Wednesday, October 19, 2011

Kebangkitan Politik Jerantut


YBM Tan Sri Tengku Azlan Ibni Almarhum Sultan Abu Bakar, pemimpin yang akan memulakan kebangkitan politik Jerantut.


ADUN Tahan dan ADUN Pulau Tawar yang hebat politik dan korporat demi masyarakat. Kedua ADUN ini telah 'MOU' untuk melaksanakan kebangkitan politik Jerantut.

WZWH adalah blog yang memulakan revolusi cybernatik dicybermaya Jerantut sebelum PRU13 betapa persoalannya siapakah yang akan mengetuai Revolusi Cybernatik atau Revolusi Cyber dan berlebih lagi dari kerangka Kuasa Ketiga atau Gelombang Ketiga.

Kuasa ketiga ini yang boleh membentuk aliran politik baru yang sewajibnya berjauhan dari ideologi-ideologi jalan buntu sekarang ini. Blogger-blogger juga tukang-tukang komen/ulas media sosial mesti bersatu mencetus dan menyalakan api revolusi intellectual baru demi menyerlahkan bahasa minda masyarakat Jerantut.

Dunia Internet sememangnya berbentuk anarki atau caca marba -- WZWH gunakan sepenuhnya...

WZWH ialah sebuah blog politik Jerantut. WZWH memaparkan pandangan bebas politik demi kemajuan Jerantut. Blog WZWH komited memertabatkan pembangunan politik, ekonomi dan sosial Jerantut.

Dalam 800 posting yang WZWH tulis adalah untuk kebangkitan politik Jerantut. WZWH telah mengenepikan hubungan baik WZWH dengan ahli parlimen Jerantut, ADUN Pulau Tawar dan ADUN Tahan dengan mengkritik mereka supaya 'deliver' dan beri prestasi terbaik kepada rakyat Jerantut.

Walaupun pengikut-pengikut mereka tidak boleh terima namun ahli parlimen Jerantut, ADUN Pulau Tawar dan ADUN Tahan akhirnya  menerima mesej yang WZWH ingin sampaikan.

WZWH selalu kata di Pahang ini, politik Jerantut ada kekuatan yang tersembunyi jika digilap akan tersembur pancaran politik yang menguasai Pahang.

Sejarah pada tahun 1862 telah membuktikan revolusi politik pertama Pahang yang berjaya dan mengumpulkan seluruh kekuatan dan sokongan bermula di Jerantut.

WZWH telah beritahu kepada ahli parlimen Jerantut, ADUN Pulau Tawar dan ADUN Tahan ini era masa terbaik bagi kebangkitan politik Jerantut.

Kepada pengikut-pengikut kumpulan politik Jerantut ikut arahan bos masing-masing: Ku Lan, Wan Amizan, Dr Shukri IKUT WZWH jika kita mahu memulakan kebangkitan politik Jerantut.

WZWH tahu apa yang terbaik untuk politik Jerantut.

16 comments:

Anonymous said...

terbaiikkkk...sememangnya kita memang tersangat10x perlu bersatu. logik akal, pembangkang x pernah pun memburukkan satu sama lain...malah 'mencover' tiap satu isu biarpun sudah terserlah keaibannya..

TUALANGTIGA said...

Salam saudara, patutnya, sudah lama perkara ini berlaku demi kebaikan umno dan bn, saya setuju dengan anon diatas, kita lihat PR, parti dalam komponan mereka tidak memburukan sesama sendiri, khususnya tidak membuka aib individu dalam sesebuah parti, mereka rata rata senadar dan seiring dalam tindak tanduk, WALAU PUN DALAM HATI TIAP TIAP MEREKA TUHAN SAHAJA YANG TAHU, MUNGKIN BERGELORA ATAU TIDAK?, SESETENGAH MEREKA TIDAK DAPAT MENERIMA, TAPI DEMI PERPADUAN GABUNGAN PARTI MEREKA, MEREKA SANGGUP TELAN. UMNO TIDAK, SESAMA SENDIRI BERLAKU TUNDING MENUNDING?, FIKIR FIKIRKAN LAH!!!

Anonymous said...

tak sempat nak bangkit dah..keadaan dah teruk sangat, buang masa je

Anonymous said...

BODO..TENGKU LAN NAK BANGKIT KARUT..KALAU ORG LAIN YANG BANGKIT LOGIK LA..NI DAH TIGA PENGGAL..WZWH NI BINGAI LA TULIS!!

Anonymous said...

Anda memerlukan cyber trooper..? Untuk menangkis segala serangan...serangan akan bertambah masa akan datang lebih lagi PRU 13 dah dekat. Kontek kawang.. projek cyber..

Punasihat 30%

Anonymous said...

Anon 12.33,
Ada banyak perkara politik di Pahang yang Anon tidak ketahui, baik yang tersurat dan tersirat...

WZWH sebenarnya membentangkan masa depan politik Jerantut yang ramai orang muda Jerantut tidak mengerti.

Baca dan ikut pandangan politik WZWH.

Anonymous said...

Bangkitit yg macamane? bangkit utk hapuskan pemimpin2 UMNO yg corrupt dan menjual marwah melayu tuk cina arrr ....kami sngt setuju jika kebangkitan politik d jerantut menentang habis2san mana2 YBnya yg asyik bercakap macm tin kosong dan menggunakan duit bagi tujuan mempengaruhi rakyat utk menyokong diri sendiri/kepentingaqn peribadi....semantara rakyat kekal susah, hutan2 habis d sapu, air jdi kruh dan terus-terang nk katalah orng tak bepelajaran cenderung mengundang kemuderatan pd rakyat dri memberi kesejahteraaaan...bangkit menentang mane2 YB2 yg bodoh, bangang cakap tong-drum kosong arrr itulh yg kita sokong...hidup UMNO.........

najib dah ada senarai mana2 manusia yg layak dan bole menang dlm pru 13 nanti.....yg jelas ..mane2 manusia yg selama ni gunakan duit utk memperbodoh2kan rakyat, tk bersekolah dan kalau ada ijazahpun itu ijazah tipu (superimposed), tipu sana-tipu sini tik de dlm senarai .....d j'tut bukAN RKAYAT YG MEMBANGUN TPI ADA SEGELINTIR CINA SAJA YG BANGUN YG MANA BARUANYA IALAH D KALANGAN TIGA ,EMPAT ORNG PEMIMPIN2 UMNO BAHAGIAN J'TUT SENDIRI, MARI SAMA2 KITA LAKNAT DAN BERDOA AGAR ORPUTINIST2/GUNTING DLM SELIMUT YG SNGT D BENCI RAKYAT NI D USIR KELUAR DRI KEPIMPINAN POLITIK UMNO UTK SRIVIVAL UMNO SECARA TERHORMAT DAN BERMARWAH......

sasma2 asal Jerantut..sama2 bole bagi apa juga pandangan utk kepentingan rakyat khusus d kawsn j'tut....kami JUGA tahu A sampai Z apa saja perkara yg menyangkut gerak-geri politik d kaswn tahan, p.tawar n damaq.....utk anda sdr wan zamzuri hidup mati anda bersama adun tahan ke? rasanya tak kan? baguslah kalau tak.....tpi tentu ANDA SENDIRI TETAPKAN APA YG BAIK UTK DIRI ANDA SENDIRI.......

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 3:29 banyak dengar cerita persepsi negatif. WZWH pelawa anon turun padang lihat sendiri jangan percaya cerita tak benar. Politics ia feeling not base on heresay!

Anonymous said...

ear say,ear say.turun padang lah naik bot.ikut dompok buat program.jangan dengar cakap orang.orang kalau dah tak suka mahana sembahyang dikatanya hantu.

gengkelabu said...

SEBELUM JADI Wakil Rakyat nak jadi calun mudah...... DAH JADI WAKIL RAKYAT nak pertahan jadi calun yang susah........... nasib nasib buat lah mana yang patut zuri agar bos awak dapat bertanding lagi yang penting tidak menyusahkan orang lain sudah.........tapi jika sampai menyusahkan orang lain MASALAH BESAR LAH!!!!!

Anonymous said...

tau takpe gengkelabu, biorlh WZWH ni trjun dgn labulabunye..hahaha

Anonymous said...

hasad dengki lah tu

Anonymous said...

kami nok dato' wan calon dun Tahan tapi bukan wan dompok lah..... DATO WAN ABU BAKAR lah bertanding semula untuk jadi calun BN kerusi DUN di dun Tahan ganti dompok...diulangi ganti dompok... ulang lagi Dato wan bakar ganti dompok... ganti tempat dompok tu TAK tahan dah kami ni...

Kelab Suluk Tarikat Jerantut said...

Saya baru bercakap dengan Dato' Wan Bakar di Mekah...Dato' Wan Bakar tak berminat dah. Beliau mahu bersuluk tarikat sama dengan Wan Kamaruddin Tok Muda Wan Mustapha. Sikit lama lagi YBM Ku Lan nak join group suluk tarikat. Dr Shukri pun berminat jugek.

Anonymous said...

memang gitu... kalau kita tanya taknak... tapi cuba bagi..tak tolak punya...kalau kira gitu.. Tengku Azlan lama dah taknaknya ..tapi dah bagi ..sape nak tolak? ON JE Dato Wan Bakar

Anonymous said...

Lebih kurang 2 bulan lebih dah saya tak balik jerantut, jadi minggu ni saya balik lah ke jerantut dan pagi tadi lebih kurang 10 lebih singgah minum kat kedai Imai dan selesai minum, ternampak WZWH dgn geng2 dia tgh minum kat kedai yg sama. Tgh rancak betul diorang berborak, jadi saya beri lah salam pada diorang dan bersalaman dgn diorang tapi apa yg mengecewakan saya yg konon2 nak bermesra dgn diorang tapi dibalas dgn muka tawar dan angkuh saja dan takde langsung ambik kisah teguran mesra saya.
Jadi, inilah spesis puak2 umno yg masih wujud di jerantut yg masih mengekalkan budaya sombong dan angkuh. Dulu saya tak pernah percaya dgn cerita2 begini tapi bila melalui pengalaman sendiri, sahlah aura sombong masih intact dlm diri mereka ini sehingga terjemah keluar. Mulai sekarang saya bekerja keras utk menghebahkan kpd kawan2 saya lain yg masih berpendirian mcm saya sebelum ini. Sedihnya mengenangkan pengundi2 org biasa yg tak tau kisah sebenar dlm politik jerantut. Bagi mereka umno itu memperjuangkan bangsa melayu hanya itu yg mereka tau tapi rupa2nya bukan begitu (umno jerantut).

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024