Nuffnang Ads

Pages

Thursday, March 28, 2013

PAS Mahu Buat Kejutan Di Jerantut


Sudah confirm, PAS bertanding di parlimen Jerantut, DUN Pulau Tawar dan DUN Tahan. Manakala DUN Damak diberi kepada PKR.

Oleh kerana PAS menguasai calon-calon Pakatan Rakyat bagi kerusi parlimen dan dua DUN maka PAS ini kali mahu membuat kejutan di Jerantut PRU 13.

PAS meletakkan Dr Hamzah Jaafar bertanding parlimen Jerantut bagi cubaan kali ke tiga, dua calon muka baru bagi DUN Pulau Tawar dan DUN Tahan iaitu Yohanis Ahmad dan Zakuan Mohammad.

PKR mencalonkan Rosli Ahmad di DUN Damak walau calon DAP Cikgu Koh Boon Heng masih tidak berpuas hati. Ada kemungkinan besar Cikgu Koh Boon Heng tetap akan bertanding juga memandangkan beliau telah lama bekerja di DUN Damak.

PAS mahu buat kejutan di Jerantut berdasarkan rekod PRU 12 bila mana PAS menguasai 49% pengundi parlimen Jerantut, DUN Damak, PKR kalah majoriti 509 dan DUN Tahan, PAS kalah majoriti 1357. DUN Pulau Tawar pula PAS kalah majoriti 3522.

Oleh kerana PAS masih percaya tsunami PRU 12 boleh berulang ditambah pertambahan pengundi parlimen Jerantut kepada 63,000 dimana terdapat 27,000 pengundi muda yang dipercayai majoriti akan mengundi pembangkang.

PAS perlu turun padang mengkaji semula adakah apa yang PAS percaya itu benar dan fakta.

Trend politik PRU selalu berubah-rubah. Selepas PRU 12, banyak perubahan berlaku pada landscape politik Jerantut dan negara.

Strategi DS Najib menurunkan calon-calon muda, berpotensi, winnable candidate dari generasi baru UMNO dan BN Jerantut pasti memberi outcome dan result yang boleh absorb kejutan PAS di Jerantut.

PAS Jerantut tidak boleh bergantung dan berharap kepada trend dan pola politik Jerantut PRU 12, 5 tahun dulu.

63,000 pengundi Jerantut terutama orang muda mahu lihat senarai calon-calon baru dari DS Najib!

67 comments:

Anonymous said...

Ayat akhir:

63,000 pengundi Jerantut terutama orang muda mahu lihat senarai calon-calon baru dari DS Najib!


Sapa lagi kalau bukan winable Candidate MR WZ sendiri sebagai calon Parlimen Jerantut.

Ahli paling cerdik di Jerantut.

Anonymous said...

PAS MENGUASAI PAHANG!!!!
ADA PELUANG PAKR JERANTUT DAPAT GERAN HAK MILIK.
BILA LAGI, AYUH ABU.

Anonymous said...

Tentu deme.....
Kas dah lame tak pangkah dacing....
Letaklah sapa2 pun...
Undi kas tentu dah utk PR...

Jangan pangkah dacing weh deme

Anonymous said...

Ini kali lah. Kita pakat buat perubahan.

Jgn lupa dtg ke Pelancaran Treler Pentas PAS di Jerantut, Belakang Hong Leong Bank pd 1 April 2013, jam 9 mlm.

Orang asal akan berucap. Ceramah bergambar yang memukau turut akan di sampaikan oleh Ketua Penerangan PAS Pahang dan untuk anak muda disajikan laungan lagu ALI XPDC, penyanyi rock yang telah menyertai PAS.

Malam tersebut membariskan 3 pimpinan PR Pahang yg terdiri dari Dato' Tuan Ibrahim, Dato' Fauzi dan YB Leong Ngah2.

Katanya ada kejutan pada malam itu nanti di mana akan diisytiharkan calon sebenar PR di Parlimen Jerantut serta pengisytiharan kerusi Dun Damak, milik siapakah ia? DAP / PKR? jeng4.

sebarkan maklumat ini kepada rakan2 anda.

sang sapurba said...

IKUT AWOKLAH.

AWOK GERENTI DAPAT PENDAPATAN 10000 SEBULAN,TANAH DAPAT 10 EKAR SEORANG,RUMAH PAKR DAPAT GERAN WALAU HUTANG TAK HABIS BAYAR,HARGA MINYAK AKAN TURUN,PENDIDIKAN PERCUMA.

BAGUS PARTI MANIFESTO BUKAN JANJI NI!!!

Anonymous said...

Tau pun bagus... .

Apa tunggu lagi ghodong...
Moh la kita....
Jangan pangkah dacing

Kehkehkeh

ANAK JATI PAHANG BERANI MATI said...

CIS,BODOHLAH ORANG PAHANG.DAPAT MENTERI BESAR ORANG KELANTAN.KALAU KAT KELANTAN JANGAN HARAP ORANG PAHANG NAK JADI MENTERI BESAR.PUNYALAH ASSOBIYYAHNYA PUAK NI.

LANGKAH MAYAT AKU DULU KALAU ORANG KELANTAN NAK JADI MENTERI BESAR PAHANG.

HABISLAH TANAH-TANAH DI PAHANG NI DAPAT KE ORANG KELANTAN.

RAMAILAH ORANG KELANTAN BERHIJRAH KE PAHANG BILA SEMUANYA DIBERI TANAH OLEH MENTERI BESAR TUAN IBRAHIM TUAN MAN.

LAMA KELAMAAN PAHANG DI PENUHI OLEH ORANG KELANTAN DAN PAS KEKAL MEMERINTAH KELANTAN.

MASA ITULAH ORANG PAHANG YANG BODOH TAHU NASIB DIRI SENDIRI.ORANG PAHANG PENYOKONG PAKATAN PEMBANGKANG MEMANG BODOH TAK TAHU AGENDA PAS KELANTAN NAK RAMPAS PAHANG NI.BODOH!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

bwk la ustazah abby abadi....lagi gempak..ali xpdc nk berceramah lak?dah berhenti hisap dadah ker?mcm mcm dah org pas giler ni,suka sangat puak artis menyokong deme,yg puak2 ustaz lari dari pas deme kata ustaz tu yg terpesong...jgn hayna mahukan kuasa ISLAM digadaikan...tak salah la apa yg sy dengar dari kecik dulu PAS ialah PARTI ANGKATAN SYAITAN

Anonymous said...

Sekurang kurang ya HARAPAN Nya ada, ni bagi peluang 50 tahun, habuk pun tiada.

Anonymous said...

Calon Jerantut bila nak keluar...ke tak final lagi.

Anonymous said...

Jangan pilih gay,bangsa cina atau orang terlalu tua..

Anonymous said...

Pilih PR ermakna pilih gay..

Anonymous said...

Kehkehkeh.....

Mende masalahnya ghodong?
Masa org pahang sendiri jadi embi pun kita tak dapat tanoh juga...

Kehkehkeh......

Orng pahang jadi raja melakee....
boleh pulok......
Kuikuikui.

Anonymous said...

Calon Pakatan Rakyat telah diketahui. Calon Barisan Nasional mana?

Anonymous said...

Kas sokong anom 2.40pm. Kas tak nok org kelantan jadi MB. Nanti habis tanah dpt ke org kelantan.

Kas nak org pahang jg jadi MB. Tok Nan pun tak pe. Kas tak kesah tanah dpt ke cina walaupun dia cina makan babi dan kafir lagi. asalkan jgn dpt ke org kelantan je.

kas tau MB org phg pun tak bg juga tanah ke org pahang. MB org pahang tau kalau bg tanah ke org Pahang, habis org pahang pakat jual ke org cina.

Kas tau org kelantan lah yg banyak pelihara tanah di pahang tapi kas tak nok org kelantan jadi MB.

Quiet Despair said...

Hot betul dengan SWK. I clicked on the publish button. And out came, sorry website is off.
I cam betul when I made my comments, he will immediately close the blog.
Panjang pulak tu my comments. Hentam sama dia.

Quiet Despair said...

Betul tu, ramai betul orang Kelantan di Pahang. Pergi saja pasar sari Benta ke, Raub, Lipis or Temerloh, semuanya MokCik Kelate.
Kata Aki saya, bekas SS dulu Dato' Wan Sidek banyak bawak orang dia ke Pahang especially in Felda schemes.
Tak tahu lah since I wasn't born then.

Anonymous said...

Jangan bimbang,
Perlembagaan Negeri PAHANG telah menetapkan hanya orang PAHANG sejati sahaja akan dilantik menjadi Menteri Besar. Beliau mestilah melayu PAHANG dan beragama islam.
Dengan itu,
Secara otomatik orang kelantan atau trengganu ditolak
walaupun dicalunkan.
Saya pun tidak suka.

Anonymous said...

Salam, dasar melayu pahang yang tak celek2. Lim ah chak, De Tali, Gamebird dan beratus2 cukong yang belasah tanah ratus2 ekar seorang di tongkiat, dimaran, dijerantut, dibera dan lain2 daerah melayu pahang tak kesah pun. Gamebird 4000h di kawasan jengka cukong singapura tu,melayu phg tak sedar pun. Kesian mealayu jerantut tak secerdik melayu kelantan,melayu selangor, melayu kedah dan melayu p.pinang.

Anonymous said...

Salam anom 6.48, harapkan melayu pahang malas berniaga, asyik berdengki aje. memang orang kelantan cerdik dan rajin.Maaf cakap, saya memang melayu jati pahang. Hasil pemerhatian saya org kelantan memang cerdik dan rajin. contoh.. kalau dapat tanah dimanafaat dengan seepenuhnya ditanam pokok2 buahan atau getah atau kelapa sawit. Tapi kalau dapat ke orang pahang merekaakan tanam pokok mengkirai atau pokok balik angin. kalau saya yang berkuasa untuk pemberian tanah pun saya tak akan beri kpd orang pahang, lebeh bermenafaat diberi kepada orang kelaantan, mereka akan mengusahanya dengan rajin dan bersungguh2. Orang pahang sembang kedai kopi boleh harap.

Anonymous said...

haaaa..org Pahang deme jumpei d kedai mamak jeee....haaaa..hooo....biar2kan deme gitu..kita tukar jeeee..anak peneroka Felda Pdg Piol Sg Retang tetap sokong PAS..Pas..pas....tengok pegang jawatan d Jerantut semua anak peneroka mane ade anak jati Pahang..tanye Najib YAB leee...dia pun bukan org Pahang...lahir pun buka di Pekan...heeeee.....tukar BN jadi PAS PAhang....

Anonymous said...

haaaa..Umno...UMNO Jerantut mane org Pahangnye.....Lim Mamak Roti Ipoh mali....Dollah kicap..tnye org Padang Piol leee....Cikgu...miring2 tu....mne org pahang...d ppd..mne org Pahang Jelantutnye....haaaa..hoooo....hiiiii

Anonymous said...

Hahaha analisa wz silap bila kata tsunami o8 dah berhenti. Tsunami dulu belum sampai klimaks la bro. Tak percaya kenapa belum bubar sampai NS gomen expired masih merintah tanpa ada rasa malu. Najib takut bubar mcm budak takut sunat. Tp tok mudim tetap mari kerat konet. Kahkakah

Anonymous said...




jerantut milik pakatan. Aku dan famili akan pangkah pas.

Anonymous said...

BN barua negara dulu kini dan selamanya.

Anonymous said...

Dekat kenduri di Gua musang. Kubu Bn terakhir pun tumbang kali ini. Bubar la oii.rakyat dok terajuk. Ingat takut bini je tapi takut bubar lak.

Anonymous said...

Pencacai bn hanya berani cakap pasal jubur.burit. Tp rupanya bos dia tak dak konet dan batu. Kahkahkah

Anonymous said...

Jangan tinggal daku,oh kuasa. Nyanyian merdu ah jib gor.

Anonymous said...

Calun yang sepatutnya ditukar dgn muka baru. Pekan letak rosmah. Jelebu letak masnah. Menang kita lantik jadi pm dan tpm. Sure rakyat sokong. Tak gitu wz?

Anonymous said...

Aku lebih rela tanah pahang dapat ke umno pahang dari dpt ke org kelantan.... dah ank jati phg yg cerdik dh ke yg boleh jd menteri besar?

Anonymous said...

penyokong pucktan makan babi.kalau melayu nak makan babi sokonglah pakatan.

pas-syiah
pkr-pluralisme
dap-komunis.

mana islamnya???

pas,pkr akan kehilangan banyak kerusi.

Anonymous said...

Hutang negeri pahang lebih 2 billion...balak dah terang benderang tapi hutang masih meningkat...tanah byk tergadai kepada cina dan kroni...bom jangka kilang lynas telah bermula...masalah air makin meruncing..tapi sibuk nak jual air ke singapura dan selangor..
biarla pakatan rakyat pula memerintah kali ni....harap2 masalah tanah utk penduduk pahang di selesaikan...hutang ptptn dah tak yah bayar...harga minyak turun...harga kereta juga turun...
dan yg lebih penting menteri besar tak melahap harta rakyat dan tidak rasuah...
tak nak di tipu lagi dulu kini dan selamanya...ini kalilah tukar...

Anonymous said...

apa lah

Anonymous said...

Assalam ...apan nak heran,dalam PR ada PKR<dua calon MB dlm PR pahang,Datuk Fauzi dan Tuan Ibrahim Tuan Man,kalau dah Tuan Ibrahim tu asal org kelantan,kita pilih la Datuk Fauzi yg betul org pahang ..Pilih la PKR ...la tu pun tak tahu dan tak faham ke? ishhhh mcm2 la korang ni....

Anonymous said...

bulannya dah besar, harap orangnya juga berjiwa besar, tenang dan matang sesuai dgn nama parti yg dibawa, jangan pula sikap anda lebih teruk daripada mereka dari parti lawan yang anda cerca setiap saat

sang sapurba said...

oh bulan,datang bulan manyak busuk.

oh bulan,di akhirat nanti tak ada bulan,yang ada hanya matahari.yang ada hanyalah dacing.

oh bulan,cukup bulan dapat gaji,tengah bulan jimat-jimat.

oh bulan,penyembahmu bagai pungguk merindukan bulan.

oh bulan,hari cerah datang gerhana,terang bulan tukar gelap gelita.

oh bulan,dari jauh cantik dipandang,sudah dekat penuh parut jerawat batu.

oh bulan,roket dilancar oleh dajjal mata satu lambang keadilan.bulan dan roket hancur berkecai.gugur ke bumi ditimbang kati buat cenderamata.timbangan yang digunakan adalah dacing yang tak pernah senget.itulan keadilan yang sebenarnya!!!

Anonymous said...

Kehkehkeh........

Zaman ni org dah guna digital scale la ghodong....
Dacing org dah an to ke pajak gantong....

Anonymous said...

masa USA nak menyerang Afghanistan dulu, persiden Bush keluar statement kepada semua negara 'either you with us or against us!!'.

penyokong2 pas di kampung2 juga nampaknya cuba menerapkan sikap yg sama iaitu apabila mereka buat program dan tidak disertai oleh seseorang, orang yg tidak serta itu terus akan dicop umno

Anonymous said...

di akhirat nanti dacing digital ke bro.dacing yang sebut oleh sang sapurba tu maksudnya bertindak secara adil.tak faham bahasa kias memang orang pakatan.

belajar jadi cerdik sikit.

Anonymous said...

Nama pun purba. Sokong parti reput.

Anonymous said...

Letak la pokok nyor pun i will vote for PR!!!! BN sudah korup sampe ke tulang bro esp umno! SAY NO TO UMNO! SAY NO TO BN! ABU! ABCD!

Anonymous said...

Kehkehkeh.........

Kome jenis straight to the point ghodong....

Dacing memang kome tak pangkah....

Kala adik beradik kas pun jadi calon kas tak pangkah ke dacing....

Tentu dii

Anonymous said...

Kehkehkeh.....

Kas pun sama ngan aok. .
Letak pelepah sawit pun calon PR
tetap kas pangkah.....

Dacing...... mintak simpang
..
Tak emboh kas

Anonymous said...

letak tahi nik aziz jadi calon pun aku tetap pangkah pas.tak pangkah dacing!!!

penyokong tegar pakatan said...

Letak air kencing nurul izzah jadi calun pun aku tetap pangkah.lepas tu aku minum....sedap tau.

Anonymous said...

hiss,macai pakatan ni semuanya gila.jangan macam tu ghodong,nampak sangat bodoh piang.

Anonymous said...

Kehkehkeh.......

Kala aok jadi calon PR......
Tentu kas pangkah.....

Asal bukan dacing.....


Anonymous said...

gila!

Anonymous said...

Kehkehkeh....

Jgn murih ghodong....

ABCD OK....

Anonymous said...

gila babi,heheheheh!!!!

air kencing nurul izzah pun kau orang minum.sedap ke ghodong???

Anonymous said...

pas-puki aku sondol!hihihihihihi!

Anonymous said...

Yg nak minum air puki nurul izah tu umno totok. Tak payah menyamar. Bab burit ni tanya umno.

Anonymous said...

penyokong pas jangan la kuat main judi, main mesin, buat malu pas je

Anonymous said...

tahi lah kelantan...hidup berpuak..bckp mcm org brazil..

Anonymous said...

nik aziz jd tok mudim..anwar tggu sbelah nk telan kulit konet najib..haha.gay abadi.

Anonymous said...

Kehkehkeh..

Kas setuju ngan aok ghodong...
Moh kita Jangan pangkah dacing

Anonymous said...

ada juga orang macam orang gila di pulau tawar.tiap hari jerit burit,burit,burit!

kat blog ni pun ada juga orang macam ni.hihihihihi!macam anon di atas!hihihihi!!!jangan marah!

Anonymous said...

aku tahu yang gila tu nazar,bekas ketua pemuda pas jerantut.

Anonymous said...

anon 10.18pm ,pemimpin dan penyokong sama biul.semua tuduh umno.ingat pakatan tu baik sangat.contoh terbaik tengok aljuburi pujaan kau tu.

Anonymous said...

Nazar tu tak jadi apa pun duk buat direct selling je ajak orang jadi kaya diri sendiri tak kaya-kaya, last2 lepak kosong je dekat pasar tani, kalau dia jadi pemimpin masayarakat tak tau lah apa macam

Anonymous said...

pas pulau tawar dikuasai oleh orang dari temerloh, jangan bagi muka sangat, dulu dia datang melalui umno arwah sapin jangan lupa tu

Anonymous said...

Kala Orang Mongolia pun takpe ghodong.......

Janji ABU ABCD

Anonymous said...

janji tolak pas yang dah kafir macam dap.hanya melayu makan babi aje yang tunduk kepada dap.

janji bukan pas yang pasik!!!hihihihihi!!!!

Anonymous said...

penyokong pas perasan kuat sebab mereka selalu lepak beramai-ramai di markas, bila ramai mereka rasa kuat sebab sebelum2 ni belum pernah ramai mcm tu tapi jangan lupa: majoriti senyap jauh lebih ramai jangan sampai yg ramai ini menyampah melihat sikap anda nanti anda akan kehilangan undi mereka

Anonymous said...

Sebab tu ke takut nak bubor??????
Kehkehkeh......

Anonymous said...

anon di atas memang di beri gaji oleh pakatan untuk ulang ayat yang sama.kalau kau orang layan dia kau orang akan jadi bodoh macam dia.jadi pangkah lah bulan kasi pecah.boleh timbang guna dacing.

Anonymous said...

Kehkehkeh......

Mintak maaf ghodong......
kas bukan nak riak.....
Kome Orang pakatan bukannya sengkek ngat orangnya.....
Kome buat kerja ikhlas......
Kala deme kome tak tau la pulak...
Berbayor ke free.....

ABU ye ghodong