Monday, February 11, 2013

Sakmongkol AK47 Lembu Korban Suci DAP Di Parlimen Bentong



DAP bertanding 2 kerusi parlimen dari 14 kerusi yang dipertandingkan di Pahang pada PRU 12 iaitu: parlimen Cameron Highlands dan parlimen Raub.

Pada PRU 13, DAP mahu menambah lagi 1 kerusi parlimen kali ini parlimen Bentong.

Pada mulanya Sakmongkol AK47 @ Arif Sabri dikatakan mahu bertanding di parlimen Raub. Entah macamana Leong Ngah Ngah pula dikatakan calon winnable candidate DAP di parlimen Raub.

Lihat analisis politik Sakmongkol AK47 mengenai parlimen Raub dan Bentong...

In Raub, whether Ng Yen Yen stays as candidate or is replaced by the state MCA chief- Ho Khai Mun, the seat looks shaky. With 51% non-Malay voters and at least 40% of Malays supporting PR, Raub seems likely to be a casualty.

Bentong.  If the urge to cut off the ears of the Pahang MB is intense, Bentong can be won. If PR can come to an understanding and positions Leong Ngah Ngah of DAP in Bentong, Leow Tiong Lai can be beaten. Ngah Ngah is a popular figure who is a political veteran. He has made an indelible mark as a long-serving ADUN for Triang. The people are also primed up and motivated to take on Adnan Yaakob’s challenge to have his ears cut off. We would not want to maim anyone, but will welcome his desire to jump into the Pahang River. Just make sure, the water is only ankle deep Dato Sri DiRaja!

Sakmongkol AK47 adalah tokoh politik DAP yang sedang mengilap nama. Blog yang diminati ramai dan aktiviti ceramah menjelajah ke seluruh negara. Sakmongkol AK47 adalah parlimen material.

Peluang cerah Sakmongkol AK47 untuk menjadi ahli parlimen Raub sebenarnya. Orang Melayu Raub pun mahu Sakmongkol AK47 yang hebat menulis blog boleh berdebat dan berhujah di parlimen.

Leong Ngah Ngah tidak mahu mengambil risiko bertanding di parlimen Bentong menentang Liow Tiong Lai BN seorang pemimpin harapan MCA berjawatan Menteri.

Sakmongkol AK47 akan menjadi lembu korban suci DAP di parlimen Bentong.

Liow Tiong Lai sangat popular di Bentong. Beliau menang parlimen PRU 12 dengan majoriti 12,549.

Bentong ialah kubu kuat BN sejak lama. Pengundi Bentong terdiri dari 49% Cina, 41% Melayu 9% India dan 1% lain-lain.

Ditambah lagi ada 13 Felda di Bentong yang majoriti menyokong BN.

Sakmongkol AK47 mengharapkan momentum sokongan 3 calon DAP yang bertanding di DUN Bilut, DUN Ketari dan DUN Sabai membantu beliau.

DAP tewas majoriti 1,108,  882 dan 145 di DUN Bilut, DUN Ketari dan DUN Sabai.

DUN Pelangai ditanding oleh UMNO DSD Adnan Yaakob MB Pahang menang majoriti 2,970 menewaskan calon PAS.

Kalau lihat majoriti setiap DUN dalam parlimen Bentong berjumlah hanya 5,105 tetapi Liow Tiong Lai boleh mendapat majoriti 12,549 bermakna undi orang Cina ramai mengundi beliau.

Jika Sakmongkol AK47 masuk bertanding parlimen Bentong maka orang Cina walau penyokong DAP berdasarkan trend PRU 12 tetap beri undi kepada Liow Tiong Lai.

Sakmongkol AK47 lembu korban suci DAP di parlimen Bentong.

22 comments:

Anonymous said...

Wan, KM, KD dan sahabat2 sekelian..

PAS atau PKR atau DAPkah yg menyebabkan KUASA MELAYU SEMAKIN TERHAKIS???

Jawapannya, TARAK!!! UMNOlah yg sebenar2nya yg menyebabkan bilangan kerusi Melayu/Islam berkurang diparlimen. Ini hujahnya....

Orang2 UMNO samada 'takperasan' atau 'tak ada perasaan' sengaja membenarkan kerusi yg ada majoriti orang Melayu/Islam terlepas ketangan orang bukan Melayu/Islam. Sebagai contoh, pada PRU12 yg lalu, terdapat 13 kawasan majoriti Melayu telah dengan senang hati diserah kepada MCA/MIC. Secara terperinci dapat dilihat melalui rekod berikut:-
1. P054 PARLIMEN GERIK: Tan Lian Hoe (BN) vs M.Noor A.Rahman (PAS)- BN menang
2. P074 PARLIMEN LUMUT: Kong Cho Ha(BN)vs Suwardi Safuan (PKR) - BN menang
3. P077 Tanjung Malim: Ong Ka Chuan (BN) VS M.Azman Marjohan (PKR)- BN menang
4. P080 Raub: Ng Yen2 (BN) vs A.Bakar Lebai Sudin (DAP)- BN menang
5. P083 KUANTAN: Fu Ah Kiow (BN) vs Fauziah Saleh (PKR): PKR menang
6. P094 Uu Selangor: G Palanivel (BN) vs Dr Zainal Abidin (PKR)- PKR menang
7. P100 PANDAN: Ong Tee Keat (BN)vs Syed Shahir Mohamud (PKR-org Periba)- BN menang
8. P111 Kota Raja: SA Wignaswaran (BN) vs Siti Meriah Mahmud (PAS)- PAS menag
9. P132 Teluk Kemang: S Sothinathan (Bn)vs KamaruBaharin abas (PKR)- PKR menang
10. P148 Air Hita: Wee Ka Siong (BN) vs Hussain Sujak- BN menang
11. P151 Simpang Renggam: Ling Teck Meng (BN) vs Atan Gombang (PAS)- BN menang
12. P158 TEBERAU: Lim Ban Sang (BN) vs Rosiani Sharif (PAS)- BN menang
13. P165 Tanjung Piai: Wee Jeck Seng vs Ahmad Ton (DAP)- BN menang

Nasib baiklah ada beberapa org Melayu PR yg menang maka bertambahlah kerusi orang Melayu dalam parlimen.

Jadi Wan, kalaulah Dato' Arif (Sakmongkol AK47) yg pekat DAP konon2nya nak berlawan dgn wakil Cina MCA di Betong...apa masalahnya.Takkan dgn menyertai DAP maka tiba2 hilang keMelayuan. Jika ini ukurannya, megapa taukeh arak anak kepada mantan PM masih dikira Melayu tulin.

Biarkalah Sak bertanding, kalu beliau menang maka bertambahlah 1 lagi kerusi orang Melayu dalam parlimen. Takkan sahabat yg dapat Principle A Pure Mate dalm HSC masih tak betapa reti pasal politik matang???!!!...


MAT PERIBA

Anonymous said...

WZWH dan Pembahas,

Dato Najib membuat pengumuman di Pulau Pinang dengan mengatakan Kerajaan akan mempertimbangkan untuk memberi taraf "Bumiputra" kepada kaum Indian Muslim.

Sebagai maklumat tambahan, KIMA atau Kongres Indian Muslim Malaysia telah 30 tahun menuntut agar mengiktiraf kaum Indian Muslim sebagai " BUMIPUTRA MELAYU". Setidak-tidaknya KIMA menuntut agar diiktiraf sebagai "BUMIPUTRA".

Kesan dari pengiktirafan ini ialah akan bertambah satu lagi kaum bumiputra yang akan berkongsi Perkara 153 Perlembagan Negara mengenai hak-hak keistimewaan orang melayu dan bumiputra.

Kaum Indian Muslim ini sebahagian besarnya bergiat di dalam beberapa sektor perniagaan tertentu.Mereka mempunyai kekuatan kewangan yang kuat dan rangkaian networking peringkat antarabangsa.Dari segi perniagaan, status " bumiputra" akan membuka peluang perniagaan yang lebih besar di sektor-sektor lain diluar sektor tradisi mereka seperti contracting pelbagai kelas bagi tender kerajaan yang diperuntukkan kepada bumiputra, O & G dibawah peruntukan bumiputra dll

Secara umumnya kaum ini mempunyai kedudukan kewangan/pendapatan yang jauh lebih tinggi berbanding dengan kaum melayu secara purata. tahap pendidikan kaum ini juga lebih tinggi. Dengan status " bumiputra" mereka boleh memasuki IPTA-IPTA, hatta UiTM dibawah kuota Bumiputra.

Kita tahu tahap pencapaian kaum mereka dalam pendidikan adalah lebih tinggi dari kita orang melayu terutama yang diluar bandar. Kaum mereka amat mementingkan pencapaian dalam pendidikan.

JIka mereka diberi status "Bumiputra" sejumlah agak besar tempat-tempat di IPTA dan UITM dibawah kategori bumiputra akan diambil oleh kaum ini.

Jumlah tempat-tempat ini yang dibolot oleh kaum ini adalah BERSAMAAN DENGAN JUMLAH KEHILANGAN TEMPAT UNTUK ANAK MELAYU DAN BUMIPUTRA LAIN!

Itu beberapa lontaran spontan yang terfikir setakat ini untuk dibahas bersama oleh kita orang melayu jika kerajaan memeberi status " BUMIPUTRA" KEPADA KAUM INDIAN MUSLIM.

Tolong faham bahawa soalan ini bukan soalan politik dan juga melibatkan persamaan ugama. Ia adalah dari segi hak kita sebagai orang melayu ditanah air sendiri.

Sekian.

zack



Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Kalau ikut pendekatan Rasulullah SAW mengabungkan kaum Ansar dan Muhajirin baik untuk kebaikan umat Islam. KIMMA India muslim adalah orang Islam. Jika mahu bergabung dengan kaum Melayu dan Bumiputera Islam lain ini baik kerana kita mencontohi tindakan politik Rasululllah SAW. Dengan kekuatan KIMMA India Muslim diharap UMNO dan BN menjadi lebih kuat menghadapi PRU 13. Umat Islam turut menjadi lebih kuat.

Kutukandewata said...

MAT PERIBA,

BN MENGAMALKAN SEMANGAT PERKONGSIAN KUASA DEMI MENCARI PERPADUAN YANG KUKUH DALAM KALANGAN RAKYAT MALAYSIA.

TERBUKTI BERDEKAD-DEKAD LAMANYA MATLAMAT ITU TERCAPAI.TAK ADA KEKECOHAN SEPERTI SEKARANG

KEADAAN BERUBAH SEJAK ANWAR IBRAHIM MENJADI PEMBANGKANG.RUSUHAN JALAN MENJADI LUMRAH UNTUK MENCARI JALAN KE PUTRA JAYA.

KETIKA ITULAH KITA LIHAT KAUM CINA MENUNJUKKAN SIKAP SEBENAR MEREKA MELALUI DOKTRIN DAP.DISOKONG PULA OLEH PAS DAN PKR.AKHIRNYA WUJUDLAH MELAYU YANG SANGAT MEMBENCI DAP.

JIJAK GAMBAR PM TAK PERNAH TERJADI.DENGAN KEBERANIAN YANG TERLAMPAU PUAK CINA PR TELAH PIJAK GAMBAR PM MELAYU.MEREKA BEGITU BIADAP KERANA MEREKA TAHU PENYEMBAH KARPAL SINGH DARIPADA KALANGAN PEMIMPIN MELAYU PR AKAN MEMBELA MEREKA.

BANYAK KEPUTUSAN PAS BERUBAH BILA PEMIMPIN DAP BERDEHEM AJE.

KESIAN....HANYA MELAYU MAKAN BABI AJE SOKONG DAP.

BERBEZA DENGAN UMNO,MCA TIDAK MENUNTUT MELAMPAUI HAKNYA.KERANA MEREKA SEDAR KEDUDUKAN MEREKA DI PARLIMEN ATAS EHSAN UMNO.

DAP SEMUA DIA HENDAK DAN DESAK.SAMAPAI KALIMAH ALLAH HAK EKSLUSIF ORANG ISLAM PUN DIA MINTAK.

SAYANG SERIBU KALI SAYANG MANUSIA YANG MENGAKU DIRI TOK GURU PULAK BERIA-IA SGT MENYOKONG KEHENDAK KRISTIAN.

BILA MAJLIS SURAU SENGKEH KEPALA MEREKA BERDUA BARU LAH MEREKA SEDAR DAN BUAT U TURN DAN PUSING MATAHARI.

KESIAN....HAMBA-HAMBA DAP SEMUA NI...

Anonymous said...

wan zurik,

Nampaknya sdra tidak tahu yang KIMA adalah ahli bersekutu UMNO. Selama 30 tahun KIMA menyokong UMNO. Tidak ada keuntungan politik atau undi dari KIMA dalm PRU 13 kerana undi KIMA telah bersama UMNO sejak 30 tahun dulu.

Status ni jika diberi tidak boleh ditarik kembali tanpa menimbulkan kesan politik kepada kerajaan.TETAPI KEHILANGAN HAK ORANG MELAYU AKAN KEKAL SAMPAI BILA-BILA.

Zack

RISAU said...

UMNO dan PAS saya lihat sebagai salah satu parti yang boleh dikaitkan dengan identiti Melayu. Tetapi
kedua-duanya macam tak boleh harap. UMNO memang pegang kuasa politik, tapi kuasa ekonomi etc..... kaum lain yang pegang. PAS tak dominan dalam PR. DAP dgn PKR mesti nak angkat DSAI jadi PM. Adakah kuasa golongan ulama dalam PAS kuat? UMNO sedang sakit tenat..... Kes air di Selangor dengan Kelantan dijaja, kes Lojing pun heboh, tapi masalah air di negeri bawah BN ada yang tak selesai, Cameron Highland makin gondol...... Bagi saya PR dan BN ni macam dah takde kredibiliti untuk membentuk kerajaan........

blogger UMNO sebar fitnah, blogger PR pon sama naik..... contohnya PAPAGOMO dgn MILOSUAM, menyebarkan berita yang tak benar, komen saya yang mengetengahkan fakta untuk mengatakan apa yang mereka tulis itu salah tak di"publish".......

Kampong man said...

Salam Wan,

Sakmongkol amat cenderong mengutuk UMNO dan Najib.Hampir 90% artikal beliau memfitnah UMNO dan Najib sahingga beliau teramat yakin PR lah solution nya.

Sayang beliau tidak banyak menceritakan kekuatan parti RACIS dan CHAUVANISTIK baru beliau DAP.Pada mulanya KM fikir beliau mahukan perubahan drastik dalam UMNO melalui DAP.Lama lama KM tidak mempercayai penulisan beliau lagi kerana terdapat unsur fitnah dan PERCEPTION creation dengan bertubi tubi.Perlahan lahan penulisan pro gomen tidak ada di blog beliau melainkan mereka bersedia memuji beliau sedangkan beliau adalah UMNO rejects.

KM ada menulis dalam blog beliau dalam tajuk "The tangle UMNO weaved " bertarikh 29 March 2012 saperti dibawah :

"Kampong man said...

NOW SHOWING
Without doubt, it is only UMNO being the backbone of BN that will continue to propogate Malay and Islamic interest in Malaysia as MCA and MIC and other component parties for their people.Malaysia is not Palestine for that "Promised Land" as cited.Malaysia will forever be for malaysians.It is this BN spirit that keep us together as united Malaysians in Semenanjong,Sabah and Sarawak for this prosperous and magnificent years until this DUBIOUS Anwar PM wannabe create this political upheaval stunt and uncertainties ,brainwashing the rakyat mind through REFORMASI and many other street rallies by not trusting the govt elected democratically by the majority Rakyat just to achieve his personal agenda to be a PM.Gossh..! Haven't UMNO gone into more serious situation than this before through the many decades of its existence?.UMNO prevail because UMNO/BN is for the Malays and Malaysians.It is proven right ? not yet DAP! And certainly not the weak PKR ! and the unproven PAS (peace be upon them)

Brother Sak myths on that Trinity of Falsehood will anger muslim malays and will surely work against him if he continues the venom.It is synonomous to telling the Christians faith on the non Christian perceived myths of their concept of Trinity of God -God being the son,the holy spirit and the holy ghost.We muslims respect this Christian belief as our brothers and sisters being people of The Book(The old Testament) according to Quran.I wont complicate further on the four Gospels according to Mark,Luke,John and Matthews from my little knowledge on religious comparative studies decades ago.This respect for one's belief is clear in Al-Quran Surah 109 Al-Kafirun.No compulsion.You your religion and me my religion.Likewise politically ,you your party and me my UMNO/BN.It would be better and more appropriate for bro Sak to talk more of his DAP strength and plan for the future of Malaysia by being positive about DAP and not being negative on his previous UMNO.This i have not seen much yet and it is amazing that realisation came early Jan this year.Why not twenty years ago only Sak can answer.Anyway,we must respect his decision and choice.No big deal bro.DAP cannot go that much further going by Malaysian politics if you may recall my predictions in your blog months ago sir.

Through time MCA and Gerakan will recover and the unpredictable Chinese voters especially the business community will be back behind MCA and Gerakan just have they then fully supported Gerakan in Penang and turn around to dumb them in 2008.The Chinese are smart voters ! We shall witness better BN performance anytime than the 2008 coming soon in this Sept election according to my other Bangsar Feng Sui Master.I mean the election date !.Forget June he said ! .The longer Najib delay the better are the chances for the 2/3 majority.Insyaallah.

Al-Humaza 104 “ WAILUL LIKOLLI HUMAZATIL LUMAZAH !“ Just constantly reminding myself and other muslim commentators here Sak included.We fear the HUMAZA !
Thank you and Salam.
@Kampong man

NEXT CHANGE...to be continued "

Kampong man had tried to be a good gentleman.However,Sak has gone gila and can no longer us the pro gomen people.He succeded to chase KM and QD.Sak will pay a heavy backlash from the Malays voters in my view.Surely.Thanks.


Anonymous said...

WZWH,KM dan KD
Kalau kamu bertiga adalah pengundi berdaftar di parlimen Bentong dan calun MP Bentong hanya dua orang iaitu Liow Tiong Lai dan Sakmongkol ( Dato Ariff Sabri ), siapa antara mereka kamu pilih dan mengapa?

Pengundi Bentong

Anonymous said...

Pada tahun 1988 Mahathir berbalah dgn Ku Li kerana berebut nak jadi PM. Akibtnya UMNO pecah dua. Sejarah mencattkan, ini merupakan perpecahan yg paling dashyat yg menimpa orang Melayu yg bernaung dibawah UMNO.

Atas perpecahan ini, MCA diketuai Lee Kim Sai (Naib Presiden) selain beberapa NGO China mengambil kesempatan dgn mengemukakan berbagai2 tuntutan selain cuba menguggat perkara 153 Perlembagaan Persekutuan yg berkaitan dgn hak istimewa ornag Melayu, Islam dan Raja2.

Jadi, KD (mungkin sdr masih dialam beringus masa itu) saya nak kasi tau bahawa pihak yg menimbulkan perpecahan Melayu tidak lain adalah UMNO sendiri yg diketuai Mahathir bukan Anwar manakala pihak yg sering menggugatkan kontrak sosial yg berkaitan hak istimewa orang Melayu adalah sahabat UMNO sendiri iaitu MCA...

KD juga tak payahlah menggunaan ungkapan bodoh,"HANYA MELAYU MAKAN BABI AJE SOKONG DAP". Seolah2 sebahagian pemimpin Melayu UMNO yg melantak arak jauh lebih baik dan suci...

Anonymous said...

Anon 11.17

Apa punya soalan lah..tak cerdik langsong.

Mestilah mereka pilih liow tiong lai. Sebab liow tu cina original dari parti cina original. Sak tu cina celop walaupun parti dia parti cina celop juga, pati cina tetapi mengaku parti berbilang bangsa.

Anonymous said...

KUTUKAN DEWATA NI TAK RETI TARA MANA...DIA MELETAKKAN DOSA MAKAN BABI JAUH LEBIH BESAR BERBANDING DOSA TONGGANG ARAK...

ITU SEBAB DIA TIDAK MENEGUR SAHABAT2 YG TERLALU SEBOK UTK MENDAPATKAN MAKANAN HALAL TAPI DALAM MASA YG SAMA MEMBIARKAN DIRI MEREKA TERJEBAK DGN MINUMAN ARAK!!!

Anonymous said...

Mana KM nih...nak dengar juga komen pasal psy kat penang ni. Hanya KM je boleh tolong cover Najib ni...orang lain hampeh!...jadi bisu tiba2

Anonymous said...

Anon 11:39
Saya tanya WZWH,KM dan KD. Siapa pun awak yang memberi respond kepada soalan saya, jawapan awak tidak ada nilai hujah yg boleh memberi dorongan kearah calun mana saya patut pilih.

Cuba awak jawab soalan ini pula kerana saya masih ada sedikit keyakinan tentang kehebatan awak berfikir.

Kalau ada 2 calun sahaja di salah satu kerusi parlimen di Sarawak antara Johan Ghani ( Melayu Kristian ) mewakili BN dan Awang Dalit ( Melayu Muslim )mewakili DAP, siapa awak plih?

Anon 11:17am

Anonymous said...

Anon 11.17,

Kalau sayalah pengundi di Bentung apajadah nya saya undi si Ariff pembelot dan penghianat bangsa tu.Ariff memecahkan orang Melayu.Lagi pun Ariff ni siapa ?

Kampong man said...

Salam semua,

Pendirian Kampong man mudah tidak akan mengundi siapa siapa juga calon DAP.Ini bukan isu perkauman disini.Sayang, Sakmongkol dari DAP maka jawapannya saperti diatas ,TIDAK.


KM berharapkan beliau bertanding di Raub bagi peluang yang lebih baik.Di Bentong beliau akan KALAH.Bagaimana tidak di Bukit Bintang.

Maaf Sak DAP bukanlah pilihan bagi kita orang Melayu.Ini telah lama terbukti.KM wish you the best of luck in your political career and hope you accept we differ politically.I have disagreed in your predictions of PR winning 145 seats and BN 77.That is utter rubbish and without basis becsuse you did not do Pure Maths HSC I guess.Anyway.

Kampong man said...

Salam Wan,

Oppss..allow me to add a little more.Peninsula-based PR and Sak had said that PR could take on the majority of Sabah’s 25 MP seats, allowing it to represent the state in Parliament and its dream to wrest Putrajaya.haha..

In Election 2008, BN swept 59 of the state’s 60 seats and 24 of the 25 MP seats.How that miracle of PR winning Sabah can happen i cannot comprehend .Just wish to justify my statement that Sak predictions are utter RUBBISH and merely a wishful thinking at least for Sabah. Anyone disagreed kindly comment.Thanks.

Kampong man said...

"Pada tahun 1988 Mahathir berbalah dgn Ku Li kerana berebut nak jadi PM. Akibtnya UMNO pecah dua. Sejarah mencattkan, ini merupakan perpecahan yg paling dashyat yg menimpa orang Melayu yg bernaung dibawah UMNO "

Ini statement kelentong.

Perpecahan sementara pada ketika itu mungkin berlaku disebabkan Ku Li memikirkan beliau layak dan tidak berpuas hati lalu beliau menubuhkan S46 menyebabkan UMNO dibubarkan atas kesalahan teknikal ROC.Alhamdulillah ,Ku Li sedar dengan kesalahan beliau memecahkan orang Melayu dan akhirnya terus bertaup kembali bersama UMNO mewakili Gua Musang kerana COMMON SENSE PREVAILS akhirnya.Yang penting Ku Li sedar kesalahan beliau.Kesalahan Ku LI memecahbelahkan orang Melayu dimaafkan.

Mahathir,kesayangan Melayu dalam UMNO terus diberi mandat selama 22 tahun meneraju UMNO dan negara. Hebat,Satu rekod yang lama. Negara terkenal di seluruh dunia sebagai model negara islam yang baik dan moderate kerana dapat menyatupadukan masyarakat majmuk berbilang kaum dan ugama.Malaysia yang sungguh unik.Mahathir berundur dengan sendirinya tanpa ada cabaran dan ganggu gugat dari siapa pun dalam parti UMNO bagi memberi peluang pada pemangku UMNO A Badawi.

Serpihan S46 masih yang cupit bilangannya masih ada di celah celah bandar ,kampong dan dibawah pokok durian dan manggis menyanyikan lagu perjuangan S46 yang lama telah berkubur. Bukankah baik mereka kembali bersatu saperti KU Li ,Rais Yatim dan ramai lagi pengikut S46 dibawah UMNO dan memperkasakan UMNO.Mereka memilih untuk melawan arus dan menentang.Mereka kurang cerdik dan terus mahu memecahkan orang Melayu.Sia sialah sahaja kerja mereka.Meraka pasti gagal.

Anwar adalah satu lagi orang Melayu yang bertanggung jawab dan amat berjaya memecahkan orang Melayu kepada TIGA pula lagi PKR,Pas dan UMNO kerana kempunan dan bernafsu besar mahu dan MESTI juga berhajat menjadi PM yang belum kesampaian.Beliau akan pasti di tolak oleh orang Melayu kerana keasalahan moral beliau yang dengar khabarnya tiada bukti sahih .Betul ke?.KM tak mahu ambil pusing.Bahkan Pas sekarang tidak dapat menerima beliau sebagai PM walaupun beliau ketua pembangkang PR dengarnya.Eloklah begitu.Sekira dalam pemangkang ada yang menolak cara mamat Nuar ni apakah kita dalam UMNO masih boleh mempercayai beliau sebagai ketua kerajaan kita nanti ?.Tidak mungkin.Option terbaik lupakan sahaja budak Nuar ni.

Manakah halatuju kita orang Melayu yang berpecah belah kerana S46 dan PKR ini ?.Semua mahu menjadi perdana Menteri baik Ku Li,Anwar dan Tun.Mahathirlah yang dipilih oleh rakyat majotity.Majority rules kata orang puteh.Di bawah Mahathir negara maju,aman,harmoni dan ekonomi baik.Bayangkan tanpa S46 dan PKR pasti huruhara tidak berlaku dan perpecahan Melayu tidak berlaku.Bukankah mereka ini semua orang UMNO dulu ?.Kekuatan UMNO adalah bukan dari individu tetapi parti itu sendiri.Individu datang dan pergi UMNO tetap kekal selama lamanya.Wallahwuaallam.

Kesimpulannya mamat yang posting menuduh Mahathir di atas hanya cuba KELENTONG dan Kong kali Kong mengalih pandangan orang Melayu berpaling tadah kepada Anwar dan Pas gamaknya.Mereka sudah termakan racun pembangkang gamaknya.Where got road ? No can do begitu.Salam.

Orang Melayu harus bersatu demi bangsa dan ugama kepada satu parti atau satu pakatan yang kuat.Buat masaini UMNO lah parti tunjang orang Melayu kerana parti Melayu lain hanyalah biasa biasa sahaja.

Apabila Melayu lemah kaum lain mula naik tochang terutama yang biadap DAP tu dan di sokong pulak oleh Melayu desperado macam Samkmongkol maka pengikut yang kurang cerdik pun terikut ikut mahu mentalkinkan UMNO.Boleh kah ?.Majoriti orang Melayu pasti dibawah UMNO .Tak percaya sama sama kita lihat di PRU 13.

orang melayu menang sorak tetapi awas nanti kampong pula tergadai.Buatlah pilihan yang terbaik bagi kita orang Melayu dan pastinya di belakang UMNO bukan PKR dan bukan PAS.Wassallam.

SELAMAT MENGUNDI.

Anonymous said...

Bro KM,

Nampak sangat Sdr membodohkan diri sendiri...jangan sangka dgn mendapat 4 Principle A dlh HSc sdr boleh menjadi seorang yg rasional..Kamu dah termasuk dalam gulungan taksub politik. Sanggup menolak calon Melayu yg mewakili DAP tapi dgn rasa tidak 'apa2' boleh menerima MCA sebagai wakil kamu diparlimen...

Sdr, sama ada sdr sedar atau tidak kerja UMNO melalui unit propaganda mereka, boleh saja mewarnakan sesuatu..yg putih boleh menjadi hitam jika merasakan mana2 pihak boleh memudaratkan dan menguggat UMNO utk mengekalkan kuasa. Demikianlah sebaliknya.

Suatu ketika, UMNO boleh mewarnakan PAS dgn wajah2 cantik ketika mana pimpinan UMNO memerlukan PAS untuk meneruskan kelangsungan politik mereka (UMNO). Namun sekarang bukan sekadar organ PAS diburuk2kan malah pemimpin PAS dihina di caci maki siang malam...buruk belaka. Media awam, Utusan dan TV digunaan dgn sesuka hati tanpa ada rasa bersalah...(patutlah rangking kebebasan media M'sia berada ditangga 144 dunia)...

Demikianlah apa yg diwarnakan keatas Cina DAP dgn wanrna hodoh lagi membusukan...DAP komunis, DAP anti Melayu dan Islam. Dijaja kehulu hilir. Manakala Cina MCA dikalung dgn kain bersulam emas.. cantik dan hebat, tiada perkauman, tidak anti Islam. Semuanya diwarnnkan dgn warna yg nampak putih bersih.

Selain itu dijaja pula seoalah2 dgn warna DAP yg dihodohkan ini maka sesiapa yg bersama DAP turut menjadi busuk...Melayu yg sokong DAP dilebel menjadi Cina manakala Melayu Islam yg ingin bersama DAP dituduh menjadi sesat barat...Masuk DAP seolah2 hilang Melayu dan hilang Islam. Seolah2 hak Melayu dan Islam adalah hak eksulusif Melayu UMNO saja...

Bro,saya teringin sangat nak tengok apa pandangan sdr tentang peranan Cina MCA bagi memperkasakan Melayu. Apa komen sdr apabila melihat banyak tanah2 reserve Melayu bukan setakat didaratan malah telah sampai kepulau2...termasuk dipulau Redang, pulau Langkawi, Tioman dsb telah disonglap oleh taukeh2 Cina MCA...

Satu lagi, apakah pendirian sdr dgn sikap MCA yg sering menentang apa jua perkara yg ada kaitan dgn penguatkuasaan 'nahimungkar' oleh kerajaan samada UMNO atau PAS..

Saya percaya jika sdr dapat menilai dgn mata hati...pasti kesimpulannya, tiada banyak bezanya diantara Cina DAP dgn Cina MCA..malah sepatutnya kredit boleh diberi kpd DAP kerana walaupun menyedari mereka tidak berupaya membentuk kerajaan (faktor bil kerusi yg ditandingi terhad), namun mereka sanggup juga bekerjasama dgn PAS sebuah gerakan Islam yg dilihat lebih radikal.

Sahabat Mat Periba.



Anonymous said...

Anon 11.88,

Saya percaya apa yang Kgman komen adalah ikhlas dari hati beliau sendiri.Komitmen dari penyokong kerajaan.Anda juga taksub politik.Yang tidak taksub mereka yang tidak berpendirian.

Sahabat Kgman

Anonymous said...

sahabat Mat Periba,

Jawapannya amat mudah.Melayu yang didalam parti Cina DAP saperti Sakmongkol tidak sama melayu yang di dalam MCA.Ada ke Melayu dalam MCA ?.Cina yang berjuang bersama UMNO adalah juga saperti Redzuan Tee.Kenapa mesti simpan Melayu DAP ?.Hanya melayu taksub DAP sahaja yang sanggup menggadaikan maruah melayu nya melalui DAP.Kamu pun penyokong DAP kan?

Tambahan pulak melayu saperti YB Datuk tu memecahkan orang Melayu dan tidak layak di pilih.

sang sapurba said...

DAP RASIS PUN ADA ORANG MELAYU BODOH SOKONG.SOKONG PAS DAH LAH.KATA NAK ISLAM.TAPI SOKONG DAP YANG GILAKAN KALIMAH ALLAH.OPPPS SILAP!TOK GURU DIA YANG BERIA-IA NAK JUAL KALIMAH ALLAH.LAST-LAST JATUH SYIRIK DAN KUFUR.MAJLIS SYURA CAKAP BUKAN AKU.

AKU TETAP YAKIN DENGAN KATA KUTUKAN DEWATA PEMIKIR POLITIK MELAYU JERANTUT BAHAWA HANYA MELAYU MAKAN BABI SOKONG DAP.

ORANG UMNO MINUM ARAK TAK KHIANAT KEPADA BANGSANYA.MELAYU DAP MAKAN BABI KHIANAT DAN KUTUK BANGSA SENDIRI MACAM SAKMANGKUK HAYUN DAN ANON2 DI ATAS YANG MENYEMBAH DEWA OKU DAP!!!MELAYU MAKAN BABI SOKONG DAP.MELAYU MAKAN TOYOK SOKONG DAP!!!

Anonymous said...

Nak bagi tau hempyras MELAYUU,,,,,kalau melayu jadi MP DAP dia xkan jadi wakil Melayu,malah kalau menang atas tiket PAS dalam Kerajaan PR,DAP tetap berkuasa,tengok Selangor dan Penang,YB PAS jadi YB Hampassssssss.Nak jadi EXCO TOK MUDIM dan Exco Nikah Kawin pun DAP x bagi,jangankan nak exco agama!
Pendek cerita,kalau Melayu Menang jadi YB DAP maka DAP lah dia,ada berani dia cakap hal2 Melayu!

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024