki,ingat dato,awk berjanji dengan makcik2 dan nenek2 tua yg mgharap janji dato selama ni,bygkan kalau nenek itu ibu anda,mesti anda akan rasa sedih ditipu selama ini,ape2 pun tolongla rakyat yang betul2 memerlukan,terima kasih.

Anonymous said...

sbgaimana malunye ustaz zakuan setakat dun tahan je yang tahu,tapi malu datok dompok satu dunia yang tahu,nak tutup malu cakap nak jalan hukum allah konon sule je la tu hukum allah jgn ckp je, buat apa jumpa mat lan pasal x jumpa tengku lan,malu x leh nak tutup satu dunia dah tau,budak azma tu bukan bodoh sijil ijazah uiam beb,harta dia bertambun hasil rompakan dompok dia amik apabila dah kaya dia lari la apa tugu lg,lepas ni lg banyak rahsia keluar apabila perbicaraan step by step nanti tunggu je la keluaran akan datang,

Anonymous said...

bersara la datok senang,bini 2 org x leh nak jaga ni kan pulak nak jaga pengundi dun tahan beribu org,kalau x menipu x leh nak jaga..jgn sampai berlaku bini orang isteriku pulak hahaha....biar bersara cepat hahaha..

Anonymous said...

PENYOKONG DATOK KAN RAMAI?TAPI SEMUA MEMBAWA REBAH,AKU SETUJU DENGAN PENDAPAT ANON DI ATAS BERSARA CEPAT LAGI BAGUS

Anonymous said...

Molek kita buat PRK pulak calon bn zurik gon

Anonymous said...

biar zuri lawan cikgu koh sbb kome rindu ke bunga raya kih kih kih

Anonymous said...

Mengapa ku di madu ????????? rintih
Dompok

Anonymous said...

Sehebat-hebat Dompok memungkor dimadukan oleh isteri akhirnya...theeee....hee...heee....

Anonymous said...

Letak jawatan la dato,uruskan rumahtangga dato yang pincang itu,kome kalau boleh nak harapkan prk dan cikgu lan jadi calonnya,baru la gentleman sebagai seorang pemimpin,takut masalah dato ni menjadi kesan terhadap pembangunan dun tahan dan masalah pengundi dun tahan dapat diurus tadbir oleh adun yang bebas dari masalah rumahtangga,sedang dato jadi adun waktu ni pun banyak masalah orang kampung dan pengundi dun tahan masih banyak tidak tertunai lagi,ada tu bantuan yang telah disumbang oleh dato tidak kesampaian disebabkan urus tadbir oleh anak buah dato seperti tok 4 dan juga jkk kampung yang perlahan dan tidak cekap dan prihatin masalah rakyat,bantuan mangsa banjir pun diaorang tak ambik berat melainkan dato turun sekali hulurkan bantuan,saya harapkan dato fikirla masalah dato terlebih dahulu dan bagi orang yang tepat untuk menjadi wakil rakyat di bawah dun tahan ini,kalau ada rezeki dato masih boleh bertanding lagi pada pru14 nanti,berila peluang rakyat dun tahan memilih sekali lagi,walau ape pun saya betul2 mnyokong dato dan bagi semangat untuk dato teruskan hidup,in sya allah.

Anonymous said...

Jerantut macam Peyton Place pula

Anonymous said...

saya anon 22.1.2014 9.06am dgn ini memohon maaf banyak2 kpd sesiapa shj terutama drp dato Wan atas tulusan saya yg berbentuk provokatif . Semoga dato wan bersabar dgn ujian dan jika ada kesilapan yg dato wan lakukkan sebelum ini agar memohon taubat dan semoga Allah SWT dpt mengampuni dosa kita. InshaAllah.

Anonymous said...

Dato bg saya pulak jd calon,tak pun jaafar onn ganti dato