Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, March 6, 2013

Nur Misuari Mahu Jumpa DS Najib Selesaikan Konflik Sabah



Nur Misuari pemimpin MNLF mengadap Sultan Kiram di Manila mahu damaikan konflik Sabah.

Menyedari kerajaan DS Najib bertambah kukuh dan bakal memenangi PRU 13 membentuk kerajaan yang kuat menyebabkan Nur Misuari pemimpin MNLF bersedia berjumpa DS Najib membantu menamatkan krisis Sabah.

"Demi keamanan, menyelamatkan nyawa pejuang muda Sulu dan tentera Malaysia, orang Islam tidak perlu bergaduh sesama sendiri" kata beliau.

Jika perlu Nur Misuari mahu melawat Kuala Lumpur menyelesaikan konflik perbezaan antara Bangsamoro dan rakyat Malaysia atas perbelanjaan beliau sendiri.

Nur Misuari memberi amaran kepada Presiden Filipina jangan menangkap Sultan Sulu kerana keadaan kacau bilau akan berlaku di Filipina.

Nur Misuari menegaskan beliau dan MNLF tidak ada kena mengena dalam mencampuri pencerobohan Sabah.

Spekulasi bertiup kencang mengsyaki Nur Misuari terlibat dalam pencerobohan baik di Manila dan Kuala lumpur. Beliau menafikan spekulasi tersebut.

Beliau juga menafikan membiayai pencerobohan Sabah oleh tentera Diraja Sulu.

Jika benar Nur Misuari boleh mempengaruhi Sultan Sulu dan menghalang perang gerila berlaku di Sabah demi keamanan DS Najib perlu menimbang cadangan dan pandangan Nur Misuari.

Rangka Perjanjian Damai antara MILF dan kerajaan Filipina yang DS Najib menjadi orang tengah tidak inklusif kerana meminggirkan MNLF dan Sultan Sulu.

Mungkin satu bentuk penyelesaian jangka panjang bagi keamanan serantau Presiden Filipina perlu memasukkan MNLF dan Sultan Sulu dalam kerangka perdamaian yang lebih inklusif.

Sumber PhilStar.com

26 comments:

Anonymous said...

Sebelum ini kamu dan geng2 kamu menuduh Anwar dan Nur Misuri merancang sesuatu atau sebagai dalang dlm isu pencerobohan Tentera Sultan Sulu di Sabah...

Hari ini, kamu pusing cerita dgn menyatakan bahawa Nur Misuari nak berunding dgn Najib bagi menyelesaiakn isu ini pulak...

Jadi, aku nak tanya...ini kerja Anwar atau kerja Najib???

Wan...kamu tak payahlah nak mengangkat sebagai hero. Ramai dah yg terkorban...semuanya muslim kecuali seorang...

Apa yg rakyat nak tau..mengapa isu ini terlalu lama untuk diselesaikan..dimana kewibawaan Najib dan kerajaannya...Genius sangatkah Najib dalam menyelesaikan isu ini???

Anonymous said...

Nur Misuari = Anwar Ibrahim. Bangsamoro pecah 2 MNLF dan MILF. Melayu pun pecah 2 UMNO dan PAS. Anwar Ibrahim nak jadi hero tubuh PKR. Nur Misuari nak jadi hero join Lanun Kiram III. Nak jadi pendamai konon... gabungkan MILF dgn MNLF dulu baru dtg jumpa DS Najib. Sama gak ngan Anwar. Gabungkan UMNO ngan PAS dulu baru boleh jadi Pee Mmm.

Naz Der said...

MALAYSIA tak perlu menerima ugutan dari kumpulan kecil ini. Jika mereka menyerang kita, kita juga harus bertindak menyerang mereka sehingga ke tempat mereka di Filipina...

Sudah dibawa berunding, tetapi degil..mahu juga berperang, tetapi bersembunyi...

Ingat, ada pengganas yang sudah dibunuh oleh penduduk kampung...mahu bersembunyi dimana lagi?

Anonymous said...

Pumca najib lemah.

m said...

Bom kita mahal gamaknya, itu sebab tumpul satu pun tak mengena.

sang sapurba said...

DIA NI TAK HABIS2 KATA ORANG LEMAH.KAU TU HEBAT SANGAT KE KALAU HARI-HARI JILAT JUBUR NUAR.

JELAS NUAR JUMPA MISUARI,MISUARI JUMPA KIRAM TIRAM.

NUAR + MISUARI+KIRAM TIRAM =THREE STOOGES.MACAM KO JUGA.

Anonymous said...

Anak kiram nafi pembangkang ada peranan dalam pencerobohan., ada keluar berita ini dlm utusan meloya atau tv3 suku.? Spin jgn tak spin. Negara kena serang masih nak berpolitik.

Anonymous said...

Pak lah pun dulu ada jumpa misuari. Tak blame pak lah pulak.

Anonymous said...

Sang sapurba..ayat jilat jubor ni betul betul purba. Gaya bahasa Umno.

Anonymous said...

This Jerantut hillbilly Sang Sapurba is so rude shouting vulgarities in all his postings. Is he retard or has absolutely no knowledge of the identities of his parents. If he doesn't know who his father or mother are, we can excuse him. I pity him.

Anonymous said...

Anon 5:17 PM
Again don't you be a smart Ass. Calling out the connotation of 'Hillbilly' of smearing name. You have to pity yourself, sure enough of your ignorance for not knowing the evolution of the slang 'Hillbilly' used that has contributed to an icon of the American culture and music. By that, you are just a meathead.

Anonymous said...

fuck you
nak sangat berbahasa omputih
puiiiiii
menunjuk handal sangat

Anonymous said...

Anon2 semua,
Jgn kisah sangat dgn ayat2 lucah Sang Sapurba ini...
Beliau ini cuma tamat Tktn 3 (SPR tak sempat amik)...sama macam Kutukan Dewata. Mereka2 ini dilatih oleh UMNO utk melakukan "brain wash" kpd belia2 Melayu terutama dalam2 program anjuran BTN.

Mereka lupa zaman dah berubah. Pendekatan politik kuno sudah ktinggalan zaman...kesian mereka ini.

Anonymous said...

March 6, 2013 at 6:23 PM
Lucah atau tak lucah itu perkara kedua. Yang perkara utama, Anwar itu memang benar kaki dan tukang liwat, dipanggil Si Liwat. Sesiapa yang suka dan menyokong dia digelar kaki jilat jebur Anwar, dipanggil Sang Jilat. Ini lah maknanya keadaan zaman telah berubah.

Anonymous said...

Bangang anon-anon semua, kami semua harus dicuci.
Jerantut juga harus dicuci dari puak2 wan yang rakus.
Dan yang paling penting, selepas ini Sabah harus dicuci dan juga dimajukan.
Ha. Ha. Ha

Anonymous said...

Anon 6:03 You must be that profanity spurting Sang Sapurba. Times must be really bad for you. Desperation manifests in your words and thinking.

Anonymous said...

anon 7.01,

aku nak bertumbuk dengan kau sebab kau hina keluarga aku.aku niwan tapi aku tetap sokong pas.yang kau hina keluarga akuapa hal?

nak bertumbuk cakap kat mana?kau hina puak aku seperti tentera sulu hina negara aku.bodoh kau lah pengganas tamil eelam sri langka.

keturunan kau keturunan keling kui!!!

Anonymous said...

Saya berkecuali dalam polemik kepartian. Saya menyokong hujah hujah yang bernas dan ilmiah oleh semua yang mencoret dalam blog. Malangnya hujah penyokong BN amat memalukan dan boleh menyebabkan orang seperti saya menjauhi parti kerajaan. Saya anti ayat mencarut. Ingat yang membaca di sini ada wanita,ibu dan mereka yang ada susila. Tak gitu WZ.?

sang sapurba said...

tak usah hipokritlah,nak cakap berbahasa beradab konon.pemimpin pembangkang lagi teruk bahasanya.mat sabu,hishamuddin rais,nik aziz,haji hadi,lim kit siang tu beradab sangat ke?.

semua nya mulut longkang belaka.

ada anon tu kaitkan kutukan dewata.marah sangat kat kd ke.kalau nak bandingkan dia dengan kau jauh panggang dari api.

aku nak ulangi di sini,orang yang meliwat, nabi tak mengaku umat.

siapa sokong dia maka sokong untuk orang yang nabi tak akan beri syafaat.

sokong dia bermakna kamu menafikan hadis nabi.

tak percaya hadis nabi bermakna gugurlah iman kau orang.

sokong dia bermakna kamu akan sentiasa sesat kerana menyokong orang yang nabi tak terima sebagai umatnya.

maka kau orang tunggulah kifarah dari Allah.

Anonymous said...

Ntah2 kowg ne org yg sama melagakn2 rkyat haktuihh

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Berhujahlah guna akal dan budi. Tunjuk intelek anda. Orang Asli atau Sakai bila berhujah guna logik mudah tapi tidak mencarut atau guna vulgar words serta attack hal personal. Please respect freedom dan openness yang WZWH beri untuk komen dalam blog WZWH.

Anonymous said...

sang sapurba ni jenis gasing ketoyong. Kamu agungkan sangat si Kutukan Dewata ni pasal apa. Jika seseorang itu bersih imannya taklah dia tidak merasa apa2 apabila menggunakan nama samaran seperti ini.

Engkau tau DEWATA ni apa dia...
"Dewa adalah istilah dalam ajaran Hindu dan Buddha untuk keberadaan spiritual yang memiliki kekuatan supranatural; sedangkan Dewata (Dewanagari: देवता), atau disebut tevoda (ទេវតា) dalam bahasa Khmer), adalah dewa dengan kedudukan yang lebih rendah daripada dewa-dewa utama. Istilah dewata juga berarti "Para Dewa" atau dewa dalam bentuk jamak. Dewata dapat berjenis kelamin laki-laki atau perempuan. Terdapat banyak jenis dewata sepeti: wanadewata (roh penjaga hutan, mungkin aslinya merupakan pemujaan terhadap roh-roh yang melambangkan kekuatan alam), gramadewata (dewa desa), dewata penjaga penyeberangan sungai, gua, gunung, dan tempat-tempat keramat lainnya. Dewata penjaga penjuru mata angin disebut Dewata Lokapala atau Dewata Nawa Sanga. Masing-masing kasta Hindu memiliki dewata pelindung, dan setiap aktivitas manusia memiliki dewata perwujudannya dalam ranah spiritual atau aspek rohani"...

Kutukan Dewata said...

seronok juga orang duk kutuk aku.tak pasal-pasal aku kena juga terlibat dengan perselisihan faham kau orang ni.

ada anon merendah-rendah kan aku dan menyamakan aku dengan seseorang.

sedangkan aku cakap sesuatu perkara secara umum dan berfakta.tapi aku tak marah pun malah memaafkan mereka yangmembabitkan aku dalam hal ini.

untuk anon 10.06,aku guna nama kutukan dewata sekadar nama glamor aku.

untuk pengetahuan kau kutukan dewata adalah berasal dari bahasa sanskrit.membawa maksud teguran dari orang yang berautoriti.ini bukanlah bermakna aku ni ada autoriti cuma aku gunakannya untuk suka-suka.

dewata mulia raya membawa maksud tuhan yang maha besar.tp bukanlah khusus untuk allah.ia untuk maksud tuhan orang hindu.

jadi kepada anon-anon yang sering mengata dan merendahkan aku dinasihatkan meneluarkan hujah yang ada fakta,bukan hujah orang yang tak berakal!salam semua.

Anonymous said...

anon 10.06,
cakap tu biar betul.buddha mana ada dewa.budha hanya ada nirwana.

Anonymous said...

Di blog ni jadi tempat fitnah. Yang menuduh orang liwat tanpa bukti sah mat skodeng

Anonymous said...

hakim dah kata liwat telah berlaku.cuma teknikal error nuar lepas.

karpal signh yang buka dalam parlimen nuar meliwat.mat sabu mengesahkannya dengan gelaran aljuburi.

akhirnya mereka berdua jilat jubur nuar.

berani kerana benar,takt kerana salah.

kalau benar bersmpahlah.gerenti takut punya