Nuffnang Ads

Pages

Sunday, March 3, 2013

Bolehkah Anwar Jadi PM Baru...Dibantu oleh Pejuang Sulu, MNLF dan Talibarut Di Sabah?


Perisikan Filipina dibantu oleh CIA mengatakan Anwar Ibrahim dan Jeffrey Kitingan terlibat dibantu oleh Nur Misuari pemimpin MNLF menghasut Sultan Sulu supaya menceroboh Sabah.

Bila Anwar jadi PM, Sabah mendapat status autonomi kepada Sultan Sulu. Jeffrey talibarut Anwar di Sabah menjadi mediator kepada Sultan Sulu.

Perancangan sudah lama. Pertemuan antara pemimpin di atas kerap dilakukan. Maka orang Tausug dari Sulu masuk ke Sabah sikit-sikit.

Kini pencerobohan Lahad Datu yang diurus polis dan tentera akan berpanjangan. Malaysia akan berhadapan dengan perang gerila.

Polis dan tentera Malaysia yang majoriti Islam berperang dengan 'tentera Diraja Sulu' yang 100% Islam. Jika MNLF membantu maka satu lagi tentera Islam terlibat.

Konflik ini akan berpanjangan 2013-2020...

Islam lawan Islam

Melayu lawan Melayu. Ya Tausug juga dari rumpun Melayu.

Inikah yang kita semua orang Islam mahu lihat. Betapa bodohnya kita.

Kenapa diplomasi dan negosiasi yang dihulurkan DS Najib tidak diendah?

Anwar pernah jadi 'visiting profesor' di beberapa universiti Amerika, Jeffrey Kitingan adalah seorang doctorate Phd, Nur Misuari adalah bekas profesor.

Adakah ini cara orang intelektual berfikir?

Apa guna KUASA jika ianya menghancurkan, memporakporanda, menghuruhara masyarakat, negara, region dan umat Islam?

Apa gunanya Sabah jika peperangan gerila buat rakyat sengsara?

Adakah ini mahu membuka peluang kepada Amerika meletakkan pengkalan tenteranya di Sabah? Atas alasan region tidak aman.

Ternyata Sang Rajuna Tapa yang membuka pintu kota memberi peluang tentera Majapahit datang menawan Temasik (Singapura) berulang menyebabkan Parameswara lari ke Melaka.

Anwar mahu jadi Sang Rajuna Tapa?

Anwar mahu jadi PM?

PAS mahu sokong PM macam ini?

DAP masih ghairah sokong PM spesis ini?

Rakyat mahu sokong PM baru ini?

Jika majoriti rakyat Malaysia terpesona, percaya, yakin, masa depan Malaysia lebih baik di tangan Anwar maka sokonglah aokme semua...

WZWH tidak akan undi parti Anwar dan geng-gengnya. Itu yang pasti!

Hapuskan Sang Rajuna Tapa sila klik sini.

62 comments:

Anonymous said...

Mengapa bangang sangat Dato' Jeffry yg berbangsa Kadazan membenarkan Sabah yg majoriti penduduknya bukan muslim menerima missi Anwar dgn menjadikan negeri ini sebuah negeri yg ada kuasa autonomi dibawah kekuasaan Sultan..

ATAU memang geng2 UMNO dan Wan dah kehabisan modal...Meraban abih..

Anonymous said...

Anon diatas tidak tahu fakta.Cuba lihat fakta bahawa pwnduduk majoriti Sabah adalah Muslim.Ini mesti orang Anuar yang di reject ahli Pas sekarang.Ah..

Anonymous said...

Anwar lagi..pengaruh anwar kalahkan obama ni. Patut jadi pm.

Anonymous said...

memang patut jd pm,

orang yang nabi tak mengaku umat kau angkat,angkatlah.tunggu aje lah bala allah.tak caya lu tengoklah nanti.

lagi satu kau dan anak jantan kau tonggeng aje buntut tu kasi dia sula!!!

Anonymous said...

Anon 1:54PM,

OKlah sdr, aku setuju bahawa kira2 64% penduduk Sabah kini adalah Islam. Dgn kenyataan ini terbuktilah bahawa 'projek pemberian IC kpd pendatang haram tajaan Pemimpin Agung Umno Pak Mahathir kononnya bagi mempastikan majoriti penduduk Sabah adalah Islam adalah BOHONG...

Anonymous said...

Bygkan kalau pencerobohan mcm ni pun kita bolos..menteri cakap berdegar2 tp rupanya pandai hunus keris di pwtc.

Anonymous said...

Sebenarnya Tuhan nak tunjuk betapa kita angkuh akui kita pendamai di selatan filipina. Sampai ada yang nak jadikan pm kita pendamai di Palestine. Tapi tengok tengok kat negara sendiri pun gagal.

Anonymous said...

WZWH, walaupun ada yg mengatakan jambatan kat Cyberjaya runtuh terbelah dua akibat perbuatan Ultraman ( bukan Kampong Man ye ) tidakkah awak fikir ini juga perbuatan Anwar untuk jadi PM?

Anonymous said...

Jelas dari keterangan saksi saksi RCI, kad pengenalan di beri dengan mudah dan berleluasa. Maknanya rakyat filipina bertapak senyap senyap di sabah. Mereka ini cukup bahaya kerana berada di dalam sabah. Ini punca bilangan mereka cukup ramai. Nasi telah jadi bubur. Politik mbawa bencana. Dahsyat BN.

Anonymous said...

Anon 2.49,

Anda salah fakta lagi .Anwarlah yng bertanggung jawab mengikut banyak pandangan kerana beliau adalah TPM ketika itu.

Anonymous said...

Bkn madey pm? Timb lebih power dr pm? kalu gitu mhyudin lbh power dari najib.?

Quiet Despair said...

Sorry, Anwar. This will be the end of you. You will not ever be the PM.
The blood of the cops is in your hands.
Today 5 more cops died. This is the official statement. But some blogs put the casualty at 13 with several injured.
Boleh ke you jadi PM dengan sumpahan isteri-isteri yang menjadi balu dan anak-anak kecil yang dah jadi yatim?
Boleh you menanggung penderitaan keluarga cops yang terbunuh?
Mungkin dengan wang berjuta-juta yang tak habis tujuh keturunan you boleh beri kepada mereka?
But can you replace the love and affection of their dads?

Anonymous said...

Anom 633pm. Saya setuju. Saksi sebut nama megat junid dan aziz samsudin yang terlibat arah bagi ic. Bukan nama anwar yang disebut. Kedua ni org kuat Che Det.

Anonymous said...

QD. Saya mudah je. Kita bila nak tengok peribadi seseorang ,kita tengok anak bini mereka. Saya pasti luaran tutup aurat. Tapi anak bini Najib.? Yang ini suruhan wajib dalam Quran pun tak jaga anak bini.

Anonymous said...

Jangan jadi berok le baee!! Anwar TPM lah masa tu, dia sama juga. Mana boleh dia cuci tangan!!

Anonymous said...

BN tak dapat handle penceroboh 1OO orang. Maka blame pembangkang. Shit.

Anonymous said...

Maklumat baru dapat,. Ada yang bagitau ada cadangan nak istihar darurat di Sabah. Apa makna ni? Praya tiada di Sabah. BN tau dia kalah. Kalah Sabah kalah le Msia. Ingat macamana BN main drama darurat di Kelantan thn 78. Budak budak umno yang mencarut di blog ini belum lahir.

Anonymous said...

Tak terpikirkah anda ramai penulis penulis asing dibiayai oleh kerajaan untuk menjahanamkan AI. Laporan Oleh Inquirer Filipina sajalah yang menjadi sandaran untuk membabit AI.

Anonymous said...

Ada lagi bukti yang Brother Anwar Bin Ibrahim akan dikeluarkan, tunggu saja sampai tertonggeng.

Anonymous said...

BN lembab dan tak boleh
diharap nak tunggu semua polis mati dulu baru nak bertindak?..

Anonymous said...

Pengaruh Anwar serta kebangkitan rakyat tidak dpt ditahan2 lagi...ini sebab PRU13 terpaksa ditangguhkan oleh Najib. Macam2 cara nak menyahkan Anwar drp arena politik tetap gagal..kali ini mungkin berjaya kot. Sama2 kita tengok siapa yg tertonggeng.
Namun bagitu, ramalan saya samada BN menang atau kalah, Najib tetap dinyahkan oleh geng Mahathir...tunggu2...

Anonymous said...

Pihanraya Bukan ditangguh le NGOK,tapi belum sampai masa,tanggun ni maknanya masa dah sampai tapi tunda!
Bahasa orang PR ni memang sampolimok,nak beza perkataan pun xreti.janji sedap cakap penyokong tepoktangan.
Yang perangai hempuras macam nuar pun x reti nak tengok!dah ramai cerdek pandai PR lari,yang tinggal cuma yang dah kehabisan cerdek je sokong!
HIDUP BN,Hidup UMNO.

Anonymous said...

Kaitkanlah semua kelemahan kjaan dgn anwar, kebangkitan rakyat tidak mampu ditahan. Perisikan semua pihak menunjukkan BN akan kalah, kecuali kajian Kemas. Itupun sebab dia interview budak Tadika

Anonymous said...

Anom 841pm, memang bukan tangguh. Hanya lengahkan kerana takut.

Anonymous said...

Dengki lah Jose Trevino dibayar RM26 ribu sebulan oleh kerajaan hasil titik peloh rakyat untuk menjahanamkan AI. Lebih 15 tahun untuk membinaskan AI nampaknya tak berhasil. Kesian kesian.

Anonymous said...

Nak ingatkan lagi 4 hari , 8 mac genap 5 thn parlimen bubar. Tak pernah berlaku dalam sejarah pru sampai lebih 5 thn. Jatuhkan pak lah kata pak lah lembik. Siapa lembik.
Peminat pak lah.

Anonymous said...

800k telah makan tuan.

Anonymous said...

Cakap2 di sabah, umno lingkup. Gagal protect mereka. Tunggu.

Anonymous said...

Brim pun tak jalan dah. Nyawa lebih penting.

Anonymous said...

Apa kata Hishamudin 2 minggu lepas: penceroboh bukan pengganas. Inilah taraf Menteri yang jaga keselamatan Negara.

Anonymous said...

sian pecacai umno bodoh tahap melantun2.

Anonymous said...

Woii Wan,
Jeniusnya tuan yg kamu puja tu...7 org anggota keselamatan dah terkorban kamu masih nak bodek Najib..

Anonymous said...

bro .... pc aku rosak kena virus .... MESTI ANWAR PUNYA PASAL LAH NI ..... bnggang punya anwar . ake ke patut pc aku yang selama ini elok tu di letaknya virus ....

Anonymous said...

BRO ... KERETA AKU TAK DER MINYAK LAH BRO .... INI MESTI ANWAR PUNYA PASAL LAH NI ...

Anonymous said...

bro .... kenapa hanphone aku cepat habis bateri ???? tak sampai setenah hari dah habis ..... INI MESTI ANWAR PUYA PASL LAH NI

Quiet Despair said...

Relax everyone. We wait for the confessions from the arrested Sulu intruders. Definitely they will name the people who instigated them to invade Semporna.

Anonymous said...

Bro,pagi tadi saya tak dapat berak,pasti Anwar punya pasal.Celaka punya Anwar lembu saya mati dilanggar lori.

Quiet Despair said...

Congrats Abang Wan for attracting many to your blog. It's good of you to allow anti-Najib commentators too.
Way to go bro. You have beaten Suckmangkok in the popularity pole.
Never be like Sakmongkol who deletes Pro-Najib commentators.
Pity egoistic Sak who is still Najib bashing and talking about his ceramah with Nurul Izzah when there's a tragedy in Sabah which is of national importance.
And he's still believing Kelings Deepak and Bala whom everyone knows are not credible people.
Imagine faling for Bala who carried a Bagavad Geetha book instead of our PM who swears by the Quran in the mosque.
Bala may be carrying Kama Sutra book and Najib haters are taken in hook, line and sinker.

Anonymous said...

ini betul2 atau sendawara politik ?
kalau betul kita wajib pertahankan tanah air kita tanpa fahaman politik. Tapi kalau sendawara politik amat menduka citakan sehingga melibatkan nyawa manusia. kalau betuk DSAi terlibat tangkap saja la atau hanya untuk mengelirukan rakyat sahaja ??????????????? Kalau ini lah caranya untuk mempertahankan kuasa minta rakyat semua berfikir menjelang pilihanraya hanya itu sahaj senjata yang kita ada....

Anonymous said...

BN mengelabah.....
padan muka bagi sgt IC pada pendatang haram filipina...sekarang rasalah akibatnya.....nyawa polis terkorban sewenang-wenang....
BN sebenarnya sanggup menggadai negara untuk kuasa...tapi dengan kuasa...duit rakyat di bahagi ke kroni dan keluarga...tanah rezab melayu dijual ke bangsa asing...dan lihat la sekarang...Sabah diserang dan dituntut sulu....
Masihkah nak salah kan org dlm keadaan mcm ni?.....Selesaikan masalah sabah dgn segera demi keselamatan rakyat dan polis/tentera....pastu bubar parlimen....

Anonymous said...

It is war, Mother Fucker Anwar.Police have recovered bodies of all six policemen following ambush by Sulu gunmen in Kg Sri Jaya, Semporna; six dead gunmen found at scene.

Anonymous said...

Wah hebat Wan ni gambar handsome bersama Sultan Sulu dalam persidangan Agung UMNO 2012.

http://jomkitabaca.wordpress.com/

Cilaka,pasti in Anwar punya kerja ,betoi QD?

Anonymous said...

Anon 11.20PM, did Anwar fucxed your mother? Wow you must be dammed proud,way to go.

Anonymous said...

Yes, Mother Fucker!!

Anonymous said...

hensem lg orang sulu dari muka wan zamzuri pencacai angkat najis.... fitnah no1 kata anwar... tp diri sendiri sengkokol ngan penceroboh... bongok

Anonymous said...

Anon,so Anwar is your father,right? Or you a bastard.

Anonymous said...

Gambar masa perhimpunan umno pun jadi masalah, masa ni geng sulu baik, skang jadi jahat sbb hasut dek anwar. Wzwh seorg yg suka kan sejarah, tak salah pun bergambar, tp berdosa kalau bergambar dgn anwar ibrahim, ini fatwa baru tadi nik aziz kuarkan

Kutukan Dewata said...

hadis nabi;

BUKAN DARI KALANGAN ORANG MUKMIN MENGEJI DAN MENCERCA SAUDARA SENDIRI.

Anonymous said...

PM gay yang pertama di Malaysia? No way..

Anonymous said...

Apalah bangang penyokong Anwar Ibrahim ini, gambar Wan Zamzuri itu bersama Hj Murad Ibrahim pemimpin MILF yang sign Rangka Perjanjian Damai dengan Presiden Filipina. MILF lebih besar dan berpengaruh dari Nur Musuari pemimpin MNLF yang kini menjadi kumpulan kecil di Mindanao.

MILF tidak menyokong pencerobohan tentera Sultan Sulu di Lahad Datu. Nur Musuari pemimpin MNLF menyokong pencerobohan tentera Sultan Sulu di Sabah.

Nur Misuari menentang perjanjian damai antara MILF dan kerajaan Filipina. Nur Misuari rapat dengan Anwar Ibrahim. Yang terakhir berjumpa 4 bulan lepas.

Anonymous said...

Siapa yg tuduh Anwar sebagai pihak yg menyokong pencerobohan, nah ini saya tunjukkan siapa sebenarnya yg terlibat..

Nur Misuari mendedahkan bahawa semasa lawatan ke Sulu, dia mendapat khabar PM Malaysia menjanjikan penempatan kepada Raja Muda Sulu sebagaimana disebut dalam Manila Bulletin:

"When he was in Jolo, Sulu, over the week, Misuari said that what he heard was that the group of the Crown Prince Rajah Muda Agbimuddin Kiram, younger brother of Kiram, crossed the sea to the island because they were allegedly promised to be settled in Sabah by Prime Minister Dato Seri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Addul Razak."

Anonymous said...

Anon 12:43am
Indeed asshole! so you are the baby face that my father fucked. What had my father promises you in return? You dickhead!!

Anonymous said...

Antara fakta yg kita kena ketahui sebelum menuduh Anwar terlibat adalah seperti berikut:-

(1) Tahukah anda ada kajian yang menunjukkan Malaysia adalah antara negara yang mempunyai simpanan gas asli dan minyak mentah yang terbesar di dunia. Daripada simpanan itu, Sabah menyumbang 13% gas asli dan 30% minyak mentah. Sumbangan simpanan negeri Sabah meningkat dengan penemuan-penemuan telaga di laut dalam.

Antara kawasan laut dalam yang dikatakan kaya dengan simpanan gas asli dan minyak mentah ialah Laut Sulu dari Pulau Palawan sampai ke selatan. Termasuk antaranya di Kepulauan Tawi-tawi. Pada tahun 2010, pasukan peneroka minyak Exxon-Mobil telah menjumpai simpanan minyak di Kepulauan Tawi-tawi sedalam 16000 meter. Dengan penemuan itu, Kerajaan Filipina telah membuat MOU dengan beberapa syarikat minyak untuk mengeluarkan hasil bumi tersebut, tetapi mendapat tentangan daripada Bangsa Moro dan penduduk setempat di Kepulauan Sulu. Tindakan ini kelihatan bertentangan dengan perjanjian kerajaan Filipina dan Bangsamoro, yang antara lain menyebut, "the Bangsamoro shall have the power to create its own sources of revenues, as well as to have a just share in the revenues derived from natural resources".

(2) Seperti yang diketahui ramai Malaysia melalui PM terlibat dalam mewujudkan Perjanjian Damai Kerajaan Filipina dengan Bangsa Moro pada tahun 2012. Antara manfaat yang Malaysia perolehi ialah syarikat-syarikat perladangan di Malaysia mendapat peluang untuk melabur membuka ladang-ladang Kelapa Sawit di kepulauan Mindanao. Salah satu syarikat yang dipercayai akan terlibat ialah FGVH. Selain daripada itu adakah Malaysia akan mendapat manfaat dari pengeluaran gas asli dan minyak mentah di Laut Sulu. Yang ini sukar untuk dipastikan. Cuma kita boleh bertanya daripada mana sumber gas asli yang akan diimport ke terminal pendaratan gas asli di Lahad Datu? Adakah gas asli yang diimport itu datangnya dari telaga yang digali di perairan Sabah di Laut Cina Selatan, di blok R dan S (Kikeh, Gemusut-Kakap dan lain-lain? Gas Asli dari blok-blok ini dikatakan akan didaratkan di Kimanis dan beberapa lagi estet industri berhampiran Kota Kinabalu. Kemudian ia akan disalurkan melalui paip ke Bintulu Sarawak untuk dijual dan juga digunakan untuk penjanaan elektrik oleh IPP di Kota Kinabalu. Jadi daripada mana sumber gas asli yang diimport ke Lahad Datu? Kalau dari Kepulauan Sulu, maka apakah tanggapan Bangsa Moro terhadap Malaysia? Tidakkah mereka juga merasai tertipu?

Kalaulah benar telahan ini, mungkin inilah punca kemarahan Bangsa Moro kepada Malaysia, lalu mereka mengambil tindakan nekad untuk menyerang Lahad Datu. Bangsa Moro adalah bermaksud Bangsa (Bangsa) Muslim (Moro iaitu perkataan Sepanyol yang ditujukan kepada Muslim). Mereka telah menghadapi perjuangan yang panjang untuk menuntut wilayah mereka kembali. Wilayah mereka kini dipercayai kaya dengan sumber asli seperti gas asli dan minyak mentah. Demi perdamaian mereka sanggup menggugurkan tuntutan wilayah mereka untuk menerima tawaran kuasa autonomi. Ketika mereka dalam transisi membentuk kerajaan autonomi Bangsa Moro pada tahun 2016, sumber-sumber kekayaan mereka telah mula dikeluarkan dan kita berharap Malaysia tidak terlibat dalam perkara ini.

Sebab itu kita mahu kerajaan Malaysia memberi penjelasan apakah sebenarnya yang berlaku dan tidak ada tempat yang paling baik melainkan penjelasan di Sidang Khas Parlimen.

Anonymous said...

Anon 7:28 am,
Dah bangang, tolol lagi." Masuari said that what he HEARD....." dia dengar! Kalau nak spin pun gunakan akal Kapal S.

Anonymous said...

Anon 8:01 am
What is your point? Sebelum menuduh Anwar misti tahu fakta ," conspiracy berkaitan dengan telaga minyak" ?

Anonymous said...

D end 4 u..anwar..
Bape byk kali pya d end la...
Klu btl la anwar pya keja..
Awal lg BN dh balun...lunyai..
Kah kah kah...
-sangharimaukumbang-

Anonymous said...

Anon 7:41 AM,How you feel,your mum being screwed by the mother fuckxr?

sang sapurba said...

kesultanan sulu sepupu kesultan brunei,sepupu kesultan gowa sulawesi iaitu leluhur ds najib.ds najib terpaksa menangani dengan teliti.tarik rambut dalam tepung kerana menjaga hubungan serumpun.sebab itu memberi masa kepada gerila sulu untuk undurkan diri tanpa tumpahkan darah.namun kedegilan gerila sulu dan serangan terhadap polis malaysia telah menyebabkab ds najib menurunkan kuasanya kepada ATM untuk bertindak secara bijak.

tunggu ajela perkembangan seterusnya.


tentang anwar ibrahim tu,tak usah heranlah.perisik tentera filipina yang tuduh dia terlibat bersama jefry kitingan.maklumlah dekat pilihan raya.

kenapa sekarang dekat pilihanraya baru nak ceroboh malaysia?kenapa tak ceroboh 1,2,3, atau 4 tahun dulu?kenapa ceroboh selepas 2 bulan anwar berunding dengan nur misuari yang memang berdendam dengan kerajaan malaysia kes kena tangkap dan mendamaikan bangsa moro.kenapa dah dekat pilihan raya berlaku?tentulah ada agenda politik durjana!

Anonymous said...

Aku pkr .lantak pi la u nak sokong umno.

Anonymous said...

kau memanglah pkr sebab umno tak peduli kat kau.sbb kau pun kaki liwat juga.pkr memang banyak jasa kepada bangsa dan negara.

sumbangan pkr kepada budaya malaysia memang besar:

1.budaya rusuhan
2.budaya LGBT
3.budaya pluralisme
4.budaya libralisme
5.budaya fitnah bapa pemfitnah malaysia-cikgu bad.

undi pkr surga menanti-ustaz badrul amin

Anonymous said...

Cara hisham dan sepupunya tangani isu ini mcm raja lawak. Depa pemerintah jgn dik salahkan org lain.

Anonymous said...

anon 7.20 NI ORANG ke berokkkkk,kalau PR handal g sabah setelkan,,,,,,,,anon 6.57 pun ngok,ada isteri orang yg bertyudung ikut jantan,ada anak orang berkopiah jadi mat pet,ce tgk isteri dan akan kita dulu,jangan2 tudung u hanya fesyen je!