Nuffnang Ads

Pages

Saturday, March 30, 2013

Projek Perumahan Generasi Ke 2 Felda Yang Pertama Malaysia Di DUN Tahan Jerantut



















Terdapat 112,635 peneroka dengan 800,000 generasi ke 2 Felda dan semakin membiak. Ada 56 kerusi parlimen dan 96 DUN dalam 317 kawasan Felda. Potensi tambahan kerusi parlimen dan DUN pada masa akan datang.

Isu perumahan generasi ke 2 Felda perlu ditangani. Bila ada ramai keluarga dalam satu rumah akan memberi masalah sosial.

Justeru itu Projek perumahan generasi ke 2 Felda yang pertama di Malaysia dibina di Felda Padang Piol DUN Tahan parlimen Jerantut.

Itu yang WZWH suka bila cadangan dikemukakan kepada DS Najib untuk keperluan masyarakat masa kini, DS Najib cepat bertindak menyelesaikan masalah.

DS Najib telah mengumumkan projek ini pada bulan Ogos 2012 dengan bajet RM25 juta di Felda Padang Piol.

Biar pun ada ramai generasi ke 2 Felda, DS Najib berkata kita buat sedikit demi sedikit....

Janji Ditepati itulah motto DS Najib. Orang muda Jerantut sangat menghargai dan berterima kasih usaha DS Najib ini.

Foto di atas adalah projek perintis perumahan generasi ke 2 Felda di Felda Padang Piol sebanyak 250 unit tetapi dibuat dahulu 26 unit.



















Di Felda Sungai Retang juga dalam DUN Tahan, projek perumahan generasi ke 2 Felda mahu dibuat 260 unit di sebidang tanah seluas 40 ekar.



















Ada 14 kawasan Felda dalam parlimen Jerantut maka WZWH harap projek perumahan generasi ke 2 Felda akan dibuat beransur-ansur. WZWH percaya kita boleh buat.



















Ini dia pemimpin muda Jerantut anak peneroka Felda Jengka 12 YB Dato' Wan Amizan ADUN Tahan menjadi harapan peneroka dan generasi ke 2 Felda dari 14 kawasan Felda di parlimen Jerantut untuk berjuang merealisasikan impian generasi ke 2 Felda.

Beliau adalah ahli politik yang kuat bekerja, banyak idea dan berani ke depan merealisasikan idea menjadi kenyataan.

Beliau sedang berucap di hadapan generasi ke 2 Felda Jengka 12 DUN Pulau Tawar. Walau pun beliau ADUN Tahan namun beliau juga adalah Ketua Cawangan Felda Jengka 12.

Dato' Wan Amizan malam tadi hadir berjumpa dengan generasi ke 2 Felda Jengka 12 bagi membincangkan memorandum projek perumahan generasi ke 2 Felda.

Walau Felda Jengka 12 bukan dalam DUN Tahan namun Dato' Wan Amizan berjanji membantu mereka dengan cara beliau yang tersendiri.



















Generasi ke 2 Felda Jengka 12 hadir dalam perjumpaan bersama Dato' Wan Amizan.

34 comments:

Anonymous said...

Padan gitu je la..asyik2 generasi kedua felda...yg tinggal kg tradisional,bandar dan pinggir bandar ni biar je merempat merata..toksah di perjuangan kan nasib nasib diaorg ni..

Anonymous said...

Kehkehkeh.....

Buatlah rumah banglo sekalipun..
Pangkah dacing tetap kome tak emboh


Anonymous said...

KAU NI TENTU ORANG YANG SAMA.SEMUA ORANG BUAT TAK BETUL.TAK NAK PANGKAH DACING KAU PUNYA PASAL.TAK JEJAS LALU BN KALI NI KALAU SETAKAT DUA TIGA KERAT ORANG GILA DOK MEROYAN SETIAP HARI.

KAU NI KALAU NIK AZIZ LETAK TAHI DIA JADI CALON PAS AKU RASA KAU TENTU TOIT UNDI TAHI TERSEBUT.BODOH PUNYA ORANG!!!

Anonymous said...

Kehkehkeh......

Marah nampaknya ghodong.....
Rilek la........
Dah nama pun demokrasi....

Faham ke dok demokrasi tu mende???
Kuikuikui.....

Kesian aok ni....

Jangan pangkah dacing ye ghodong.

Anonymous said...

Projek memaut hati anak ganerasi ke2 untuk di pemainkan....kecian percaya bagai nak rak kome....

Anonymous said...

TUAN 3.38 "tak jejas lalu BN....setakat 2..3...org meroyan..." tuan sedar tak sehingga kini dah ada DUN yang terbubar dengan sendiri akibat pemimpin2 BN takut nak adakan pilihanraya. Betul juga cakap-cakap dalam blog ....'jgn jadi bodoh mcm org umno...'

Anonymous said...

Jangan lupa,
Kampung Tradisional juga perlu rumah. Perumahan Satelit Melayu haruslah diwujudkan di kampung yang berdekatan dengan bandar.Kerajaan menyediakan tapak rumah dan pemaju menjayakanya. Harga haruslah berpatutan dan keutamaan kepada 06 x 0606 Jerantut.

Yang kedua,
SEGERAKAN GERAN RUMAH UNTUK PAKR.

Anonymous said...

buat la projek mende pun,pas tetap di hati dan berdoa agar wzwh pun sertai Pas.dah ramai keturunan kita sertai pas.aok bila lagi wzwh?

sheikh jamal said...

selagi kerajaan pilihan rakyat tidak berlaku zalim dan kejam kepada rakyat maka adalah haram di sisi islam kita menjatuhkan nya.nabi pernah bersabda jangan diperangi kerajaan walau pun zalim selagi dia menunaikan solat.

itu kalau zalim,apa tah lagi kerajaan yang tak zalim dan prihatin kepada rakyat.

kau orang tak nak ikut hadis kau orang punya pasal sbb yang gugur iman nanti kau orang juga.

Anonymous said...

Awok awok ini betul kolot, tah tahu apa itu masyarakatan. Membina rumah bukan kah itu satu usha yang baik. Tambahan kediaman tempat perlindungan dari hujan dan panas dan untuk membangunkan keluarga dengan lebih selesa.

Nanti kita beri tahu ramai yang awok ni diam atas pokok, marah pulak! 

Anonymous said...

Kehkehkeh.....

Kesian aok ni ghodong.....
Demokrasi tu sistem dalam negara kita....
Dipersetujui oleh semua sebagai cara utk memilih pemimpin.....
Mende pulak salahnya Kala kome nak pilih pemimpin lain pulok.....
Kehkehkeh.....

Jangan murih ye ghodong

Anonymous said...

Bagus la nak buat rumah....

Keknya kas tetap tak pangkah dacing...
Tentu dii

syed iskandar said...

tak nak pangkah dacing tak apa.tak salah seperti mana tok guru pondok dan 10000 anak muridnya di kelantan tak nak pangkah pas kerana haram pangkah pas.

kalau 10000 x 2 =20000 kalau satu keluarga 2 orang.

kalau kawan-kawan dia orang sokong pulak paling tidak ada 60000 undi lari.

terpukang nik aziz kerana allah sangat murka bila islam di perdagangkan.

kau orang sibuk lawan bn di jerantut.sedangkan berhala hidup kau orang dah dekat nak mampus di pengkalan chepa.heheheheheh!!!!!jangan marah ghodong ye,demokrasi!!!

Anonymous said...

Kehkehkeh......

Kala aok baca utusan....
Takde dah org pas de kelantan tu ghodong....

Keknya 20 tahun lebih tak kalah lagi....

Gone tu ghodong???

Anonymous said...

Tok guru pondok mana yg arah jgn sokong pas? Abu saamah? Kehkehkeh dia ni ada 25 anak murid tu pun campur anak bini. Tak tau hal pondok di kel jgn mwnyampuk. Kalu bodo jgn tunjuk kat org. Simpan dlm poket.kihkihkih.

Anonymous said...

Yg baca doa.tahlil.talkin.solat hajat semua org pondok pas. Kalu umno. ? Pakai songkok masa pm mari. Kihkihkih

meluat dengan pas yang dah sesat said...

itulah keangkuhan puak pas.sempurna sangat iman kononnya.kalau iman sempurna tak lahmengata dan mengutuk orang.

tok guru dengan hambanya sama aje perangai.air kaki tok guru yang bercagu pun sanggup kau orang minum.perangai macam kafir.

dobiit said...

bila ler nak pembaca hentikan antara satu sama lain...

Minta tolong fokus kepada isi posting, baru sedap sikit

sheikh jamal said...

pas itu kafir,kafir itu pas.berhala hidup di pengkalan chepa dan bulan jadi sembahan.

bawak bertaubat deme!!!

12 kali pru masih taak dapat memerintah malaysia.kenapa???sebab allah pun tak suka dengan perangaipas.

kalau tak perdagangkan agama dah lama pas memerintah malaysia.

sekarang banyak bergantung kepada dana haram dap.sbb itu dengan dap takut menikus.

allah hanya menolong hambanya yang tidak memperdagangkan agama.

islam jadi slogan aje,tapi perangai jadi macam perangai iblis!ada ke patut kaki liwat bagai nak rak dipertahankan.anjing pun tahu lubang mana yang patut di tutuh.lebih teruk dari binatang!

Anonymous said...

Tak takut dosa Bawa fitnah.
Nama baik tapi fitnah ke palih
Macam tak takut neraka.

Anonymous said...

Kami kalah bkn maknanya kami salah. Jika pakai teori um

no tu maknanya palestine salah dan israel betul?

Anonymous said...

Baru balik dgr ceramah anwar di ktn. Sure umno tumbang. Tak pernah aku tgok rakyat begitu semangat nak tumbangkan bn. Kejutan besar di phg pru ini. Cari pisau,kita potong telinga..

Anonymous said...

Aku sokong! ABU!

Anonymous said...

ABU-ALLAH BERKATI UMNO
-ALLAH BELA UMNO
-ALLAH BERSAMA UMNO

PAS- PARTI ANAK SYAITAN
- PARTI AJARAN SESAT
- PARTI ANGGUK SAJA
- PARTI AUTA SELALU
- PUNGGUNG AKU SONDOL
- PARTI ARTIS SEWEL

PKR.

PARTI KOTE RUNCING
PARTI KELENTIT RESAH
PARTI KENCING RAKYAT
PARTI KIAN ROBOH
PARTI KUAT RASUAH
PARTI KONGKEK RAMAI
PARTI KUAT ROGOL
PARTI KELUARGA RAKUS

Anonymous said...

FITNAH APA KE BENDENYE.SEMUA RAKYAT MALAYSIA TAHU.PATUTLAH ALJUBURI BEBAS MELAKUKAN MAKSIAT SEBAB ADA PENGIKUT BUTA HATI BUTA MATA SERTA BODOH PIANG.

PALESTIN KALAH KERANA AKIDAH DIA ORANG SEMAKIN LONGGAR.UNTUK BERJAYA KENA KUATKAN AKIDAH.

MACAI PAKATAN TENGOK LUBANG JUBUR NUAR PUN KATA CANTIK MENAWAN.UNTUNGLAH AWAK NUAR DAPAT PENYOKONG BODOH SUNGGUH!

Anonymous said...

nik aziz ok..anwar 2 tidak kot.cari lain la..mcm bahaya je..

Anonymous said...

knpa la pembangkang ni masih bodoh dan piang..tahap bodoh geng2 ni dah melampau sampai tahap lembam yg mampu merosakkan sel2 kering yg kehilangan sumber hidreklempniks di otak..kalau dicegah semakin bahaya..jd biarkan saja semua itu..

Anonymous said...

Moh kite:

Jangan pangkah dacing...

Ini Kali lah

Anonymous said...

Banyak anon ameno kena test urine
Cakap macam tak pernah sembahyang
Fitnah mengatasi kebaikan

Jom
Besok kita buat TAUBAT beramai-ramai
Untuk anon fitnah
Lokasi Masjid Lama Jerantut
Jam 9.00 malam
Jom kita ke sana

Anonymous said...

Bn, babi negara kata mahfuz di parlimen. Bkn aku kata. Kalu aku kata bn tu parti bini najib. Kahkahkah

bekas orang kuat ranting pas said...

kalau pas buat tak fitnah.tapi kalau umno buat fitnah.inilah pengikut kitab kuning.kalau kena kat orang betul belaka.tapi kena diri sendiri fitnah.
ingat pas ni maksum ke?serupa aje dengan cina dap.

haram dan masuk neraka undi pas!!!

ramai orang pas kepit harakah tapi beli nombor ekor.ramai orang pas kaki tarik kereta.ramai orang pas jadi samseng.sebab apa?sbb nik aziz boleh jamin syurga.bodoh piang!

statistik menyatakan bahawa penyokong pakatan yang paling ramai bodoh piang ada di jerantut.

contoh terdekat,pas jerantut boleh cuci kibur hindu.kubur mak bapak sendiri pun bertahun-tahun baru cuci.

pas jerantut sambut festa thaiponggal di markaz pas temin.perayaan keagamaan tu weh.

ketika perhimpunan bersih di kuala lumpur,ahli pas jerantut berbaris di hadapan kedai tong nam heng tempat jual ekor haram untuk terima duit dari orang dap.macam peminta sedekah pulak.

di tembeling ketika merayakan kemenangan pas di dun tahan orang pas buat kenduri tembak lembu orang umno untuk buat lauk kenduri.

bila orang umno bawak senapang nak mengamuk terkial-kial orang pas kumpul duit nak bayar balik harga lembu tersebut.

adik arwah yb malik marah kerana orang pas jerantut ramai yang tak berguna.

2008 ramai penyokong yb malik mengundi wan amizan kerana pas pusat membelakangkan akar umbi ahli dalam pemilihan calon.sbb itu wan amizan dapat lebih 500 drp ku lan.

kesimpulan nya perangai pas sama aje dengan umno.apa nak di herankan.

Anonymous said...

Kehkehkeh.......

Ranting?????
Kehkehkeh.........

Cer aok debut nama adik yb Malik hak
mana satu ghodong?....

Anonymous said...

aku kenal adik malik yang nyanyi kat karaoke sri emas dengan arwah pok ya topi.

Anonymous said...

Cer sebut nama dia ghodong.....
Kehkehkeh.....