Nuffnang Ads

Pages

Sunday, September 8, 2013

Amanat DS Najib Presiden UMNO Kepada UMNO Bahagian Jerantut

SUARA PRIHATIN UMNO JERANTUT

Barangkali sebab WZWH selalu posting cerita politik Jerantut buat DS Najib selaku Presiden UMNO berasa "hamun" (bahasa Ulu Tembeling-bermaksud bosan dan tepu) membuatkan DS Najib sendiri menyampaikan amanat Presiden kepada UMNO Bahagian Jerantut melalui YM Tan Sri Dato' Sri Tengku Azlan ibni Almarhum Sultan Abu Bakar, Ketua UMNO Bahagian Jerantut.

Sebelum itu WZWH mahu mengucapkan tahniah kepada Tengku Azlan yang telah dilantik oleh DS Najib sebagai Pengerusi Pelabuhan Kuantan. DS Najib mahu memperuntukan RM4 bilion bagi membesar dan memodenkan infrastruktur Port Kuantan bagi kepentingan ekonomi Pahang dan Pantai Timur. Terima kasih kepada DS Najib yang perihatin kepada ekonomi Pahang.

Amanat Presiden ini mengenai pemilihan kepimpinan UMNO Bahagian Jerantut iaitu seperti berikut:

  • Jawatan Ketua Bahagian tidak dipertandingkan.
  • Jawatan Timbalan Ketua Bahagian tidak dipertandingkan.
  • Jawatan Naib Ketua Bahagian tidak dipertandingkan.

Bermakna jawatan no 1, 2 dan 3 tidak dipertandingkan. Maka penyandang sekarang iaitu:

Ketua Bahagian: TS Tengku Azlan ibni Almarhum Sultan Abu Bakar
Timbalan Ketua Bahagian: Dato' Wan Amizan Wan Razak
Naib Ketua Bahagian: Dato' Nazri Ngah

Mereka ini semua tidak boleh dilawan.

Dato' Nazri Ngah bersedia untuk mengundur diri bagi memberi laluan kepada Ahmad Nazlan Idris ahli parlimen Jerantut.

Manakala Ahmad Nazlan Idris kalau boleh mahu jawatan Timbalan Ketua UMNO Bahagian.

Tengku Azlan mahu Ahmad Nazlan Idris mengikut amanat Presiden UMNO.

Maka terpulanglah kepada Ahmad Nazlan Idris samada mahu menerima jawatan Naib Ketua Bahagian atau kalau tetap mahu jawatan Timbalan Ketua UMNO Bahagian kena berlawan dengan Dato' Wan Amizan.

Tengku Azlan bertegas mahu mempertahankan Dato' Wan Amizan sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian seperti mengikut kehendak Presiden UMNO.

Kepada 25,000 ahli UMNO Jerantut inilah amanat DS Najib Presiden UMNO dan PM.

Kita semua kena akur. WZWH sebagai AJK Pemuda UMNO Bahagian Jerantut terpaksa akur dan patuh kepada amanat Presiden UMNO.

Bila DS Najib sudah memutuskan untuk perpaduan dan kebaikan UMNO Bahagian Jerantut maka WZWH terima keputusan ini.

25,000 ahli UMNO Jerantut boleh berhubung dengan Tengku Azlan sendiri bagi mengesahkan apa yang WZWH tulis dalam posting ini.

Bagi pertandingan melibatkan sayap-sayap seperti Wanita, Pemuda dan Puteri adalah terbuka.

Maka mulai hari ini WZWH tidak boleh lagi posting spekulasi calon-calon lain yang berminat bagi jawatan Ketua UMNO Bahagian, Timbalan Ketua UMNO Bahagian dan Naib Ketua UMNO Bahagian.

Ini amanat dan pandangan DS Najib sebagai Presiden UMNO. WZWH akur dan patuh.

32 comments:

Anonymous said...

Apa specialnya umno bahagian Jerantut, sampai semua jawatan di atas tidak boleh di pertandingkan??? Sedang haji nazri pun tak boleh lawan? Bagaimana pula bahagian2 lain di seluruh negara? Adakah najib bersikap yg sama.Atau pun kuncu2 Tg Azlan yg create story kerana mereka2 ini takut kuasa mereka di jerantut hilang..

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 9:56,

UMNO Bahagian Jerantut memang special di Pahang. Mendapat perhatian. Amanat DS Najib kepada UMNO Bahagian Jerantut adalah benar. Jerantut dalam Pahang. DS Najib PM dari Pahang. DS Najib mahu UMNO Pahang padu.

Hambali Mohd Khonopiah said...

Malangnyer nasib semua 25 ribu ahli umno jerantut... Tiada muka baru diberi peluang... Setidak2 nya dipertandingkan.. Barulaa gentleman. Baru kita tau masih berbisa atau tidakkkkkk.....

Hambali Mohd Khonopiah said...

Malangnyer nasib semua 25 ribu ahli umno jerantut... Tiada muka baru diberi peluang... Setidak2 nya dipertandingkan.. Barulaa gentleman. Baru kita tau masih berbisa atau tidakkkkkk.....

Anonymous said...

Itu bukan cakap Dato Sri. Kutukan Dewata aja yang bercakap.

Anonymous said...

Tanggung, tongkat langit.

Anonymous said...

kalau naik lg yg lama tu makin mundur la jerantut ni we.hasil mahsul jerantut keluar berjuta-juta tapi pembangunan tidak standing dengan hasil..longgok semua hasil kekayaan negeri dekat kuantan..org jerantut telan debu dan habuk biji besi jelah..ape lg yang nak rakyat HARAPKAN pada UMNO..

Anonymous said...

kalau naik lg yg lama tu makin mundur la jerantut ni we.hasil mahsul jerantut keluar berjuta-juta tapi pembangunan tidak standing dengan hasil..longgok semua hasil kekayaan negeri dekat kuantan..org jerantut telan debu dan habuk biji besi jelah..ape lg yang nak rakyat HARAPKAN pada UMNO..

Kutukan Dewata said...

he he he!ada ke pulak aku yang bercakap!siapa aku?aku ni kan pengkhianat umno.orang mat lan dah cap aku sebagai pensabotaj ahli parlimen jerantut semasa pilihanraya dulu.hebat lah aku yang tak ada pengaruh ini boleh sabotaj MP jerantut! aku cabar mat lan,kalau ada batu lawanlah ku lan! jangan budakbudak awak nak menyalahkan aku pulak. ada batu lawan!tak ada batu duduk diam-diam!
biar mati di tengah gelanggang.jangan sekali-kali mati di tepi longkang! puas hati apek-apek lempang mat lan???

Anonymous said...

Tuan Hj Ahmad Nazlan sebagai ahli parlimen memang berhak bertanding Ketua UMNO Bahagian Jerantut. Ahli parlimen Jerantut perlu mencuba kalau kalah tidak mengapa sebab 25,000 ahli UMNO tahu Ahmad Nazlan ada stand...

Anonymous said...

Dato' Wan Abu Bakar Wan Mohamad diusia 29 tahun bila menang ahli parlimen Jerantut berani bertanding Ketua Bahagian UMNO Jerantut dan berjaya tiada pun Dr Mahathir nak bagi amanat!

Anonymous said...

woi wan zuri..aok ni la pemimpin yg paling bodo skli...jgn buat lucu la, dato najib nk bg amanat mcm ni. umno ni demokrsi sesiapa pun boleh lawan.. aok jgn trkejut la kalau pemandu tksi lwn tgku lan pun boleh mng.hahaha.sbb tgku la dah expired.hahahaha..idup nazlan idris.kasi bgkus puak wan dompok d jrntut.. jrntut dah xnk pmimpin prompak dan kaki pungko cm wan mizan tu...jrntut dah malu dgn bhgian2 yg lain ada pmimpin cm wan mizan.................................................hahahhhhhhhhhaaaaaaaaaa

Anonymous said...

Anon 8:35,
Saya rasa blog WZWH ini sangat terbuka berkenaan pemilihan pemimpin UMNO Jerantut. Saya lihat Wan Zuri tidak menyokong mana-mana pihak. Stand Wan Zuri ialah dia menyokong Ketua UMNO Bahagian yang menang majoriti tidak kira siapa-bacalah posting yang lain itu. WZWH pun sudah menulis bahawa dia tidak mahu lagi menulis mengenai siapa2 yang berminat dengan jawatan no1, no2 dan no3 bila Amanat Datuk Seri Najib sudah keluar.

Anonymous said...

anon 9.08 AM. xubah sprti air tulisan wan zurik sndiri yg bg comment..hahhahaha. aok dh tau dah mainan aok zuri

Anonymous said...

Boikot wzwh budak pandir hahaha..ingat semua orang pandir macam kamu ke????????/ hahahahahaha

usin gampang said...

inilah komen yang langsung tak ada kualiti.jangan campurla kalau otak cetek.kita orang nak baca hujah berfakta untuk perkembangan otak.bukan hujah kedai kopi kat kedai matahari.ini puak assabiyyah jerantut hilir.sampai kedai makan pun pilih kedai puak sendiri.keliling mat lan pun puak ni juga.memang assobiyyah.
tengok aje nanti dalam pemilihan umno bahagiaan,puak assobiyah jerantut hilir yang tamak memenuhkan bakul dengan borang2 penyertaan bertanding merebut jawatan peringkat bahagian.

ini susunan calon puak assobiyyah jerantut hilir.

ketua bahagian: mat lan
tkb: dr shukri
naib ketua:mat jaafar

datang dari satu keluarga,dah tu sekampung pulok. yb berhormat puak dia sapu,ini bahagian pun nak sapu.tamak haloba puak assobiyyah ni.

barisan asobiyyah yang akan bertanding ajk bahagian:

1.pian kasim
2.fauzi nasir
3.bazli ghani
4.jihan
5.aidil
6.lan set
7.ancu norzari
8.jalal
9.halim mahasan
10.khaider(kebeng)
11. ada lagi saat akhir nanti!

(puak assobiyyah)ajk wanita bhgn:

ketua: sampai dua orang puak ni letak.

1.wok kelabu
2.siti hajar

ketua puteri: syafinas shafin.

kau orang tengoklah ketamakan abadi dan terlampau puak assobiyyah jerantut hilir.

inilah yang mereka selalu buat setiap kali pertandingan.dia orang menang sbb kebaikan hati orang ulu cheka dan tembeling yang tidak tamak beri undi kepada puak ni.

tapi bila pru,peti undi yang dijaga puak ini 95% kalah.nama aje orang besar bahagian dengan segala jawatan tapi tak mampu nak tarik sokongan rakyat di kawasan peti undi sendiri.

dengan muka tak malu pemimpin puak asobiyyah ni sekali lagi mengharapkan belas kasihan orang ulu cheka,tembeling,dan felda untuk memenangkan bn di jerantut.

gah dengan jawatan aje dalam umno! tapi tak laku di mata rakyat sekeliling!

di mananya kualiti puak assobiyah ni?

pemuda sarjana said...

mat lan ketua bahagian.sokong.sokong. sokong.

no name. said...

tolong lah haji nazlan,jadi ketua bahagian umno jerantut,dia dermawan,baik hati ,agama kuat.bole baca ketubah,selalu melawat bencana kg2,di surat kabo pun dia glomor muka selalu kuar.perihatin masalah2 org kg...pgram dia selalu kuar facebook bayak komen2 yang memuji.melantik haji mizi sebagai ketua pemantau langkah yg bagus sbb dua kan haji haji.. itu cara haji nazlan untuk menaik kan mertabat umno bahagian jerantut..jom sokong tuan haji nazlan.

Anonymous said...

INIKALILAH..... JERANTUT BARU................ kami mahu perubahan yang lama perlu disingkirkan......... JERANTUT BARU

Anonymous said...

INIKALILAH..... JERANTUT BARU................ kami mahu perubahan yang lama perlu disingkirkan......... JERANTUT BARU

Anonymous said...

Tak perlu guna Nama DS Najib, tak perlu atur beri kebebasan jgn halang sesiapa nak bertanding.... Kerana pertandingan adalah cara terbaik memilih pemimpin ...... 2008 pun ada pertandingan ... Seluruh Calun BN Jerantut menang, kawasan yang tidak bertanding banyak kerusi terpukang...... Ingat pertandingan adalah sesuatu yang terbaik dalam proses kepimpinan

Anonymous said...

tak payah la zurik nak buat cerita tak laku dah sekarang ni haaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

dompok tolonglah!!!!!!!

Anonymous said...

jangan harap dee nak dapat undi pu. tawar puiiiii!

nadi utama said...

Seronok hok puok puok ni beramuk. hak org PR tepuk tangan kat jerantut. bg 10 kali pemilihan umno gini sokmo lah gayanya. ikut wokme lah mcm mana nak membentuk umno yg d sayangi. kalau syg kuasa ghan duit te bagilah lah jawatan tu bg orang yg tak patut pegang. padehal jawatan tu lah menyatu padukan org melayu kita. tetapi bodo ya amat beramuk sesama sendiri. ce wokme tgk ada budok budok muda teruja nak masuk umno? takdenyaaa.. sebab apa? wokme sendiri tau. hok nak moto masa PRU tu sebab dapat duit minyak. hihihi sapa bg duit? wakil rakyat mana? wokme sendiri tau

nadi utama said...

Ni kas rasa bende tak betul, hok calon boleh buat kerja ghan jujur apa ke bodonya perwakilan cantas? hok yang duduk mcm patung buda tak buat keja hok tu la yg di sanjung. pakcik makcik abg kakok org melayu makin maju makin terdedag pemikirannya jangan sampai diaorg ni yg boleh memikir pergi mengadap cikgu cina bebas te. org ulu cheka pun dah bole main internet setiap masa weh. so.. kenangan tinggal kenangan jelah. nantu sebut je jerantut org duk ingat mat kilau je.. tu pun kalau chin peng mati dulu kalau dok sejarah mat kilau pun mati ditelan air sungai pahang

Anonymous said...

kalo dah jwtn teratas x boleh dipertandingkan baik x payah buat pemilihan....demokrasi mak nenek amenda mcm tu? Umno ni makin lama makin pelik....yg dah terang2 expired mcm tengku lan, dompok n nazri tu cukup2 la...deme dah kaya raya....bg la muka baru yg x sabar nk kaya jgk! Wzwh plk mmg bunyi mcm bagus x nk ulas panjang bab pemilihan n akur pd amanat najib tp dah boleh agak dah komen dia dia tu sbb dompok kalo 3 jwtn teratas tu x dicabar maka dompok kekal berkuasa n wzwh pon snyum lebar la.....nkmhrp jd ckg x dpt la nk bermewah mcm skrg....

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 8:57,
WZWH nak cakap apa lagi...bila Amanat DS Najib macam tu...

Namun begitu...perwakilan UMNO Bahagian Jerantut mempunyai kebebasan untuk memilih siapa yang mereka suka.

Sebab itu WZWH cakap kalau tak setuju maka pemimpin2 yang berminat silalah bertanding. Tak ada siapa yang nak larang.



Anonymous said...

nak selamat kat umno,
hanya mereka yg jiwa rakyat sahaja dapat selamatkan umno.
terus terang cakap, tengku lan undur lah.., haji nazri undur lah...,
domponk mengalahlah dengan haji lan..
ketua pemuda, bagi kat calon yang layak pulak,
ketua wanita undurlah..
ketua puteri undurlah..
bagi puteri yang ada ciri islamic sikit..

nadi utama said...

Anon 12:37 anon kas rasa wzwh ckp benda yg terang so tak perlu blame dia. memang kita perlukan pemimpin yg betul betul nak buat kerja bukannak kumpul harta. kalau amanqt presiden tu tak bokeh di terima pakai di jerantut takyah lah pakai! presiden tak turun hari hari tgk umno jerantut tp ketua bahagian ketua pemuda ketua wanita dan ketua puteri dah memang tugas depa utk cakna hal jerantut. main point who can work hard for rakyat kite?

Anonymous said...

Mengapa Wan tak pakai hujah Ustaz Fatrul Bari dlm pengwajaran Pemimpin tidak boleh dilawan..semua ahli UMNO mesti berbaiah dgn Presiden UMNO yg juga PM...apa kate Najib, ahli mesti, "saya dengan dan saya taat". Inilah UMNO

Anonymous said...

bengong punya puak umno ni.