Wednesday, November 28, 2012

Malaya Tiger-One Last Chance So Pakatan Rakyat Blogs Attack Pahang Royal Family!


Blog Pembangkang sudah mula menyerang Pahang Royal Family. Kenapa dan apa motif?

WZWH rasa blog pembangkang sudah jemu menyerang DS Najib. Tak lut kebal. Pakatan Rakyat mengaku sudah tewas dengan kepimpinan DS Najib.

Bila blog pembangkang mula menyerang dan attack Tuanku Sultan Pahang, Tengku Mahkota dan Tengku Temenggong serta Sultanah Pahang dengan sebab-sebab yang boleh dipersoal dan hujah yang tidak kuat maka WZWH ke depan menulis posting ini.

Pertama: Blog pembangkang- Pahang Selamat Rakyat Nikmat sila baca sini.. Blog PSRN menulis...

  1. Jika Skuad Kebangsaan Gagal ke Separuh Akhir, Presiden FAM dan Timbalan Wajar Undur
  2. Mencadangkan Tan Sri Annuar Musa dilepaskan dari hukuman gantung FAM yang dikenakan ke atas beliau, dan Annuar Musa juga merupakan susuk paling berkaliber untuk dilantik sebagai Presiden FAM

WZWH faham perasaan peminat bola Harimau Malaya bila persembahan menurun dan mengecewakan. Tapi perjuangan belum berakhir lagi. Jika Harimau Malaya menang keatas Laos dan Indonesia, insyallah Malaysia boleh melangkah ke separuh akhir.

DS Najib petang tadi turut menyentuh bila indikator ekonomi dan politik Malaysia bertambah baik tapi bolasepak  saja menurun. DS Najib percaya dan yakin skuad Harimau Malaysia boleh bangkit dan mengharap kebangkitan bermula esok malam.

WZWH sempat berbual dengan TS Annuar Musa mengenai prestasi dan perlawanan Malaysia menentang Laos. WZWH cakap kepada TS Annuar Musa bahawa kritikan beliau kepada skuad Harimau Malaya pada awal lagi akhirnya ada kebenarannya.

TS Annuar Musa juga percaya jika Harimau Malaya mengubah cara bermain lain dari perlawanan pertama dengan lebih agresif dan garang lagi Malaysia boleh menang.

Blog Pahang Selamat Rakyat Nikmat terlalu emosi dengan tidak lansung menghargai sumbangan dan jasa Tuanku Sultan Pahang dan Tengku Mahkota Pahang kepada pembangunan bolasepak negara. 

WZWH amat sedih sebuah blog dari Pahang memperlekeh Raja sendiri-The Present King dan The Future King!

Kenapa blog pembangkang mula menyerang Pahang Royal Family?

Kedua blog Ameno World sengaja menanam kebencian rakyat Pahang dan rakyat Malaysia dengan memberi persepsi negatif kepada Tuanku Sultan Pahang, Sultanah Pahang dan Tengku Temenggong dengan menulis mengenai 'private party' hari jadi Tuanku Sultan Pahang dan Tengku Temenggong-1881 di London sila klik sini dan klik sini.

Parti itu dihadiri oleh majoriti orang putih kenalan Tuanku Sultan Pahang, kenalan Sultanah Pahang dan kenalan Tengku Temenggong. 

Blog Ameno World sengaja menulis 2 posting dengan tujuan berniat jahat menanam kebencian rakyat kepada Pahang Royal Family dengan menulis secara sinis dan kurang ajar. 

Jadi kita sudah nampak permainan blog pembangkang seperti Pahang Selamat Rakyat Nikmat dan Ameno World menyerang dan attack Pahang Royal Family dengan berniat jahat dengan alasan bola sepak dan 'private party'.

Ini adalah ajaran Pakatan Rakyat yang mahu menghapuskan ikatan orang Melayu dengan Sultan. Memang niat Pakatan Rakyat mahu Malaysia ini menjadi negara Republik.

Rakyat diapi-api supaya membenci Raja, Sultan dan Royal Family.

Blog Pahang Selamat Rakyat Nikmat dan Ameno World patut menulis tentang moral pemimpin-pemimpin mereka yang sangat bermoral tinggi dan berakhlak serta beradab mulia.

Sudah puas menyerang DS Najib dan DS Rosmah Mansor kini mula menyerang Sultan-Sultan Melayu.

Memetik komen seorang pembaca blog WZWH:

Mereka nak balas dendam pada Sultan Pahang kerana kritik kenyataan Nurul Izzah tempoh hari. Mereka juga nak alih perhatian rakyat daripada isu ajaran sesat mereka yang membenarkan murtad dan mendoakan kehancuran sesama orang Islam.

Apalah sangat video majlis hari jadi itu jika nak dibanding video seks Anwar. Lagipun video bukannya boleh jadi bukti. Memetik kata-kata nelayan bernama Hadi Awang "Video hanya besi."

Malaya Tiger-One Last Chance So Pakatan Rakyat Blogs Attack Pahang Royal Family.

18 comments:

Anonymous said...

Mereka nak balas dendam pada Sultan Pahang kerana kritik kenyataan Nurul Izzah tempoh hari. Mereka juga nak alih perhatian rakyat daripada isu ajaran sesat mereka yg membenarkan murtad dan mendoakan kehancuran sesama orang Islam.

Apalah sangat video majlis hari jadi itu jika nak dibanding video seks Anwar. Lagipun video bukannya boleh jadi bukti. Memetik kata-kata nelayan bernama Hadi Awang "Video hanya besi."

Anonymous said...

Wan nampaknya berniat 'jahat'....melakukan provokatif kpd pengunjung blognya agar mlakukan 'serangan' peribadi ke atas baginda Tuangku Sultan Pahang. Harap rakan2 tidak terpengaruh dgn provokasi ini..

Wan,
pembangkang tidak menolak sistem beraja malah akan mempertahankannya sama seperti mempertahankan hak istimewa orang Melayu serta agama Islam selaras dgn Perlembagaan Persekutuan...sila rujuk dekelarasi PR.

Wan kena bezakan diantara mengritik dgn menentang...

Memang terdapat pihak2 yg membuat tegurang kpd baginda Tuanku, namun ia dibuat atas sifat kasih kpd sultan mereka. Teguran bersifat nasihat ini bukalah bermakna menolak kewajiban 'berbai'ah' kpd baginda.

Dipihak tuangku sendiri, mestilah menerima teguran ini secara terbuka. Jika benar anggaplah ia sebagai suatu proses muhasabah diri.

Wan, rakyat yg berbagai2 fikrah dan latarbelakang melihat sultan sebagai pelindung terakhir kepada mereka. Tempat mengadu masalah jika berlaku sebarang masalah besar yg tidak boleh diselesaikan melalui cara 'biasa'. Ini telahpun dibuktikan oleh baginda tangku dalam menyelesaikan banyak kes sebelum ini terutama dalam hal pemlikan tanah. Syabas Tuangku..

Oleh itu rakyat memerlukan seorang sultan yg bersikap adil atau kelihatan adil. Seseorang Sultan mesti menjauhi diri dari sebarang polimik kepartian...sebab sultan tidak terikat dgn mana2 parti.

Kepada pemimpin mana2 parti, tolong jangan gunakan istana untuk kepentingan politik anda. Tunjukan kekuatan, kehebatan dan kewibawaan anda dimata rakyat bukan dimata Sultan.

Mat Periba

Kampong man said...

Salam Wan,

Saya setuju dengan sdra Mat Peiba kita sama sama mempertahankan sistem beraja kita dan menghormati perlembagaan.Tetapi kadang kadang terlepas dan terdapat segelintir kita yang termakan juga dengan bunga bunga hasutan biadab yang ditunjukan PR terutama DAP dan PKR dalam occasion tertentu.Apa lupa dengan kebiadaban Azmin dan beberapa kunchu DAP tidak menghormati satu majlis Istana baru Yang Di Pertuan Agong tahun ini ?.Tidak memahami protocol !.inexperience bunch of fools.

Siapa yang baring diatas jalan menghalang kereta Sultan Perak ketika pertukaran kerajaan negeri Perak dulu ? Siapa yang dipergunakan ? Pada masa itu tidak ada pun muka DAP biadab dilokasi .

Satelah kemenangan besar DAP di P .Pinang Mahaguru DAP Lee Kuan Yu dari negara kecil selatan yang berpuluh puluh tahun tidak menjejaki kaki di bumi Malaya telah melawat P.Pinang atas jemputan LGE melihat dan meraikan kejayaan DAP menakluk P.Pinang.
Ya, Malaysian Malaysia dan Malaysia adalah bukan negara Islam ? (kata Karpal Singh) .

PR harus jangan diberi mandat memerintah sekira kita mahukan kesejahteraan, keamanan dan kemakmuran.Pedulikan kes remeh En Zakaria Mat Derus saorang Robin Hood Melayu di Klang dan kita punyai agenda besar yang perlu di pertahankan .Wallahwuallam

Anonymous said...

aku dah tengok video tu....tak de ayat-ayat negatif yg mcm puak2 umno/bn ulas...

Wahai wan...tak yah lah nak tunjuk jaguh dan nak guna isu ini untuk nak menghasut kononnya pakatan menolak sistem beraja...

sudah2 la wan....nak berhujah bodoh gitu...

Anonymous said...

Anon 9:11AM,
Ternyata anda bias dalam menyatakan hujah. Mengapa anda tidak mengemukan terdapat juga orang UMNO dan institusi UMNO yg biadab terhadap sultan. Anda sudah lupa bagaimana Utusan Malaysia dan pimpinan kanan UMNO yg memain sentiman anti sultan semasa krisis perlembagaan bagi mengurangkan kekebalan raja2 suatu ketika dulu...

Jnagan suka salahkan orang lian wahai sahabat2 UMNO...Tolong cermin diri.

Anonymous said...

Seronok dengar ucapan TPM Mohyiddin di PWTC malam tadi.Jelas pembangkang tidak mempunyai agnda membangun negara malah merosakan sahaja.Hidup UMNO hidup BN.

Anonymous said...

wan zamzuri.lebih baik kamu berkecuali dalam isu ni.kalau kau bela majlis maksiat,bimbang rosak agama.ada faham?

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 11:45,
Jangan sesekali ada pihak yang berniat jahat mala fide sengaja mengapi rakyat membenci Tuanku Sultan Pahang dengan isu-isu murahan di London.

WZWH firm mempertahankan Sultan Pahang dan Pahang Royal Family. Over my dead body.

Anonymous said...

Teruskan Wan Zuri.You are not alone.Kah kah kah kesian kisah Lebai malang ke 13 di blog the unspinners .Kita ketepikan PR di Pahang..

Anonymous said...

Wan,
Saya baru membaca berita mengenai video sambutan hari lahir Baginda Sultan Phg di Pahang Daily. Sebagai rakyat Pahang saya merasa marah dan keciwa atas penyebaran Video ini di Youtube. Minta pihak berkuasa membuat tindakan susulan bagi menyekat penyebaran vedio ini. Ini soal peribadi sultan. Menutup keaiban sesorang merupakan tanggung jawab kita sebagai seorang Islam.

Selain itu, tolong jangan kaitkan soal peribadi Tuanku dgn hal2 Politik. Soal politik mesti dihujah dgn politik

Jangan bermain api!!

Mat Periba

Anonymous said...

Siapa kah yang label Sultan Trengganu "natang"?Bukan tu UMNO?Siapakah yang cuba menghapuskan institusi raja raja ?Bukan tu Mahathir?Mahathir bukan UMNO?Siapkah yang tunjuk kurang ajar kat Sultan Kelantan?Orang UMNOlah siapalagi.Tak kan orang DAP,PAS dan PKR yang berani buat begitu,melainkan UMNO.

Anonymous said...

wan zuri batu api

Anonymous said...

apa blogger ni? tak payah politikkan pun semua muslim tahu benda tu majlis maksiat, ada arak, ada tari menari. tak mengapa nak jadi anjing umno , anjing pembangkang tetapi jangan jadi anjing kafir. blerghh -non partisan

Anonymous said...

PAU 2012 sedang meriah.....
yg berucap bertegang urat leher mengatakan PAS macam2...parti melukut di tepi gantang...parti ajaran sesatla...dan mcm2....
yg mendengar tergelak sakan sambil betepuk tangan....
Tapi tahu tak selepas PRU12 UMNO yg telah kehilangan 2/3 majoriti dan 5 negeri kalah...mula menyuarakan unity goverment...UMNO mengajak PAS bersatu demi melayu kononnya...
ajak pas bersatu dengan umno so bolehla memerintah kembali selangor dan dijanjikan asan ali jadi MB..Tapi pimpinan PAS menolak....sebab tu meroyan sampai skrg asan ali sebab tak dapat jadi MB..
Tapi sekarang UMNO sibuk menyatakan PAS melukut di tepi gantang...mungkin mereka terlupa 3 dari 5 negeri pakatan rakyat MBnya adalah dari PAS...
UMNO cuma mahu menggunakan PAS untuk menang PRU13..selepas menang di tendang pas keluar...kerana pas tidak akan bersetuju dgn rasuah..
Oleh kerana tak tercapai hasrat mereka...maka PAU12 ini medan mebalas dendam mengata PAS...tak de agenda yg lebih penting dari itu?

Anonymous said...

Tak apa lah. Buat lah apa saja. Raja dan rakyat mana dapat dipisah kan. Buatlah apa saja , daulat tak hilang punya.

Anonymous said...

wan zamzuri..sepatutnya keluar dari mulut, akan mempetahankan agama over my dead body.tak adil..............wan zamzuri bagus nak mempertahankan raja.............tapi tersalah kerana turut mempertahankan maksiat raja..................awak jangan ingat perkara tu remeh oleh seorang ketua agama...............aku pun
sayang sultan.....

Anonymous said...

Spoon feed teacher no brain...useless!!!

Anonymous said...

Wan.trying to hit below the belt? Be a man with 2 balls and a stick,like najib balls. Rosmah pegang.
Don't drag the Royal family in this mud play.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024