Nuffnang Ads

Pages

Thursday, February 14, 2013

Kenapa PAS Jerantut Mahu Bantah Karnival Rakyat 1Malaysia Parlimen Jerantut?


Karnival Rakyat 1Malaysia (KR1M) Parlimen Jerantut Kas Sayang Jerantut menarik minat orang ramai terutama golongan orang muda Jerantut.

Di mana-mana terpampang banner,sepanduk karnival dan motto Kas Sayang Jerantut. Minat orang Jerantut dan sokongan padu orang muda Jerantut dalam melibatkan diri dalam banyak program memberi makna karnival ini berjaya.

Ini merisaukan PAS Jerantut bimbang sokongan mendadak PRU 12 akan menurun pada PRU 13. Pimpinan PAS Jerantut mahu buat bantahan kerana ada lambang BN pada banner, papan tanda dan sepanduk karnival yang dianjurkan oleh Pemuda UMNO Jerantut.

PAS Jerantut tidak berpuas hati dengan penglibatan kerajaan, jabatan-jabatan kerajaan, Pejabat Daerah Jerantut, Majlis Daerah Jerantut dalam menjayakan Karnival Rakyat 1Malaysia Parlimen Jerantut.

PAS Jerantut juga tidak berpuas hati program-program KR1M parlimen Jerantut ini banyak menggunakan bangunan-bangunan kerajaan atau aset-aset kerajaan, sekolah, padang sekolah dsb.

BN pilihan orang muda parlimen Jerantut sila klik sini kalau mahu lihat program-program karnival.

Karnival Rakyat 1Malaysia Parlimen Jerantut ini diadakan oleh Pemuda UMNO Jerantut bertujuan mahu mendekatkan dengan masyarakat disamping program-program yang memberi banyak faedah dan manfaat kepada orang Jerantut.

Program-program yang baik jika diminta penglibatan kerajaan pasti disambut baik.

PAS Jerantut tidak perlu bersifat seperti budak-budak kecil yang tidak matang. PAS Jerantut tidak perlu buat bantahan nanti ramai orang Jerantut dan orang muda akan marah boleh menjejas prestasi PRU 13.

WZWH cadangkan PAS Jerantut buatlah Karnival Islam Parlimen Jerantut, buatlah program-program kalau boleh kumpulkan semua orang Jerantut mahu dengar:


  • Hadi Awang dan Nik Aziz berceramah kepada orang Jerantut yang Bible boleh guna Kalimah Allah.
  • Hadi Awang menyokong kenyataan Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, bahawa Pakatan Rakyat mahu Bible boleh guna Kalimah Allah.
  • Berjayakah Hadi Awang dan Nik Aziz memujuk Majlis Syura Ulama PAS U-turn dari kenyataan TIDAK BOLEH BIBLE GUNA KALIMAH ALLAH kepada BOLEH mengikut kehendak Karpal Singh.


Itu yang PAS Jerantut perlu buat untuk orang Jerantut dengar sendiri dari pemimpin PAS.

Kalau PAS Jerantut masih tidak berpuas hati maka  WZWH cabar PAS Jerantut melalui Dr Hamzah Jaafar YDP PAS Jerantut dan Yohanis Ahmad pengerusi Lajnah Undang-Undang PAS Negeri Pahang merangkap Ketua Pemuda PAS Jerantut menyaman Pemuda UMNO Jerantut bawa ke mahkamah.

28 comments:

Anonymous said...

PAS Jerantut !!! bangkit2.cabaran WZWH yg tak cerdik. sebenarnya Org tgk bukan PAS Jerantut takut tp BN yg terlalu lemah sehingga terpaksa btongkat pd jabatan kerajaan. Lepas tu mendabit dada kata UMNO/BN belanja 1 juta la dan bla2.

Ooops sblum tulis tadi saya hantar sms pd Dr Hamzah, menanya mengenai komen beliau terhadap karnival yang ada LOGO BN.

Dia sms katanya dia dah serahkan kepada SDR YOHANIS AHMAD pengerusi Lajnah Undang-Undang PAS Negeri Pahang merangkap Ketua Pemuda PAS Jerantut untuk membuat penelitian dan mengambil gambar2 bilbod seterusnya membuat tindakan yang wajar.

Bravoo Dr Hamzah and Yohanis. U bekerja di firma guaman u kaji elok2 and u take action.

UMNO ni org benci dia sehingga kalah bergaya pd 2008 adalah kerana rasuah dan penyelewengan pengurusan. Sepatutnya bertaubatlah. Tapi degil terus dengan rasuah, seleweng duit rakyat dan rembat balak dan bijih besi.

kalau PAS nak duit guaman tolong beritahu dalam komen WZWH ye!!

Anonymous said...

Sokong WZ sebagai calon Jerantut. Bijak dan bercirikan pemimpin masa depan. Tahniah WZ. Teruskan berblog.

Anonymous said...

PAS memang hempuras!!!!!!!mana ada jasa pada agama/bangsa.Kecewa dlm UMNO masok PAS.Aku nak pesan anak beranak aku jangan Undi PAS,undi BN/UMNO.
Undi PAS dapat DAP,,,,,,,,,,,,terjun Lubuk Gasing le MELAYU.Puak2PAS di Jerantut ni kebanyakannya orang yg x dpt jadi YB melalui UMNO,malas sebut le nama2nya.
Masok guni kapas
Maajun pun rasa mabuk
Kalau Undi PAS
Terjun masok lubukkkkkkkkk

Anonymous said...

WZWH rakan sekolah saya masa dulu.Dia orang berpelajaran dan bercakap pun menggunakan akal fikiran yang bijak.Bukan macam puak-puak pas di jerantut ni tak de kerja lain siang malam asyik fitnah orang aje.PRU 13 ni pas jerantut terjun lubuk dengan karpal singh,kit siang,guan eng.Semua hak islam habis nak digadai.Orang melayu terutama di jerantut perlu sedar jangan ikut puak-puak makan taik cina dap ni.

Anonymous said...

Pas akan selama-lamanya makan taik dap.!!!!!!

Anonymous said...

WZ calon Parlimen Jerantut yg boleh menang. Bijak dan muda belia. Banyak progran di Jerantut ni. Tahniah WZ. Harap jadi calon nanti. Kita sokong WZ.

Anonymous said...

Kami tetap bersama Umno/BN.... kemenangan jadi kenyataan nanti.

Anonymous said...

WZWH winable candicate for Jerantut.

Anonymous said...

Itu lah kerja Pas, asyik nak menyaman dan ugut kerajaan BN.Pati Pas tak buat apau pun kecuali ceramah dan buat fitnah atas kebaikan yg dibuat oleh BN.Awas jika PR memerintah.. Macam mana dasyat, taksub dan bongkaknya apabila PR dapat memerintah Terengganu, kedah, selangor dan perak, mereka ini seolah2 hilang pedoman..bila mendapat kuasa.. Fikir2kan lah...

Anonymous said...

Pemimpin PAS, DAP PKR hilang pedoman bila berkuasa kerana pening kepala bayar hutang yang UMNO/BN buat. Hutang penang zaman BN lebih RM600 juta sekarang sambil pening2 pun Lim Guan Eng bayar punya bayar, akhirnya tinggal RM30 juta. Kedah pun lagu tu juga.

Mujur lah Kerajaan PAS Kedah tak pandai perintah. Hasil balak zaman BN dgn keluasan 2340 hektar dapat sebanyak RM8 juta setahun. Mai PAS yang tak pandai perintah dapat RM53 juta setahun dengan keluasan yang sama.

Kat Pahang pula Kerajaan UMNO/BN memang pandai perintah sampai hutang pun dah RM2 ribu je. Eh3 sori RM2 bilion. Kalau PR dapat perintah Pahang, ha siaplah pimpinan PR mesti hilang pedoman nak cover yg terlalu sikit yang dibuat oleh pimpinan UMnuuuuuuu.

Kahh33

Kampong man said...

Salam Wan,

Kas bukan orang Jerantut tetapi kas juga sayangkan Jerantut.Semenjak bermain diblog Wan ini orang Melaka pun sudah mula faham bahasa Jerantut tau.

KRIM adalah satu program yang baik untuk rakyat bukan sahaja di Jerantut. Pas harus juga membuat satu program yang sama cara Pas.Bila sama sama menjayakannya maka yang untung adalah rakyat Jerantut juga.Rakyat yang berbeza ideologi politik masih boleh bersama sama beriyadah dan menafaatkan sulaturrahim sesama kita sesama islam.Sikap berkonfrontasi kerana taksub politik sahingga tahap benci membenci tidak boleh diterima dan tidak baik.Pemikiran sempit dan taksub begini lah membuatkan KM sangat tidak faham parti politik Pas ini.

Kita boleh bergaul bersama(UMNO dan Pas) tetapi apabila mengundi pilihlah siapa yang anda mahu undi.Rakyat Malaysia belum matang dalam berpolitik saperti di Amerika dan Britain umpamanya.Malah ada yang menuduh KM tidak matang berpolitik kerana tidsk memilih calon melayu DAP.Lihatlah damage yang telah mereka lakukan MEMECAHBELAHKAN Melayu.Tidak hairan ahli ahli Pas saperti ini tidak kemana pun pencapaian mereka.Malah ada daripada mereka berfikir mereka lebih islam dari mereka yang didalam UMNO.Pas harus pelihara ahli mereka yang rata rata tidak bersetuju dengan gelagat DAP dalam banyak isu terutama dalam isu Allah.

YANG MENANG DAP.YANG RUGI ORANG MELAYU.

Anonymous said...

sdr wan,

Kalau kita berada di Jerantut sekarang ini setiap jalan dan setiap tiang di bandar Jerantut penuh dengan bennar kas sayang jerantut dan dengan lambang BN dan setiap hari diadakan program untuk org muda Jerantut. Saya nak tanya boleh kah sebuah parti politik mengunakan kemudahan dari agensi Kerajaan dalam melaksanakan program mereka ? kalau boleh berilah peluang yang sama rata kepada semua parti baru adil namanya.

WZWH (Wan Zamzuri bin Wan Hasenan AMP) said...

Masalahnya PAS tidak pernah minta....dan tak mahu buat program dengan jentera kerajaan. Dari segi ini, WZWH puji MB Kedah, beliau turun bersama jentera kerajaan Pusat buat aktiviti kemasyrakatan...sanggup pakai tshirt atau baju yang disediakan oleh jentera kerajaan Persekutuan. Sepatutnya bekerjasama.

WZWH (Wan Zamzuri bin Wan Hasenan AMP) said...

Parti yang memerintah mengubal dasar...yang implemen ialah jentera kerajaan. Jentera kerajaan setia dan patuh kepada kerajaan yang memerintah. Di Jerantut bila Pemuda UMNO Jerantut mahu buat program-program yang banyak memberi faedah dan manfaat kepada rakyat Jerantut maka jentera kerajaan wajar membantu.

Anonymous said...

Tak betul jawapan awok tu Wan Z. Setahu kawan, kalau ikut undang2 mana boleh pamer logo politik ditempat awam sebelum SPR wartakan waktu berkempen.

Anonymous said...

Yang bijak adalah PR.Bijak tukarkan yes, yes, yes kepada no,no, no.Kesian kat Najib.Pas dapat satu parlimen di Pahang jadilah.Jangan dapat telor lagi dah ler..

Anonymous said...

WZWH,

"Di Jerantut bila Pemuda UMNO Jerantut mahu buat program-program yang banyak memberi faedah dan manfaat kepada rakyat Jerantut maka jentera kerajaan wajar membantu."

Betul kata Anon 10:45pm.

Kerajaan Persekutuan dan parti politik yang menjadi tunggak kerajaan adalah 2 entiti yang berbeza.

Kerajaan Persekutuan adalah kerajaan kepada rakyat Malaysia yang berbilang bangsa, rakyat yang menganggotai pelbagai parti yang sah berdaftar.

Ini kerana kerajaan persekutuan dibentuk oleh parti yang memenangi PRU dimana setiap rakyat membuat pilihan.

Kalau sekumpulan orang dipilih sebagai pentadbir sesuatu parti politik oleh ahli-ahli parti tersebut sahaja dipanggil dengan nama lain...kalau UMNO kita panggil MAJLIS KERJA TERTINGGI UMNO BUKAN KERAJAAN MALAYSIA UMNO, sebab dia berkuasa keatas ahli-ahli UMNO sahaja yang menjadi rakyatnya. Kalau MIC, ia dipanggil " Central Working Comittee" bukan kerajaan MALAYSIA MIC".

Memandangkan kerajaan pusat hari ini adalah kerajaan yang dipilih oleh seluruh rakyat malaysia, tindakan jentera-jentera kerajaan hanya membantu program-program PARTI UMNO SAHAJA ADALAH SALAH!

Sebab Kerajaan Persekutuan itu milek semua, jentera-jentera kerajaan juga perlu membantu juga program-program parti-parti politik lain dan juga organasasi-organasi lain selain yang ada kaitan dengan UMNO/BN.

Kalau kerajaan negeri-negeri Pakatan menggunakan jentera-jentera kerajaan negeri masing-masing untuk program kepartian mereka JUGA SALAHHH!

Ini soal prinsip dan kena dikuatkuasakan keatas semua tanpa pengecualian

Zack

Anonymous said...

Banner DS Najib PM Malaysia ucap Selamat tahun Baru Cina di tiang-tiang lampu dan tempat di bandar Pulau Pinang pun kena turun apa citanya Zack?

Anonymous said...

"kas sayang jerantut",
"dap pergunakan pas"
atau
"mca pergunakan umno"
cer nengok dan paham bebetoi,
kaler di jantet ni,usah pedo'oh,habis tanah bandar dpt kat bukan islam.umno sokmo kabo kat kg keh bhw org melayu kalo tak sokong umno,"abis la kite".keknye yg makin terok penyokong umno hak dok kg dan yg makin gemuk pemimpin umno.sian keh nengok org kg kn pedo'oh sokmo.pasal kalimah Allah tu,ngapa dok tanya org pas,artis,ahmad maslan dan jkk?nasib baik tak tanya kerani disko.nampok sangat,takde idea nk settle.tau ngape?sbb dah takde ulama dlm umno.yg tinggal hanyalah budak ingusan "umu",yg hanya pandai komen imam besar dunia..selamat berbulan madu kas ucapkan pdnye.isu kalimah ni tk blh selesai dgn media tp perlu dselesaikn melalui muzakarah.apa kata kas cadangkan calon parlimen jantet berdebat sblm pru 13 ni."ops "bos pun takut " takkan anak buah ada telor kan?

Anonymous said...

Sekarang PR menyalahkan kerajaan pulak.Semasa demonstrasi jalanan dan Bersih salahkan PDRM.Salahkan SPR, SPRM, Judiciary,salahkan jentera kerajaan.Sekarang meraih sokongan dari kakitangan kerajaan.LGE mahu kurangkan pekerja kerajaan jika berjaya.

Bila PR terasa akan kalah dan tidak mendapat sokongan dari rakyat mula nak salahkan kakitangan kerajaan membantu BN.Pas mesti baik dengan kakitangan kerajaan lain kali wei..

Anonymous said...

Saudara wzwh bila boleh jumpa?

Anonymous said...

Anon 12:34

BN ke yang bayar gaji kakitangan kerajaan dengan duit sendiri?

Cari maklumat dulu sebelum komen kerana kalau tak tahu apa-apa tentang sesuatu perkara, nampak sangat kita bodoh. Kalau boleh komen disini bermakna boleh juga google untuk cari maklumat kan? Cerdik ke bodo...internet dah ada, tapi tak mau guna untuk cari maklumat dan tambah pengetahuan. Mampos la bangsa melayu camni...sampai tua la kena cucuk hidung dengan orang cerdik.

Anonymous said...

biasalah,manusia ni bila orang buat baik dia dengki,yang dia tak buat apa-apapun.tau komplen aje.mentaliti anjing gila.asyik menyalak aje.lepas tu makan babi yang dilempar cina gampang.

Kutukan Dewata said...

aku cabar pas buat karnival islam.aku gerenti jabatan agama islam akan sokong.jabatan belia akan sokong.jabatan pendidikan akan sokong.majlis daerah akan sokong.perkara yang baik-baik dan mendatangkan manfaat tak ada orang akan menolak.jangan berprasangka buruk dengan kakitangan kerajaan.bukan semua kakitangan kerajaan menyokong umno.

tak mampu buat jangan komen dandengki usaha orang lain.

kalau pas tak ada duit nak buat program besar boleh mintak dengan dap sebab dap lah funder pr.

dulu siapa yang orang berkopiah putih beratur panjang di depan kedai cina tong nang heng menerima duit dari koh buat belanja di perhimpunan bersih di kuala lumpur.

dap melalui kegiatan pelbagai perniagaannya seperti rumah urut,disko,dangdut,pelacuran,vcd cetak rompak dan lucah,along,mengumpul dana dan diuruskan oleh kongsi gelap cina.

dana inilah yang banyak membantu PR.

jadi jangan hairanlah kalau pas begitu takut nak membantah keputusan dap.miss sorru wei.

harap duit derma karung banyak manalah dapat.itu pun berapa aje yang sampai ke pihak pengurusan kewangan pas.

tabung memali memutuskan setiap janda dan anak yatim di beri rm 30000.

tapi yang dapatnya hanyalah rm3000 aje.yang selebihnya adalah belanja pengurusan.cerdik orang pas ni.cerdik menipu.bahana besar makan duit anak yatim.

inilah yang dinamakan memperjuangkan islam.menyelam kot?

Anonymous said...

Yang membayar gaji kakitangan adalh asi rapi kerajaan BN mengatur yang terbaik melalui bajet tahunan negara.Kerajaan PR tidak pernah pun menjadi kerajaan kerana mereka di tolak.Apa nak buat PR kurang mendapat sambutan.Huruhara dan fitnah boleh lah.Anon 1.36 bodoh.

Anonymous said...

Wahai Anon 12:02 yang terlebih bijak,

"...... kerajaan BN mengatur yang terbaik melalui bajet tahunan "


Bajet yang terbaik dimulai dengan bajet lebihan. bajet lebihan ialah bajet dimasa hasil kerajaan bagi tahun kewangan tersebut melebihi perbelanjaan.

Bajet terbaik BN kepala hotak hang....sejak tahun 1998, bajet tahunan kerajaan BN adalah "BAJET DEFISIT"

BAJET DEFISIT IALAH BAJET DIMANA PERBELANJAAN MENGATASI PENDAPATAN KERAJAAN!!....faham tak?

UNTUK MENCUKUPKAN KEKURANGAN DALAM PERBELANJAAN SEBAB KERAJAAN KENA BERHUTANGGGG...BERHUTANGGGG!

ITULAH YANG KERAJAAN BN SDRA YANG BIJAK TU DOK BUAT SEJAK TAHUN 1998!

SEBAB TU HUTANG NEGARA DAH MENCECAH RM 502 BILLION! NAJIB SORANG JE TELAH MEMBUAT HUTANG RM 272 BILLION DALAM MASA 4 TAHUN - JUMLAH INI 110% ATAU SEKALI GANDA LEBIH DARI HUTANG NEGARA DARI SEJAK MERDEKA HINGGA TAHUN 2009 ( ZAMAN PAKLAH).

Inilah perangai orang melayu...internet pandai guna, nak cari maklumat sahih malas. Lepas tu cakap benda tak betul....tapi dok rasa diri tu bijak. Itu le mentaliti puak-puak UMNO!

Anonymous said...

ANON 10.45,

Pas sentiasa mempamerkan logonya sepanjang tahun hingga tiba pilihanraya yang baru.tak tunggu pun arahan spr yang suruh pamer logo semasa kempen aje.orang buat semua salah pas buat semua betul.dasar keras kepala dan keras keng.islam bende macam ni???

Anonymous said...

Gambar diatas jelas menunjukan ahli Pas tidak mahu menggadaikan Islam pada DAP dan PKR.Pas hanyalah satu parti politik dan tidak lagi memperjuangkan kesucian agama Islam.Mereka akan kalah teruk kali ini hasil dari bantahan ahli sendiri.

Batu Giling