Tuesday, February 26, 2013

Espresi Anak Muda Jerantut Melalui Muzik....



Megat Khairul Nizam, tokoh pengerak muzik anak-anak muda Jerantut duduk di sebelah Dato' Wan Amizan. Dato' Abu Jimi Ketua Pemuda UMNO Pahang duduk ditengah sekali hadir memberi sokongan.

Agak 'touching' juga bila WZWH baca satu komen dari pembaca blog WZWH respon kepada posting sila klik sini.

Anonymous said...

Kami tumpang sama gembira atas kejayaan kanival di Jerantut. Acara battle of the bands gempak bergema hidup diudara.

Ratusan belia muda hadir sama sama menjayakan kanival itu telah disambut bersama dengan penuh keceriaan. Satu kenangan gembira yang tidak boleh dilupakan dan akan membawa ketenangan kepada belia muda ke saat akhir pada hari mengundi nanti.

Persembahan musik dari kumpulan belia muda tempatan sungguh menkagumkan lagi mehiburkan. Sumbangan suara mereka melalui melody digegar dalam aliran rentak yang rancak, disulam pula dengan ketrampilan petikan guitar utama bersama kekukuhan pukulan permain drum yang padat, diiring sesama bunyian gitar bass memberi keteguhan rhythm dalam lagu, mengeratkan lagi keharmonian musik, kesepakatan irama berulangan bagi pendengar dan telah mengegarkan jiwa rakan belia muda di Jerantut.

Yang perlu diambil kira dalam acara sebegini dapat mengumpul dan mengeratkan silaturahirahim antara belia belia muda dalam mengespresikan diri mereka melalui musik.

WZWH suka pada ayat...Satu kenangan gembira yang tidak boleh dilupakan dan akan membawa ketenangan kepada belia muda ke saat akhir pada hari mengundi nanti.

Muzik adalah seni espresi yang indah didengar mengetar jiwa. Jiwa boleh tenang. Tidak sangka juga anak-anak muda Jerantut ramai yang berbakat perlu digilap hingga ke persada nasional.

Satu penganjuran besar-besaran persembahan oleh pemuzik hebat negara bakal diadakan di Jerantut bagi memberi kepuasan dan dimensi baru kepada anak-anak muda Jerantut.

WZWH lihat anak-anak muda Jerantut bawah umur 30 tahun suka kepada genre alternatif, underground dan raggae selain pop dan rock.

Apa-apa pun WZWH ucapkan terimakasih kepada saudara Megat Khairul Nizam dan AJKnya kerana bertungkus lumus menjayakan Program Battle of the Band.

WZWH berharap anak-anak muda Jerantut terutama 'first time voters' berjumlah 9000 orang dalam parlimen Jerantut menyokong usaha-usaha matlamat Karnival Rakyat 1Malaysia Parlimen Jerantut dengan tagline Kas Sayang Jerantut.

24 comments:

Anonymous said...

Benarkah jiwa kan tenang dengaN MUZIK...... Bukan zikrullah ke???

Anonymous said...

Anon 8:05,

Zikrullah itu manisfestasi rythm keagamaan of higher order...menuju sufism...Apa yang saya boleh komen tentang apa penulis blog WZWH cuba paparkan ialah muzik asas of lower order membuat jiwa juga tenang...relax...dan suka...serta patuh...

Kecuali kalau anon minta WZWH cuba buat posting mengenai muzik dan Islam, muzik dan tarian sufism. Saya percaya WZWH boleh mengetengahkan ini semua....tetapi bolehkah semua pembaca blog WZWH memahaminya???

Anonymous said...

Jerantut memang hebat dengan kebodohan tanpa tujuan.Siapa yang akan menanggung semuanya.
Salah dan silap.

Anonymous said...

kata kan tidak utk wan mizan prlimen jrntut...klo wan mizan jdi calon abes la gondol tnh jrntut...org jrntut kne ingt jnji dato najib yg smua calon akn ditapis SPRM dan calon msti BERSIH..wan mizan dah byk wat taik bolt kekyaan sane sni..nk2 tnh di kg drian hjau..org kg sgt mrh pd beliau..klo btl dato najib brprinsip wan mizan tidak akn trpilih sbg calon.......mohon umno jrntut wat sesuatu klo msih sygkn umno.kami SAYANGKN UMNO bkn untk kpntngn pmimpin trtentu..klo waN MIZAN juga brtnding...moh pakat kita boikot,biar bg pas peng..cm dah ktndusan sgt pmimpin umno di jrntut smpai org cm wan mizan diberi brtnding...bodoooooo

Anonymous said...

Bila nak bawa Wing & Search...

Anonymous said...

Muzik, muzik, muzik..., hiburan, hiburan, hiburan!!!... Pemimpin Amanu Jerantut esp tok wakil, mereka telah mempunyai "perisai" lengkap. Apa nak diherankan!!!. Mereka boleh bergelak ketawa sampai cerah tanah. Bila orang lain tidur siang, nasa itulah mereka akan "merompak" dan tak nampak dah perkara lain. Pengisian minda masyarakat khususunya anak2 muda terus terbiar. YAB DSNjTR melaungkan slogan "1Malaysia", tapi pemimpin ini akan sambut "1Target" - pukit. Sedarlah tuan2..., PRU13 wajib pintunya terbuka mengikut sunnah perlembagaan. Pemimpin Amanu masih lagi terkinja2 terhinjut2, terhincut2. Anak muda dibelakang pentas siapa tahu entah mereka berkelakuan "sumbang". Jawapan ini pemimpin wajib bedepan dengan Allah SWT di negeri akhirat kelak. Percaya atau tidak, lawan di dalam kawan telah sekian lama menyediakan "mortar" "launcher" hatta "hand grened", tapi pemimpin Amanu masih syok dengan kegilaan terloncat2 macam "beruk dapat bunga" macam "kerana kena belacan" sebab mereka beranggapan sudah ada perisai, tapi perisai itu sebenarnya amat menyeksakan pengikut2 setelah tuanya rebah. Ingat bomb2 ini akan meletup pada bila2 masa sahaja, di manakah bomb2 tersebut, ayuh pemimpin Amanu "gilah" cari di mana tempat simpanan mereka. Mungkinkah di dalam hutan, di dasar sungai, mungkinkah di celah2 kelompok awam hitam. Ayuh carilah!!!...

Banir..., pesanan ikhlas..

syed iskandar said...

tutuh bontot tak ada balasan allah ke banir?tutuh bini orang dalam koc keretapi tak ada balasan allah ke banir.jenayah akidah oleh nik aziz dan haji hadi tak ada balasan allah ke banir???

anon 8.45,

awok tu orang dr shukri,memang tak suka kat wan amizan.awok nak puak awak jd calon parlimen tapi kerja tak buat.apa orang buat awak perlekeh.

awak ada bukti dia bolot tanah kat jerantut awak bawaklah kat sprm.jangan cakap aje berdegar-degar.repot lah.ramai dah pemimpin umno yang kena penjara kerana salah guna kuasa.jadi bawaklah bukti tersebut agar mereka dihukum.jangan hanya dengar fitnah orang yang tak suka kan dia awak panjang kan fitnah dan mengumpat dia.awak dah dijamin syurga ke anon bodoooo.....

Anonymous said...

Buat salah x buat pun salah apa org pas x buat ke nyanyian ni ...pasal tanah pulak kenapa bila pas memerintah kedah kelantan tak bg tanah pada penduduk nya yg miskin yg belum ada tanah . Akal tak da ke bila bercakap . Tak sekolah ke anon2 semua ni ustaz pas tak ckp ke ( opps lupa plak yg dia org jgk suka sgt sampai kan fitnah pada ahli2 pas yg bodoh ni . Kata nk perjuangkan islam tp isu kalimah ALLAH pun tunduk mengalah ngan karpal singh . Mcm tu awk nk pangkah pas merempat la kita bangsa melayu nanti . Dosa fitnah tu lg besar dr dosa berzina . Ibarat mcm Awk semua berzina ngan mak sendiri .... Terasa tak bila sy tuduh awk buat mcm tu .....diam lbh baik dari bercakap dan mengata org .

Anonymous said...

Anon 1146 utak "sengket", ini sedikt soal politik. Bukan pasal sontot dan menyontot, ini berkaitan dengan fitrah dan lumrah. Hiburan melampau itu yang dimaksudkan. Nabi Muhammad SAW pernah diduga oleh Allah SWT untuk mendengar hiburan, tapi belum sempat mendengar hiburan, tapi Nabi Muhammad SAW telah tertidur sehingga hiburan tamat. Kita kena faham naluri, ini baru sentuh sedikit psal muda mudi kamu dah melenting. Bab politik belum tamat lagi. Jika umur baru setahun jagung, tak faham mengenai isu politik. Arah tuju politik seiring dan beriringan antara dunia dan akhirat. Cuba kita berhibur dengan "ayat suci Al Quran" adakah ramai muda mudi datang "berhibur", rasanya jika tak diberikan minyak kereta dan umpan boleh dikira dengan jari siapa yang hadir berpakain sut melayu dan bersampin. Tok wakil yang merasmikan pentas Al Quran itu pun, akan berkata "saya minta maaf" tak dapat bersama dengan tuan di majlis ini kerana ada "tugas" lain pula...

Banir..., Wallahualam Bisawob...

Anonymous said...

anon 11.16 AM...........
aku bkn org Dr. syukri, dr syukri pun dduk dlm sluar dlm Lim Ah Chap..aku nk muda yg mahukn pmimpin yg bersih...aku sygkn umno..umno adalh prti krmat org melayu..bg calon yg brsih utk tnding prlimen rmai lg calon yg bleh brpeljrn bleh dketghkn antranya...CIKGU LAN,,DATO SARIF SANSUDDIN KAMARAZAMAN BARIA..DATO USTZ MAD JAAFAR...tp bkn wan mizan..btnding sudah lah..jauh lg nk btnding prlimen.klo wan mizan btnding prlimen..memg ank muda boikot beliau..akn byk mnde yg trdedah..mntk najib pndg serius prkara ni..ini bkn zmn tun mahathir spe pling kuat mlobi dia trplih jdi calon..podahhhh...

Anonymous said...

agk malang jrntut klo wan mizan jdi calon prlimen....ktndusan sgt ke pmimpin umno jrntut tu klo dah plih wan mizan jdi calon prlimen..aok jgn ingt aok byk duit aok org bleh dpt kerusi prlimen..jrntut nkkn muka baru..calon yg bersih..bkn kaki PUNGKOOOOR,KAKI PUTAR ALAM....malu lah ckit wan mizan aok dpt btnding jdi adun pun dah kire sribu rhmat xpyh nk tamak smpai btnding prlimen..org yg tamak biasanya akn rugi....

Anonymous said...

InshaAllah, bila kerja ikhlas, konpem ada jalan, wan mizan pasti menang besar kalau bertanding parlimen
Kami anak2 muda Jerantut menyokong penuh kepimpinan Dato Wan Amizan
Hanya dia pemimpin yg boleh bergaul mesra dgn kami sebagai orang muda
Yang lain hampasssssssss
Sbb nak jaga sgt status elit
Elit taik kucing la
puiiiii!!!!!

Anonymous said...

ekekekeke dato sukri? apa dia boleh buat utk org muda? padang bolo pun tak mampu nak usahakan

Anonymous said...

Anon 1:27 apa susah...kalau nok calon cerdik parlimen Jerantut letak WZWH yang ada MBA belajar England lagi baik. Calon paling bersih macam malaikat di Jerantut. Masih clean takda buat taik lagi. Paling cerdik dalam Jerantut hok lain bodo2 belaka dibuatnya...

Anonymous said...

betul ke wan mizan dah brabes berjuta rggit smata2 nk MELOBI JWTN PRLIMEN....bodoooo punya dompok

Anonymous said...

Harap PM dapat letak WZWH jadi calon winnable candidate parlimen jerantut.

Anonymous said...

Kahkahkahkah.....lu melayu punya olang asik asik gado gado yang untung cina ...teluskan lagi godo . Bodoh punya melayu ....

Ah loy...(安徽咯有)

Anonymous said...

Bab hiburan dan maksiat bg kat demo. Kawe malas campur.

Anonymous said...

Demo suko dikir barat.. Puiiii

Anonymous said...

Demo orang kelate g blk negeri demo pakoh pas ..tok soh dok debe kat negeri kawe ni ...

Anonymous said...

dompok buat keje,dato sharif dah tua,mat lan 10 tahun duduk diam dalam semak bila kamaruzaman berenti jadi ahli parlimen.mat jaafar berebut kontrak dengan kontraktor kelas f.

layak ke nama-nama yang awok sebut tu jd ahli parlimen?

sekarang ni pengundi hanya berminat dengan orang yang rajin buat keje,rajin bantu orang susah,pandai bawa masuk projek pembangunan ke jerantut.

tak minat dengan orang yang hanya pandai bercakap tapi tak reti buat
kerja.dah tu kedekut tahi hidung masin
tak sanggup korban wang ringgit untuk rakyat.

Anonymous said...

TP WAN MIZAN KAKI PUNGKOR..PUTAR ALAM..RKYT TOALK PMIMPIN YG MUNAFIK CM TU....

Anonymous said...

PUNGKOR DIA TAK MENYUSAHKAN ORANG.PUNGKOR DIA KAT KEDAI KOPI.KALAU CAKAP KEDAI KOPI AWAK NAK PERCAYA BODOHLAH AWOK.

PUNGKOR DIA TAK MACAM PUNGKOR KAU ORANG.TIPU SANA SINI NAK DAPAT DUIT FREE!!!

Anonymous said...

lupakan dacing

undilah pas, pas kuat

kehkehkeh

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024