Nuffnang Ads

Pages

Friday, October 7, 2011

SPRM Perlu Siasat Pendedahan Panas Blog Kutukan Dewata!


Blog Kutukan Dewata (KD) telah mendedahkan salah laku seorang YB di Jerantut dalam posting terbaru bertajuk YB Kurang Ajar Dan Kuat Makan Rasuah Kantoi Di Jerantut!

SPRM perlu melaku sesuatu penyiasatan yang lebih serious di Jerantut. Sebelum ini SPRM telah melakukan pemeriksaan di pejabat parlimen Jerantut tapi hangat-hangat tahi ayam sahaja.

Orang Jerantut mahu SPRM bersikap adil dan kompeten dalam melakukan siasatan dan jangan pilih bulu. No one above the law!

Orang Jerantut tidak mahu sebarang bentuk penyelewengan peruntukan tidak kira dari parlimen atau mana-mana DUN. Yang rugi ialah rakyat, yang kenyang ialah pegawai-pegawai YB.

WZWH CnP sepenuhnya posting blog KD......

KD nak cerita kisah seorang YB yang kurang ajar dan kuat makan rasuah. Cerita ini baru bersangkut paut dengan seorang ADO yang ditukarkan sebab kes YB ini.

Ada satu DUN di Jerantut yang paling luas dalam Pahang banyak tanah. Maka ramailah orang politik Jerantut dan towkay mohon tanah 50 ekar seorang.

ADUN DUN itu tidak sokong kerana ADUN itu ada perancangan besar untuk memajukan kampung-kampung tertentu dengan Projek Pembesaran Kampung, Rancangan Tanah Kelompok, Felcra dsb.

Tapi YB sudah pakat dengan MP guna surat sokongan MP untuk luluskan TOL tanah 50 ekar kepada seorang towkay Cina. YB ini pun sudah pakat dengan orang pejabat tanah dan pegawai.

Masa dipilih ketika ADUN DUN itu tidak hadir mesyuarat kerana ada urusan. Maka luluslah permohonan Towkay Cina itu. Ada 5 lagi permohonan tidak lulus maka mengamoklah orang kuat politik Jerantut.

Ada orang kuat politik Jerantut marah ke ADUN DUN itu kerana tidak lulus kepadanya tambah lagi YB kurang ajar itu menghasut orang politik itu yang ADUN DUN itu tidak sokong dan lulus padahal ADUN DUN itu tiada semasa mesyuarat.

Maka orang politik Jerantut yang berpangkat Dato' dua orang ini bisinglah seperti ayam bertelur sebutir telur tapi riuh sekampung.

Orang politik ini ugut mahu kempen sepenggal ADUN DUN itu. Punyalah berkuasa sangat orang politik itu. KD hanya suka melihat orang politik itu melatah.

Akhirnya orang politik itu sedar bahawa ADUN DUN itu tidak terlibat namun ADO itu pun berlayar tukar ke tempat lain.

ADUN DUN itu akhirnya guna kuasanya batalkan permohonan TOL 50 ekar Towkay itu. Towkay itu marah dan cakap kenapa batal wang sudah angkat? ADUN DUN itu marah balik, cakap lu siapa saya tak kenal lu, lu jangan cakap sedap cakap.

Towkay cakap hayaa itu CBB 3 datang KFC Jerantut sudah angkat RM300,000 lol. ADUN DUN itu cakap saya mahu jumpa lu. Bila berjumpa baru towkay cakap soli Dato' lu bukan itu YB.

YB kurang ajar itu buat muka seposen. Pada dia tak salah. Sudah banyak tanah di Jerantut tak kira mana DUN dirogolnya. YB kurang ajar dan kuat makan rasuah sudah kantoi.

16 comments:

Anonymous said...

aper kurang nyerrr ngan DUN Tahan,,,,,kalau x baik dgan istana lamer dah belayarrr nyerrrr,,,,perogol tanah org jugokkkkk......tuihhhhh x usah nk tujuk puak
wan baik sangat laaaaaa hairulllll.....tuihhhhhhhhh.....kite sruh siasat 1x ngan dun Tahannnn....saya rase ader yg sudi bgi kerjasama untuk siasatan DUN TAHANNNNNNN......

WZWH (Wan Zamzuri bin Wan Hasenan AMP) said...

Sila Anon,
WZWH menggalakan rakyat Jerantut audit kesemua wakil rakyat Jerantut tidak terkecuali ADUN Tahan. WZWH adalah blog suara hati rakyat Jerantut yang sebenar.
Kalau ada kes sila lapor ke SPRM. Terima kasih.

Anonymous said...

WZWH,

Aok ngan KUTUKAN DEWATA, buat lagi keje begini, tak takut bila di padang masyar, kebal ke badan kau...kenape nak menjatuh kan an mengaibkan orang.

Kalau pasti ade bukti.. report saja kepada SPRM . Hantar kepada Pengarah SPRM Negeri Pahang dan salin kepada Ketua Pesuruhjaya SPRM Putrajaya. Ini Macam Bacul aje., Kd Bebunyi , aok WZWH menyanyi , hanya sedikit orang dengor. Ada batu KD dan WZWH report lah.


Kau , kd dan Ad DUMPOK baik sangat ke, apa tak tibai balok dan tanah ke... sama jugokkkkk. Jenis menatang ape aok ini. CIk gu jenis ape.... kalau tak ade bukti jangan serapah lah.

Tak habis..... kita serupa.


Makin dekat PR dan betanding , makin kuat buat kerje begini....

Dr. Shukri ... manusia ini tuju ke aok... sebut no. kete tu.... diam lagi.

Aku jugek keturunan beng sawan.

Anonymous said...

Gilo.Dr.Sukri ni.Minto WZWH siarken rasuah Dun Tehe den palimen. Kito oren bawah ni nok tahu belako-belako.

Anonymous said...

Gilo.Dr.Sukri ni.Minto WZWH siarken rasuah Dun Tehe den palimen. Kito oren bawah ni nok tahu belako-belako.

Anonymous said...

wzwh, saya cadangkan anda buat lapuran ke sprm, ajak KD sekali buat jika betul ada bukti, jangan suruh orang hajer buat, sumbat lah DR SHUKRI tu ke sungai buluh jika benar dia bersalah, jangan cakap jer pandai, saya cabar awak wzwh dengan KD @ WAN KELIRU MEMBUAT LAPURAN TERPERINCI KE SPRM SECEPAT MUNGKIN, TUAN YANG DI PERTUA, SAYA MOHON MENCADANGKAN!!!, ADA BERANI?

Anonymous said...

Anom 10:59,

You ingat WZWH dan KD berani ke?. MUngkin sudah terang lah tujuan untuk mempengaruhi minda orang jerantut untuk mem benci musuh mereka. Kesimpulan mereka semua kaki, kaki fitnah, kaki surat beracun, kaki merabus , kaki jilat dan ampu, cuba tanya apa yang dumpok tak buat?, apa kah mereka tak buat?.

Jadi mana meraka berani, nampak aje jantan.. ?.

WZWH (Wan Zamzuri bin Wan Hasenan AMP) said...

Salam Anon,
WZWH blog berwajah, 1Malaysia kenal sebab ada pengenalan. Kalau tak puas hati suruh YB itu buat rapat umum di DUNnya dan Jerantut nafikan apa yang KD tulis. Ada berani?

Anonymous said...

WZWH,

Rapat umum tak kemana nya. Report segera kepada SPRM dengan bukti dan saksi sekali. Biar mahkamah buat kehakiman. Guna sistem yang betul. Rapat umum kena ada permit dan kalau silap fakta lain jadi nya. Report ....report lah.

Anonymous said...

sekarang sudah terang lagi bersuluh bahawa kedua-dua ADUN ini memang pengamal rasuah jadi mohon MB dan PM letakan Tok Pengulu Wan Samsuri di DUN TAHAN dan Cikgu NOrzari Yahya di Pulau Tawar. Tentang Ku Lan terserah pada Istana.

Anonymous said...

keratttttttttt wan shamsuri...keratttttttttttt

-dato azizan jr.

Anonymous said...

kerat lah amenda demaq berkuasa penuh diatas duniaq ne!!!!

Anonymous said...

ni semua cerita karut je. selagi tak ada sprm siasat n didapati dr tak besalah, kita semua sokong padu pada dr.

patpatsikulipat said...

Ada sikit maklumat utk ditambah didalam posting ini. Arwah dato Ghazali Sulaiman telah di paksa oleh Hanafisah & Dato Halim Chap menandatangani 10 keping cek book kosong umno bahagian Jerantut. Cek tersebut telah ditandatangan oleh Dato Zali dlm keadaan terpaksa. Di minta Ajk UMNO Bahgian siasat perkara tersebut. Apa tujuan cek itu ditandatangan? Dikatakan cek tersebut diminta oleh Hanafisah seminggu sebelum Arwah Dato Zali meninggal dunia. Patpatsikulipat cabar Hanafisah bukti akan ada projek umno yg akan dilaksanakan berkenanan sepuluh cek tersebut, atau ia digunakan utk kepentingan peribadi bendahari dan ajk yg kalah itu.

Anonymous said...

ha...ha..ha...pilih lahhhhh PAS utk kesejahteraan DUNIA DAN AKHIRATTTTTT.........pada PRU 13 nantiiiiiiiii

Anonymous said...

Ah ha itu lu sutah cak bui liow, tapik itu lu masih tatak maw ngaku lu sutah ankat itu luit. aiya manyak susah lah ini...